Vele jaren geleden kwam ik in Londen in aanraking met Starbucks. De meeste van jullie zullen Starbucks ook wel kennen uit deze stad, of anders uit bijvoorbeeld Berlijn of New York. Sinds kort zit er ook een Starbucks op Schiphol en mocht ik daar de tijd voor hebben, dan ga ik er misschien wel gebruik van maken. Ik vind Starbucks namelijk wel lekker. Maar, er zit ook een leuke Ierse Pub op Schiphol waar ze lekkere Guinness verkopen, dus het ligt er maar net aan op welk moment ik achter de douane ben (zelfs ik ga geen bier drinken in de ochtend).
Laten we ons eens even de vraag stellen: wat is Starbucks eigenlijk. Starbucks is redelijk lekkere koffie (maar bijvoorbeeld niet zo lekker als Illy), Starbucks heeft meestal wel relaxte stoelen en banken (al zit daar meestal iemand anders op), Starbucks heeft een no-smoking policy (prima, maar dat komt binnenkort overal) en Starbucks draait geen irritante kutmuziek in zijn winkels. Allemaal prima en fijn en daar betaal je dan ook voor. Echter, het produkt is en blijft koffie. Koffie waar je erg veel geld voor kwijt bent. Nu moeten mensen natuurlijk zelf weten wat ze met hun geld doen en als ze veel geld aan koffie willen uitgeven dan hebben ze mijn zegen. Ik bedoel, bier kopen in de kroeg is ook duur en daar doe ik ook aan mee.
Echter, er zijn ook malloten die menen niet zonder Starbucks te kunnen. Deze mensen ventileren hun meningen en opinies over Starbucks graag op fora en vaak zijn deze mensen volgens mij echt helemaal de weg kwijt. Even een kleine greep uit het vaak belachelijke en tevens lachwekkende aanbod van berichten:
Margriet schrijft op Hyves: “Met zn allen naar SCHIPHOL!!!”
- Waarom? Waarom zouden we in hemelsnaam met z’n allen spontaan naar Schiphol gaan voor een bak koffie. Doe even normaal zeg.
Farah schrijft op Hyves: “ik moet mijn zomerplannen maar gaan wijzigen.
Ik had het al helemaal bedacht op heeeeele dagen op schiphol Sb te gaan hangen”
- Okee… als jij dat wilt. Ga dan maar sparen zou ik zeggen. Domme koe dat je er bent. Ga eens leven ofzo, doe eens wat nuttigs.
Nancy schrijft op Hyves: “Waarom hoor ik dit nu pas?????????
En wanneer gaat de 1ste winkel op schiphol dan open????????
En waar acher de douane komt de winkel dan precies???? BIJ WELKE GATE???????Zoveel vragen en nog steeds geen Starbucks”
- Zo te zien heeft Nancy al genoeg koffie op, anders gebruik je niet zo belachelijk veel vraagtekens. Dit meisje wordt helemaal hyper bij het lezen van het bericht dat er een Starbucks op Schiphol komt. En ach, vinden jullie het ook zo zielig dat ze zoveel vragen heeft maar nog steeds geen Starbucks. Ik leef met je mee, stomme kut!
Nicole G schrijft op Hyves: “Heel fijn. Zo wordt een vertraging nog aantrekkelijk....”
- Vind je? Persoonlijk vind ik vertraging enorm kut, met of zonder Starbucks.
Rochelle schrijft op Hyves: “Heey Peeps, Mn zus gaat bij de Starbucks werken, en zij moest daarvoor helemaal naar Londen vliegen om een training te ondergaan. Vet hé? Ciao !!”
- Nou, enorm vet! Werken bij Starbucks is niet echt anders dan bijvoorbeeld werken bij McDonalds, en we weten allemaal hoe vet en te gek gaaf dat wel niet is!
Chantall schrijft op Hyves: “jemig lees ik dat er 1 in almere komt.. ga ik nu weg uit almere ga ik naar utrecht komt er niks in utrecht!!! nou dat word weer naar almere dus als ie er komt hahaha..”
- Prima, donder maar weer lekker op naar dat kutdorp van je. Domme koeien als jij wil ik niet eens in mijn stad hebben. En leer eens de Shift toets te gebruiken, doos!
Rosie schrijft op Hyves: “Oooeeh 25 juni, dat is vandaag en ik ga de 10e vliegen! dat worden echt 2 volle SBdagen, want ga naar LONDEN”
- Je gaat naar Londen, de stad die vol zit met cultuur, vermaak, historische gebouwen en musea en waar gaat deze doos de hele dag hangen? Juist, bij de Starbucks. Dit soort mensen verdienen het niet om naar Londen te gaan. Dit soort mensen moeten en plein public worden opgeknoopt aan de hoogste lantaarnpaal.
Kleine-Vlinder schrijft op Hyves: “HOERA! alleen voor mensne met een ticket Dom dom dom dom dom...
gaat ze een hoop geld kosten ik werk me wel zonder ticket naat binnen... iki MOET en zal STARBUCK ”
- Right. Dat Starbucks filiaal zal echt geen geld verliezen daardoor. Juist wanneer mensen achter de douane zijn worden ze rustig. Daarvoor zijn ze stressvol: ze moeten inchecken, waar is hun ticket? Als dat geweest is zijn ze klaar voor de reis en klaar om geld uit te geven…bij de Starbucks ACHTER de douane. Leer eens nadenken ofzo.
Yvonne schreef op Emerce.nl: “schiet eens op met die Starbucks!!!!!!!!!!!!! ik verga van de trek!”
- Smeer een boterham.
Mary schreef op Emerce.nl: “Ik ben net weer terug uit Amerika en ben een echte starbuckskoffie verslaafde. Een dopio, de sfeer waar vind je dat? Het wordt toch echt tijd dat in Nederland ook Starbucks komt.”
- What the fuck is een Dopio? En de sfeer die je in Amerika bij de Starbucks hebt hoef je niet per se in Nederland te hebben natuurlijk. Laat het maar aan chagrijnige zeik Nederlanders over om de sfeer van zo’n beleving te bederven.
Hans schreef op Emerce.nl: “Onlangs ben ik in New York geweest. Een geweldige stad. Starbucks maakte het compleet. “
- Starbucks maakte het compleet? Niet de geweldige collectie van het Metropolitan Museum of Art? Niet de aanblik van het Vrijheidsbeeld? Niet een rondleiding over Ellis Island? Niet het uitzicht vanaf het Empire State Building? Blijkbaar niet. Dit alles valt natuurlijk in het niet bij een kopje koffie.
Zo, mijn frustratie is er uit. Als ik binnenkort op Schiphol komt zal ik misschien wel even binnenlopen bij de Starbucks. Als ik die ruimte dan maar niet hoef te delen met van die debielen uit de voorbeelden van hierboven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 20-07-2007 12:42:37 ]
PWBF