Koewam | donderdag 19 juli 2007 @ 19:18 |
Kon zo even geen betere TT verzinnen. ![]() M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper ![]() Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van) | |
SuperWeber | donderdag 19 juli 2007 @ 19:20 |
Ja, zij rijdt, zij controleert de versnellingspook niet, dus zij is verantwoordelijk... | |
sungaMsunitraM | donderdag 19 juli 2007 @ 19:20 |
Nee. Als hij hem nou ondeugdelijk had gerepareerd wel, maar een auto bij het parkeren in z'n 1 zetten is doodnormaal. Je moeder is gewoon een n00b ![]() | |
Poepoog | donderdag 19 juli 2007 @ 19:21 |
quote:Binnen 2 minuten het finale antwoord. ![]() Wat een domme muts trouwens. ![]() | |
Cynix ® | donderdag 19 juli 2007 @ 19:21 |
Hmm, ik ben bang dat je geen sterke zaak hebt. | |
sungaMsunitraM | donderdag 19 juli 2007 @ 19:22 |
quote:Mooi! Topicreport en vragen om een slotje, of zullen we nog ff de tijd nemen om TS z'n moeder verder uit te lachen? ![]() | |
Koewam | donderdag 19 juli 2007 @ 19:23 |
quote:We gaan haar niet uitlachen, nergens voor nodig. Je praat wel over mijn moeder. | |
Five_Horizons | donderdag 19 juli 2007 @ 19:23 |
quote:Dat dus. ![]() (al vind ik het een rare gewoonte om je versnelling in z'n 1 te zetten) | |
Five_Horizons | donderdag 19 juli 2007 @ 19:24 |
quote:Dat doen we dus niet. | |
sungaMsunitraM | donderdag 19 juli 2007 @ 19:24 |
![]() | |
Whatashockr | donderdag 19 juli 2007 @ 19:24 |
Wedden dat er een foto van die auto na de crash op het prikbord hangt in de kantine van die garage Elke pauze lachen ze je moeder weer uit ![]() | |
Aibmi | donderdag 19 juli 2007 @ 19:24 |
Mensen die niet de koppeling intrappen bij het starten ![]() | |
ThE_ED | donderdag 19 juli 2007 @ 19:24 |
Ik zou een advocaat in de arm nemen en gewoon sue-en. kunnen wij ook nog wat lachen.. | |
sungaMsunitraM | donderdag 19 juli 2007 @ 19:25 |
quote:Ah, d'r is toch niemand gewond? Dan mogen we er toch om lachen? ![]() | |
marcb1974 | donderdag 19 juli 2007 @ 19:25 |
quote:Waar wil je de garage voor aansprakelijk stellen? Je moeder was de bestuurder van het voertuig. Zij dient ervoor te zorgen dat dit goed gaat. | |
Poepoog | donderdag 19 juli 2007 @ 19:26 |
quote:Maar het was wel een beeeeetje dom. ![]() understatement alert. | |
Koewam | donderdag 19 juli 2007 @ 19:27 |
quote:Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten. | |
BE | donderdag 19 juli 2007 @ 19:28 |
Ehm... De vraag is toch niet serieus hè! ![]() Natuurlijk is het haar schuld... je hoort dat gewoon even te checken voor je weg rijdt. Doe je dat niet is het je eigen schuld. Of start... whatever you do. | |
sungaMsunitraM | donderdag 19 juli 2007 @ 19:28 |
Dan nog. Chechen of ie in zn vrij staat als je start hoort gewoon een automatisme te zijn. | |
Mark_Rutte | donderdag 19 juli 2007 @ 19:31 |
Haha, prachtig! Dom van je moeder, helaas is er geen stupiditeitenverzekering. | |
Gia | donderdag 19 juli 2007 @ 19:33 |
quote:Is maar net hoe je het geleerd hebt. Ik heb geleerd de auto in z'n 1 te zetten en niet op de handrem, mijn man heeft bij een andere rijschool les gehad en zet hem altijd in z'n vrij en de handrem erop. Dus, mijn man moet hier rekening mee houden als ik de auto heb gehad en ik kom steeds niet weg als hij de auto heeft gehad. Oja, de handrem!! ![]() Maar goed. Dit geval is duidelijk de schuld van de bestuurster. Dit hoor je gewoon te controleren. Sowieso moet je altijd de koppeling intrappen bij het starten. Altijd!! | |
_-rally-_ | donderdag 19 juli 2007 @ 19:33 |
Nee, de garage of monteur kan niet aansprakelijk worden gesteld. | |
Five_Horizons | donderdag 19 juli 2007 @ 19:34 |
quote: Mja... maar het is gewoon niet logisch, aangezien je niet voor niets een handrem hebt. ![]() | |
Gia | donderdag 19 juli 2007 @ 19:38 |
quote:Ik weet niet meer wat de reden was die mijn instructeur hiervoor gaf. Dacht iets in de trant van 'handrem kan weigeren bij vorst of gewoon blokkeren en dan kom je niet weg'. Of stel, je parkeert op een helling, met de handrem, in zijn vrij, en de handrem schiet eraf (kapot, whatever) !! Hm, moet er niet effe net iemand langs lopen. Ik heb het zo geleerd, in z'n één, zonder handrem en dat blijf ik doen. Manlief weet dat. Daarbij heeft toch iedereen tenminste geleerd te starten met de koppeling ingedrukt! Toch? | |
BE | donderdag 19 juli 2007 @ 19:41 |
Ik heb dat ook wel eens gehoord Gia. Of op dat het op een helling beter is om in zijn versnelling te zetten omdat hij daar iig zeker niet doorheen kan schieten, door de handrem wel etc. | |
Aibmi | donderdag 19 juli 2007 @ 19:42 |
quote:Ik heb altijd geleerd om op vlakke ondergrond handrem+vrij te doen, op helling handrem+versnelling ![]() | |
Five_Horizons | donderdag 19 juli 2007 @ 19:44 |
quote:Op een helling moet je je wielen ingedraaid laten staan. ![]() | |
qltel | donderdag 19 juli 2007 @ 20:01 |
quote:Welnu, 2 simpele proefjes. Proefje 1: Zet je auto eens neer in z'n vrij en op de handrem en probeer 'm met een andere auto weg te slepen. Da's geen probleem.. Doe hetzelfde, maar trek de handrem niet aan maar zet 'm in z'n versnelling. Slepen gaat je niet lukken of je moet de auto zo'n beetje met geblokkeerde wielen over de weg slepen. Proefje 2: vraag eens aan de gemiddelde wegenwachter hoeveel meldingen van vastgevroren handremmen ze op een gemiddelde winterdag krijgen... Je auto in de versnelling zetten is heel erg logisch. Een handrem is ideaal voor dingen als hellingtrekken enzo. (en van mensen die een auto starten zonder ook maar te kijken hoe dingen als versnellingen enzo staan en die een auto starten zonder er uberhaupt in te zitten, mag je je afvragen of ze wellicht niet eens opnieuw rijexamen zouden mogen gaan doen. of welicht het rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven. Nu kostte het een bumper, voor hetzelfde geld had het een aantal levens gekost) | |
_-rally-_ | donderdag 19 juli 2007 @ 20:14 |
Een handrem is ideaal voor bochten, maar een stuk minder praktisch voor parkeren. Dit neemt niet weg dat ik hem voor beiden gebruik. Laatst komt er bij een klant iemand de vergadering binnen gestormd: quote:Kijk ik naar buiten, blijkt dat 'ie echt midden op straat stond. Best wel jammer, op een drukke doorgaande weg... | |
Five_Horizons | donderdag 19 juli 2007 @ 20:14 |
quote:Waarom zou je een auto willen slepen ![]() quote:Ik ben heel benieuwd en daarnaast: hoeveel vorstdagen hebben we? quote:Oók ja... | |
qltel | donderdag 19 juli 2007 @ 20:18 |
quote:Zijn best wel wat mensen die dat willen. En daarbij: Je moet hieruit makkelijk kunnen afleiden op welke manier de auto het best geremd staat. quote:Antwoord: veel. En 1 vorstdag is genoeg.. (ik heb het zelf een keer meegemaakt bij 10 minuten parkeren met draaiende motor in een koude nacht..) Maar als je graag het risico loopt dat hij op een moment vastzit, om je auto te parkeren op de manier waarop hij het minst vast staat, ga vooral je gang... ![]() | |
_-rally-_ | donderdag 19 juli 2007 @ 20:18 |
quote:Als test om te kijken of die handrem (eigenlijk parkeererm) enig nut heeft | |
Hyperdude | donderdag 19 juli 2007 @ 20:19 |
quote:Denk dat dit laatste feit iedere zaak tegen die garage kansloos maakt. Een auto starten terwijl je niet achter het stuur zit. ![]() Een handrem is voor het wegrijden op hellingen. Verder moet je er niet teveel van verwachten. | |
Five_Horizons | donderdag 19 juli 2007 @ 20:20 |
quote:Dat doe ik dagelijks, natuurlijk ![]() | |
Xcalibur | donderdag 19 juli 2007 @ 20:28 |
Ik vind het wel komisch dat je uberhaupt op het idee komt de monteur aansprakelijk te stellen voor iets wat zo overduidelijk de eigen schuld van je moeder is ![]() | |
Sovereign | donderdag 19 juli 2007 @ 20:39 |
Kansloze vordering. Vrouwen achter het stuur. ![]() | |
JeOma | donderdag 19 juli 2007 @ 21:11 |
quote:Dat is helemaal stupide. Dat je de auto start terwijl je niet achter het stuur zit. Het lijkt mij persoonlijk niet meer dan normaal dat je sowieso de koppeling intrapt als je de motor start. Ook al heb je 'm in z'n vrij staan. Just to be sure. Maar ontopic: je (je moeder) hebt geen SCHIJN van kans. ![]() | |
the_contract_killer | donderdag 19 juli 2007 @ 21:35 |
eigen schuld,je moet je voertuig kunnen beheersen. en om dit sowieso proberen te claimen bij de garage is volksverlakkerij en pure naaierij. laat het gewoon haar les zijn om de koppeling in te trappen | |
StrayDog | donderdag 19 juli 2007 @ 22:00 |
Domme actie, en je dan afvragen of je ook nog iemand anders ervoor aansprakelijk kunt stellen is zo mogelijk nog dommer zeg. We leven (gelukkig) niet in de VS. | |
Faithz | donderdag 19 juli 2007 @ 23:07 |
quote:Zo heb ik het ook geleerd. Nooit bij vorst de handrem erop.. Maar goed, los daarvan kan de monteur de auto een stukje hebben verzet, dat hoeft binnen een garage nou eenmaal niet in zijn vijf dus aannemelijk is dat de auto is verzet en gewoon in de versnelling is blijven staan zoals erg veel mensen doen. quote:Je kunt ook overdrijven. Daar komt bij dat mevrouw dat denk ik niet meer doet. Kan eens gebeuren. | |
qltel | donderdag 19 juli 2007 @ 23:21 |
quote:Ik denk dat je anders had gepraat als er toevallig iemand voor die auto had gestaan die nu dood was. En laten we eerlijk zijn, een auto starten zonder te kijken hoe de versnelling staat, zonder er uberhaupt in te zitten is meer dan een beetje heel erg stom. | |
Diederik_Duck | donderdag 19 juli 2007 @ 23:26 |
quote:Maar de monteur had toch rekening moeten houden met het feit dat de bestuurder een vrouw was. Schending van de zorgplicht derhalve. | |
205_Lacoste | donderdag 19 juli 2007 @ 23:36 |
quote:Zeker uit zo'n positie de auto starten is al niet handig. Je moet ALTIJD controleren of de auto in zijn neutraal staat (en anders, als je dat niet altijd al doet, de koppeling intrappen). Daarbij werkt de airco volgens mij ook pas echt goed als de motor aan het werk is (meer compressie) en niet als hij stationair draait. Dat je nog serieus gaat vragen wie hier schuldig is vind ik hilarisch. ![]() | |
ArnoKlaassen | donderdag 19 juli 2007 @ 23:58 |
wat een muts idd. Puur haar schuld natuurlijk. Een auto hoort altijd in de 1 te staan en zeker niet op de handrem. Dan nog hoor je altijd de koppeling in te trappen bij het starten. Sterker nog, beetje auto van deze tijd is niet te starten zonder dat je de koppeling intrapt. Juist om dit soort persoonlijke fouten te voorkomen | |
Lente_ninja | vrijdag 20 juli 2007 @ 00:01 |
quote:Al stond 'ie in z'n 83, ze had gewoon uit haar doppen moeten kijken en zeker niet dat ding starten zonder achter het stuur te zitten ![]() | |
freak1 | vrijdag 20 juli 2007 @ 07:26 |
hihi ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juli 2007 @ 07:54 |
quote:Hey, de moeder van Christian Albers. | |
sanger | vrijdag 20 juli 2007 @ 09:05 |
quote:Reden dat je hem gewoonlijjk niet op je handrem zet is dat die zou kunnen vastvriezen in de winter. Althans, dat heb ik zo geleerd bij rijlessen. Overigens doet zo ongeveer de ene helft hem op de handrem, en de andere helft in zijn versnelling. | |
Billy_daKid | vrijdag 20 juli 2007 @ 09:07 |
quote:+1 En waarom niet in de versnelling parkeren: weet je wat er gebeurt wanneer er iemand je auto een bumper-duwtje geeft? Aju versnellingsbak ![]() oha, op een helling het stuur zo draaien dat wanneer er iets gebeurt de auto de berm in rijd ipv de heuvel af ![]() | |
Billy_daKid | vrijdag 20 juli 2007 @ 09:07 |
ps. ik lig al vijf minuten dubbel ![]() | |
qltel | vrijdag 20 juli 2007 @ 09:16 |
quote:Dan moet er toch wel zo'n beetje een tank tegen je auto aan rijden. En op zo'n moment heb je meer om je zorgen over te maken dan je versnellingsbak (waar je koppeling trouwens nog voor zit). Overigens, stond hij op de handrem en rijden ze zo hard tegen je auto, dan sta je tegen de auto die voor je staat.. En de duurste schade om te herstellen is ... plaatwerk. | |
sungaMsunitraM | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:18 |
quote:Ja precies. Wanneer je met de auto rijdt komt er namelijk absoluut geen kracht op de versnellingsbak, dus van dat ene duwtje bij stilstand gaat de bak direct stuk ![]() | |
MouseOver | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:38 |
Ach, zo hebben de jongens van de garage tenminste ook eens een verzetje ![]() | |
Cyaa | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:01 |
het is gewoon een samenloop van omstandigheden, de monteur is niet fout door hem in de versnelling te zetten, en je let er zelf ook niet op want je bent gewent dat je auto in ze vrij staat...dan moet je net de pech hebben dat je om op deze manier start wat je ook maar zelden doet...en ja dan kan het fout gaan. het is jammer voor je moeder maar ze heeft geen poot om op te staan. | |
sanger | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:04 |
Overigens, als de garage netjes is verhalen zij het op hun verzekering. | |
rembrand20 | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:11 |
quote:Ik laat hem ook altijd in ze 1 staan. En gebruik nooit de handrem... Niks raars aan... | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:12 |
quote:Samenloop van omstandigheden? Je gaat toch niet een auto starten zonder dat je erin zit als je niet zeker weet dat hij op de handrem staat en in zijn vrij? (Uberhaupt is het niet een goed idee om de auto te starten als je er niet in zit) Starten doe je altijd met de koppeling ingetrapt en eventueel met je voet op de rem. Ze had zichzelf en anderen kunnen aanrijden. En dan gaat gaat ze nog aan haar kind vragen of ze het kan verhalen op de garage!? Ze zou nog een boete erbovenop moeten krijgen. Weet je moeder niet dat autorijden een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee brengt? | |
Lente_ninja | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:17 |
quote:als je erover nadenkt is dit best een leuke woordspeling, ghehehe ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:18 |
quote:Hoe kan dat als ze niet aansprakelijk zijn? | |
kolonel-knalpiemel | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:21 |
Whehehe, vrouwen en auto's. ![]() Ik wil ook een schade verhalen op de monteur. Toen ik m'n auto ophaalde vergat ik te remmen aan het eind van de straat, en reed ik zo een lantaarnpaal omver. De monteur had niet gezegd dat iik moest remmen ![]() Handig trouwens als ze dat met strenge vorst doet, dan kan de Wegenwacht weer langskomen om de handremkabels los te fohnen. | |
Five_Horizons | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:25 |
quote:Ja, dat heb ik nou ook altijd " ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:29 |
![]() ![]() ![]() | |
Lente_ninja | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:34 |
quote:coulance misschien, hoewel ik het niet veel kans geef. ![]() | |
sanger | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:32 |
quote:Zeggen dat de monteur het gedaan heeft ![]() Ja ik weet het, het is fraude. Maar dit soort dingen gebeuren wel degelijk. | |
miss_dynastie | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:01 |
quote:Ik snap dan alleen niet waarom je zegt "als de garage netjes is", want fraude vind ik zelf niet zo netjes. Goed dat jij je in elk geval distantieert, TS ![]() | |
sanger | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:06 |
quote:Het is misschien ietwat ongelukkig geformuleerd ![]() Als ze het netjes naar de klant toe willen verhelpen zeg maar. | |
Rewimo | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:07 |
Ik vind het wel slim van de garage. Nu kunnen ze wéér de voorbumper repareren ![]() | |
diedrick | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:13 |
quote:Netjes naar de klant toe? No way, die klant is sowieso niet goed bezig geweest en: - een verzekering heeft altijd een eigen risico wat bij een garagepolis best stevig kan zijn - je loopt als garagebedrijf de kans uit de verzekering gegooid te worden wegens oplichting als ze er achter komen Overigens: Laat de verzekeraar maar betalen.... dan gaan de premies weer omhoog en zijn de verzekeraars weer de gebeten hond. Ik word zo moe van dat frauduleuze claimgedrag... | |
FoxF1 | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:29 |
quote:Ik spreek jou wel weer als je een paar keer een vastgevroren handrem hebt mogen losmaken... Verder is het in heuvelachtige gebieden ook wel normaal hoor. Voor de veiligheid trekt men dan (bij temperaturen boven het vriespunt) nog wel eens de handrem ff aan. | |
sanger | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:37 |
quote:Ik praat het ook niet goed, maar weet uit ervaring dat dingen zo opgelost worden. | |
Five_Horizons | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:39 |
quote:Ja, ik rij al een tijdje auto en ik heb werkelijk waar nog nooit maar iets gehad dat lijkt op een vastgevroren handremkabel ![]() | |
Heintje | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:40 |
Waarom zegt iedereen hier dat je de koppeling in moet trappen bij het starten. Trap liever de rem in. Dan kan er ook niks gebeuren. Als die in zijn versnelling staat start die dan toch niet. Als je op een helling staat en je trapt alleen de koppeling in heb je alsnog een probleem. Dus gewoon ALTIJD de rem intrappen en eventueel de koppeling er bij intrappen. | |
Boris_Karloff | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:41 |
quote:Hoewel het in Nederland de laatste jaren niet vaak meer voorkomt, hard vriezen, kan je handrem bevriezen als je hem erop hebt staan. Oeps is al meerdere kerfen aangekaart in dit topic. Sorry | |
Bastard | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:41 |
Ik had daar bij willen zijn ![]() ![]() | |
Heintje | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:43 |
quote:In dat geval kan hij toch ook vast vriezen als hij er niet op staat. Alleen dan kun je nog wel gewoon rijden natuurlijk. | |
sungaMsunitraM | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:43 |
quote:Nee, want je hebt m dan nog op de handrem staan ![]() | |
Boris_Karloff | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:45 |
quote: ![]() | |
Five_Horizons | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:45 |
quote:Ja, alles kan... nog nooit meegemaakt. 1 keer vergeten je koppeling in te trappen en *boem*. (zie OP) | |
Boris_Karloff | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:55 |
quote:Tja, ik heb mezelf vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb aangeleerd. voet op rem en koppeling. Is gewoonte. Ik heb hem nooit op de handrem en in de vrij. Maar als iemand anders in mijn auto rijdt ben ik wwel zo slim om dat even te melden. Er zijn nog altijd kneuzen die ervan uitgaan dat iedereen hem in de vrij zet. | |
Lente_ninja | vrijdag 20 juli 2007 @ 15:19 |
quote:en er zijn kneuzettes die hun auto starten zonder zelfs maar achter het stuur te gaan zitten ![]() | |
Five_Horizons | vrijdag 20 juli 2007 @ 15:20 |
quote:Ik trap wel altijd de koppeling in, inderdaad, juist vanwege het feit dat sommige mensen hem wél in de versnelling laten staan. ![]() | |
Boris_Karloff | vrijdag 20 juli 2007 @ 15:21 |
quote:Dat zijn de echte uberkneuzen ja ![]() | |
hiolpi | vrijdag 20 juli 2007 @ 15:21 |
bij een paar (nieuwere) auto's moet je tegenwoordig al koppeling intrappen om te kunnen starten, beveiligingsmaatregel ![]() | |
Boris_Karloff | vrijdag 20 juli 2007 @ 15:22 |
quote:kleine moeite, groot plezier. Dat blijkt wel weer ![]() | |
Sapstengel | vrijdag 20 juli 2007 @ 15:29 |
quote:Idd. Hyundai heeft het zodat kinderen niet zomaar de auto kunnen starten enz. Doordat m'n ouders een tijdje een Hyundai hadden doe ik het nu automatisch elke keer als ik start ![]() | |
ArnoKlaassen | vrijdag 20 juli 2007 @ 16:51 |
quote:Ik rijd altijd nieuwe auto's. De laatste 10 jaar kan ik me niet herinneren een auto gehad te hebben die ik kon starten zonder de koppeling in te trappen. | |
-Nielz- | vrijdag 20 juli 2007 @ 17:28 |
Pas maar op dat de garage je moeder niet aanklaagt i.v.m. schade aan de muur... | |
Gia | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:33 |
quote:Dat kan gewoon wel, hoor. Is niet zo gezond voor je voorbumper, maar het kan. | |
qltel | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:40 |
quote:Ik wel.. En de wegenwacht is er op bepaalde dagen erg druk mee.. Maar als je het zo graag een keer mee wilt maken, ga je gang.. ![]() quote:Kijk, er zijn meer mensen zo verstandig om 'm in de versnelling te zetten bij het parkeren.. ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door qltel op 20-07-2007 18:45:16 ] | |
qltel | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:43 |
quote:Start een normale auto maar eens als hij in de versnelling staat zonder de koppeling in te drukken. In 99% van de gevallen zal de motor gewoon weer afslaan. En voor de rest is het een kwestie van kunnen autorijden.. | |
thaduck | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:58 |
quote:En dit is ook voor Gia. Klopt dat hij vast kan vriezen in de winter. Er komt altijd vocht tussen de binnen en buitenkabel van een handrem. Dit vriest vast en dan gaat ie echt niet zomaar meer los. Overigens op een heuvel is het ook altijd verstandig om je wielen zo te draaien dat ALS de auto door de handrem heenschiet en de versnelling houdt hem ook niet dat je wielen dan tegen de stoeprand blokkeren. 3 dubbele zekerheid, zeker op en steile helling ![]() | |
werkeend | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:02 |
quote:dat is de cultuur tegenwoordig, niets is meer je eigen schuld, het is allemaal de schuld van "de ander" en "De ander" moet mij maar even betalen! | |
Fastmatti | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:02 |
quote:Ja, een onzinnig overblijfsel uit de begintijd van de automobiel. | |
MasterDisaster | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:17 |
quote:Handrem is anders heel erg handig bij bezorgen van spullen...anders moet je de hele tijd opnieuw starten ![]() | |
Ender_W | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:19 |
Wat ik nu niet helemaal begrijp he, als ik de airco van mijn auto wil aanzetten hoeft de mot [ Bericht 2% gewijzigd door Ender_W op 20-07-2007 19:32:45 ] | |
niekth | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:23 |
quote:Moehaha. Ik had de eerste keer niet gelezen dat de auto er ook al stond om de voorbumper te laten repareren. Mag ik vragen hoe die stuk ging? ![]() | |
niekth | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:24 |
quote:Mooie moter. ![]() | |
qltel | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:44 |
quote:Airco gebruikt veel stroom, ik neem aan dat je accu snel leeg zou zijn als je 'm gebruikt zonder de motor te laten lopen. En zowiezo werkt dat niet, aangezien de airco ook aangedreven wordt door de motor. | |
loveli | vrijdag 20 juli 2007 @ 21:48 |
quote:Lichtjes of topic.. Een barrel van me had ooit een gebroken koppelingskabel. Tot mijn verbazing startte die gewoon in z'n 1. Schakelen was daarna ook een eitje (beetje spelen met het gas). De mensen die beweren dat de versnellingsbak kapot haat als de auto in de versnelling staat hebben zeker nog nooit een auto aangesleept. En ze hebben er waarschijnlijk ook geen benul van hoe de koppeling (drukgroep) werkt. | |
qltel | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:03 |
quote:Verrek, da's waar ook. De keer dat ik 300km met een gebroken koppelingskabel heb afgelegd startte ik ook met de versnelling in z'n 1 en dat ging met die auto ook ja. Ik moest wel direct naar z'n 3 want in z'n 2 kreeg ik 'm niet.. Toch zullen veel auto's afslaan bij starten in z'n versnelling.. | |
Alicey | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:06 |
Ze controleert dus niet de pook en trapt bovendien niet de koppeling en/of rem in? Tja, dan vraag je er een beetje om.. | |
qltel | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:14 |
quote:Ze zat er niet eens in! ![]() | |
Alicey | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:23 |
quote: quote:Ben ik blind, ben ik dom, snap ik iets niet, of lees jij nu ergens over heen? ![]() | |
miss_dynastie | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:28 |
quote:Jij leest ergens overheen ![]() quote: | |
Alicey | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:36 |
quote:Ah, okee... Iets anders situatie inderdaad, hoewel ik het alsnog een slechte gewoonte vind.. | |
charon | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:45 |
Kun je alsjeblieft met je moeder de Rijdende Rechter bellen? Dan kunnen we het nog een paar keer terugkijken. | |
danny91184 | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:48 |
quote:Ja enigzins niet slim om gewoon klakkeloos te starten he.. quote:Is mij wel geleerd iig. Altijd controleren voordat je de auto start ![]() | |
geevee | zaterdag 21 juli 2007 @ 00:24 |
Mij is ook geleerd even te controleren voor het starten of de versnelling in z'n vrij staat,wagen staat altijd in z'n vrij en op de handrem geparkeert,alleen in de winter laat ik hem niet op de handrem staan (wagen staat in een garage) | |
JimmieTheSaint | zaterdag 21 juli 2007 @ 00:33 |
Zoiets is m'n vriendin ook al eens overkomen, en die wou ook de schuld op de vorige bestuurder afschuiven.. Vrouwen ![]() | |
ursel | zaterdag 21 juli 2007 @ 13:16 |
Ik heb een boete gekregen voor te hard rijden, kan ik nu de postbode aanklagen omdat hij de boete bezorgd heeft?? ![]() ![]() | |
Poepoog | zaterdag 21 juli 2007 @ 13:34 |
quote:Hele goede vergelijking ![]() Waar is de TS trouwens? | |
Koewam | zaterdag 21 juli 2007 @ 13:37 |
Hier. | |
JimmieTheSaint | zaterdag 21 juli 2007 @ 13:55 |
quote:Heb je je moeder al recht in haar gezicht uitgelachen? | |
Koewam | zaterdag 21 juli 2007 @ 14:00 |
Nee. | |
sungaMsunitraM | zaterdag 21 juli 2007 @ 14:01 |
Heb je haar dan al op een subtielere manier duidelijk gemaakt dat haar actie niet zo snugger was en ze geen schijnt van kans op een schadevergoeding heeft? | |
Koewam | zaterdag 21 juli 2007 @ 14:06 |
Ja, direct nadat ze het idee opperde. | |
Poepoog | zaterdag 21 juli 2007 @ 14:15 |
quote:Maar toch een topic openen? Aha ![]() | |
sungaMsunitraM | zaterdag 21 juli 2007 @ 14:18 |
quote:Sommige mensen zijn echte masochisten. Maar toch bedankt, ik heb me kostelijk vermaakt ![]() | |
Koewam | zaterdag 21 juli 2007 @ 19:59 |
quote:Ja, want ik was nou nieuwsgierig wat anderen er van vonden. Ik heb niet altijd gelijk, weetje. | |
Xcalibur | zaterdag 21 juli 2007 @ 20:19 |
in dit geval wel ![]() ![]() | |
MrWilliams | zondag 22 juli 2007 @ 09:02 |
stel haar eens voor om een opfriscursus te doen voor haar rijvaardigheden. Daar heeft ze veel meer aan. Die auto's van tegenwoordig zijn zo anders als die van vroeger... nu rijden ze spontaan weg als je ze start. ![]() | |
Athmozz | zondag 22 juli 2007 @ 09:04 |
quote:Doe ik ook niet hoor, gewoon op de rem trappen & sleutel omdraaien (laat hem altijd in D staan). | |
glasbak | zondag 22 juli 2007 @ 09:08 |
quote:Als je hem in D laat staan is het een automaat, en volgens mij is er geen enkele automaat ter wereld die je kan starten terwijl hij in D staat.. Of de beveiliging moet stuk zijn... | |
Swetsenegger | zondag 22 juli 2007 @ 09:13 |
quote:Totdat je handrem zit vastgevroren in de winter ![]() | |
Sander | zondag 22 juli 2007 @ 09:18 |
quote:Nieuwe Citroen C4, geen enkel probleem. | |
Sander | zondag 22 juli 2007 @ 09:20 |
quote:Winters in Nederland stellen niet zoveel meer voor. Bovendien kan je er altijd dan wel rekening mee houden... ik zet de auto iig niet alleen in de versnelling om een bevroren handrem te voorkomen, met dit weer ![]() | |
loveli | zondag 22 juli 2007 @ 09:44 |
Ze zullen hier eerder vastroesten dan bevriezen. | |
DumDaDum | zondag 22 juli 2007 @ 09:54 |
Lekker dubieus allemaal: - auto starten zonder ook maar iets te controleren... - schade proberen te verhalen op garagist... - auto starten om alleen de airco te kunnen draaien... - topic openen om serieus (?) de schuldvraag aan de orde te stellen... Kortom, goed topic ![]() | |
Swetsenegger | zondag 22 juli 2007 @ 09:58 |
quote:Nee ik ook niet... uit gewenning. | |
henkway | zondag 22 juli 2007 @ 10:06 |
quote:Heeft jouw moeder het rijbewijs bij een pakkie boter gekregen. ![]() Met afrijden moet je toch ook de koppeling induwen en hem in zijn een zetten. Dat heet wegrijden. | |
henkway | zondag 22 juli 2007 @ 10:10 |
quote: ![]() ![]() ![]() Ik kan me zo voorstellen hoe je moeder dat aan je vertelde. Zeg Remco , luister eens, ik was toch bij de garage vanwege dat gevalletje dat ik tegen het tuinhek van de buren aangeknald was he, weet je nog, dat ik die tuinhek niet zag omdat ie te laag was he? En nu was de auto gerepareerd he en ik wil wegrijden, rij ik zo tegen die garagemuur aan. Omdat ze hem in de versnelling hebben gezet Kon ik de auto gelijk laten staan, ik heb maar tegen je vader gezegt dat hij nog niet klaar was. ![]() Je zou toch van je stoel rollen van t lachen ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door henkway op 22-07-2007 10:38:02 ] | |
Dromer | zondag 22 juli 2007 @ 11:34 |
Ik vnd het zielig voor dat oude vrouwtje. ![]() | |
Athmozz | zondag 22 juli 2007 @ 11:45 |
quote:Lukt best hoor, als de rem tot het einde ingeduwd is in D probeert de motor niet door de remmen heen te trekken (toerental daalt iets), dus dan start hij even vlot of anders. Rem half ingeduwd dan blijft hij door je remmen heen trekken (toerental stijgt iets terwijl je zelfs nog niet aan het bewegen bent; zoals je aan het rode licht als eerste al begint te lossen als het voor de anderen rood wordt; dan rem je terwijl je motor blijft trekken om aan 1à2/u vooruit te kruipen). Ik vermoed dat zoiets als een ontkoppeling werkt; als je de rem vol induwt wordt de ontkoppeling gewoon geactiveerd oid. Start dus even goed in D als in P als in R, maar hoe hij reageert als je zonder te remmen probeert te starten in D weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed dat de motor niet wil aanslaan dan. | |
ArnoKlaassen | zondag 22 juli 2007 @ 11:54 |
quote:Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw | |
205_Lacoste | zondag 22 juli 2007 @ 11:59 |
quote:Als je op de rails stil komt te staan en je motor wilt niet meer starten, dan is het toch wel verdomd makkelijk dat hij op de startmotor van de rails af kan rijden. Veel techniek is erg makkelijk, maar er zijn genoeg veiligheidsmechanismes die mensen alleen maar onnadenkend maken. Daar schuilt volgens mij een aardig gevaar in. | |
Sander | zondag 22 juli 2007 @ 12:11 |
quote:Zou het juist een prima zaak vinden. Ik vind het een beetje debiel hoeveel techniek er tegenwoordig in auto's wordt gepropt. Ze worden er veiliger van bij normaal gebruik, zoals rondrijden en bochtjes maken en lange stukken op de snelweg rijden. Maar als je dan een keer pech hebt, of je staat stil zonder benzine, of de electronica houdt er mee op, dan kan je niks meer. Sta je daar met je auto, heb je er geen fuck aan. Dan liever een auto zonder al die techniek die het tenminste niet opgeeft, en (tijdelijk) te repareren is met duct tape en een zakmes. Een vriend van me heeft een Mercedes 240D uit 1979, en voor de vakantie hadden we een Citroen C4 van februari (dit jaar). Ik kan je zo vertellen, als ze allebei pech hebben krijg je de Mercedes weer aan de praat, maar de Citroen niet. Ik heb niks tegen de techniek in dat ding, integendeel. Alle electronische snufjes zijn superhandig. Het is zo jammer dat het ten koste gaat van het daadwerkelijke gebruik van zo'n ding. | |
glasbak | zondag 22 juli 2007 @ 12:30 |
quote:Volgens mij weet jij totaal niet waar je het over hebt.. Maar over wat voor auto heb jij het ? | |
Athmozz | zondag 22 juli 2007 @ 12:57 |
quote:Dat klopt inderdaad, de vraag is alleen of dat nog nodig is. Als ik met ons auto'tje in panne sta, kan ik overal in Europa direct gedepanneerd worden, en indien het defect niet snel (dwz binnen de halve dag) hersteld kan worden, dan krijg je ofwel een vervangwagen, ofwel betalen ze de huur van een wagen terug (je moet uiteraard geen BMW 7 serie gaan huren, maar iets in dezelfde grootte wordt aanvaard). Op zich maakt het dus niet uit dat je het zelf niet kan herstellen (want zeg nu zelf, hoeveel mensen zijn er die het wel kunnen met wat ze mee hebben in de wagen), aangezien er diensten bestaan die je direct een vervangwagen geven (en dat aan zeer lage prijzen, het is niet dat je daar een paar 100¤ per jaar voor moet betalen). Wat ik erger vind is de defecten in de elektronica die de merkdealer binnen garantie zelf niet in orde krijgt. Mijn vriendin heeft een nieuwe Volvo C30 die ondertussen voor de 3de keer in de garage staat omdat hij last heeft met het starten. Zielig voor toch best een dure wagen (dik 30.000¤), zeker als je weet dat ze hem nu toch wel 4 maanden heeft, en de eerste 2x een vervangwagen gekregen heeft waar ze niet mee mocht rijden (heeft een rijbewijs voor automaat, en ze kreeg een manuele mee) en nu pas een waar ze wel mee mag rijden. Nu is het hopen dat ze het probleem vinden, of ze kan hem na de 3 jaar garantie rechtstreeks de vuilbak in gooien. | |
Athmozz | zondag 22 juli 2007 @ 12:57 |
quote:Ik heb een Kia Rio 1.6EX automaat. Dat ding start dus echt wel als hij in D staat en als je de rem induwt. Ik zou niet weten wat er mis is aan wat ik zeg; als je hem in D zet en je rem vol induwt (dus dat hij stil staat) dan draait de motor stationair 800 toeren. Als je de rem minderd tot het punt dat hij net niet rijdt, dan verhoogt het toerental naar tegen de 1000 toeren. In beide situaties rem je hard genoeg om de auto niet te laten vertrekken, maar in de eerste situatie brengt de motor geen koppel op de wielen (toerental is hetzelfde van in de N), terwijl in de 2de situatie de motor duidelijk meer toeren draait dan in de eerste. Als je de rem nog iets minder induwt (en je blijft van het gas uiteraard) dan hoor je dat hij aan het rijden is terwijl hij grotendeels tegengehouden wordt door de remmen (hij maakt dan lichte kraak-lawaaitjes van de remmen die hem proberen te stoppen, terwijl de motor iets harder draait en hem toch vooruit laat rijden) | |
TheFreshPrince | zondag 22 juli 2007 @ 13:00 |
quote:Niet aansprakelijk te stellen. Ze kan zelf auto rijden toch? Dan kan ze ook voor het wegrijden controleren in welke versnelling de auto staat en of deze op de handrem staat. | |
TheFreshPrince | zondag 22 juli 2007 @ 13:12 |
quote:Mijn Nissan Sunny Diesel kon ik stationair weg laten rijden door hem in de 1 te zetten en te starten (zonder koppeling). Met een benzinemodel zal het minder snel gebeuren. | |
Dromer | zondag 22 juli 2007 @ 15:55 |
quote:Vroegah kon het in elk geval altijd wel. Het zou dan dus een terugkomende trend worden waarmee je er van uit kunt gaan dat men terugkomt op gemaakte fouten. | |
henkway | zondag 22 juli 2007 @ 22:23 |
quote:Jeempie, werd je moeder meegesleurd ?? ![]() God, ik zie het zo voor me. | |
Koewam | zondag 22 juli 2007 @ 22:30 |
quote:Ja. Ach. Mama ![]() | |
henkway | zondag 22 juli 2007 @ 23:04 |
quote:Ze kwam toch niet met haar been onder het achterwiel he? Dat zou erg zijn, overreden worden door je eigen auto Ik doe altijd voor het starten even met de pook in de olie roeren, dan weet ik dattie vrijstaat. |