Filmpje: http://www.vtm.be/asx/vtm(...)19_193649_luxehotelMquote:In het vijfsterrenhotel Radisson SAS Resort in de Egyptische badplaats Taba leven 72 Belgische toeristen op voet van oorlog met circa 200 Arabische Israëliërs. Die terroriseren al dagenlang het zwembad, "dat ze als openbaar toilet gebruiken", en de restaurants, "die ze als vuilnishopen achterlaten". De hoteldirectie zette extra veiligheidspersoneel in en de rivaliserende groepen hebben nu een aparte zone aan het zwembad en de buffetten. Touroperators Thomas Cook en Neckermann hebben de Belgen alternatieve hotels in de buurt aangeboden. (belga)
"Terroriseren"quote:In het vijfsterrenhotel Radisson SAS Resort in de Egyptische badplaats Taba leven 72 Belgische toeristen op voet van oorlog met circa 200 Arabische Israëliërs. Die terroriseren al dagenlang het zwembad, "dat ze als openbaar toilet gebruiken", en de restaurants, "die ze als vuilnishopen achterlaten". De hoteldirectie zette extra veiligheidspersoneel in en de rivaliserende groepen hebben nu een aparte zone aan het zwembad en de buffetten. Touroperators Thomas Cook en Neckermann hebben de Belgen alternatieve hotels in de buurt aangeboden. (belga)
Dr staat zelfs een filmlink in de OPquote:
Ik ken groepen nederlanders die zich in Salou zo gedragen. Het zijn gewoon vandalen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Terroriseren"![]()
Dat woord wordt echt gedemoniseerd![]()
Ja daaaag , ik heb geen breedbeeldverbinding.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dr staat zelfs een filmlink in de OP![]()
Idd. Stom kutvolk dat zich misdraagt van huis. Trainingspakkenmateriaal. Geen terroristen dus.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken groepen nederlanders die zich in Salou zo gedragen. Het zijn gewoon vandalen.
De eerste Nederlander die in een zwembad gaat zitten schijten moet ik nog tegenkomen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken groepen nederlanders die zich in Salou zo gedragen. Het zijn gewoon vandalen.
Ik nietquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
De eerste Nederlander die in een zwembad gaat zitten schijten moet ik nog tegenkomen.![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik niet
Gewoon een strontdronken boer was het en zijn vrienden stonden erom heen te joelen...en doken in het water![]()
![]()
![]()
nogal een sterk verhaal dit. hoe kan het dat een GROEP mensen een zwembad als een "openbare toilet" gebruiktquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:34 schreef Frederic het volgende:
[..]
Filmpje: http://www.vtm.be/asx/vtm(...)19_193649_luxehotelM
Die oplossing vind ik helemaal niet zo vreemd. Wat is er mis mee, wanneer hier een hoop ellende mee voorkomen wordt? Die Arabieren zwemmen klaarblijkelijk liever in de pis en stront van hun stamgenoten en zichzelf, terwijl de Vlamingen zich liever proper houden. Wat is er dan mis met een apart zwembad voor beide groepen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:32 schreef katerwater het volgende:
Nog grappiger is de oplossing die de touroperator voorstelde:
"een apart zwembad voor moslims"![]()
![]()
Ja, want Arabieren die zich asociaal gedragen, daar hebben we nog nooit van gehoord. Het zullen vast een stelletje Vlaams Belang aanhangers zijn die op deze valse manier Arabieren in discrediet willen brengen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:31 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het nogal mee zal vallen. Als die Arabieren zich werkelijk zo zouden misdragen als beweerd wordt, werden ze wel het hotel uitgezet.
Ik vermoed dat hier sprake is van een vooroordeel in de trant van: Arabieren zijn vies en ruimen hun rommel niet op. Als die lui dan inderdaad hun bord e.d. niet wegzetten, zien ze daar een bevestiging in. En dan zullen ze ook wel in het zwembad pissen, denken ze dan.
Ik geloof hier dus echt geen snars van. Als er ruzie is ontstaan vanuit vooroordelen, dan is het terecht dat die Belgen maar naar een ander hotel moeten, zoals is voorgesteld. Dat bevestigd mijn idee dat het hier om vooroordelen gaat.
-edit- flamequote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Arabieren zwemmen klaarblijkelijk liever in de pis en stront van hun stamgenoten en zichzelf
Demoniserenquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Terroriseren"![]()
Ja, en een apart rusthuis voor moslims, aparte kroegen voor moslims, aparte scholen voor moslims, aparte wijken voor moslims,...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die oplossing vind ik helemaal niet zo vreemd. Wat is er mis mee, wanneer hier een hoop ellende mee voorkomen wordt? Die Arabieren zwemmen klaarblijkelijk liever in de pis en stront van hun stamgenoten en zichzelf, terwijl de Vlamingen zich liever proper houden. Wat is er dan mis met een apart zwembad voor beide groepen?
Ahh natuurlijk weer die slachtofferrol erbij halen. Rot een end ok zeg.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:31 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het nogal mee zal vallen. Als die Arabieren zich werkelijk zo zouden misdragen als beweerd wordt, werden ze wel het hotel uitgezet.
Ik vermoed dat hier sprake is van een vooroordeel in de trant van: Arabieren zijn vies en ruimen hun rommel niet op. Als die lui dan inderdaad hun bord e.d. niet wegzetten, zien ze daar een bevestiging in. En dan zullen ze ook wel in het zwembad pissen, denken ze dan.
Ik geloof hier dus echt geen snars van. Als er ruzie is ontstaan vanuit vooroordelen, dan is het terecht dat die Belgen maar naar een ander hotel moeten, zoals is voorgesteld. Dat bevestigd mijn idee dat het hier om vooroordelen gaat.
Ja, dat is het idee achter last-minute. En als je medelijden hebt met die Belgen wat dat betreft, dan hadden die Belgen maar last-minute moeten boeken. Big fuckin' deal.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahh natuurlijk weer die slachtofferrol erbij halen. Rot een end ok zeg.
Er is duidelijk gezegd dat die arbabieren last minute gasten waren waar die Belgen vast de volle mep voor hebben moeten betalen.
En met boerka en al het zwembad ingaan vind ik ook al bijzonder vies.
Ten eerste het is "arabieren" ok ..en waar staat in de tekst dat er vrouwen waren met boerka's in het zwembad. Waarom verzin je dingen die er niet staan???. Je bent echt zielig.. lekker alles aangrijpen om mensen en hun cultuur te bashen. Jongen/meisje ...we hebben het over een badplaats in EGYPTE.. dus relax wil je..Het is niet zo dat het gebeurt in jou lokale zwembad..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er is duidelijk gezegd dat die arbabieren last minute gasten waren waar die Belgen vast de volle mep voor hebben moeten betalen.
En met boerka en al het zwembad ingaan vind ik ook al bijzonder vies.
Het wordt gezegd in de video.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef alwaysanicegirl het volgende:
[..]
Ten eerste het is "arabieren" ok ..en waar staat in de tekst dat er vrouwen waren met boerka's in het zwembad. Waarom verzin je dingen die er niet staan???. Je bent echt zielig.. lekker alles aangrijpen om mensen en hun cultuur te bashen. Jongen/meisje ...we hebben het over een badplaats in EGYPTE.. dus relax wil je..Het is niet zo dat het gebeurt in jou lokale zwembad..![]()
IK in een slachtofferrol? Hahaha!!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Oh god, eindelijk hapt er iemandquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:22 schreef Seneca het volgende:
[..]
Demoniseren
Of het nou zwarten zijn, arabieren zijn, Britten of Nederlanders, men heeft zich gewoon te gedragen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat is het idee achter last-minute. En als je medelijden hebt met die Belgen wat dat betreft, dan hadden die Belgen maar last-minute moeten boeken. Big fuckin' deal.
En als dat hotel nu eenmaal beslist om dat lokaal te doen, I don't care.
Dit deed me trouwens wel denken aan het artikel genaamd
"Vernielen, kotsen en plassen in bed"
"Sommige hotels en hostels in Amsterdam zijn groepen Britse toeristen spuugzat"
Vandaag in de krant.
Maar dat lijkt me niet boeiend, het zijn namelijk geen zwartjes.
Jij moet niet achterlijk doen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef alwaysanicegirl het volgende:
[..]
Ten eerste het is "arabieren" ok ..en waar staat in de tekst dat er vrouwen waren met boerka's in het zwembad. Waarom verzin je dingen die er niet staan???. Je bent echt zielig.. lekker alles aangrijpen om mensen en hun cultuur te bashen. Jongen/meisje ...we hebben het over een badplaats in EGYPTE.. dus relax wil je..Het is niet zo dat het gebeurt in jou lokale zwembad..![]()
Wat inderdaad duidelijk maakt dat sommigen absoluut niet meer zelfstandig nadenken, maar een voorbeeldje uit Zuid-Afrika ala een apartheidje erbij pakken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Of het nou zwarten zijn, arabieren zijn, Britten of Nederlanders, men heeft zich gewoon te gedragen.
Niet anderen tot last zijn, en niet anderen lastigvallen. Klaar. Punt uit!!!
Ik snap niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat inderdaad duidelijk maakt dat sommigen absoluut niet meer zelfstandig nadenken, maar een voorbeeldje uit Zuid-Afrika ala een apartheidje erbij pakken.
"Een grote groep die problemen veroorzaakt? Hmm, voortaan maar dat soort mensen apart zetten."
In plaats van grote groepen weigeren...
Nee.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het over hebt.
Kunt u ook in 1 zin duidelijk maken wat u met dat laatste bedoelt ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee.
Die Belg, of wat dan ook, die snapt het niet. Grote groepen veroorzaken problemen. Haantjesgedrag in groepen enzo. In het krantenartikel vandaag stond het ook, diverse hostels weigeren grote groepen. Deze knakker op de video wil bevolkingsgroepen apart zetten.
Dat lijkt mij heel wat anders, hoewel het verband wellicht kinderlijk eenvoudig gelegd is. Wat wellicht de oorzaak is van de uitspraak.
Denken dat je een probleem oplost door individuen binnen een statistische en administratief bepaalde bevolkingsgroep gelijkwaardig te behandelen als een groep individuen van diezelfde bevolkingsgroep vind ik kinderlijk eenvoudig.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef sooty het volgende:
[..]
Kunt u ook in 1 zin duidelijk maken wat u met dat laatste bedoelt ?
Dat niet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
De eerste Nederlander die in een zwembad gaat zitten schijten moet ik nog tegenkomen.![]()
Ik zag deze week de documentaire "Promises" op Canvas, en ik schrok toen twee Israelische jongens (seculiere joden) niet tot bij de Westerse Muur in Jeruzalem durfden omwillen van de (in hun woorden) enge orthodoxe joden.quote:Het is of ze er totaal niet mee zitten hoe ze overkomen, ze zijn luidruchtig, vies, alleen met zichzelf bezig ....heel bizar, had ik in eerste instantie niet verwacht van dit soort mensen, daarmee bedoel ik zwaar religieuze mensen. Ik ben ook in Tel Aviv geweest en daar heb je meer de moderne joden en die zijn heel tof. want een contrast..
Als dit echt waar is, snap ik niet waarom het hotel die 'gasten' niet eruit zet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij moet niet achterlijk doen.
Hier lees dit maar:
http://reiskrant.nl/reisk(...)Egyptisch_hotel.html
Ehh, ja daar wel en in een heleboel andere landen ook.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:34 schreef Cairon het volgende:
Oh heerlijk hoe politiek correct de man in dat filmpje zijn verhaal brengt.
Alsof het heel gewoon is in een andere cultuur om in het zwembad te poepen en je eten op de grond te gooien.
Hé, Meki. Is je ban voorbij?quote:Op zondag 22 juli 2007 00:52 schreef Meki het volgende:
Onzin
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:52 schreef Meki het volgende:
Onzin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |