Jaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn anime-series toegestaan?
Ja hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:49 schreef ranja het volgende:
Oja, mogen sketch-series ook? zoals Monty Python?
Ik zou geen tussenstanden geven eerlijk gezegd. Dit om beïnvloeding van de stemming te voorkomen...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:39 schreef AstroStart het volgende:
Voorlopige top 5 (alle stemmen voor 18:35 uur zijn meegeteld)
1. Lost - 182
2. 24 - 153
3. Stargate SG-1 - 135
4. The Simpsons - 116
5. The Sopranos - 105
Goede vraag inderdaad. TS?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:34 schreef De_Dwaas het volgende:
Mag Band of Brothers wel? Want die heeft toch 10 afleveringen maar is eigenlijk ook een mini serie. Als die niet dan schuift alles een plaats op en komt Stargate SG-1 op plaats 10.
Nope, Band of Brothers is een mini-serie. Een goede uiteraard, maar helaas geen serie.quote:
Als je die als verschillende series ziet worden het allemaal mini-seriesquote:Op zondag 22 juli 2007 02:58 schreef Quarks het volgende:
Blackadder komt vaak voorbij, maar schrijf erbij welke serie je bedoeld. (The Black Adder, Blackadder II, Blackadder the Third, Blackadder goes Forth zijn verschillende series)
Nee, het is hetzelfde als bij Star Trek (alleen dan korter), dus verschillende series die elk een seizoen hebben gedraaid.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je die als verschillende series ziet worden het allemaal mini-seriesBeter dus om die als 1 serie met 4 seizoenen te beschouwen.
En in Engeland heet het een seizoen.quote:
Dat noemen ze een 'serial'.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:55 schreef p-etr-a het volgende:
Ik zie een miniserie als een film opgedeeld in stukjes, dus waar 1 aflevering geen op zichzelf staand verhaal is.
Van: http://en.wikipedia.org/wiki/Miniseries#Televisionquote:- Zorg dat tv-series volledig zijn. Dus niet 'Star Trek', maar 'Star Trek: The Next Generation' of 'Star Trek: The Original Series, etc'. Niet Stargate, maar 'Stargate SG-1' of 'Stargate Atlantis'.
Van http://en.wikipedia.org/wiki/Blackadderquote:Although no strict rule exists which differentiate a miniseries from a "regular" series or serial there are some suggestions. Leslie Halliwell and Philip Purser argue in Halliwell's Television Companion that miniseries tend to "appear in four to six episodes of various lengths." whilst Stuart Cunningham defines them as, "a limited run program of more than two and less than the thirteen part season or half season block associated with serial or series programming."
One other important aspect, as Francis Wheen argues is that, "Both soap operas and primetime series cannot afford to allow their leading characters to develop, since the shows are made with the intention of running indefinitely. In a miniseries on the other hand, there is a clearly defined beginning, a middle and an end, (as in a conventional play or novel) enabling characters to change, mature or die as the serial proceeds..". Thus a series that is cancelled, or not renewed, after only a few episodes would not fall into the category of a miniseries.
...
In British television, the term 'miniseries' is almost never used, except in reference to American imports. The term serial is preferred for short-run British television drama, which has been a staple of UK schedules since the early 1950s when serials such as The Quatermass Experiment (1953) established the popularity of the form. 'Miniseries' is, however, used as a kind of exonym for non-miniseries British TV series in the United States, where the typical season length of six to thirteen episodes is considered short.
Dus Blackadder zou oorspronkelijk niet 'renewed' worden (het was dus niet af), daardoor valt het per definitie niet onder miniserie.quote:After the first series - which had enjoyed a considerable budget for a sitcom, and had been shot largely on location - the BBC decided not to take up the option of a follow-up. However, in 1984, Michael Grade took over as the controller of BBC One and, after talks with the Blackadder team, finally agreed that a second series could be made as long as the cost was dramatically cut.
Wat een waardeloze lijst trouwens. Teletubbies in de top 100? Waar zijn The Office en Keeping Up Appearances?quote:Op zondag 22 juli 2007 14:15 schreef Quarks het volgende:
Zie ook: 100 Greatest British Television Programmes
Ik snap wat je bedoeld.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:32 schreef AstroStart het volgende:
Overigens verwacht ik dat weinig mensen het verschil kennen. Bij Star Trek is het duidelijker. Daar heb je verschillende grote series. Mensen die Blackadder in hun lijst willen zetten, weten vaak niet het verschil tussen de ene serie en de andere.
Resultaat: alle vijf Blackadder series krijgen weinig stemmen.
Op die manier komt het beter uit ja.quote:Als je Blackadder als één serie ziet, dan kan het als samenhangend blok hoger eindigen.
Ik ook, daarom vind ik het hier ook extra vaag want de miniseries mogen niet in de serie- en niet in de film top 100... Ze horen toch ergens thuis lijkt mij.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:55 schreef p-etr-a het volgende:
Ik zie een miniserie als een film opgedeeld in stukjes, dus waar 1 aflevering geen op zichzelf staand verhaal is.
Als je toch 2 series hebt gekeken betekend het dat jij ook hersendood bent.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:22 schreef thedude0 het volgende:
Aangezien TV series zijn gemaakt voor mensen die volkomen hersendood zijn en niet meer dan 3 seconden kunnen/willen nadenken tijdens het kijken van televisie is hier een top 2, veel meer series heb ik niet gekeken namelijk.
1) Blackadder
2) Red Dwarf
Ze zijn brits en niet amerikaans dus ik ben nog niet hersendood. tv seriesquote:Op zondag 22 juli 2007 17:48 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Als je toch 2 series hebt gekeken betekend het dat jij ook hersendood bent.
Sneu figuur.
Je zei toch echt dit: 'Aangezien TV series zijn gemaakt voor mensen die volkomen hersendood'.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:54 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Ze zijn brits en niet amerikaans dus ik ben nog niet hersendood. tv seriesfilms 14.gif
Iets dat vanzelfsprekend is hoeft niet per se gezegd te worden en hoeft dus pas uitgelegd te worden als iemand, zoals jij hierboven, het niet snapt. Maar goed, je hebt gelijk, trollen is nutteloos dus ik ga er weer vandoor.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:00 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Je zei toch echt dit: 'Aangezien TV series zijn gemaakt voor mensen die volkomen hersendood'.
Misschien ben ik wel blind maar je zegt nergens iets over het verschil tussen amerikaanse en britse series.
Dat was absoluut niet vanzelfsprekend. Maargoed, fijn dat je weg gaat, zijn wij van je hersenloze geblaat af.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:05 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Iets dat vanzelfsprekend is hoeft niet per se gezegd te worden en hoeft dus pas uitgelegd te worden als iemand, zoals jij hierboven, het niet snapt. Maar goed, je hebt gelijk, trollen is nutteloos dus ik ga er weer vandoor.
Niet off topic willen zijn maar nog wel even melden dat je een hekel aan me hebt, dat is pas hersenloos.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:10 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Dat was absoluut niet vanzelfsprekend. Maargoed, fijn dat je weg gaat, zijn wij van je hersenloze geblaat af.
sorry voor offtopicmaar ik heb een hekel aan mensen die zichzelf slim vinden en anderen afzeiken.
Nu weten we het wel, je houdt niet van series, ga dan gewoon ergens anders lopen treiteren.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:21 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Niet off topic willen zijn maar nog wel even melden dat je een hekel aan me hebt, dat is pas hersenloos.
Is dat ooit populair geweest dan onder niet-16-jarige-meisjes (en jongetjes die op Sarah Michelle Gellar geilden)?quote:Op zondag 22 juli 2007 21:59 schreef ranja het volgende:
waar blijven de Buffy fansdacht dat dat toch nog steeds wel populair was
quote:Op maandag 23 juli 2007 00:05 schreef Gillingham het volgende:
Is dat ooit populair geweest dan onder niet-16-jarige-meisjes (en jongetjes die op Sarah Michelle Gellar geilden)?
quote:Op maandag 23 juli 2007 00:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Op m'n werk en eerder op m'n school (hbo) keken er veel mensen. Of dat zegt wat over de mensen met wie ik om ga of iets over de populariteit van de serie
![]()
Ben jij nog zo jong dan???quote:
En 24 en Prison Break en Twin Peaks en Deadwood en Entourage en Arrested Development enz...quote:Op maandag 23 juli 2007 23:37 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ben op imdb naar series aan het zoeken naar aanleiding van deze wedstrijd en wat blijkt? Als ze daar een overall top 250 zouden maken, stond Seinfeld boven The Godfather (9.4 vs 9.1).
Edit: The Office haalt dat ook, zie ik net.
Arrested Development heeft 9.7.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:16 schreef p-etr-a het volgende:
Ja echt? Ik begrijp niet waarom ze geen series toplijst maken als zo veel series zo hoog scoren. (Sopranos heeft 9.5. Wie biedt meer?)
Seinfeld is ook de beste serie allertijden. Alleen jammergenoeg kennen te weinig mensen in Nederland hetquote:Op maandag 23 juli 2007 23:37 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ben op imdb naar series aan het zoeken naar aanleiding van deze wedstrijd en wat blijkt? Als ze daar een overall top 250 zouden maken, stond Seinfeld boven The Godfather (9.4 vs 9.1).
Edit: The Office haalt dat ook, zie ik net.
quote:Mag animé ook?
jazeker!
Moet het op de Nederlandse tv zijn geweest?
nee
Mogen Japanse (en andere buitenlandse) series ook?
ja
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:16 schreef Vale17 het volgende:
Tot wanneer gaat dit door? M.a.w. wanneer wordt de uitslag bekend?
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:54 schreef AstroStart het volgende:
Je hebt tot woensdag 8 augustus (23:59 uur) om te stemmen! Veel succes!
een paar omdraaien, maar een goeie top 10!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:33 schreef Falco het volgende:
1. The Simpsons
2. Pittige Tijden
3. Mystery Science Theatre 3000
4. Flodder
5. Alfred J. Kwak
6. Dragonball Z
7. Ducktales
8. Charmed
9. Southpark
10. Goede Tijden, Slechte Tijden
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:04 schreef SnuggLe het volgende:
1. The Simpsons
2. Tour of Duty
3.The Black Donnellys
4. Heroes
5. 24
6. Crime Story (oudddddddddddd :-))
quote:Je hebt tot woensdag 8 augustus (23:59 uur) om te stemmen! Veel succes!
Fok! TV-serie Top 100 2007 - Uitslagquote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:26 schreef krvabo het volgende:
Krijgen we nog een uitslag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |