bullshit geloof ik.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:52 schreef Cootz het volgende:
[..]
Daar is een jury voor, die dat elke dag beslist. En omdat de jury in de Tour de France natuurlijk uit Fransen bestaat zie je nog wel eens dat aanvallende Fransen sneller tot strijdlustigste renner worden uitgeroepen.
Zat er ook geen Nederlandse dame in die jury een paar jaar terug? Maar volgens mij bestaat de meerderheid van die jury uit Fransen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
bullshit geloof ik.
Gewoon officials neem ik aan. Zoals er ook een jury is met offiicials over onreglementair sprinten etc.
Bij die sprint van Voskamp destijds zat Verbruggen in die jury.
Tenzij je Vino bentquote:Op maandag 23 juli 2007 18:02 schreef Gitanki het volgende:
in Parijs vinden er zelden nog verschuivingen plaats.
quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
Ja, altijd. Als slot nog wat rondjes door Parijs en finish op de Champs-Elysées.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
1. Claxonquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
Hard toeteren. Ploegwagens mogen er trouwens niet tussen als de voorsprong kleiner is dan een minuut. Dan rijden er alleen wagens van de organisatie (rode wagens: jury / gele wagens: neutrale mechanicien / witte wagens: doktoren).quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
heb wel eens in zo'n ploegleiderswagen gezeten tijdens de eneco tour 2 jaar terug (bij Saunier Duval omdat Pinotti toen meereed). Je wil niet weten wat voor toestanden dat zijnquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
120 valt wel mee. Maar ze kijken idd niet op een bumper, spiegel enzovoorts. Het is constant geconcentreerd blijven en blijven opletten en vooral je spiegelen in de gaten houden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Die autos rijden 120
(en het peloton gaat altijd wel ff aande kant)
Dat klopt zo ruwweg wel. De eerste doorkomsten krijgen de punten. Hoeveel punten is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de col. Als de col (mits van tweede categorie of hoger) de laatste beklimming van de dag is, zijn daar dubbele punten te verdienen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 07:58 schreef knnth het volgende:
Bolletjestrui is toch eerste doorkomst op top? Dus is het eigenlijk identiek aan groene trui, maar dan in de bergen?
Iedere ploeg heeft trainers die een trainingsprogramma opzetten. Dekker ging op eigen houtje naar Italie om met cecchini te trainen, hij maakte zijn trainingsschema's en dergelijke. DE ploegleider maakt meer de tactiek en dergelijke tijdens de wedstrijden en buiten trainingskampen laten ze de renners niet echt aan elkaar wennen ofzoquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:29 schreef MaxPower het volgende:
Hoe ziet een training van een wielerploeg eruit? Ik hoorde gisteren dat Rasmussen bijvoorbeeld in Mexico traint, en van Thomas Dekker weet ik dat hij in Italie bij die Italiaan train(de?). Hoe bewaar je als ploegleider dan het overzicht? Neem aan dat er ook genoeg gezamenlijke sessies zijn om de ploeg aan elkaar te laten wennen?
daar hebben ze weer dokters voor he en die zullen bij de meeste ploegen inmiddels ook wel interne controles doen, maar ze weten niet alles wat hun renners uitvreten. Het beste zou dus zijn als ze gewoon op 1 plek met zn allen gingen trainen, maarja in nederland heb je geen bergenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:39 schreef MaxPower het volgende:
Vandaar dat ploegleiders dus vaak niet (lijken) te weten wat hun eigen renners uitvreten aan 'medische supplementen'.
maar het blijft een Nederlandse ploeg natuurlijk, maarja zelfs dan kun je niet alles in de gaten houdenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:42 schreef MaxPower het volgende:
Je kan met zijn allen naar Frankrijk verhuizen?
Als ik het goed heb gaat het ongeveer zo: de ravitaillering (voedertijd) is inderdaad op een vooraf vastgesteld punt in de etappe, waar ze de welbekende etenszakjes krijgen uitgereikt. Ook bij de ploegleider kunnen ze drinken (en volgens mij ook eten, maar dat weet ik niet zeker) krijgen, tot de laatste 25 kilometer. Vaak zijn het de knechten die zich terug laten zakken naar de ploegleidersauto om daar proviand in te slaan (de zogenoemde waterdragers). Daarna mag dat niet meer. En ja, de manier van eten aanpakken ís bloedlink. Ook deze tour nog iemand onderuit zien gaan (weet niet meer precies wie t was) toen hij een etenszakje in zijn wiel kreeg.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En hoe zit dat nou precies met die voedertijden? Zijn dat de enige punten in de etappe waar renners überhaupt eten aangereikt mogen krijgen? En waarom is dat zo geregeld en niet op een andere manier (dat renners bijvoorbeeld op verzoek wat uit hun volgauto kunnen krijgen ofzo). En is de manier waarop het eten aanreiken gebeurt, niet bloedlink? Ik bedoel je: ze grissen met 50 km/h een tasje uit de klauwen van een gozer die op de weg staat.
Eten pakken ze normaal niet uit de auto, alleen als ze zo'n zakje missen ofzo.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:53 schreef TFFKABH het volgende:
[..]
Als ik het goed heb gaat het ongeveer zo: de ravitaillering (voedertijd) is inderdaad op een vooraf vastgesteld punt in de etappe, waar ze de welbekende etenszakjes krijgen uitgereikt. Ook bij de ploegleider kunnen ze drinken (en volgens mij ook eten, maar dat weet ik niet zeker) krijgen, tot de laatste 25 kilometer. Vaak zijn het de knechten die zich terug laten zakken naar de ploegleidersauto om daar proviand in te slaan (de zogenoemde waterdragers). Daarna mag dat niet meer. En ja, de manier van eten aanpakken ís bloedlink. Ook deze tour nog iemand onderuit zien gaan (weet niet meer precies wie t was) toen hij een etenszakje in zijn wiel kreeg.
Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:02 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Eten pakken ze normaal niet uit de auto, alleen als ze zo'n zakje missen ofzo.
Maar die zkajes aanpakken is natuurlijk gevaarlijk, maar toch gaat het dan niet zo vaak mis als je zou denken, volgens mij oefenen ze dat ook, want ze kunnen allemaal echt een aantal km fietsen zonder handen![]()
Je moet gewoon eten in t algemeen of je nu honger hebt of niet, meestal heb je door de hitte geen eetlust, maar je moet toch je energievoorraad bijvullenquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:08 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.
Ik heb trouwens nog een NOOB vraag: "Waarom moet je eigenlijk blijven eten, ook als je geen trek hebt?"
![]()
Omdat 'ie er gewoon niet inzit. Net als dat de Ventoux er niet altijd in zit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:13 schreef harrejasses het volgende:
Nou ik herhaal het maar even![]()
Waarom is er dit jaar geen ploegentijdrit? Die was er voorgaande jaren toch wel?
vorig jaar ook niet, maar dat is gewoon per jaar verschillend, het ene jaar een klimtt , andere keer ploegentt , soms niets. In de Giro was er ook geen ploegentt bijvoorbeeld, in de Vuelta geloof ik wel nog dit jaarquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:13 schreef harrejasses het volgende:
Nou ik herhaal het maar even![]()
Waarom is er dit jaar geen ploegentijdrit? Die was er voorgaande jaren toch wel?
In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTTquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
In de Giro was er ook geen ploegentt bijvoorbeeld dit jaar
owja kloptquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTT![]()
De TTT als proloog vanaf een vliegdekschip tochquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTT![]()
Neuh vanaf een zandweggetjequote:Op woensdag 25 juli 2007 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
De TTT als proloog vanaf een vliegdekschip toch?
omdat 200 km fietsen met 45km/h heel veel energie vergt. Bij de meeste sporten ben je 1-2 uur bezig. Kan je lichaam prima aan zonder echt veel energie toe te voegen. Bij 2.5-3 uur en langer moet je gewoon eten omdat je anders je energie voorraad uitput en je een zogenaamde "hongerklop" krijgt. Dan wil je lichaam gewoon compleet niet meer en MOET je eten (als je dan al niet van je fiets geflikkert bent)quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:08 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.
Ik heb trouwens nog een NOOB vraag: "Waarom moet je eigenlijk blijven eten, ook als je geen trek hebt?"
![]()
en Gasparotto die Di Luca inhaalt op de streepquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:22 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Neuh vanaf een zandweggetje![]()
En toen allemaal heuveltjes op en over, smalle bruggetjes waar geen autos door heen passen en als afsluiter nog een afdaling minstens zo link als die van de Poggio![]()
Terwijl ze Magnus Backstedt hebbenquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:24 schreef harrejasses het volgende:
Ok bedankt! Ik dacht dat het gewoon elk jaar vaste prik was zo'n ploegentijdrit, maar daar ben ik een n00b voor natuurlijk![]()
Dat ie er vorig jaar ook niet was wist ik dus niet want ik zat 6 weken in Zweden en daar hebben ze niks met de tour..
Dit is gewoon UCI pesten wat ASO doet, die TTT in Eindhoven wordt niks zolang er geen in de Tour zit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Omdat 'ie er gewoon niet inzit. Net als dat de Ventoux er niet altijd in zit.
Daarbij is de ploegentijdrit steeds onbelangrijker geworden. Van 100 km op de Olympische Spelen en een prestige strijd van veel ploegen tot aan een wannabe topkoers in Eindhoven
De wielrenners vertrekken meestal van een of ander marktplein in een stadje. Dat is de startplaats op papier, men rijdt dan vrij rustig naar een plek waar de echte start plaats vindt, vanaf die echte start zijn ook pas aanvallen enzo toegestaan.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
daar rijden ze vanaf de start in totdat de officiele start wordt gegeven door Preud'homme. Na die zone mag je aanvallen etcquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
Ze beginnen met rijden en pas na een paar kilometer is de echte start om eerst een beetje in te rijden. Die eerste paar kilometer is dan de neutrale zone.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |