Helmen en kleding worden vaak nog op de avond na de etappe gemaakt en zo snel mogelijk bij de ploeg afgeleverd. Eerkwestie voor sponsors.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Omdat mijn vraag in geen enkel topic past, stel ik voor om hier de geinteresseerde wielrenn00bs de kans te geven al die domme vragen te stellen, die ze eigenlijk niet aan hun vrienden durven te stellen.
Een win-win-situatie: de n00bs krijgen antwoord en de Tourkenners kunnen even lachen en tegelijk hun kennis showen.
Wat ik me afvraag:
Ik zie dat Rasmussen ook een gele helm heeft. Ik neem aan dat er verschillende merken, types en maten helmen gebruikt worden door de renners. Hebben ze voor iedere renner een gele helm op voorraad liggen, voor het geval deze de gele trui zou bemachtigen?
Die helmen worden door de fabrikant sowieso al in verschillende kleuren gemaakt. De meesten hebben ook al wel een gele standaard in het assortiment zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me afvraag:
Ik zie dat Rasmussen ook een gele helm heeft. Ik neem aan dat er verschillende merken, types en maten helmen gebruikt worden door de renners. Hebben ze voor iedere renner een gele helm op voorraad liggen, voor het geval deze de gele trui zou bemachtigen?
Tijdslimiet varieert voor de zwaarte van etappes en hoe hard er gereden wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een domme vraag. Hoe zit dat nou met die tijdslimieten? Is daar een vast percentage van de winnende tijd voor? Of scheelt dat tussen bergetappes en vlakke etappes en zo? En hoeveel procent is dat dan? Dank
ja, zoiets begon me al te dagen. Zijn daar cijfers van?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tijdslimiet varieert voor de zwaarte van etappes en hoe hard er gereden wordt.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, zoiets begon me al te dagen. Zijn daar cijfers van?
Een ding klopt niet: bij de tijdritten staat geen tijdslimiet.quote:
Jawel, IT = Individuele tijdrit: 25%, ongeacht hoe hard de eerste rijdt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:36 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Een ding klopt niet: bij de tijdritten staat geen tijdslimiet.
Toch is daar ook een tijdslimiet (Wat Robert Hunter bijvoorbeeld vorig jaar fataal werd)
wel, daar staat 25 % snelheidsonafhankelijkquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:36 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Een ding klopt niet: bij de tijdritten staat geen tijdslimiet.
Toch is daar ook een tijdslimiet (Wat Robert Hunter bijvoorbeeld vorig jaar fataal werd)
Kut schelequote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel, daar staat 25 % snelheidsonafhankelijk
Neejoh, die volgt de tour al jaren!quote:
Bij bepaalde overtredingen van het reglement, zoals aan een auto hangen enzo, krijg je een geldboete, een tijdsstraf en minpunten in het puntenklassement.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:10 schreef Fides het volgende:
Ik zie mezelf niet als n00b, maar ik zie nu op de StudioSport website dat er in het puntenklassement renners met een negatief aantal punten zijn. Hoe zit dit?
(http://www.nos.nl/nosstudiosport/wielrennen/tour/2007/live/index.html [->] [klassementen] [->] [punten])
Ik denk dat de betreffende gemeente/departement wel even een opruimploeg over die berg heenstuurt na een touretappe. De rotzooi die de renners achterlaten is nog níks vergeleken met wat de toeschouwers zo'n berg aandoen.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:17 schreef De_Ananas het volgende:
Mijn vraag:
Worden alle bidons en zakjes achteraf opgepakt? Vaak worden ze door toeschouwers gepakt maar in bijv een afdaling niet
Het gaat erom dat een ploeg die 'bevelen' kan geven dat ook kan waarmaken. Als je bijv ruzie met Discovery maakt krijg je de hele Tour Popo in je wielquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed topic
In de etappe van eergisteren reed het peleton een behoorlijk tempo en gedurende enige tijd probeerde verschillende renners weg te rijden bij het peleton die weer bijgehaald moesten worden waardoor het peleton er aardig doorheen zat.
Er was toen een rijder van Barloworld die hevig gebaarde om het tempo te verlagen, waar niemand op reageerde. Op tv deed Herbert en z'n co-host er een beetje lacherig over omdat Barloworld echt niet de ploeg was die daar het initiatief voor mocht nemen, ze zouden toch niet serieus genomen worden.
Welke ploegen hebben dan wel het aanzien binnen de Tour om het peleton 'bevelen' op te leggen?
En waar hebben ze dit aanzien aan verdient? De namen die rondrijden binnen de ploeg? Geschiedenis van de ploeg? Ranking?
En als we dan toch bezig zijn; hoe verhoudt de Rabo zich in dit aspect tot de anderen? Hebben die enig aanzien?
Denk dat het vnl aangeeft dat er geen grenswaarde is. Als je in punten zou denken zou cat. 1 bijv 80-100 punten zijn Hors Cat. is dan > 100 puntenquote:Op maandag 23 juli 2007 00:42 schreef Cootz het volgende:
Ik heb ook een n00b-braag!
Waarom is er een hors categorie (of 'buiten categorie') en zijn de zwaarste bergen niet gewoon van de 1e categorie?
Het afzien en de spanning in de koers. Het is echte sport waarbij mannen 4-5-6 uur lang compleet naar de tering gaan en de sterkste wint. dat vind ik mooi om te kijken.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef Gluckskafer het volgende:
Wat ik wil vragen is:
Wat bezielt het die kerels, die naar die wielrenners in die strakke pakjes en zeemlerenbroekjes zitten te kijken?
In Engeland kwam iemand een bidon terug brengen naar de Rabo bus. Ze dachten dat de renner hem verloren was, lief he ?quote:Op maandag 23 juli 2007 00:22 schreef Perico het volgende:
Nee, er wordt geen 200 kilometer parcours iedere dag achteraf schoongeveegd door de organisatie.
Dat wordt dus allemaal zwerfafval, voor verantwoording van alle gemeentes en departementen zelf.
Wielrennen op de weg is al vanaf het begin der tijden een ploegensport. Als je samenwerkt kan je namelijk elkaar helpen. Dat is vooral gebaseerd op dat als je vlak achter elkaar fietst dat je makkelijker bij elkaar blijft (pyschologisch, maar vooral omdat degene voor je de wind tegenhoudt)quote:Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef Anyanka het volgende:
Anyway, ik wil graag iets weten over de basisbeginselen. Het schijnt dat mensen niet voor zichzelf, maar voor een ploeg rijden, hoewel slechts 1 persoon uit die ploeg hoeft te winnen?
Er zijn geen nationale ploegen, maar een ploeg heeft wel een thuisland en als het ware een 'nationaliteit'. De Rabobank-ploeg heeft een Nederlandse sponsor en Nederlandse leiding en is dus een 'Nederlandse' ploeg. Je ziet dan ook dat er een aantal Nederlanders rijden, maar er rijden ook Nederlanders bij Belgische en Franse ploegen.quote:En die ploegen hebben wel een beetje iets met een land te maken, maar alle nationaliteiten kunnen overal bij?
Als je het toevallig het verhaal net van Maarten Ducrot hebt geluisterd dan hoef ik dit niet meer uit te leggen. Maar ik zal het toch nog even doen. In het wielrennen kan je op het ene moment vijanden zijn en op het andere moment bondgenoten. Contador en Rasmussen lukte het uiteindelijk na een paar keer proberen in de beklimming van de laatste col om weg te komen van de rest. Daardoor kregen ze een gezamenlijk belang, namelijk samen hard doorfietsen om de rest op achterstand binnen te laten komen (de voorsprong in tijd die ze op de streep hebben telt voor het algemeen klassement). Een soort ongeschreven regel is dan dat degene die het meeste profijt heeft van die winst in het klassement (in dit geval Rasmussen) de overwinning van de etappe laat aan de ander. Contador probeerde waarschijnlijk die afspraak te bevestigen (je zag hem ook wijzen van: "ik?"). Rasmussen zal het niet met die afspraak eens geweest zijn en probeerde dus nog zelf te winnen. Uiteindelijk was Contador op de streep sneller.quote:Gisteren was er een soort 'afspraak' tussen Rasmussen en Contador geloof ik? Dat die laatste mocht winnen, maar toen probeerde Rasmussen het toch zelf oid. Waarom zou je zoiets raars afspreken en dan verwachten dat je tegenstander er zich aan houdt?
Je hebt twee soorten tijdritten, een individuele tijdrit en een ploegentijdrit. Die laatste zit dit jaar niet in de tour, dus daar hebben we het niet over. In een individuele tijdrit start iedereen apart (met een bepaalde afstand tussen elkaar) met als doel om een bepaalde afstand zo snel mogelijk te rijden (meestal 50-60 kilometer). De tijd die je daar over doet, telt voor het algemeen klassement.quote:Verder snap ik niets van alles wat met tijd te maken heeft. Tijdritten, tijdlimieten, individuele tijdrit? Moeten ze niet gewoon proberen elke dag zo snel mogelijk te fietsen (maar dan iets strategischer)?
Dat is een hele algemene vraag en moeilijk antwoord op te geven. Wielrennen is een sport van aanvallen en verdedigen dus er zijn heel veel tactieken. Wielrennen is echt veel meer dan zo snel mogelijk fietsen. Ga maar gewoon kijken en luisteren. Als je dan nog wil weten hoe iets zit moet je het maar vragen.quote:Verder ben ik benieuwd naar gebruikelijke strategieën van mensen/ploegen om te winnen, zodat ik misschien iets kan herkennen (naja, een buitenspelval is mij ook nog nooit opgevallen, dus misschien is dat teveel gevraagd van mijn niet zo sportieve ogen/hersenen).
Je mag leuk vinden wie je leuk vindt. Kloden heeft hier nog niet zoveel fans geloof ikquote:Nou, dat was het wel op dit moment.
Alvast heel veel dank naar de tourfan die mijn ultieme n00b-vragen wil beantwoorden!
Ps. Ik denk dat ik Contador en Kloden het leukst vind. Is dat toegestaan?
Je hebt idd verschillende ploegen. Iedere ploeg heeft een thuisbasis. Zo komt Rabo uit Nederland en bv Quickstep uit Belgie. Je ziet dat er bij een ploeg uit een bepaald land vaak ook wat meer renners uit dat land meerijden. Maar in principe mag een ploeg zoveel nationaliteiten opstellen als ze willen.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef Anyanka het volgende:
Alle gestelde n00b-vragen hierboven gaan mijn kennis nog te boven...
Ik heb helemaal nooit TDF gekeken, paar dagen geleden pas voor het eerst, het laatste stukje, en ik vond het héél sneu, 2 mannen die wanhopig probeerde een grote meute voor te blijven en toen ingehaald werden. Desondanks gisteren weer het laatste stukje gekeken, en dat was wel iets leuker, vooral het commentaar is grappig! Net voetbalcommentaar, maar dan nog erger.
Anyway, ik wil graag iets weten over de basisbeginselen. Het schijnt dat mensen niet voor zichzelf, maar voor een ploeg rijden, hoewel slechts 1 persoon uit die ploeg hoeft te winnen? En die ploegen hebben wel een beetje iets met een land te maken, maar alle nationaliteiten kunnen overal bij?
Gisteren was er een soort 'afspraak' tussen Rasmussen en Contador geloof ik? Dat die laatste mocht winnen, maar toen probeerde Rasmussen het toch zelf oid. Waarom zou je zoiets raars afspreken en dan verwachten dat je tegenstander er zich aan houdt?
Verder snap ik niets van alles wat met tijd te maken heeft. Tijdritten, tijdlimieten, individuele tijdrit? Moeten ze niet gewoon proberen elke dag zo snel mogelijk te fietsen (maar dan iets strategischer)?
Verder ben ik benieuwd naar gebruikelijke strategieën van mensen/ploegen om te winnen, zodat ik misschien iets kan herkennen (naja, een buitenspelval is mij ook nog nooit opgevallen, dus misschien is dat teveel gevraagd van mijn niet zo sportieve ogen/hersenen).
Nou, dat was het wel op dit moment.
Alvast heel veel dank naar de tourfan die mijn ultieme n00b-vragen wil beantwoorden!
Ps. Ik denk dat ik Contador en Kloden het leukst vind. Is dat toegestaan?
niet alleen kerels.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef Gluckskafer het volgende:
Wat ik wil vragen is:
Wat bezielt het die kerels, die naar die wielrenners in die strakke pakjes en zeemlerenbroekjes zitten te kijken?
Een vriendin van me keek altijd alleen de bergetappes, omdat daarin Virenque vaak in beeld kwam.quote:
Wat levert een ..... op in de tour.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:53 schreef mrPanerai het volgende:
Ook nog een noobvraagje, Zijn de Premies die de renners opstrijken ergens te vinden
Ik ben fan van Klödenquote:Op maandag 23 juli 2007 11:57 schreef Cootz het volgende:
...
Je mag leuk vinden wie je leuk vindt. Kloden heeft hier nog niet zoveel fans geloof ik
Een n00bvraag hierover,quote:
Een subjectieve jury, het is namelijk opvallend vaak een Fransman.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:45 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
Een n00bvraag hierover,
wie bepaalt wie de meest strijdlustige renner is? zijn daar objectieve criteria voor of is daar een soort jury voor?
Daar is een jury voor, die dat elke dag beslist. En omdat de jury in de Tour de France natuurlijk uit Fransen bestaat zie je nog wel eens dat aanvallende Fransen sneller tot strijdlustigste renner worden uitgeroepen.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:45 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
Een n00bvraag hierover,
wie bepaalt wie de meest strijdlustige renner is? zijn daar objectieve criteria voor of is daar een soort jury voor?
nog 5 etappes: 1 bergetappe, 2 vlakkere, 1 tijdrit en de rit naar parijs.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:55 schreef Yestuuur het volgende:
encore une n00bvraag, van praktische aard, hoeveel etappes zijn er nog voor de boeg, en na welke etappe is het klassement waarschijnlijk beslist? (ik weet dat ze kunnen vallen enzo. maar dan nog)
bullshit geloof ik.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:52 schreef Cootz het volgende:
[..]
Daar is een jury voor, die dat elke dag beslist. En omdat de jury in de Tour de France natuurlijk uit Fransen bestaat zie je nog wel eens dat aanvallende Fransen sneller tot strijdlustigste renner worden uitgeroepen.
Zat er ook geen Nederlandse dame in die jury een paar jaar terug? Maar volgens mij bestaat de meerderheid van die jury uit Fransen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
bullshit geloof ik.
Gewoon officials neem ik aan. Zoals er ook een jury is met offiicials over onreglementair sprinten etc.
Bij die sprint van Voskamp destijds zat Verbruggen in die jury.
Tenzij je Vino bentquote:Op maandag 23 juli 2007 18:02 schreef Gitanki het volgende:
in Parijs vinden er zelden nog verschuivingen plaats.
quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
Ja, altijd. Als slot nog wat rondjes door Parijs en finish op de Champs-Elysées.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
1. Claxonquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
Hard toeteren. Ploegwagens mogen er trouwens niet tussen als de voorsprong kleiner is dan een minuut. Dan rijden er alleen wagens van de organisatie (rode wagens: jury / gele wagens: neutrale mechanicien / witte wagens: doktoren).quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
heb wel eens in zo'n ploegleiderswagen gezeten tijdens de eneco tour 2 jaar terug (bij Saunier Duval omdat Pinotti toen meereed). Je wil niet weten wat voor toestanden dat zijnquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
120 valt wel mee. Maar ze kijken idd niet op een bumper, spiegel enzovoorts. Het is constant geconcentreerd blijven en blijven opletten en vooral je spiegelen in de gaten houden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Die autos rijden 120
(en het peloton gaat altijd wel ff aande kant)
Dat klopt zo ruwweg wel. De eerste doorkomsten krijgen de punten. Hoeveel punten is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de col. Als de col (mits van tweede categorie of hoger) de laatste beklimming van de dag is, zijn daar dubbele punten te verdienen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 07:58 schreef knnth het volgende:
Bolletjestrui is toch eerste doorkomst op top? Dus is het eigenlijk identiek aan groene trui, maar dan in de bergen?
Iedere ploeg heeft trainers die een trainingsprogramma opzetten. Dekker ging op eigen houtje naar Italie om met cecchini te trainen, hij maakte zijn trainingsschema's en dergelijke. DE ploegleider maakt meer de tactiek en dergelijke tijdens de wedstrijden en buiten trainingskampen laten ze de renners niet echt aan elkaar wennen ofzoquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:29 schreef MaxPower het volgende:
Hoe ziet een training van een wielerploeg eruit? Ik hoorde gisteren dat Rasmussen bijvoorbeeld in Mexico traint, en van Thomas Dekker weet ik dat hij in Italie bij die Italiaan train(de?). Hoe bewaar je als ploegleider dan het overzicht? Neem aan dat er ook genoeg gezamenlijke sessies zijn om de ploeg aan elkaar te laten wennen?
daar hebben ze weer dokters voor he en die zullen bij de meeste ploegen inmiddels ook wel interne controles doen, maar ze weten niet alles wat hun renners uitvreten. Het beste zou dus zijn als ze gewoon op 1 plek met zn allen gingen trainen, maarja in nederland heb je geen bergenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:39 schreef MaxPower het volgende:
Vandaar dat ploegleiders dus vaak niet (lijken) te weten wat hun eigen renners uitvreten aan 'medische supplementen'.
maar het blijft een Nederlandse ploeg natuurlijk, maarja zelfs dan kun je niet alles in de gaten houdenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:42 schreef MaxPower het volgende:
Je kan met zijn allen naar Frankrijk verhuizen?
Als ik het goed heb gaat het ongeveer zo: de ravitaillering (voedertijd) is inderdaad op een vooraf vastgesteld punt in de etappe, waar ze de welbekende etenszakjes krijgen uitgereikt. Ook bij de ploegleider kunnen ze drinken (en volgens mij ook eten, maar dat weet ik niet zeker) krijgen, tot de laatste 25 kilometer. Vaak zijn het de knechten die zich terug laten zakken naar de ploegleidersauto om daar proviand in te slaan (de zogenoemde waterdragers). Daarna mag dat niet meer. En ja, de manier van eten aanpakken ís bloedlink. Ook deze tour nog iemand onderuit zien gaan (weet niet meer precies wie t was) toen hij een etenszakje in zijn wiel kreeg.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En hoe zit dat nou precies met die voedertijden? Zijn dat de enige punten in de etappe waar renners überhaupt eten aangereikt mogen krijgen? En waarom is dat zo geregeld en niet op een andere manier (dat renners bijvoorbeeld op verzoek wat uit hun volgauto kunnen krijgen ofzo). En is de manier waarop het eten aanreiken gebeurt, niet bloedlink? Ik bedoel je: ze grissen met 50 km/h een tasje uit de klauwen van een gozer die op de weg staat.
Eten pakken ze normaal niet uit de auto, alleen als ze zo'n zakje missen ofzo.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:53 schreef TFFKABH het volgende:
[..]
Als ik het goed heb gaat het ongeveer zo: de ravitaillering (voedertijd) is inderdaad op een vooraf vastgesteld punt in de etappe, waar ze de welbekende etenszakjes krijgen uitgereikt. Ook bij de ploegleider kunnen ze drinken (en volgens mij ook eten, maar dat weet ik niet zeker) krijgen, tot de laatste 25 kilometer. Vaak zijn het de knechten die zich terug laten zakken naar de ploegleidersauto om daar proviand in te slaan (de zogenoemde waterdragers). Daarna mag dat niet meer. En ja, de manier van eten aanpakken ís bloedlink. Ook deze tour nog iemand onderuit zien gaan (weet niet meer precies wie t was) toen hij een etenszakje in zijn wiel kreeg.
Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:02 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Eten pakken ze normaal niet uit de auto, alleen als ze zo'n zakje missen ofzo.
Maar die zkajes aanpakken is natuurlijk gevaarlijk, maar toch gaat het dan niet zo vaak mis als je zou denken, volgens mij oefenen ze dat ook, want ze kunnen allemaal echt een aantal km fietsen zonder handen![]()
Je moet gewoon eten in t algemeen of je nu honger hebt of niet, meestal heb je door de hitte geen eetlust, maar je moet toch je energievoorraad bijvullenquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:08 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.
Ik heb trouwens nog een NOOB vraag: "Waarom moet je eigenlijk blijven eten, ook als je geen trek hebt?"
![]()
Omdat 'ie er gewoon niet inzit. Net als dat de Ventoux er niet altijd in zit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:13 schreef harrejasses het volgende:
Nou ik herhaal het maar even![]()
Waarom is er dit jaar geen ploegentijdrit? Die was er voorgaande jaren toch wel?
vorig jaar ook niet, maar dat is gewoon per jaar verschillend, het ene jaar een klimtt , andere keer ploegentt , soms niets. In de Giro was er ook geen ploegentt bijvoorbeeld, in de Vuelta geloof ik wel nog dit jaarquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:13 schreef harrejasses het volgende:
Nou ik herhaal het maar even![]()
Waarom is er dit jaar geen ploegentijdrit? Die was er voorgaande jaren toch wel?
In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTTquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
In de Giro was er ook geen ploegentt bijvoorbeeld dit jaar
owja kloptquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTT![]()
De TTT als proloog vanaf een vliegdekschip tochquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTT![]()
Neuh vanaf een zandweggetjequote:Op woensdag 25 juli 2007 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
De TTT als proloog vanaf een vliegdekschip toch?
omdat 200 km fietsen met 45km/h heel veel energie vergt. Bij de meeste sporten ben je 1-2 uur bezig. Kan je lichaam prima aan zonder echt veel energie toe te voegen. Bij 2.5-3 uur en langer moet je gewoon eten omdat je anders je energie voorraad uitput en je een zogenaamde "hongerklop" krijgt. Dan wil je lichaam gewoon compleet niet meer en MOET je eten (als je dan al niet van je fiets geflikkert bent)quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:08 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.
Ik heb trouwens nog een NOOB vraag: "Waarom moet je eigenlijk blijven eten, ook als je geen trek hebt?"
![]()
en Gasparotto die Di Luca inhaalt op de streepquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:22 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Neuh vanaf een zandweggetje![]()
En toen allemaal heuveltjes op en over, smalle bruggetjes waar geen autos door heen passen en als afsluiter nog een afdaling minstens zo link als die van de Poggio![]()
Terwijl ze Magnus Backstedt hebbenquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:24 schreef harrejasses het volgende:
Ok bedankt! Ik dacht dat het gewoon elk jaar vaste prik was zo'n ploegentijdrit, maar daar ben ik een n00b voor natuurlijk![]()
Dat ie er vorig jaar ook niet was wist ik dus niet want ik zat 6 weken in Zweden en daar hebben ze niks met de tour..
Dit is gewoon UCI pesten wat ASO doet, die TTT in Eindhoven wordt niks zolang er geen in de Tour zit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Omdat 'ie er gewoon niet inzit. Net als dat de Ventoux er niet altijd in zit.
Daarbij is de ploegentijdrit steeds onbelangrijker geworden. Van 100 km op de Olympische Spelen en een prestige strijd van veel ploegen tot aan een wannabe topkoers in Eindhoven
De wielrenners vertrekken meestal van een of ander marktplein in een stadje. Dat is de startplaats op papier, men rijdt dan vrij rustig naar een plek waar de echte start plaats vindt, vanaf die echte start zijn ook pas aanvallen enzo toegestaan.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
daar rijden ze vanaf de start in totdat de officiele start wordt gegeven door Preud'homme. Na die zone mag je aanvallen etcquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
Ze beginnen met rijden en pas na een paar kilometer is de echte start om eerst een beetje in te rijden. Die eerste paar kilometer is dan de neutrale zone.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |