Dat blijft echt niet op de plaats waar het valt liggen. Dat stroomt naar de lager gelegen gebieden, waar het dus inderdaad bij elkaar voor flinke overlast kan zorgen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Journaal meneer zegt 'er viel in 1 uur tijd 30mm regen'.
Dat is toch maar 3cm, is dat nou echt zo veel? Daardoor overstromen toch niet hele straten?
ja, dat is veelquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is toch maar 3cm, is dat nou echt zo veel? Daardoor overstromen toch niet hele straten?
Straten overstromen niet door de regen die er op valt, maar door het water dat uit het riool komt. Dat is water dat in heel de stad op daken en wegen valt. Het riool is niet groot genoeg om alles te bergen of af te voeren naar vijvers en sloten, misschien zijn deze ook volgelopen ondertussen. Het water komt dan op straat te staan op plaatsen waar het maaiveld laag ligt of waar het rioolstelsel "zwakke plekken" heeft.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Als je het zo zegt klinkt het zelfs voor dit wiskundige wonder veel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:13 schreef contra het volgende:
[..]
Straten overstromen niet door de regen die er op valt, maar door het water dat uit het riool komt. Dat is water dat in heel de stad op daken en wegen valt. Het riool is niet groot genoeg om alles te bergen of af te voeren naar vijvers en sloten, misschien zijn deze ook volgelopen ondertussen. Het water komt dan op straat te staan op plaatsen waar het maaiveld laag ligt of waar het rioolstelsel "zwakke plekken" heeft.
Op de meeste plaatsen ligt gemengde riolering, hierdoor wordt niet alleen regenwater afgevoerd, maar ook alle zognaamde "droogweerafvoer"; dus onder andere stront en pis. Dat zit overal lekker aangekoekt omdat het meestal droog is. Bij extreme buien komt dit los en spoelt het mee. Het vermengd zich ondertussen lekker zodat je niets meer ziet, maar het water zit wel vol bacterien. Ga, als na zulke buien dus water op straat staat, nooit in dit water lopen, spetteren of iets, je kunt er goed ziek van worden!
En 30 mm, dat is gelijk aan 30 liter water op iedere vierkante meter, 3 volle emmers dus. Alle oppervlak in een stad is best veel, dus vul maar in!
Graag gedaan hoor!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je het zo zegt klinkt het zelfs voor dit wiskundige wonder veel.![]()
![]()
Thanks voor de uitleg!
Hier nu 29mm. Met een een maximale neerslagintensiteit van 125mm gemiddeld, over 3 minutenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Dat idd best heftig. Je hebt de nieuwe VP2 al?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:28 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier nu 29mm. Met een een maximale neerslagintensiteit van 125mm gemiddeld, over 3 minuten. En dat is best wat. En er lijkt nog wel wat aan te komen.
Nope. Nog steeds met me La Crosse WS2308. Die VP moet nog ff wachten. Maar moet binnenkort wel ff een besluit nemen. Wil hem deze maand nog bestellen eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat idd best heftig. Je hebt de nieuwe VP2 al?
Hoe kun jij die rain rate dan na trekken?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:10 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Nope. Nog steeds met me La Crosse WS2308. Die VP moet nog ff wachten. Maar moet binnenkort wel ff een besluit nemen. Wil hem deze maand nog bestellen eigenlijk.
Ik weet dat er 6.22 mm is gevallen binnen 3 minuten. Doe dat dan ff x20 en je hebt de neerslag per uur. Dit is trouwens de tweede keer ooit dat ik deze hoeveelheid meet. De vorige keer was afgelopen maandagquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoe kun jij die rain rate dan na trekken?en gewoon nemen, je krijgt er geen spijt van
Ah okequote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:34 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik weet dat er 6.22 mm is gevallen binnen 3 minuten. Doe dat dan ff x20 en je hebt de neerslag per uur. Dit is trouwens de tweede keer ooit dat ik deze hoeveelheid meet. De vorige keer was afgelopen maandag.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:56 schreef DemonRage het volgende:
Geweldig topic:
limbabwe stroomt onder water
Dat had ik NIET moeten zeggen, want nog geen 15min later sloeg de bliksem op nog geen 100m in. Waarschijnlijk zelfs op hooguit 50m afstand, het was flits en meteen kaboem.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:30 schreef Party_P het volgende:
Onweer in Apeldoorn het lijkt alleen nog een kilometer of 3 weg. En het lijkt niet echt dichterbij te komen.
Nope, ben bij me vriendinquote:
Modem was niet aangesloten, had stekker uit modem gehaald, stroom en coax stekker. De buren, die alleen UPC tv hebben (en dus geen Chello internet bijv) deed de tv het ook niet. Ook bij een aantal buren was dat zo. Voor zover ik weet hebben in totaal 5 mensen in mijn nabije omgeving (lees: buren e.d.) UPC al gebeld, met dat het niet werkte. Alleen ze lijken er geen haast mee te hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:12 schreef highway101 het volgende:
modems zijn volgens mij één van de meest gevoelige apparaten voor blikseminslag.
Blijft vannacht waarschijnlijk wel droog. Misschien morgen nog een buitje.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:20 schreef Greys het volgende:
Mijn ouders slapen vannacht in Nijmegen in een tentje (4Daagse gelopen, om 13.00 uur binnen trouwens, dus nog droog). Moet ik me zorgen maken ivm onweer en plensbuien of zullen ze de nacht redelijk veilig kunnen doorkomen daar?
![]()
(Maandag op dinsdagnacht is de hele camping de tent uitgespoeld, maar geen onweer, weinig geslapen dus voor de eerste loopdag).
Mooi filmpje. Gaat echt alle kanten opquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:58 schreef basst2005 het volgende:
M'n timelapse filmpje van de lucht boven Ermelo vanmiddag.
http://www.youtube.com/watch?v=FJ4yHrDCCOA
De wolken gingen elk uur een andere kant op
Het zal ook van de opstelling van alle drie afhangen, maar de verschillen die je meet zitten naar mijn idee werkelijk in de marge hoor. Er zijn zoveel factoren die al heel snel voor dergelijke verschillen kunnen zorgen!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
15.5mm WS3610
16.5mm WS2308
15.2mm VP2
Morgen zal blijken welke goed heeft gemeten
Na onweersbuien is het vaak erg druk bij kabelmaatschappijen, ga daar maar vanuit..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:16 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nope, ben bij me vriendin
[..]
Modem was niet aangesloten, had stekker uit modem gehaald, stroom en coax stekker. De buren, die alleen UPC tv hebben (en dus geen Chello internet bijv) deed de tv het ook niet. Ook bij een aantal buren was dat zo. Voor zover ik weet hebben in totaal 5 mensen in mijn nabije omgeving (lees: buren e.d.) UPC al gebeld, met dat het niet werkte. Alleen ze lijken er geen haast mee te hebben.
Volgens mij is verdeelkastje om de hoek kapot door de klap.
septemberquote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Wanneer sodemietert die kutdepressie, die nu al ruim twee maanden rondtolt eens op.
M.a.w. wanneer wordt het weer stabiel.
Svp. hogedruk NU.
Alle 3 voor opgesteltquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:38 schreef contra het volgende:
[..]
Het zal ook van de opstelling van alle drie afhangen, maar de verschillen die je meet zitten naar mijn idee werkelijk in de marge hoor. Er zijn zoveel factoren die al heel snel voor dergelijke verschillen kunnen zorgen!
Ik woon in 't zuidelijkste oranje vlekje. Valt hier dus nog wel meequote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:37 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding] 171 deze maanden er komt ongetwijfeld nog wat bij
Hoop, dat het nog groter wordt. Ook bij Flevoland, onstaan er nu spontaan buitjes.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:45 schreef DemonRage het volgende:
Er drijven nog wat buitjes vanuit België naar Eindhoven... het zijn kleine buitjes... ongeveer de enige op de radar. Denk dat de weergoden het op Extrema Outdoor gemunt hebben.
Nu dus ...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ten zuiden van Maastricht ook erg donkerblauwe lucht nu. Zal zo wel wat uitvallen, gok ik.
Zolang je maar oppast dat je niet in het topic Slachtoffers door blikseminslag terecht komtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:08 schreef Fredo55 het volgende:
Gisterochtend iets vaags meegemaakt,het begon als een dag met nevel,
maar zodra de zon boven de heuvels kwam,werd het gelijk warm.![]()
Ik dus denken van,lekker mountainbiken.
De heuvel op gefietst,betrok het ineens.
Ik hoorde al donders in de verte,ik dacht:
kut,het volgende dorp is 5km verderop.![]()
Ik had 2 opties,of de heuvel affietsen en op goede hoop droog aankomen,
of ergens schuilen in het bos.
Ik ging gewoon fietsen,en zag ergens een afdak (picknickplaats) staan.
Ondertussen begon het heviger te regenen en te onweren.
Opeens een geweldige flits,echt oogverblindend,en een keiharde donder.
Zo hard dat ik op de grond viel,15 meter verderop was de bliksem in een boom geslagen.
Ik dus op dat bankje gaan zitten,ff bijkomen van de schrik.
Later toen het weer droog was,ben ik gaan kijken,
die boom zag er gewoon zwart uit.
Maar wat ben ik me de tering geschrokken zeg.![]()
![]()
HEhehe straks krijg je zo veel onweer dat je geen onweer meer wilt hebbenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:39 schreef Fredo55 het volgende:
Hier weerlicht ten zuidwesten,echt heel mooi om te zien.
Ze kunnen het zelfs in zuidholland zien lichten.![]()
Verder is het hier windstil,ook geen geluid buiten.
Vrees dat het onweer eruit gaat,ontladingen worden minder.![]()
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt,niemand hier denk ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
HEhehe straks krijg je zo veel onweer dat je geen onweer meer wilt hebben![]()
Filmpje van vandaag:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:52 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Mooi filmpje. Gaat echt alle kanten op.
Indd, bij mij kan het niet hard genoeg zijn, sterker nog: Hoe harder, hoe beterquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt,niemand hier denk ik.![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:43 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Hier nog een paar: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=683216&tid=683216
Vrij plaatselijk dus blijkbaar, hij ontstond op de lijn Almelo-Hengelo en trok naar het noordoosten. Heb hier in Noord toch flink wat gedonder gehoord en ook een fikse regenbui gehad.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef DJKoster het volgende:
Enschede, bewolkt.. en hoorde ik daar nou een donder?![]()
*buienrader.nl checkt*
Waar komt die bui nou vandaan?![]()
quote:
Da's het betere werk, 300mmquote:Heavy rain floods Texas
Storms dumped more than a foot of rain on parts of Texas on Saturday, stranding more than 170 passengers on an Amtrak train for hours and forcing rescue crews elsewhere to pull at least 50 people to safety.
Nou ja, dan mag jij 300mm van mij hebbenquote:
Nicequote:Op zondag 22 juli 2007 14:04 schreef IedeK. het volgende:
Onweer van vannacht:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerst krijgen die arme Engelsen nog maar es wat water...quote:Op zondag 22 juli 2007 15:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zie op Meteox het regengebied al aankomen die morgen ons gaat aandoen
Idd, en ze hebben al zoveel gehadquote:Op zondag 22 juli 2007 15:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Eerst krijgen die arme Engelsen nog maar es wat water....
quote:Op zondag 22 juli 2007 15:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd, en ze hebben al zoveel gehad
[afbeelding]
Yup, zie Noodweer in Engelandquote:
quote:De 142,6 millimeter regen die vrijdag in Worcestershire neerkwam was slechts een beetje vochtigheid vergeleken met de 279 millimeter van 18 juli 1955 in Martinstown, Dorset. De 43 millimeter regen die vrijdag in één uur tijd in het zuidelijke deel van Londen viel was evenmin een record. In juli 1901 viel in één uur tijd meer dan twee keer zo veel, 92 millimeter in Maidenhead, Berkshire.
6 feet is meer dan 1,80 meter .....quote:- Parts of Worcestershire are under six feet of water. In Evesham, more than 30 guests and staff are still trapped on the upper floors of the Northwick Hotel
quote:1: Dakkapel
2: Stukje van een huis, ook terug te zien op de andere foto maar dan een heel stuk naar links.
3: Nog een huis, ook deze is op de 2de foto een heel stuk naar links.
4: Tuinstoel/tafel, deze is een heel stuk naar rechts.
5: Hier gaat het om, we zien dus bij 2 een stukje van het huis, deze met die zogenaamde windhoos (links op foto 1) de afstand vergeleken en deze dus op foto 2 uitberekent en kom op dit resultaat uit.
Dat Jeffrey niet meer reageerd is bij deze nu wel duidelijk. Sorry Jeffrey, maar dit is niet zo slim![]()
Gr
Ja iddquote:Op zondag 22 juli 2007 16:17 schreef highway101 het volgende:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=683422&tid=683422
Knakker probeert een windhoos zelf te maken![]()
![]()
Ik heb trouwens wel een windhoos gezienquote:
Lol, dat laatste plaatje heb ik zelf eens gebruikt voor een photoshop-blend.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja idd![]()
heb hier hard om moeten lachen
de fake's al gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij die laatste is de antenne van het dak gewaaid.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja idd![]()
heb hier hard om moeten lachen
de fake's al gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar die komt toch niet uit de lucht vallen?? Tenminste dat zegt Jeffreyquote:Op zondag 22 juli 2007 16:42 schreef Fredo55 het volgende:
Het zou ook de antenne in Lopik kunnen zijn,ligt niet zover van waar hij woont.![]()
Straks een foto van de huidige plek,ik durf te zweren dat erquote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar die komt toch niet uit de lucht vallen?? Tenminste dat zegt Jeffrey
Ja heb het gelezenquote:Op zondag 22 juli 2007 16:48 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Straks een foto van de huidige plek,ik durf te zweren dat er
gewoon een paal staat.
Hij schijnt ook teletekst weerberichten gewijzigt te hebben.!
![]()
Dan mag jij je monitor wel eens goed gaan zetten.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:08 schreef Fredo55 het volgende:
Als ik eerlijk moet zijn,zie ik niets dat bewerkt is op die laatste foto.
Vandaag hier 13mm gevallen.![]()
Bedoel maarquote:Op zondag 22 juli 2007 17:18 schreef Fredo55 het volgende:
Nu ik het heb ingezoomd zie ik het ook dat er gewoon bijgewerkt is,wat een lul.![]()
Very nijsquote:Op zondag 22 juli 2007 21:27 schreef IedeK. het volgende:
Zonsondergang:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=683644&tid=683644
Leuke pano's.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:27 schreef IedeK. het volgende:
Zonsondergang:
Nicequote:Op zondag 22 juli 2007 21:27 schreef IedeK. het volgende:
Zonsondergang:
Ik zal eens kijken hoeveel ik hebquote:Op zondag 22 juli 2007 21:43 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Leuke pano's.
Hier vandaag de 3e onweersdag op rij. Juli telt er nu al 12. Met de 10 van juni, 3 van januari en maart en de 1 van mei er bij opgeteld, zit ik hier al op 29 onweersdagen. Een maand lang iedere dag 'onweer'
.
Hoezo??quote:Op zondag 22 juli 2007 23:04 schreef TommyGun het volgende:
Hm komende week wordt weer kut dus... had eigenlijk wel een beetje zomerweer verwacht.
SpeedyGJ; jij hebt echt een regen-fetish he?![]()
![]()
Nu nog een mooi zonnetje, ik weiger de weerradar te bekijken.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:40 schreef aloa het volgende:
De neerslagverwachting voor morgen.
Het noorden krijgt de grootste hoeveelheid.![]()
[afbeelding]
weer.nl
Sjips... ik deed het netquote:Op maandag 23 juli 2007 09:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nu nog een mooi zonnetje, ik weiger de weerradar te bekijken.![]()
Heb vannacht over jou gedroomd,het waaide zo hevig dat je windmeterpaalquote:
Sure sure surequote:Op maandag 23 juli 2007 12:35 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Heb vannacht over jou gedroomd,het waaide zo hevig dat je windmeterpaal
op je eigen auto viel.![]()
Hier ziet het er grijs uit,regen komt eraan en ik moet nog grasmaaien.
In Engeland ziet het er echt niet goed uit nee,beetje New-Orleans toestanden.
quote:Op maandag 23 juli 2007 12:35 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Heb vannacht over jou gedroomd,het waaide zo hevig dat je windmeterpaal
op je eigen auto viel.![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat gebied boven Frankrijk zal zo wel gedeeltelijk Engeland indraaien .....
saai weer vergeleken afgelopen weken met de wateroverlast enzoquote:Op maandag 23 juli 2007 15:20 schreef Fredo55 het volgende:
Nou,dat hoop ik dan niet voor de engelsen,die hebben al zoveel gehad.![]()
Hier grijs met motregen.
Klopt, er komt een actief lage drukgebied ons kant op, dit zorgt voor een indraaien van de regen/buien.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:44 schreef DJKoster het volgende:
Hmm.. dat rechtergedeelte lijkt wat bij te draaien richting Nederland![]()
Haha,niets van meegekregen ivm vakantie en 2 dagen ziekenhuis.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:37 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
saai weer vergeleken afgelopen weken met de wateroverlast enzo![]()
Ziekenhuis? Iets verkeerds gegeten? Beterschap iig.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Haha,niets van meegekregen ivm vakantie en 2 dagen ziekenhuis.![]()
Thanks,het wat een liesbreuk.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ziekenhuis? Iets verkeerds gegeten? Beterschap iig.![]()
hier vandaag 8mm totaal tot nu toequote:Op maandag 23 juli 2007 17:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik word er echt doodmoe van.
"Plaatselijk kan zeer veel regen vallen"
"Vooral het noorden krijgt zeer veel water over zich heen"
"Zoals het nu lijkt krijgen het noorden en het westen het meeste regen"
Wat is er hier tot nu toe gevallen? Een paar druppeld.
Ik weet niet waar je woond, maar als je in het noorden woond dan krijgen wij onze porsie nog hoorquote:Op maandag 23 juli 2007 17:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik word er echt doodmoe van.
"Plaatselijk kan zeer veel regen vallen"
"Vooral het noorden krijgt zeer veel water over zich heen"
"Zoals het nu lijkt krijgen het noorden en het westen het meeste regen"
Wat is er hier tot nu toe gevallen? Een paar druppelt.
Nu je het zegt..quote:Op maandag 23 juli 2007 17:16 schreef hondenfokker het volgende:
ohjah ik zie indo al een tijd niet meer waarizie?
Ben benieuwd.quote:Het KNMI heeft maandagmiddag een waarschuwing gegeven voor de komende 24 uur. Maandagavond en in de nacht van maandag op dinsdag gaat het vooral in het westelijke deel van het land hard regenen.
Een woordvoerder van het KNMI denkt dat er zo'n dertig tot veertig millimeter kan vallen. "Dat kan leiden tot wateroverlast." Bovendien gaat het dinsdagochtend aan de kust hard waaien. "De noordelijke tot noordwestelijk wind kan stormachtig worden, windkracht acht", aldus de zegsman. "Zeker in de zomer leidt dat tot problemen, met bijvoorbeeld auto's met caravans."
Het KNMI benadrukt dat er geen sprake is van een weeralarm. Dat is alleen van toepassing wanneer het weer voor gevaar zorgt en aanleiding kan geven tot grote overlast.
Die regen die er aan komt moet voor de vele neerslag in het westen zorgen. In het noordwesten kan toch zo'n 40mm vallen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:20 schreef Fredo55 het volgende:
Hier rond de 18mm,nu motregen maar intense neerslag is in aantocht.
Het westen en noorden volgens helgaquote:Op maandag 23 juli 2007 18:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier is het zojuist gaan regenen. En idd, noorden zou het meeste krijgen, not.......ik hoop toch wel op 20mm+, anders weer een behoorlijke tegenvaller.
22mm hier.quote:20:19:20 23-07-07 24 G BRAN Opkomen vanwege wateroverlast
707232019201302605 1302605 Bedrijfsbrandweer Alcan Nieuwdorp ( Ploeg D )
nu is het droog hier, zie je trouwens die wolken die gaan echt rete snelquote:Op maandag 23 juli 2007 21:10 schreef Fredo55 het volgende:
Hier heeft het echt een uur lang doorgeregent,eerste wateroverlastmelding is binnen:
[..]
22mm hier.![]()
Hier ook,begint opeens hard te waaien hier.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:17 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
nu is het droog hier, zie je trouwens die wolken die gaan echt rete snel![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mogelijk toch een storm vanacht/morgen ochtend langs de ZW kust![]()
Nou die kan heel wat hebben. De vorige stormachtige wind heeft die met gemak kunnen houdenquote:Op maandag 23 juli 2007 22:22 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
![]()
Hoef je ook geen zorgen te maken om je windmeterpaal.![]()
Het is hier al stevig aan het waaien zeg.
Dat zeg ik ook steeds, echt raar he?quote:Op maandag 23 juli 2007 22:53 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij zijn de seizoenen verschoven.. Lente in januari, zomer in april, herfst in juli
En dan de winter in oktoberquote:Op maandag 23 juli 2007 22:53 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij zijn de seizoenen verschoven.. Lente in januari, zomer in april, herfst in juli
Ik hoor het ook meerdere mensen zeggen.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:53 schreef E.T. het volgende:
gaat lekker daarquote:23:06:59 23-07-07 17 G BRAN PRIO 2 8133 Thorbeckelaan 130 ROOSENDAAL STORMSCHADE (INC: 01)
707232306591201999 1201999 BRW Midden en West Brabant ( Monitorcode )
707232306591201966 1201966 BRW Roosendaal ( Lichtkrant )
707232306591201389 1201389 BRW Roosendaal ( Blusgroep )
707232306591201381 1201381 BRW Roosendaal ( TS-8133 )
707232306591200342 1200342 BRW Roosendaal ( BvD )
Hier ook,quote:
En het word nog harder.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:39 schreef nieky het volgende:
Het regent hier in Vlissingen eigenlijk de hele avond al keihard. Ook staat er echt een harde wind.
quote:In de nanacht aan de Zeeuwse kust, in de ochtend langs de westkust en 's middags ook in het Waddengebied en rond het IJsselmeer, kans op zware windstoten tot 100 km/uur.
Ja dan moet ik weer naar school toequote:Op maandag 23 juli 2007 23:02 schreef Adelante het volgende:
er is de laatste jaren best een goede nazomer geweest toch? met in oktober nog 20+ temps
Je gaat in pak naar school? Doe je Nyenrode ofzo?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:50 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Ja dan moet ik weer naar school toeIk zit er niet op te wachten om in m'n pak rond te gaan lopen als het warm is
Hier ook harde wind,maar heb het idee dat het minder word.quote:De harde wind in Zeeland zorgt
dinsdagmorgen voor veel overlast.
Aan de Spuiweg in Brouwershaven
dreigen grote tenten van de scouting
weg te waaien. De politie verzorgt
assistentie.
In Retranchement is het een chaos
nadat 120 kramen voor een vandaag te
houden rommelmarkt zijn omgewaaid.
In Gapinge, Bruinisse, Serooskerke (W)
en Kats zijn bomen omgewaaid die de
weg versperren. -Meer info volgt-
Papendrecht hier.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:43 schreef senesta het volgende:
Het waait hier in Den Helder best pittig.
Inderdaad, ik zou al bijna warme choco halen en kaarsjes en wierrook aansteken, het voelt allemaal erg als herfts.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:45 schreef Lunar het volgende:
[..]
Papendrecht hier.
Heel harde wind en bakken regen
Bizar voor deze tijd van het jaar..
Ik heb gister lekker een warme trui aan gedaan, thee en koekjes erbij en TV kijken maarquote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou al bijna warme choco halen en kaarsjes en wierrook aansteken, het voelt allemaal erg als herfts.
De dag begon hier ook rustig, maar daar is weinig meer van over. Ik zou de was maar niet buiten hangen, of je moet het straks weer heel snel binnen kunnen halen....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:42 schreef garnage-patrick het volgende:
nou hier in munendam,... bijna windstil. zonnetje schijnt.
ik ga zo me was maar eens ophangen en langs de kapper. (morgen op vakantie)
maar van het noodweer wat zou komen enz... nou nou nou.
Hoornsemeer nog niks, plaatselijk buitje?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:31 schreef teigan het volgende:
het begint hier(Groningen) nu ook wat te regenen, maar volgens de buienradar hoort het hier droog te zijn...
Klopt:quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:58 schreef IedeK. het volgende:
Mijn moeder zag net de KNRM van Urk uit varen, blijkbaar is er een schip in de problemen op het IJsselmeer.
quote:11:32:27 24-07-07 27 G KNRM VAARTUIG PROBLEMEN,PRIO1,Sluisweg URK
707241132271735448 1735448 Kustwachtcentrum ( Urk - Bemanning Koningin Beatrix en Nagel )
Flevoland )
quote:Storm bij Katwijk
AMSTERDAM - Tientallen tenten op campings langs de kust zijn weggewaaid door de plotseling opgestoken storm. Op flink wat kampeerplaatsen is een ravage aangericht. In Zeeland waaide de tent van circus Renz Berlin om. Er zijn meldingen van Zeeuws Vlaanderen tot en met Texel.
In Zeeland kwamen 48 meldingen binnen. De tent van Renz in Veere is zwaar beschadigd. In Brouwershaven zijn twee grote tenten van de scouting uit het Belgische Turnhout in de gracht gewaaid.
In Retranchement zijn 120 kramen voor een rommelmarkt omgewaaid.
In Zoetermeer, Gouda, Leiden, Lisse en Den Haag vielen bomen om. De gemeente Katwijk heeft de toeristenmarkt van dinsdag afgelast.
Door de hevige wind kan de veiligheid van het winkelende publiek, de kraamopbouwers en de marktkooplieden niet gewaarborgd worden. Daarnaast speelt mee dat boven windkracht 6 de kraamopbouwers niet meer verzekerd zjin, zo meldt RTV-West.
Langs de kust waait er een stormachtige wind, kracht 7 of 8, met mogelijk zware windstoten. Vooral in het Westland en op het Noordzee-strand waait het flink. In de loop van de middag gaat de wind geleidelijk aan liggen.
quote:11:04:53 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 8132 Langdonk ROOSENDAAL STORMSCHADE (INC: 09)
10:16:54 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 1645 Provincialeweg Noord - N322 ALMKERK STORMSCHADE (INC: 04)
10:04:22 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 8132 Moriondijk 1 th ROOSENDAAL boom op auto (INC: 09)
09:56:50 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 2135 Raadhuisstraat 4 th HOOGE ZWALUWE STORMSCHADE (INC: 02)
09:40:54 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 6042 Raadhuisstraat 13 WASPIK boom op woning (INC: 08)
09:27:01 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 7252 Thomas de Rouckstraat 5 BERGEN OP ZOOM STORMSCHADE (INC: 01)
08:45:48 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 8131 Spellestraat 1 WOUW boom over de weg (INC: 08)
08:12:33 24-07-07 17 G BRAN PRIO 2 7232 Paracelsuslaan 20 thv BERGEN OP ZOOM STORMSCHADE (INC: 01)
23:06:59 23-07-07 17 G BRAN PRIO 2 8133 Thorbeckelaan 130 ROOSENDAAL STORMSCHADE (INC: 01)
me was hangt nog steeds buiten...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
De dag begon hier ook rustig, maar daar is weinig meer van over. Ik zou de was maar niet buiten hangen, of je moet het straks weer heel snel binnen kunnen halen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |