DE ONTSLAGRONDE
Streamlocks maken het verslaan moeilijk.
Jaap leest de brief voor. Ontslag is aangevraagd voor Lieke en Natasia. De miljonairs moeten nu bij meerderheid beslissen wie er voor de ontslagronde gaat; ze hebben hier 5 minuten voor.
De kandidaten
![]()
De opstelling voor de voorronde
![]()
Jaap nomineert Natasia
Huub: Natasia
Amanda: Natasia
Nadia: Natasia
Dennis: Natasia
Brian: Natasia
Het wordt dus Natasia. De miljonairs krijgen kort de tijd om de benen te strekken. Natasia is volslagen hyper en loopt te gillen en te lachen.
![]()
Mitch komt binnen met een brief voor Huub. Huub leest voor dat ze hun keuze hebben gemaakt en zodadelijk in een bepaalde volgorde moeten gaan zitten.
De volgorde voor de finale stemming
![]()
Huub: Het draait hier om ontslagrondes. Ik heb deze geinitieerd omdat ik zag dat deze suksesvol zou kunnen zijn. Huub noemt positieve en negatieve dingen van Natasia op. Natasia lacht raar en vraagt of Huub bang is. Nee. Hij stemt Natasia eruit. Drie weken terror als het niet lukt, reageert Natasia.
Dennis: Huub probeert weer alle credits voor zichzelf op te eisen. Dennis wil Natasia terugzien na De Kooi; hij stemt haar weg.
Brian: Zucht. Natasia is een hartsvriendin van hem geworden, maar hij weet al die tijd dat ze niet voor de eindstreep zou gaan. Hij weet dat ze het de laatste 2 maanden niet meer naar haar zin had. Hij heeft veel tranen gelaten, zou hij haar kunnen loslaten... maar ze zal altijd zijn dushi blijven. Brian stemt haar weg.
![]()
![]()
Jaap: Helaas ben ik bedreigd door de groep dat ik jou moet wegstemmen. Natasia wil niet dat hij slap lult. Hij gaat gewoon door en zegt dat emo Jaap dat niet aankan; hij verwerpt alle terror. Helaas is hij te zwak om haar erin te houden. Hij is blij dat ze altijd alles heeft opgeruimd. Maar toch heeft hij het moeten afleggen tegen de terroristen: hij stemt Natasia weg. En janken maar, zegt Natasia tegen hem. Ze blijven elkaar een tijdje pesten.
![]()
Amanda: Ze vindt het moeilijk. Ze weet niet of ze er zonder Natasia zo lang had gezeten... en ze gaat huilen. Natasia is goed voor allemaal geweest. Ze weet dat Natasia over een paar weekjes naar huis zou gaan, dus ze is al voorbereid. Op deze manier krijgen ze geen nieuwe terug. Amanda stemt Natasia naar huis.
![]()
![]()
Nadia: In de korte tijd dat ze er is heeft ze goede gesprekken met Natasia gehad en een band gekregen. Ze denkt dat ze er beiden profijt van hebben als Natasia naar huis gaat, want Natasia zou toch al weggaan en zo komt er geen nieuwe. Ze had liever Lieke weg zien gaan. Nadia stemt Natasia naar huis.
![]()
Lieke, de doorslaggevende stem: Ze heeft veel dingen van Natasia gezien, ook leuke en warme dingen. Ze noemt de plekken op haar lijf die voor zich spreken, en vindt ook dat Natasia veel liegt. Natasia onderbreekt haar: maak het niet te lang, ik moet m'n koffers inpakken.
Lieke vindt Natasia's euforie een leugen en denkt dat Natasia enorm baalt. Ze herinnert eraan dat ze heeft gezegd dat ze Natasia eigenhandig de poort uit zou werken. Ze denkt dat een nieuwe in haar voordeel zou kunnen werken, een mogelijke tweede dekking, dus Natasia erin houden zou in haar voordeel zijn. Ze vindt Natasia een hele sterke vrouw al staat ze niet achter haar keuze erin te gaan (kinderen).
Lieke stemt Natasia eruit.![]()
![]()
Het gegil en geschreeuw is niet van de lucht. 'Ik mag naar huisje toe, ik mag naar huisje toe', blijft Natasia maar roepen. Huub ziet het als een teken dat ze haar zin niet heeft gekregen.
![]()
![]()
![]()
Na alle hysteria moet iedereen nog even op de bank plaatsnemen voor de reactie van Natasia.
-Huub is een zware lelijke leugenaar en een manipulator. Kom naar de poort jongen, ik sta je op te wachten.
-Ze bedankt de hele groep, ze wilde graag weg.
-Dennis kan Huub wel aan, die gaat het wel redden.
-Brian is haar aller- aller- allerliefste vriendje. Hij gaat nooit meer uit haar hart.
-Japie Krekel is een vieze vieze [ ]. Varken krekel, je stinkt, je bent lelijk, je bent onvolwassen. Ze gunt hem Cora de jackass. Jaap is net zo dom als hij dik is. 'Jij bent echt zo gedoemd dat Cora jouw vriendinnetje is.'
-Amanda poppetje van me. Er stinkt iemand naar doden naast je. Ik ontving je met open armen en heb je in m'n hart gesloten, daar ben je nooit meer uitgegaan. Jij volgt altijd jouw eigen lijn. Waar ik heb gestaan kom jij ook.
-Nadia. Ik dacht eerst: kanonnen, teringwijf, waar hebben ze dat vandaan gehaald. Ransjaap komt helemaal nergens. Je bent heel erg een gevoelsmens, doe wat je gevoel zegt. Tegen Huub: verknipte geest, jou wacht ik op bij de poort.
-Lieke: Slieko. Ik weet niet wat jij bent, meisje, jochie, trafo, je bent zoals je bent. Blij dat je me laat gaan. Ik ben ontzettend sterk, jij bent geen match voor mij. Voel je niet gewonnen Slieko'tje, want dat ben je niet.
Huub: Ze kan zelfs bij haar afscheid niet nalaten mij te bedreigen.
Applaus. Gegil van Natasia. Uw verslaggeefster is doof.