quote:Het reality-programma ‘De Gouden Kooi’ van Tien is weer in opspraak. De programmamakers zouden de bewoners aanzetten tot geweld tegen elkaar.
Op internet circuleert een filmpje waarop te zien is dat twee bewoners worden mishandeld. In de studio een gesprek met CDA-Kamerlid Joop Atsma, die meer toezicht wil op televisieprogramma's en eerder al opriep tot een boycot van het programma, en psycholoog en pestdeskundige Bob van der Meer, die het programma psychisch onaanvaardbaar vindt.
Ja, dat komt door deze bug: [BUG][FO] Nieuwe topics verschijnen niet directquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef DaanDobber het volgende:
Nou ja, nog 2 topics, deze was toch echt als eerst
nicolaas tochquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef DaanDobber het volgende:
Hahahaha, wie is die gozer ook alweer naast Natasia bij Pauw en Witteman?
Willem ofzeau?
Stephan. Een van de eerste die er uitvloogquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef DaanDobber het volgende:
Willem ofzeau?
Haha, ja, dat Brian zijn sigaartjes nog in het zwembad gooide.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef pullup het volgende:
[..]
Stephan. Een van de eerste die er uitvloog![]()
verdomd ja.. stephanquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef pullup het volgende:
[..]
Stephan. Een van de eerste die er uitvloog![]()
linkje?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:21 schreef jo-anne het volgende:
sorry dat ik de topic er ook op gezet heb. kan iemand 'm weghalen?
idd de toon is gezet "bijna verkrachting"
Volg je het überhaupt wel?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef DaanDobber het volgende:
Willem ofzeau?
typisch.. toen haakte ik ongeveer afquote:
Af en toe om de twee zinnenquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:26 schreef cobain94 het volgende:
Stoephoer? Is dat wel eens gezegd dan?
Kankerhoer zegt Huub regelmatig, maar stoephoer weet ik eigenlijk niet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:26 schreef cobain94 het volgende:
Ja, maar Tien piept het weg, die man is volgens mij een streamer.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:26 schreef cobain94 het volgende:
Hij heeft het recht aan zijn zijde.....quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:29 schreef pullup het volgende:
Aardige manmaar hij zou het geen 5 seconden redden tegen Natasia
![]()
Deze geitenwollensok is vroeger natuurlijk zelf flink gepest. Misschien is hij wel 1 van de kinderen die de test van 3 weken hebben ondergaan.....quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef Lieve het volgende:
Bob van de Meer is een hele bekende psycholoog die al vele jaren zich heel actief inzet tegen pesten.
Hij heeft veel inzicht in groepsprocessen.
Hij gaat ( of ging) ook naar scholen om daar schoolpersoneel op het matje te roepen. Daar heb je geen grote muil voor nodig. Dan heb je lef en doorzettingsvermogen nodig. En een kennisgebied dat je eigen is![]()
aan het einde van het schelden is de rede over!
Hij is de eerste die John de Mol aanpakt!![]()
![]()
Bedankt voor je waardevolle bijdrage, misschien kun je ook inhoudelijk reageren??quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:37 schreef sjakie4life het volgende:
[..]
Deze geitenwollensok is vroeger natuurlijk zelf flink gepest. Misschien is hij wel 1 van de kinderen die de test van 3 weken hebben ondergaan.....
Ik heb wel eens met kinderen in moeilijke situaties te maken gehad en daarbij ook met hem. Ik kan je verzekeren dat de geitenwollen sok geen milimeter wijkt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:37 schreef sjakie4life het volgende:
[..]
Deze geitenwollensok is vroeger natuurlijk zelf flink gepest. Misschien is hij wel 1 van de kinderen die de test van 3 weken hebben ondergaan.....
Die heeft duidelijk een eigen agenda. Ik ben de naam van z'n stichting vergeten, maar daar zal het mee te maken hebben. Hij lijkt me zo iemand die smult van onrecht.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:42 schreef Gert het volgende:
Ik denk niet dat JdM erg onder de indruk is van deze tegenstander. Wat een fokking warhoofd, met z'n rare voorbeeldjes en vergelijkingen.![]()
Je bent het misschien niet eens met zijn mening, maar het is wel inhoudelijk, dus zou je willen stoppen met het afzeiken van je mede-poster en zelf eens inhoudelijk willen reagerenquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bedankt voor je waardevolle bijdrage, misschien kun je ook inhoudelijk reageren??![]()
"Stichting Europees Expertisecentrum voor Veiligheid."quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Die heeft duidelijk een eigen agenda. Ik ben de naam van z'n stichting vergeten, maar daar zal het mee te maken hebben. Hij lijkt me zo iemand die smult van onrecht.
Mooi, heb de naam even aan de update toegevoegd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:55 schreef Gert het volgende:
[..]
"Stichting Europees Expertisecentrum voor Veiligheid."
Nee, een communicatief genie is het niet.
Dat was nou juist zo grappig: eerder in het gesprek zei hij dat hij het de hele tijd al volgde. En later zei hij dat alleen zieke psychologen zoiets zouden volgen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:55 schreef PC eend het volgende:
Ik kreeg trouwens de indruk dat hij het juist helemaal niet zo goed volgt.
Ook Marga van Praag en Noraly Beyer, nu weet ik hoe ze bij hem kwamen, hij zat te preken voor eigen parochiequote:Op donderdag 19 juli 2007 23:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi, heb de naam even aan de update toegevoegd.
Wat een vage boel... en ja hoor: Heleen Dupuis. Men moet elkaar toch een beetje steunen in het onderhouden van de toko'tjes.
http://www.pesten.net/stichting/cva.html
Nostalgistquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:34 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Hij heeft het recht aan zijn zijde.....
Komt goed...... Hij was oprecht boos.... net als ik.
"Aanzetten tot geweld" en gelijk heeft hij..... Het script beloont geweld, dat hebben we al meerdere malen gezien.....![]()
Dat ging denk ik meer om het zelf uitvoeren van zo een experiment (op wetenschappelijke basis).quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat was nou juist zo grappig: eerder in het gesprek zei hij dat hij het de hele tijd al volgde. En later zei hij dat alleen zieke psychologen zoiets zouden volgen.
Deze man met al zijn vreemde uitspraken is helemaal geen regelmatige kijker van DGK. Hij heeft Brain waarschijnlijk nog nooit met Amanda zien konijnen, want als we het nu toch over sexueel geweld hebben..... enne de winnaar van het kaarten mocht als beloning met de vriendin van de verliezer naar bed. Weten jullie hier iets meer over....quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bedankt voor je waardevolle bijdrage, misschien kun je ook inhoudelijk reageren??![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:21 schreef Peter6000 het volgende:
24 uur per dag te volgen
En die streamlocks dan?
Ahhhh het zal geen vriendje van de NOS zijn. Het is ook altijd hetzelfde bij het linkse Nova.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:05 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ook Marga van Praag en Noraly Beyer, nu weet ik hoe ze bij hem kwamen, hij zat te preken voor eigen parochie
Inderdaad. En Soetendorp, grossier in verontwaardiging.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:05 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ook Marga van Praag en Noraly Beyer, nu weet ik hoe ze bij hem kwamen, hij zat te preken voor eigen parochie
quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:57 schreef PC eend het volgende:
Vond het ook wel jammer dat ze JdM niet om een reactie hadden gevraagd, had wel willen zien hoe hij het allemaal zou relativeren.
Ben je serieus? Dan moet hij helemaal nodig zeggen dat anderen ziek zijn. Lekker smullen van gerechtvaardigde verontwaardigingquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:11 schreef kleinzusje het volgende:
Bob van de Meer post op VOL
Het is LSquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ben je serieus? Dan moet hij helemaal nodig zeggen dat anderen ziek zijn. Lekker smullen van gerechtvaardigde verontwaardiging![]()
Dat gaf het wel een beetje weg jaquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:07 schreef sjakie4life het volgende:
[..]
enne de winnaar van het kaarten mocht als beloning met de vriendin van de verliezer naar bed. Weten jullie hier iets meer over....
Werd je gepest?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:24 schreef Peter6000 het volgende:
Ik heb Bob van der Meer een keertje bijna ontmoet.
In welke darkroom?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:24 schreef Peter6000 het volgende:
Ik heb Bob van der Meer een keertje bijna ontmoet.
Ja, maar toen wist ik nog niet dat hij bestond.quote:
Je gaat toch niet tegen kansen aantrapenquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:28 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ja, maar toen wist ik nog niet dat hij bestond.
Als je gepest wordt ben je trouwens toch vooral aan het overleven.
Maar het was in Utrecht, een bijeenkomst over pesten met Bob van der Meer.
Maar die bleek toch niet te komen, in plaats daarvan kwamen 2 dames met overgewicht (er moesten speciale stoelen worden neergezet).
Ze hadden een houten plank bij zich, met het woordje 'KANS' erop, en daar mocht je eventueel tegen trappen.
Ik weet ook niet waarom ze Bob hadden gecanceld, misschien was hij toch te duur.
Er was niemand in de zaal assertief genoeg om dit op te merken.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:32 schreef PC eend het volgende:
[..]
Je gaat toch niet tegen kansen aantrapen![]()
![]()
Kijk opbouwende kritiek, hier kunnen we wat meequote:Op donderdag 19 juli 2007 23:41 schreef st0mpie het volgende:
dit gaat echt voorbij waanzin.
is toch echt tyfuskanker ongelovelijk dat een actualiteitenprog zich daar nu al mee gaat bemoeien?
zet ferry mengele dr ook maar aan
[afbeelding]
Van der Meer is een geitenwollen sok die zwaar overschat wordt als psycholoog. Hij is weliswaar niet zo labiel als Piet Vroon was, maar binnen het wereldje hebben de meesten (imho terecht) geen hoge pet van hem op.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef Lieve het volgende:
Bob van de Meer is een hele bekende psycholoog die al vele jaren zich heel actief inzet tegen pesten.
Hij heeft veel inzicht in groepsprocessen.
Hij gaat ( of ging) ook naar scholen om daar schoolpersoneel op het matje te roepen. Daar heb je geen grote muil voor nodig. Dan heb je lef en doorzettingsvermogen nodig. En een kennisgebied dat je eigen is![]()
aan het einde van het schelden is de rede over!
Hij is de eerste die John de Mol aanpakt!![]()
![]()
Oneens, maar nu gaat v-o-l en de COS waarschijnlijk aan de gang.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:33 schreef Disana het volgende:
http://www.novatv.nl/
Vergeet niet te stemmen (rechtsboven).
Done oneens!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:33 schreef Disana het volgende:
http://www.novatv.nl/
Vergeet niet te stemmen (rechtsboven).
Waarom zou je daar naar kijken als het gewoon op de site van NOVA staatquote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:08 schreef CoT het volgende:
zie dat het op Youtube staat
http://www.youtube.com/watch?v=p-abkqaHpec
Ik word er nu wel een beetje moe van, al die akties die nog steeds worden ondernomen. De miljonairs hebben nu van genoeg kanten gehoord dat 'zondag' niet kon, en ze hebben nu ook verplicht een sessie anger management ondergaan. Wie het nu nog niet snapt, die zal het misschien nooit snappen. John de Mol snapt het ongetwijfeld wel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:42 schreef APK het volgende:
[..]
Oneens, maar nu gaat v-o-l en de COS waarschijnlijk aan de gang.
Zat te wachten op uitzendinggemistquote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:09 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zou je daar naar kijken als het gewoon op de site van NOVA staat
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:22 schreef Disana het volgende:
Ik word er nu wel een beetje moe van, al die akties die nog steeds worden ondernomen. De miljonairs hebben nu van genoeg kanten gehoord dat 'zondag' niet kon, en ze hebben nu ook verplicht een sessie anger management ondergaan. Wie het nu nog niet snapt, die zal het misschien nooit snappen. John de Mol snapt het ongetwijfeld wel.
Inderdaad een bizar fenomeen, want dan hebben ze niets meer.quote:Het lijkt wel of juist de streamers het programma willen dwingen te stoppen.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:31 schreef Meds het volgende:
Beroepsmatig bekend met v.d Meer. Zeer goede psych en onderzoeker met veel aanzien.
beetje kansloos dat uitgerekend John de Mol zijn kindje bij mama Flens heeft achtergelaten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik word er nu wel een beetje moe van, al die akties die nog steeds worden ondernomen. De miljonairs hebben nu van genoeg kanten gehoord dat 'zondag' niet kon, en ze hebben nu ook verplicht een sessie anger management ondergaan. Wie het nu nog niet snapt, die zal het misschien nooit snappen. John de Mol snapt het ongetwijfeld wel.
Het lijkt wel of juist de streamers het programma willen dwingen te stoppen.
Bron: http://reporter.msn.nl/index.aspx?f=details&hdl_id=11891quote:"John de Mol zet aan tot geweld"
door onze redactie
AMSTERDAM -
John de Mol zet met het programma De Gouden Kooi aan tot geweld en is daarmee strafbaar. Dat stelt psycholoog en pedagoog Bob van der Meer. Vrijdag stapt Van der Meer naar de Orde van Advocaten om na te gaan of het mogelijk is op basis van zijn informatie een advocaat een kort geding te laten aanspannen tegen Tien.
Gouden Kooi-miljonairs mishandelen bewoonster
(weet niet hoe je het filmpje hier zet)
Foto: Talpa Producties
"Wat hier op de buis te zien is, is ziek”, zei Van der Meer in het tv-programma Nova over de verschillende vormen van geweld in de miljonairsvilla.
Van der Meer is ervan overtuigd dat het gedrag van de bewoners wordt gestuurd vanuit de regiekamer. "Anders zou er namelijk niets te zien zijn.”
Hij is niet bang dat de commotie en de publiciteit rond het programma de kijkcijfers van Tien in de kaart spelen. „Want als het wordt verboden, is het format kapot. Laten we hopen dat het gezond verstand zegeviert.”
ooit een regel zien langskomen die ( met betrekking tot Natasia of Brian de wifebeater) stand hield?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Het staat ook op msn news nu.
[..]
Bron: http://reporter.msn.nl/index.aspx?f=details&hdl_id=11891
Mijn reactie:
Het klopt eigenlijk wel, maar de regels zijn weer aangescherpt. Bij elke fysieke uiting tegen iemand anders, vlieg je eruit. Dus waarom het programma vetbieden als het met regels gewoon te handhaven is? Ook zouden de mensen in de kooi niet willen dat het allemaal stopt. Maar goed, het geweld valt nu erg mee. Moet ook wel, met 6 tegen 2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |