abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51637912
quote:
In het vijfsterrenhotel Radisson SAS Resort in de Egyptische badplaats Taba leven 72 Belgische toeristen op voet van oorlog met circa 200 Arabische Israëliërs. Die terroriseren al dagenlang het zwembad, "dat ze als openbaar toilet gebruiken", en de restaurants, "die ze als vuilnishopen achterlaten". De hoteldirectie zette extra veiligheidspersoneel in en de rivaliserende groepen hebben nu een aparte zone aan het zwembad en de buffetten. Touroperators Thomas Cook en Neckermann hebben de Belgen alternatieve hotels in de buurt aangeboden. (belga)
Filmpje: http://www.vtm.be/asx/vtm(...)19_193649_luxehotelM
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:37:55 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_51638063
Denk je gezellig op vakantie te gaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_51638210
Dat hotel kan dan beter de raddraaiers eruit schoppen. Een zwembad als openbaar toilet gebruiken en restaurants als vuilnishoop achterlaten is onacceptabel. Ik zou trouwens een alternatief hotel nemen als ik zo'n Belg was, omdat de hoteldirectie zoals het er naar uit ziet niet in staat om de overlast goed op te lossen.
pi_51638212
quote:
In het vijfsterrenhotel Radisson SAS Resort in de Egyptische badplaats Taba leven 72 Belgische toeristen op voet van oorlog met circa 200 Arabische Israëliërs. Die terroriseren al dagenlang het zwembad, "dat ze als openbaar toilet gebruiken", en de restaurants, "die ze als vuilnishopen achterlaten". De hoteldirectie zette extra veiligheidspersoneel in en de rivaliserende groepen hebben nu een aparte zone aan het zwembad en de buffetten. Touroperators Thomas Cook en Neckermann hebben de Belgen alternatieve hotels in de buurt aangeboden. (belga)
"Terroriseren"
Dat woord wordt echt gedemoniseerd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:43:50 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51638293
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51638533
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[afbeelding]
Dr staat zelfs een filmlink in de OP
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:50:46 #7
pi_51638558
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Terroriseren"
Ik ken groepen nederlanders die zich in Salou zo gedragen. Het zijn gewoon vandalen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:53:58 #8
pi_51638672
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dr staat zelfs een filmlink in de OP
Ja daaaag , ik heb geen breedbeeldverbinding.
pi_51638740
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ken groepen nederlanders die zich in Salou zo gedragen. Het zijn gewoon vandalen.
Idd. Stom kutvolk dat zich misdraagt van huis. Trainingspakkenmateriaal. Geen terroristen dus.
pi_51638886
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De eerste Nederlander die in een zwembad gaat zitten schijten moet ik nog tegenkomen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_51638910
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

De eerste Nederlander die in een zwembad gaat zitten schijten moet ik nog tegenkomen.
Ik niet
Gewoon een strontdronken boer was het en zijn vrienden stonden erom heen te joelen...en doken in het water
pi_51638959
Het zijn natuurlijk wél Belgen he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:06:27 #13
pi_51639105
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik niet
Gewoon een strontdronken boer was het en zijn vrienden stonden erom heen te joelen...en doken in het water

Ik denk wel dat er vaker in het zwembad gekotst word dan gescheten.
pi_51640059
quote:
nogal een sterk verhaal dit. hoe kan het dat een GROEP mensen een zwembad als een "openbare toilet" gebruikt ?..

Ik heb zoiets nog nooit gehoord in mijn leven en daarom geloof ik het ook niet..

Ik denk dat er problemen waren tussen de twee groepen.. en dat die belgen een beetje overdrijven
niet te geloven hoe dom sommige mensen wel niet kunnen zijn
pi_51642406
Nog grappiger is de oplossing die de touroperator voorstelde:

"een apart zwembad voor moslims"
pi_51647221
Beetje misleidende topictitel.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:22:25 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_51650505
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:32 schreef katerwater het volgende:
Nog grappiger is de oplossing die de touroperator voorstelde:

"een apart zwembad voor moslims"
Die oplossing vind ik helemaal niet zo vreemd. Wat is er mis mee, wanneer hier een hoop ellende mee voorkomen wordt? Die Arabieren zwemmen klaarblijkelijk liever in de pis en stront van hun stamgenoten en zichzelf, terwijl de Vlamingen zich liever proper houden. Wat is er dan mis met een apart zwembad voor beide groepen?

[ Bericht 1% gewijzigd door LXIV op 20-07-2007 09:03:36 ]
The End Times are wild
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:31:54 #18
3542 Gia
User under construction
pi_51650615
Ik denk dat het nogal mee zal vallen. Als die Arabieren zich werkelijk zo zouden misdragen als beweerd wordt, werden ze wel het hotel uitgezet.
Ik vermoed dat hier sprake is van een vooroordeel in de trant van: Arabieren zijn vies en ruimen hun rommel niet op. Als die lui dan inderdaad hun bord e.d. niet wegzetten, zien ze daar een bevestiging in. En dan zullen ze ook wel in het zwembad pissen, denken ze dan.

Ik geloof hier dus echt geen snars van. Als er ruzie is ontstaan vanuit vooroordelen, dan is het terecht dat die Belgen maar naar een ander hotel moeten, zoals is voorgesteld. Dat bevestigd mijn idee dat het hier om vooroordelen gaat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:46:32 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_51650813
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:31 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het nogal mee zal vallen. Als die Arabieren zich werkelijk zo zouden misdragen als beweerd wordt, werden ze wel het hotel uitgezet.
Ik vermoed dat hier sprake is van een vooroordeel in de trant van: Arabieren zijn vies en ruimen hun rommel niet op. Als die lui dan inderdaad hun bord e.d. niet wegzetten, zien ze daar een bevestiging in. En dan zullen ze ook wel in het zwembad pissen, denken ze dan.

Ik geloof hier dus echt geen snars van. Als er ruzie is ontstaan vanuit vooroordelen, dan is het terecht dat die Belgen maar naar een ander hotel moeten, zoals is voorgesteld. Dat bevestigd mijn idee dat het hier om vooroordelen gaat.
Ja, want Arabieren die zich asociaal gedragen, daar hebben we nog nooit van gehoord. Het zullen vast een stelletje Vlaams Belang aanhangers zijn die op deze valse manier Arabieren in discrediet willen brengen.
The End Times are wild
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:52:08 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_51650883
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die Arabieren zwemmen klaarblijkelijk liever in de pis en stront van hun stamgenoten en zichzelf
-edit- flame

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 21-07-2007 01:03:27 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:55:48 #21
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_51650946
Vrouwen zwemmen met hun kleren aan, mensen scheppen veel eten op en eten maar een beetje op, en er valt nogal wat op de grond, kinderen laten eens wat lopen in het zwembad. Nou, nou big deal, volgens mij overdrijven die belgen nogal.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:27:09 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_51651526
Heb je van tevoren expliciet gevraagd naar een hotel zonder Russen en Israeliërs, wordt je vakantie verpest door dit soort volk
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_51654760
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Terroriseren"
Demoniseren
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_51665153
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die oplossing vind ik helemaal niet zo vreemd. Wat is er mis mee, wanneer hier een hoop ellende mee voorkomen wordt? Die Arabieren zwemmen klaarblijkelijk liever in de pis en stront van hun stamgenoten en zichzelf, terwijl de Vlamingen zich liever proper houden. Wat is er dan mis met een apart zwembad voor beide groepen?
Ja, en een apart rusthuis voor moslims, aparte kroegen voor moslims, aparte scholen voor moslims, aparte wijken voor moslims,...

Dat helpt het probleem niet oplossen. Kijk maar naar wat er met de joodse gemeenschap aan de hand is: volledig geisoleerd. Wie zijn ze? Ik weet het niet!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:05:12 #25
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_51672568
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:31 schreef Gia het volgende:

Ahh natuurlijk weer die slachtofferrol erbij halen. Rot een end ok zeg.
Er is duidelijk gezegd dat die arbabieren last minute gasten waren waar die Belgen vast de volle mep voor hebben moeten betalen.

En met boerka en al het zwembad ingaan vind ik ook al bijzonder vies.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:28:20 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51673263
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Er is duidelijk gezegd dat die arbabieren last minute gasten waren waar die Belgen vast de volle mep voor hebben moeten betalen.

Ja, dat is het idee achter last-minute. En als je medelijden hebt met die Belgen wat dat betreft, dan hadden die Belgen maar last-minute moeten boeken. Big fuckin' deal.

En als dat hotel nu eenmaal beslist om dat lokaal te doen, I don't care.
Dit deed me trouwens wel denken aan het artikel genaamd
"Vernielen, kotsen en plassen in bed"
"Sommige hotels en hostels in Amsterdam zijn groepen Britse toeristen spuugzat"

Vandaag in de krant.
Maar dat lijkt me niet boeiend, het zijn namelijk geen zwartjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 20-07-2007 20:37:11 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_51673969
quote:

[..]

Ten eerste het is "arabieren" ok ..en waar staat in de tekst dat er vrouwen waren met boerka's in het zwembad. Waarom verzin je dingen die er niet staan???. Je bent echt zielig.. lekker alles aangrijpen om mensen en hun cultuur te bashen. Jongen/meisje ...we hebben het over een badplaats in EGYPTE.. dus relax wil je..Het is niet zo dat het gebeurt in jou lokale zwembad..
niet te geloven hoe dom sommige mensen wel niet kunnen zijn
pi_51674040
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef alwaysanicegirl het volgende:

[..]

Ten eerste het is "arabieren" ok ..en waar staat in de tekst dat er vrouwen waren met boerka's in het zwembad. Waarom verzin je dingen die er niet staan???. Je bent echt zielig.. lekker alles aangrijpen om mensen en hun cultuur te bashen. Jongen/meisje ...we hebben het over een badplaats in EGYPTE.. dus relax wil je..Het is niet zo dat het gebeurt in jou lokale zwembad..
Het wordt gezegd in de video.

Voor de rest: .
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:31:07 #29
3542 Gia
User under construction
pi_51677145
quote:

[..]

IK in een slachtofferrol? Hahaha!!
pi_51677629
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:22 schreef Seneca het volgende:

[..]

Demoniseren
Oh god, eindelijk hapt er iemand
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:48:37 #31
110987 ErwinRommel
pi_51677764
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, dat is het idee achter last-minute. En als je medelijden hebt met die Belgen wat dat betreft, dan hadden die Belgen maar last-minute moeten boeken. Big fuckin' deal.

En als dat hotel nu eenmaal beslist om dat lokaal te doen, I don't care.
Dit deed me trouwens wel denken aan het artikel genaamd
"Vernielen, kotsen en plassen in bed"
"Sommige hotels en hostels in Amsterdam zijn groepen Britse toeristen spuugzat"

Vandaag in de krant.
Maar dat lijkt me niet boeiend, het zijn namelijk geen zwartjes.
Of het nou zwarten zijn, arabieren zijn, Britten of Nederlanders, men heeft zich gewoon te gedragen.
Niet anderen tot last zijn, en niet anderen lastigvallen. Klaar. Punt uit!!!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:52:18 #32
110987 ErwinRommel
pi_51677904
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef alwaysanicegirl het volgende:

[..]

Jij moet niet achterlijk doen.
Hier lees dit maar:
http://reiskrant.nl/reisk(...)Egyptisch_hotel.html
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:03:01 #33
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_51678295
"Arabische Israëliers".

Alweer een minderheid die over het hoofd wordt gezien. Vandaar dat ze in het zwembad gaan schijten. Je moet wat doen om de aandacht op je gevestigd te krijgen.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:11:01 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51678574
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of het nou zwarten zijn, arabieren zijn, Britten of Nederlanders, men heeft zich gewoon te gedragen.
Niet anderen tot last zijn, en niet anderen lastigvallen. Klaar. Punt uit!!!
Wat inderdaad duidelijk maakt dat sommigen absoluut niet meer zelfstandig nadenken, maar een voorbeeldje uit Zuid-Afrika ala een apartheidje erbij pakken.

"Een grote groep die problemen veroorzaakt? Hmm, voortaan maar dat soort mensen apart zetten."
In plaats van grote groepen weigeren...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:14:18 #35
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_51678708
drie jaar geleden, isla margharita en een groep franstalige canadesen. dat was pas misdragen...! een stel hoogblonde anita's en een even groot aantal al bundys... non stop aan de pina colada... elke avond waren de bubbelbaden voor de deur ondoorzichtig wit van dat spul... en dan heb ik het nog niet over het celine dion lawaai dat uit hun appartementjes denderden...
put
your
clothes
on!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:22:32 #36
110987 ErwinRommel
pi_51679013
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat inderdaad duidelijk maakt dat sommigen absoluut niet meer zelfstandig nadenken, maar een voorbeeldje uit Zuid-Afrika ala een apartheidje erbij pakken.

"Een grote groep die problemen veroorzaakt? Hmm, voortaan maar dat soort mensen apart zetten."
In plaats van grote groepen weigeren...
Ik snap niet waar je het over hebt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:39:20 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51679668
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik snap niet waar je het over hebt.
Nee.

Die Belg, of wat dan ook, die snapt het niet. Grote groepen veroorzaken problemen. Haantjesgedrag in groepen enzo. In het krantenartikel vandaag stond het ook, diverse hostels weigeren grote groepen. Deze knakker op de video wil bevolkingsgroepen apart zetten.

Dat lijkt mij heel wat anders, hoewel het verband wellicht kinderlijk eenvoudig gelegd is. Wat wellicht de oorzaak is van de uitspraak.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:58:36 #38
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_51680467
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee.

Die Belg, of wat dan ook, die snapt het niet. Grote groepen veroorzaken problemen. Haantjesgedrag in groepen enzo. In het krantenartikel vandaag stond het ook, diverse hostels weigeren grote groepen. Deze knakker op de video wil bevolkingsgroepen apart zetten.

Dat lijkt mij heel wat anders, hoewel het verband wellicht kinderlijk eenvoudig gelegd is. Wat wellicht de oorzaak is van de uitspraak.
Kunt u ook in 1 zin duidelijk maken wat u met dat laatste bedoelt ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:06:36 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51680720
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef sooty het volgende:

[..]

Kunt u ook in 1 zin duidelijk maken wat u met dat laatste bedoelt ?
Denken dat je een probleem oplost door individuen binnen een statistische en administratief bepaalde bevolkingsgroep gelijkwaardig te behandelen als een groep individuen van diezelfde bevolkingsgroep vind ik kinderlijk eenvoudig.
pi_51680820
Is maar goed dat ie geen ortodhoxe joden tegen kwam want die zijn echt aso.

Ik was in turkije 4 jaar terug en het hotel zat vol met die orthodoxe joden, je zou denken van nou die zullen wel sociaal en netjes zijn, wtf maakte ik mee wat een onbeschofte en arrogante lijers zijn dat.
Ik heb totaal geen rede om bevooroordeeld te zijn en ben ook zo objectief mogelijk, maar dit was echt erg.

Het is of ze er totaal niet mee zitten hoe ze overkomen, ze zijn luidruchtig, vies, alleen met zichzelf bezig ....heel bizar, had ik in eerste instantie niet verwacht van dit soort mensen, daarmee bedoel ik zwaar religieuze mensen. Ik ben ook in Tel Aviv geweest en daar heb je meer de moderne joden en die zijn heel tof. want een contrast..
fefesff ere erfe
pi_51685713
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat niet.
Over Britten kan ik echter wel klagen.
In Malta was de kamer naast de mijne bezet door typische Britse "holiday hooligans". 's Nachts verplaatsten ze de meubels in hun kamer en gingen ze (zo klonk het toch) mekaar zelfs te lijf, nadien klonken er "andere geluiden".
Overdag goten ze frisdrank in het zwembad over elkaar.

In 1998 was ik in Frankrijk tijdens de Wereldbeker, en toen hadden we last van zeer luidruchtige Duitsers.

Nu goed, dat gebeurt al eens, ik vraag me wel af hoe dit in de pers geraakt is.
quote:
Het is of ze er totaal niet mee zitten hoe ze overkomen, ze zijn luidruchtig, vies, alleen met zichzelf bezig ....heel bizar, had ik in eerste instantie niet verwacht van dit soort mensen, daarmee bedoel ik zwaar religieuze mensen. Ik ben ook in Tel Aviv geweest en daar heb je meer de moderne joden en die zijn heel tof. want een contrast..
Ik zag deze week de documentaire "Promises" op Canvas, en ik schrok toen twee Israelische jongens (seculiere joden) niet tot bij de Westerse Muur in Jeruzalem durfden omwillen van de (in hun woorden) enge orthodoxe joden.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:14:02 #42
3542 Gia
User under construction
pi_51688145
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij moet niet achterlijk doen.
Hier lees dit maar:
http://reiskrant.nl/reisk(...)Egyptisch_hotel.html
Als dit echt waar is, snap ik niet waarom het hotel die 'gasten' niet eruit zet.
Is toch heel normaal dat je, wanneer je je misdraagt, eruit gezet wordt!!
pi_51688406
Dus ze pissen en schijten in het zwembad en hun vrouwen duiken er in burka in
Echt smerig ja
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:33:01 #44
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51688452
Ach, hier in Griekenland is het elk jaar feest met die bezopen boeren Nederlanders en Engelsen die de boel op stelten zetten, een chaos achterlaten en anderen terroriseren.. Hotel in de fik, dat soort dingen.
Gelukkig worden die kankerlijers hier keihard aangepakt.. Gewoon de knuppel erover. .
-
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:34:38 #45
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_51688475
Oh heerlijk hoe politiek correct de man in dat filmpje zijn verhaal brengt.

Alsof het heel gewoon is in een andere cultuur om in het zwembad te poepen en je eten op de grond te gooien.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_51688709
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:34 schreef Cairon het volgende:
Oh heerlijk hoe politiek correct de man in dat filmpje zijn verhaal brengt.

Alsof het heel gewoon is in een andere cultuur om in het zwembad te poepen en je eten op de grond te gooien.
Ehh, ja daar wel en in een heleboel andere landen ook.
Alleen is dat op een zandgrond in een tent want alles wat op de vloer valt is voor de dieren.

Het heeft inderdaad iets met mentaliteit te maken, maar een cultuur verander je niet zomaar.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_51708351
Onzin
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 22 juli 2007 @ 01:01:35 #48
pi_51708528
quote:
Op zondag 22 juli 2007 00:52 schreef Meki het volgende:
Onzin
Hé, Meki. Is je ban voorbij?
pi_51709033
quote:
Op zondag 22 juli 2007 00:52 schreef Meki het volgende:
Onzin
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 22 juli 2007 @ 02:18:17 #50
pi_51709610
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')