zijn geen mensen..zijn domme koeien die niet hebben gestudeerd en nooit iets anders met het leven zullen doen. en dan maar op mij gaan zeiken. maar niet recht in me gezicht zeggen als ik er naar vraag.. dan is het "jij? neee man je bent heel collegiaal je helpt altijd iedereen"quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:41 schreef Biels het volgende:
Ocharme, gaat het wel, nadat je moest omgaan met mensen
Goed om te merken dat je blijkbaar een goede collega bent, iets met communicatie studeert en nog steeds de pispaal bent. Misschien ligt het echt wel aan jou.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:43 schreef philana het volgende:
[..]
zijn geen mensen..zijn domme koeien die niet hebben gestudeerd en nooit iets anders met het leven zullen doen. en dan maar op mij gaan zeiken. maar niet recht in me gezicht zeggen als ik er naar vraag.. dan is het "jij? neee man je bent heel collegiaal je helpt altijd iedereen"
grr
Godverdomme, m'n PI vergetenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:45 schreef Biels het volgende:
[..]
Goed om te merken dat je blijkbaar een goede collega bent, iets met communicatie studeert en nog steeds de pispaal bent. Misschien ligt het echt wel aan jou.
2 maandenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:47 schreef Nosh het volgende:
En je hebt hoe lang om die beslissing heen staan drentelen?
ja.. maar het verdient heel goed enzo.. en ik hoopte dat het weer als vanouds zou worden.. maar die kans is gering.. dus idd... ergens anders beginnen nu...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Snap niet dat je daar dan nog zo lang blijft 'hangen'.
Je kunt toch zo ergens anders beginnen?
ga mezelf niet verlagen.. moet nog wel een beetje een uitdaging zijn..als ik geestdodend werk wil doen ga ik wel achter de kassa zitten...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:54 schreef Aurelianus het volgende:
Pas je gewoon aan aan je omgeving en doe het wat rustiger aan. Je hoeft minder hard je best te doen, blijft hetzelfde verdienen en je krijgt geen commentaar meer. Sloof je dus niet zo uit. Graag gedaan.
Luiers van bejaarden verschonen klinkt inderdaad als een uitdagingquote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:57 schreef philana het volgende:
[..]
ga mezelf niet verlagen.. moet nog wel een beetje een uitdaging zijn..als ik geestdodend werk wil doen ga ik wel achter de kassa zitten...![]()
ga gewoon weg.. het zou geen crime moeten zijn om effectief en snel te werken.. en nog blije clienten achter te laten ook.
2 maanden er over doen om erachter te komen dat sommige mensen met genoeg misbruik maken van andermans ijverigheid, als ze zelf dan de borstvergroting van Patries kunnen bespreken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:50 schreef philana het volgende:
[..]
2 maanden
![]()
dacht steeds.. nou als ik gewoon mijn ding doe en nog vaker de mensen bel of ik kan helpen.. dan wordt het wel beter.. maar dat wordt het niet. en tis nu een stroom van mensen die ontslag daar omdat er bedrijfscrisis is.. we hebben nu een interim die de boel op de kop gaat zetten.. maar ik heb geen zin er nog op te wachten..
alle "fijne" collega's gaan ook al weg.. er is niets meer om voor te blijven. alleen maar domme ouwe gefrustereerde menschen.
Altijd handig om te weten hoe je billetjes het snelst schoon krijgt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:59 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Luiers van bejaarden verschonen klinkt inderdaad als een uitdaging
da's misschien 1 tiende van wat ik doe op het werk...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:59 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Luiers van bejaarden verschonen klinkt inderdaad als een uitdaging
Dat zou het niet moeten zijn, maar zo is het vaak wel. Het is dan verstandig om het aanwezige arbeidsethos over te nemen. Áls je er wil blijven werken, that is. Anders moet je hem gewoon peren.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:57 schreef philana het volgende:
[..]
ga mezelf niet verlagen.. moet nog wel een beetje een uitdaging zijn..als ik geestdodend werk wil doen ga ik wel achter de kassa zitten...![]()
ga gewoon weg.. het zou geen crime moeten zijn om effectief en snel te werken.. en nog blije clienten achter te laten ook.
ja... zal ik doen... heb al een andere rede voor mijn ontslag behalve "het zijn allemaal domme koeien en ik trek het niet meer"...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:00 schreef Salvad0R het volgende:
Och, het was vast niet een baan om carriere mee te maken.
Zorg dat je neutraal blijft tegen die mensen als je ontslag neemt, zodat ze geen reden hebben om een slechte referentie aan toekomstige werkgevers te geven.
Het moet je liggen maar betaalt idd slecht en er ligt vast een mooie toekomst voor de TS in deze krappe arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:06 schreef Maikuuul het volgende:
Je druk maken om zoeen gaar baantje.
Totally useless
Ja, prima toch.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:03 schreef philana het volgende:
[..]
ja... zal ik doen... heb al een andere rede voor mijn ontslag behalve "het zijn allemaal domme koeien en ik trek het niet meer"...
iets in de richting van... nu ik in utrecht woon is het reizen me echt parten aan het spelen... en het valt gewoon niet meer te combineren met mijn studie.
6 dagen per maand werken en 650 euro verdienen is not useless hoor... als ik iets meer werk verdien ik zo 1100 in de maand... ik heb wel een use voor dat geld..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:06 schreef Maikuuul het volgende:
Totally useless
slecht? 9,20 p/u en dan nog 40 of 60% extra in het weekend.. plus 22% extra na 8 uur..kom ik op gem 12 p/uquote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:09 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Het moet je liggen maar betaalt idd slecht en er ligt vast een mooie toekomst voor de TS in deze krappe arbeidsmarkt.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:45 schreef Zyggie het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]![]()
das me ouwe av...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:13 schreef trancethrust het volgende:
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:23 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je bent nog geen drie weken geregistreerd en je hebt al een oude avatar![]()
Juist.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:43 schreef Intergalactrick het volgende:
Haha, lekker dan!
Heerlijk om die frustratie te lezen! Hahaha!
Zo hee Goed zeg, heb je dat helemaal in je 1tje geconcludeerd ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:23 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je bent nog geen drie weken geregistreerd en je hebt al een oude avatar![]()
Juist communiceren met de baas, maak duidelijk wat je doet zo de hele dag. Dan haal je die collega's de wind uit de zeilen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:13 schreef captainkid het volgende:
Nooooit stilstaan op je werk. In ieder geval niet als je baas het kan zien of naaierige collega's.
Heb je dat alvast geleerd voor je volgende baan.
Ja, altijd naar een ander toeleven is de oplossingquote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:13 schreef captainkid het volgende:
Nooooit stilstaan op je werk. In ieder geval niet als je baas het kan zien of naaierige collega's.
Heb je dat alvast geleerd voor je volgende baan.
Het betere ellenboogwerk is waar 't om draait. Eerst een mooi papiertje en dan vervolgens laten merken hoe wijs je bent.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist communiceren met de baas, maak duidelijk wat je doet zo de hele dag. Dan haal je die collega's de wind uit de zeilen.
al eens geprobeerd... ze luisterde niet..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist communiceren met de baas, maak duidelijk wat je doet zo de hele dag. Dan haal je die collega's de wind uit de zeilen.
Je kunt ook aanpappen met de baas van de baas.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:31 schreef sig000 het volgende:
Het betere ellenboogwerk is waar 't om draait. Eerst een mooi papiertje en dan vervolgens laten merken hoe wijs je bent.
Heb je hier een brief over naar de werkgever gestuurd. Je moet nooit te beroerd zijn messen in ruggen te steken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:32 schreef philana het volgende:
ben er daarna later achtergekomen dat een van personen die geklaagd had over mij een goede vriendin van de bazin is.. dus tja... was niet echt een goede move.. nu mag ze me alleen maar minder.. helemaal omdat ik de gehele manier van werken en de organisatie af kraakte..
Gaat niet alleen om die collega'squote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Je bent toch op je werk, dan kun je net zo goed werken als je niks te doen hebt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:52 schreef captainkid het volgende:
Als je de baas verteld dat jij halverwege de dag al klaar bent met je taken.. Denk je nou echt dat ie je dan niet meer werk toebedeeld?
Ik doelde meer op collega's die zich aan je ergeren en daardoor allerlei onzin gaan verspreiden. Als je een goede band hebt met je baas kun lachen want is die collega degene die een probleem heeft, dat is de strekking van mijn verhaal.quote:En dan nog gezeik krijgen ook als je dat "extra" werk eens een keer niet af hebt, door de baas die allang vergeten is dat je dubbel zoveel doet, of een onderbaas/collega/whatever.
Dat probeert iedereen die goede band met de baas krijgen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik doelde meer op collega's die zich aan je ergeren en daardoor allerlei onzin gaan verspreiden. Als je een goede band hebt met je baas kun lachen want is die collega degene die een probleem heeft, dat is de strekking van mijn verhaal.
Als je hard werkt lukt dat in negen van de tien keer veel beter dan het de luie collega's lukt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:58 schreef sig000 het volgende:
Dat probeert iedereen die goede band met de baas krijgen.![]()
Zal allemaal best, ik heb tientallen ongeschoold uitzendbaantjes gehad.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Je bent toch op je werk, dan kun je net zo goed werken als je niks te doen hebt.
[..]
Ik doelde meer op collega's die zich aan je ergeren en daardoor allerlei onzin gaan verspreiden. Als je een goede band hebt met je baas kun lachen want is die collega degene die een probleem heeft, dat is de strekking van mijn verhaal.
Ben ik 't gedeeltelijk met eens, ook een handige babbel en op juiste moment in de aandacht wil nogal eens helpen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als je hard werkt lukt dat in negen van de tien keer veel beter dan het de luie collega's lukt.
Tsja, jij bent uit op niks doen en lamme baantjes. Succes, ik heb een andere mentaliteit.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:04 schreef captainkid het volgende:
Zal allemaal best, ik heb tientallen ongeschoold uitzendbaantjes gehad.
En als ik één ding geleerd heb; niet te veel je best doen. Je naait je zelf er alleen maar mee.
Als je te goed je werk doet krijg je of exta werk, waarbij je je in het zweet moet jagen om het af te krijgen, of vaak moet overwerken.
En als je helemaal mazzel hebt wordt je juist niet gepromoveerd of mag je hetzelfde werk constant doen omdat het super leker loopt, en ze dat niet willen verneuken.
En de collega die er niks van bakt krijgt dan makkelijker werk omdat hem dat misschien beter af gaat.
Dat heb je dat toch niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, jij bent uit op niks doen en lamme baantjes. Succes, ik heb een andere mentaliteit.Ik ben dan ook een grote voorstander van prestatiebeloningen.
Naar borrels gaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:05 schreef sig000 het volgende:
Ben ik 't gedeeltelijk met eens, ook een handige babbel en op juiste moment in de aandacht wil nogal eens helpen.![]()
Waarom wordt je genaaid als je werk af is en je dan nieuw werk krijgt omdat je voor 40 uur in de week aangenomen bent en niet voor 36 uur? Wat is er genaaid aan om de moeilijkere klussen te doen omdat men ziet dat je dat aan kan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:08 schreef captainkid het volgende:
Dat heb je dat toch niet goed gelezen.
Ik heb niks tegen hard werken, wel tegen genaaid worden omdat je juist hard werkt.
Groot gelijk hoor dat je weg bent.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:10 schreef philana het volgende:
ik heb gewoon wel gemerkt dat ik "maar een 'oproeper' ben..." ik heb een 0 uren contract maar ik werk meestal meer dan 20 uur per week... ik heb over heel veel dingen niets te zeggen... terwijl ik meer werk dan de gem. huismamma met haar part-time baantje daar... en mijn input of ideeen worden niet met open armen ontvangen.. er zal een hele reeks aan redenen achter zitten... maar ik geef het op. het bedrijf is een zooi.. en niet meer gezellig..dus ik ben weg.
Waarom begin je niet voor jezelf als je zo fanatiek bent?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom wordt je genaaid als je werk af is en je dan nieuw werk krijgt omdat je voor 40 uur in de week aangenomen bent en niet voor 36 uur? Wat is er genaaid aan om de moeilijkere klussen te doen omdat men ziet dat je dat aan kan?
Ik neem niet zoveel initiatief, of soms ook wel maar ik durf het niet altijd. Enz enz. Bovendien kan ik echt heel slecht multitasken. Met een compagnon die die eigenschappen wat teveel heeft zou ik denk ik wel een goed duo kunnen vormen. Maar ik studeer nog.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:16 schreef sig000 het volgende:
Waarom begin je niet voor jezelf als je zo fanatiek bent?
Je studeert nog en dan al zo wijs.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik neem niet zoveel initiatief, of soms ook wel maar ik durf het niet altijd. Enz enz. Bovendien kan ik echt heel slecht multitasken. Met een compagnon die die eigenschappen wat teveel heeft zou ik denk ik wel een goed duo kunnen vormen. Maar ik studeer nog.Eerst maar eens dat af maken.
Ik heb wel een jaar gewerkt hoor.quote:
De lamzak die geen fuk uitvoert kan lekker doorgaan met niks uitvoeren, of krijgt zelfs nog makkelijker werk en de persoon die z'n best doen krijgt extra werk of kutwerk toebedeeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom wordt je genaaid als je werk af is en je dan nieuw werk krijgt omdat je voor 40 uur in de week aangenomen bent en niet voor 36 uur? Wat is er genaaid aan om de moeilijkere klussen te doen omdat men ziet dat je dat aan kan?
Welkom bij het verschijnsel vakbonden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:23 schreef captainkid het volgende:
De lamzak die geen fuk uitvoert kan lekker doorgaan met niks uitvoeren, of krijgt zelfs nog makkelijker werk en de persoon die z'n best doen krijgt extra werk of kutwerk toebedeeld.
Dat noem ik genaaid worden, als je voor hetzelfde loon aan het werk bent als de lamzak.
Het zal er inderdaad veel mee te maken hebben dat mensen met een vast contract bijna niet ontslagen kunnen worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Welkom bij het verschijnsel vakbonden.Iedere vorm van prestatieloon wordt tegengehouden. Zij zijn die je naaien. En deels naai je jezelf door in dienst te treden bij een bedrijf wat een dergelijke beloning hanteert.
Nee, dat heeft er weinig mee te maken, het heeft er mee te maken dat beloningen nauwelijks variabel mogen zijn in dit land.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:28 schreef captainkid het volgende:
Het zal er inderdaad veel mee te maken hebben dat mensen met een vast contract bijna niet ontslagen kunnen worden.
Dat zal ook inderdaad niet helpen, maar het feit dat de lamzakken niet kunnen worden onstlagen helpt ook niet echt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat heeft er weinig mee te maken, het heeft er mee te maken dat beloningen nauwelijks variabel mogen zijn in dit land.
Dat is enkel iets dat speelt zolang er sprake is van een vaste beloning. Een werknemer die niet hard werkt heeft in geval van prestatieloon alleen zichzelf er mee. Er is dan ook geen reden meer voor een werkgever zo'n iemand te ontslaan. Een vast contract is een vast contract, eigen schuld als je als werkgever een dergelijk contract afsluit met iemand die niet aan jouw eisen voldoet. Ik snap ook niet dat werkgevers zich zo in laten pakken door de vakbonden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:31 schreef captainkid het volgende:
Dat zal ook inderdaad niet helpen, maar het feit dat de lamzakken niet kunnen worden onstlagen helpt ook niet echt.
Je werkt in Rotterdam, of is het overal zo slecht?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:50 schreef philana het volgende:
[..]
2 maanden
![]()
dacht steeds.. nou als ik gewoon mijn ding doe en nog vaker de mensen bel of ik kan helpen.. dan wordt het wel beter.. maar dat wordt het niet. en tis nu een stroom van mensen die ontslag daar omdat er bedrijfscrisis is.. we hebben nu een interim die de boel op de kop gaat zetten.. maar ik heb geen zin er nog op te wachten..
alle "fijne" collega's gaan ook al weg.. er is niets meer om voor te blijven. alleen maar domme ouwe gefrustereerde menschen.
omgeving utrecht...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:43 schreef deom het volgende:
[..]
Je werkt in Rotterdam, of is het overal zo slecht?
Het ligt ietwat gecompliceerder,in grote organisaties is er een grote laag van managers en vergadercultuur. Dat schijnt erg belangrijk te zijn allemaal.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is enkel iets dat speelt zolang er sprake is van een vaste beloning. Een werknemer die niet hard werkt heeft in geval van prestatieloon alleen zichzelf er mee. Er is dan ook geen reden meer voor een werkgever zo'n iemand te ontslaan. Een vast contract is een vast contract, eigen schuld als je als werkgever een dergelijk contract afsluit met iemand die niet aan jouw eisen voldoet. Ik snap ook niet dat werkgevers zich zo in laten pakken door de vakbonden.
Ja, echt bezopen, ik krijg daar ook jeuk van. Daarom werk ik later denk ik ook liever bij een wat kleinschaliger bedrijf. Ook ligt het loon daar in eerst instantie misschien lager, loon in aandelen vind ik ook goed in dat geval.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:49 schreef sig000 het volgende:
Het ligt ietwat gecompliceerder,in grote organisaties is er een grote laag van managers en vergadercultuur. Dat schijnt erg belangrijk te zijn allemaal.![]()
Hoe pas jij dan prestatiebeloning in zo'n geheel?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, echt bezopen, ik krijg daar ook jeuk van. Daarom werk ik later denk ik ook liever bij een wat kleinschaliger bedrijf. Ook ligt het loon daar in eerst instantie misschien lager, loon in aandelen vind ik ook goed in dat geval.
Voor hogere functies is prestatiebeloning niet echt gebruikelijk omdat het resultaat moeilijk te meten is. Vakantiebaantjes zijn daar over het algemeen wel erg goed voor te gebruiken, daar is de output vaak makkelijk te meten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:54 schreef sig000 het volgende:
Hoe pas jij dan prestatiebeloning in zo'n geheel?
Ja, weet ik, maar in mijn eentje doe ik het niet denk ik.quote:En beste kleine bedrijf is dat van jezelf.![]()
Dus als 't makkelijk te meten is dan wil je 't invoeren?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor hogere functies is prestatiebeloning niet echt gebruikelijk omdat het resultaat moeilijk te meten is. Vakantiebaantjes zijn daar over het algemeen wel erg goed voor te gebruiken, daar is de output vaak makkelijk te meten.Aandelen zijn trouwens ook een soort prestatiebeloning, als het bedrijf meer waard wordt dan verdien je meer.
Min of meer.quote:Ja, weet ik, maar in mijn eentje doe ik het niet denk ik.Heb jij een eigen bedrijf ofzo?
Ja, dat is ook een mogelijkheid, echter ik vind hem niet zo eerlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:07 schreef sig000 het volgende:
Dus als 't makkelijk te meten is dan wil je 't invoeren?
In de realiteit wordt de productiemanager afgerekent op de resultaten van zijn afdeling.
Het is aan hem om de werknemers te motiveren en te laten presteren
Nou zoiets lijkt mij ook wel leuk, dan ben je toch niet volledig van je bedrijf afhankelijk. Met werktuigbouwkunde moet toch wel iets te bedenken zijn waar je een bedrijfje omheen kunt bouwen, ik ben nogal een knutselaar dus wellicht dat ik een keer een leuke uitvinding doequote:Min of meer.Werk soms voor een baas maar meestal voor mezelf.
Heb eerst jarenlang in een grote organisatie gewerkt waar me de manager en vergadercultuur de strot uitkwam.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een mogelijkheid, echter ik vind hem niet zo eerlijk.Ik zie liever een loonmodel waarin ook een vorm van prestatiebeloning toegepast wordt. Maar het is maar net welk doel je wilt bereiken met je loon/motivatie-model
[..]
Nou zoiets lijkt mij ook wel leuk, dan ben je toch niet volledig van je bedrijf afhankelijk.
Heb je vooral klanten in de VS dat je zoveel 's nachts online bent?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:21 schreef sig000 het volgende:
Heb eerst jarenlang in een grote organisatie gewerkt waar me de manager en vergadercultuur de strot uitkwam.
Nu klooi ik wat aan met dingen organiseren en kom ik wat geld tekort ga ik tijdenlijk even ergens werken.
Gelukkig is dat laatste steeds minder nodig.![]()
Nee ik slaap 't lekkerst 's morgens.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb je vooral klanten in de VS dat je zoveel 's nachts online bent?
Bij een baas moet ik veels te vroeg op.quote:
Hoe doe je dat als je klanten ontvangt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:30 schreef sig000 het volgende:
Bij een baas moet ik veels te vroeg op.Vanaf 14:00u ben ik pas actief met een piek vanaf 20:00u tot 23:00u Daarna is 't beetje rondsurfen tot ik de vogels hoor en dan ga ik slapen.
Ik ben beschikbaar van 14:00u tot 22:00u in principe en daarna kan ook nog, ook een nacht doorgaan is geen probleem.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe doe je dat als je klanten ontvangt?![]()
Of die komen onder iemand te werken die het werk van deze hardwerkende persoon omtovert in zijn eigen werk waardoor het lijkt alsof die luie baas al het werk heeft gedaan!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:42 schreef paultjuhhh het volgende:
Arme phi , het komt wel goed met jou
Hardwerkende mensen komen altijd goed terecht
Hehe.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:36 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Of die komen onder iemand te werken die het werk van deze hardwerkende persoon omtovert in zijn eigen werk waardoor het lijkt alsof die luie baas al het werk heeft gedaan!![]()
Waarom zou je onder zo'n baas blijven werken is mijn eerste vraag.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:36 schreef dyslexie_man het volgende:
Of die komen onder iemand te werken die het werk van deze hardwerkende persoon omtovert in zijn eigen werk waardoor het lijkt alsof die luie baas al het werk heeft gedaan!![]()
Omdat je ze overal tegenkomt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou je onder zo'n baas blijven werken is mijn eerste vraag.
Dat zijn dus wel de mensen die de zorg op zich nemen van die oma waar niemand zich meer wat van aantrekt, een beetje respect lijkt me op zijn plaats...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:06 schreef Maikuuul het volgende:
Totally useless
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen.quote:
Je idealisme is nog aandoenlijk, het ligt eraan waar je terecht komt hoe snel je in de molen van de bedrijfscultuur wordt opgenomen en na paar jaar ook een radertje wordt met de daar bijhorende corruptie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen.Het moet toch een aflopende zaak zijn zo'n baas, zoiets moet je via meerderheden spelen, zoek een coalitie, dan moet je zo'n baas toch kunnen wippen. Dat mag misschien de omgekeerde wereld lijken, aan de andere kant, het is al zo vaak tegen mij gezegt dat een doel onrealistisch zou zijn, toch heb ik vaak gelijk gekregen... Wie zijn doel al inperkt is bezig zijn eigen mogelijkheden in te perken.
Ha, ha, dat zegt iedereen tegen mij.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:57 schreef sig000 het volgende:
Je idealisme is nog aandoenlijk, het ligt eraan waar je terecht komt hoe snel je in de molen van de bedrijfscultuur wordt opgenomen en na paar jaar ook een radertje wordt met de daar bijhorende corruptie.
Ik krijg er af en toe wat van. Bij veel mensen is het de angst en onverschilligheid die regeert. Wat denken ze, dat je werkgever zijn hele afdeling ontslaat omdat de baas de kantjes er vanaf loopt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:13 schreef sig000 het volgende:
Niks mis met geloof in jezelf en dwarsheid, iedereen komt obstakels tegen en het ligt aan de persoon hoe die daar doorheen rolt.
Rechtdoor rollen is dat.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik verwijder trouwens liever de obstakels zodat ik gewoon door kan rollen en niet ergens met omwegen doorheen hoef te rollen.
Het mag misschien paradoxaal klinken maar ik erken dat rechtdoor niet altijd de kortste weg is, uiteindelijk wordt de organisatie er wel gezonder van en je creëert er ook eigenwaarde door. Het is dus altijd een doel om het kosten wat kost na te streven. Wie geen angst kent is onoverwinnelijk.quote:
Wat is er mis met gewoon de waarheid zeggen??quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:03 schreef philana het volgende:
[..]
ja... zal ik doen... heb al een andere rede voor mijn ontslag behalve "het zijn allemaal domme koeien en ik trek het niet meer"...
iets in de richting van... nu ik in utrecht woon is het reizen me echt parten aan het spelen... en het valt gewoon niet meer te combineren met mijn studie.
herkenbaar. Ik zit hier ook in een stressvolle baan, doe echt erg veel werk, werk me af en toe helemaal het schompes (tegen een karig salaris) en dan komt af en toe mijn baas langs , net op het moment dat ik even wat rustigers te doen heb en dan krijg je de opmerking dat ik toch maar een luizenbaantje heb, lekker rustig enzoquote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:39 schreef philana het volgende:
ik heb het gehad op mijn werk..vandaag was de laatste druppel.. ik neem ontslag...
bijbaantje in een verzorgingstehuis..en ik heb altijd heel veel en heel hard gewerkt naast mijn studie... 20 tot 30 uur per week... nooit geen klachten.. tot een paar maanden geleden een paar van die ouwe kutten het niet uit konden staan dat ik mijn hele lijst en de halve lijst van de rest wist te doen en NOG tijd over hield... tja..dan moet ik wel heeeel lui of iets zijn. dombo's.
dat ik nu genoeg hersenen heb om gewoon uit mijn hoofd te leren wat er bij wie moet gebeuren en in welk huis wat waar staat..en dat ik nu toevallig niet te lui ben om de trap te nemen terwijl ze steeds op die ene lift wachten.. dat ik nou de hersenen heb om eerst op 1 verdieping zo veel mogelijk te doen en dan pas naar de 4e te gaan. dat ik nou niet rook en dat ik nou niet als een vette macdonalds model door de gangen wandel maar gewoon echt stappen zet. dat ik nou niet overal een half uur blijf kletsen over het weer en mijn huisje-boompje-beestje.
grr. ik ben echt zo pissig. domme wijven allemaal. sinds die klacht en dat mijn bazin niet naar mij wilde luisteren is het voor mij gewoon afgelopen. sommige wijven doen nog steeds alsof ik niets doe en lui ben omdat ik af en toe tijd over heb en dan weiger de rest van hun lijsten te doen. ik werk hard genoeg. moeten ze zelf maar een stapje sneller lopen.
en als ik dan eens niet klaar ben op tijd voor de pauze... word ik NOOIT maar dan ook NOOIT gebeld... of ik hulp nodig heb. ik bel de rest fucking altijd.
kut koeien. burgerlijke tutten.
adios.. ik neem ontslag. hoef die opmerkingen niet te pikken en een bazin die niet eens luisterd. fuck you all.
klacht: i hate my job.
Daar ben ik het niet mee eens. Kennelijk zijn haar collega's liever lui dan moe. TS wilt meer dan alleen makkelijk geld verdienen, maar ook gewaardeerd worden voor wat ze doet. Daar is niets mis mee, alleen wordt het niet gewaardeerd en kan ze idd beter naar een andere baan zoeken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 07:13 schreef the_contract_killer het volgende:
ts heeft het verkeerd aangepakt.
kijk,we leven in een maaiveld cultuur,alles wat boven het maaiveld uitkomt is slecht en kan afgunst verwachten.
in plaats van je rot te werken had je beter naar je collega's kunnen kijken en net ietsjes meer doen,dus niet het dubbele maar een klein beetje.
dan verdien je relatief gezien meer geld voor de hoeveelheid arbeid en voelen je collega's zich niet bedreigt![]()
Altijd klachten ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:39 schreef philana het volgende:
... 20 tot 30 uur per week... nooit geen klachten..
Jammer.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:39 schreef philana het volgende:
ik heb het gehad op mijn werk..vandaag was de laatste druppel.. ik neem ontslag...
bijbaantje in een verzorgingstehuis..en ik heb altijd heel veel en heel hard gewerkt naast mijn studie... 20 tot 30 uur per week... nooit geen klachten.. tot een paar maanden geleden een paar van die ouwe kutten het niet uit konden staan dat ik mijn hele lijst en de halve lijst van de rest wist te doen en NOG tijd over hield... tja..dan moet ik wel heeeel lui of iets zijn. dombo's.
Jij komt er welquote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:09 schreef rashudo het volgende:
Vrouwen op de werkvloer?
Werkt alleen goed als ze zo knap zijn dat hun uiterlijk er voor zorgt dat je te afgeleid bent om naar hun gezeik te luisteren.
Ze heeft een 0-uur contract kleine kans dat ze dan een WW kan aanvragen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:04 schreef Devlinsect het volgende:
Hooooow, wacht ff:
als je ontslag neemt, krijg je geen ww
je moet ontslag krijgen. Maakt niet uit hoe, onaardig zijn etc etc. Zolang je maar niet dronken op ut werk komt.
Klinkt allemaal knap kut. Had het zelf ook niet lang vol gehouden daar....
och arme calimero tochquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:06 schreef philana het volgende:
Okayy.... ik ben nu niet meer zo boos. Is niets voor mij om zo te schelden.. maar gods wat heb ik het gehad daar. Bedankt voor de reacties. Ik ga indd op zoek naar iets anders. Ik vind in de zorg werken heel erg leuk. En voor mij is het ook niet zo moeilijk als men het doet klinken. Oude mensen hebben vaak veel leuke verhalen en wijsheid. Niet iedereen, natuurlijk. Het lastigste wordt nog afscheid nemen van de clienten. De collega's zal ik niet zo missen.
Vind het wel grappig, ik bedenk me ineens.. de clienten die ik het meest zal missen zijn de lastigste. De clienten waar niemand mee overweg kan, maar ik wel. Is best vreemd. Het valt andere collega's ook al op. De clienten waar iedereen een hekel aan heeft en die tegen de meeste erg bot en stug doen.. daar heb ik de grootste lol mee en kan ik goed mee overweg. Daar tegenover staat dat de clienten waar de meerderheid van de collega's koffie bij drinkt en peukjes rookt... ik niets mee heb. Geef mij maar betekenis en diepte tegenover peukjes en geklets over kleinkinderen.
Ik zal nooit de rest van mijn leven 40 p/w in de zorg willen werken maar het er naast blijven doen zoals nu lijkt me wel leuk..dus ik hoop dat ik een nieuwe baan kan vinden in de zorg.
It certainly beats being a waitress...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |