quote:Een persoon is zondag op het strand van Texel om het leven gekomen na een blikseminslag. Twee andere personen werden eveneens getroffen, maar overleefden de inslag. Zij werden met brandwonden en in shocktoestand naar een ziekenhuis gebracht. Dat heeft een woordvoerder van de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij gemeld.
De bliksem sloeg rond 12.15 uur in op het strand bij De Koog. Ambulancepersoneel heeft nog geprobeerd de overleden persoon te reanimeren, maar dat mislukte.
De identiteit van de slachtoffers is nog onduidelijk. Volgens de woordvoerder omdat de twee overlevenden zo in shock zijn dat ze niet in staat zijn iets te zeggen.
Het hoeft niet te regenen om bliksem te krijgen.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:55 schreef __Saviour__ het volgende:
prutser. wie gaat er dan ook naar een strand met dat weer
Dat deed 't wel rond 12.15 op Texel. En niet zo'n beetje ook.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:57 schreef Adidah het volgende:
[..]
Het hoeft niet te regenen om bliksem te krijgen.
Dat kon ik dus uit het bericht niet opmaken.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat deed 't wel rond 12.15 op Texel. En niet zo'n beetje ook.
Ik wel uit de buienradar van dat momentquote:Op zondag 15 juli 2007 15:03 schreef Adidah het volgende:
[..]
Dat kon ik dus uit het bericht niet opmaken.
Hoogste punt op een vlak landschap, een strand dus bijvoorbeeld. Als het dan hevig onweert kun je beter gaan liggen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:16 schreef milo07 het volgende:
dat ziet er erg link uit.
Zag vd week een mevrouw op tv wiens gezicht was toegetakeld door een blikseminslag. Leek wel of ze een ziekte had met al die rode vlekken rondom haar neus.
![]()
heb daar trouwens een vraag over: Hoe kun je als mens nu getroffen worden door de bliksem? Bedoel dat je niet onder een boom moet gaan schuilen e.d. begrijp ik ook wel maar ik heb het dus nog nooit meegemaakt en wil het natuurlijk ook niet meemaken maar ben wel nieuwsgierig hoe zoiets dan toch kan gebeuren. Iemand?
zijn het ook echt inslagen, of is het wolk-wolk?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Zal me niet verbazen als er ook slachtoffers vallen in de vierdaagsestoet. Het is inmiddels behoorlijk aan het onweren in Cuijk. Hier (Nijmegen) begint het vanuit het zuiden behoorlijk donker te worden.
fifty fifty, CC en CG'squote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
zijn het ook echt inslagen, of is het wolk-wolk?
Maar lijkt mij erg link inderdaad om met zo'n bui buiten te gaan lopen.
Dat stond toevallig gisteren in nrc.next.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:04 schreef Frutsel het volgende:
vorige week was er toch ook al een melding over iemand die met zijn Ipod op, over straat liep en daarbij zware brandwonden opliep toen de bliksem in de buurt insloeg?
Dat noooooit doen...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoogste punt op een vlak landschap, een strand dus bijvoorbeeld. Als het dan hevig onweert kun je beter gaan liggen.
En als het kan in een greppel of nabij een sloot.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:44 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Dat noooooit doen...Je moet op je hurken gaan zitten
Wiezoe?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:44 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Dat noooooit doen...Je moet op je hurken gaan zitten
En als je haren overeind gaan staan en je voelt een tintelend gevoel van binnen, je handen over je oren doen en je ogen dicht doen, en hopen dat je het overleefdquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En als het kan in een greppel of nabij een sloot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |