Nou ik heb precies dezelfde conclusie getrokken hoorquote:Op donderdag 19 juli 2007 15:20 schreef Burdie het volgende:
Overigens vind ik het een beetje 'simpel' om alle traditionele methoden - therapie en/of medicatie - gelijk af te schrijven, omdat ze voor je moeder niet hielpen.
ja, dat herken ik wel.quote:
Precies, anti-depressiva zorgt ervoor dat je gevoelloos wordt. Je voelt je dus niet heel kut, maar ook niet meer opgewekt of blij (de weinige momenten waarop je dat hebt zijn er dan dus helemaal niet meer). Daarom maakt het veel mensen juist suicidaal, omdat je als een robot (kan) voelen. Daar moet je goed mee om kunnen gaan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:01 schreef Étoile het volgende:
Wat ik in ieder geval weet is dat wordt aangeraden om elke dag in de buitenlucht te zijn, het is heel belangrijk dat je ogen dagelijks daglicht zien, zeker in de wintertijd.
En het is ideaal om dat te combineren met een ander heel belangrijk aspect: sporten/bewegen. Door het sporten maak je endorfine aan en daar ga je je echt beter door voelen. Ook word je van niets doen alleen maar vermoeider, wat een depressief, moe, sloom gevoel versterkt.
Ook is het goed om een bepaalde regelmaat in je leefstructuur te houden, dus normale tijden waarop je opstaat, gaan slapen en (gezond) eet.
Anti-depressiva, kan mits goed ingesteld en de tijd genomen om het juiste middel te vinden, echt een steuntje in de rug zijn, maar daar is een goede begeleiding bij nodig. Ook kan het zo zijn dat klachten eerst verergeren voor je je beter gaat voelen. Hierdoor is het wel nodig dat je echt achter die keuze staat. Misschien zou je dit wel een kans kunnen geven als je deze twijfels bespreekt met je behandelaar? Een goede psychotherapeut luistert naar jouw argumenten en kan hier ook een antwoord op geven of een ander alternatief voorstellen.
Ik zit aan de anti-depressiva en je word er niet gevoelloos door. Het zorgt ervoor dat je serotonine heropnamers trager gaan werken, waardoor er meer serotonine in je lijf blijft en je je dus gelukkiger voelt. Het heeft niks te maken met gevoelens uitschakelen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:18 schreef justshutup het volgende:
[..]
Precies, anti-depressiva zorgt ervoor dat je gevoelloos wordt. Je voelt je dus niet heel kut, maar ook niet meer opgewekt of blij (de weinige momenten waarop je dat hebt zijn er dan dus helemaal niet meer). Daarom maakt het veel mensen juist suicidaal, omdat je als een robot (kan) voelen. Daar moet je goed mee om kunnen gaan.
Zeg je ook tegen diabetici dat ze geen insuline moeten spuiten?quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:41 schreef Leef het volgende:
please people, antidepressiva
what a waste of time
er zijn zoveel belangrijkere dingen die je kan doen dan 's ochtend en 's avonds na het tandenpoetsen een gaar pilletje in te nemen... maar die vergen wel wat meer lef!!!
dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:51 schreef Leef het volgende:
Antidpressiva werken, kennelijk, het is wetenschappelijk bewezen.
Nou ja, geweldig zeg, misschien kan het iets helpen.
Maar alle andere dingen die je kunt doen aan depressie en die ik hierboven heb opgeschreven zijn veel waardevoller.
Daar is niks arrogants aan:
Ik heb het bij mezelf en veel mensen in m'n omgeving meegemaakt.
Antidepressiva, ik zeg het ronduit, zijn vaak niks meer dan een kut excuus van een patient om verder niks te hoeven ondernemen om zichzelf erbovenop te helpen, en een kut excuus voor een arts om te kunnen zeggen dat hij zijn patient "aan het behandelen is"
Kom op zeg, gasten, handen uit de mouwen en ga wat doen aan die rotziekte! Niks pilletje hier, pilletje daar!
En lev is wel degelijk het goede woord: lev betekent moed.
En het is volkomen belachelijk om suikerziekte/insuline te vergelijken met depressie/antidepressiva. Die discussie begin ik geeneens aan, denk zelf maar eens na over je achterlijke argument.
Je hebt echt geen idee waar je over praat he. In veel gevallen kan je inderdaad door het aanpassen van je levensstijl, door een schop onder je kont, etc. uit het dal klimmen waar je even in zit. Maar zo werkt het niet voor iedereen. Het is bewezen dat voor sommige mensen geldt dat hun depressie veroorzaakt wordt door een verstoring van de serotoninehuishouding in het lichaam. Oftewel: je lichaam maakt te weinig serotonine aan, neemt het niet voldoende op, of een andere verstoring. Waarom zou je dan jezelf moeten kwellen door een medicijn die deze verstoring op kan lossen, te weigeren?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:51 schreef Leef het volgende:
Antidpressiva werken, kennelijk, het is wetenschappelijk bewezen.
Nou ja, geweldig zeg, misschien kan het iets helpen.
Maar alle andere dingen die je kunt doen aan depressie en die ik hierboven heb opgeschreven zijn veel waardevoller.
Daar is niks arrogants aan:
Ik heb het bij mezelf en veel mensen in m'n omgeving meegemaakt.
Antidepressiva, ik zeg het ronduit, zijn vaak niks meer dan een kut excuus van een patient om verder niks te hoeven ondernemen om zichzelf erbovenop te helpen, en een kut excuus voor een arts om te kunnen zeggen dat hij zijn patient "aan het behandelen is"
Kom op zeg, gasten, handen uit de mouwen en ga wat doen aan die rotziekte! Niks pilletje hier, pilletje daar!
En lev is wel degelijk het goede woord: lev betekent moed.
En het is volkomen belachelijk om suikerziekte/insuline te vergelijken met depressie/antidepressiva. Die discussie daar begin ik geeneens aan, denk zelf maar eens na over je achterlijke argument.
Wat gebeurt er als je als depressieve patient geen antidepressiva krijgt (en wel alle gezonde dingen doet die ik eerder heb opgeschreven?)
Wat gebeurt er als je als diabetes patient geen insuline spuit?
Ja, ik zeg het, ja. Ook met AD is het ongetwijfeld nog hard werken om uit een depressie te komen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:07 schreef Leef het volgende:
Jij zegt het
Hoi Tom Cruise.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:03 schreef Leef het volgende:
het is WEL meer en WEL minder dan een tekort aan een stofje in je kop! Dat is het hele misverstand!!!
Een groot deel van de medische wereld wil ons dat tegenwoordig wijsmaken, omdat het voor hen ook wel lekker makkelijk is, en geld oplevert en tijd bespaart, maar het is natuurlijk onzin.
Wat ze ermee bereiken is om mensen zichzelf zwak en slachtoffer te laten voelen: gefeliciteerd, zo weet je in elk geval zeker dat ze geen stap verder komen.
En voor jou is het ook een makkelijke verontschuldiging om jezelf niet aan te hoeven pakken!
Het is wel lekker makkelijk om een mens te zien als niets anders dan een chemische fabriek waarin als gevolg van een genetisch probleempje wat misgaat... ontslaat iemand van alle verantwoordelijkheid.
Natuurlijk heb je wel de verantwoordelijkheid om iets te doen! En, positief gezien, de macht om zelf je eigen leven ten goede te veranderen!
Geloof mij MissyMirjam, ik heb het vaak mogen meemaken: je zult zelf wat moeten doen om je uit het gat te trekken. En dat kan je ook! en het begint met hele kleine stapjes, maar het kan.
Medicijnen zijn de slechtste plek om te beginnen. Vriendschap is de beste plek om te beginnen.
Geef jezelf een schop onder je kont, ook al is het maar door een stukje te gaan lopen vandaag! Jij zult het zelf moeten doen.
Als je met je stomme kop niet weet waarover je praat hou dan je mond man. Een depressie is niet lekker in bed liggen, het is een totale verstoring van je geestelijk evenwicht.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:11 schreef Leef het volgende:
Ik ben helemaal doodziek geworden van websites van Amerikanen die met elkaar discussieren over de beste cocktails van medicijnen en die echt dagen, weken, maandenlang oeverloos op forums discussieren over wat de beste medicijnen combi is om ze niet meer depressief te maken.
Google maar eens op "California rocket fuel" en dat soort onzin. Mensen die echt dertien, vijftien verschillende pillen tegelijk nemen en denken het zo te tunen dat ze op een dag wakker worden en ineens niet meer depressief zijn.. hou toch op
En ondertussen zitten ze maar achter hun computerschermpje..
Je zult er meer voor moeten doen dan pillen slikken. Je KAN er meer voor doen dan pillen slikken, er is een leuker leven voor je dan depressief in bed liggen en pillen slikken en hopen dat het overgaat!
Ja, en nu nog eens. Waarom ga je ervan uit dat iemand die depressief is en AD slikt níet de moeite doet om die activiteiten op te pakken en zijn/haar leven op de rails te krijgen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:16 schreef Leef het volgende:
Ik weet WEL waar ik over praat en ik probeer NIET de depressieve mensen te bashen. Ik wil alleen iedereen die hier depressief is aanmoedigen om zijn lot in eigen handen te nemen.
Because you CAN.
Serotoninehuishouding.. het zal wel. Denk je dan echt dat dat het enige is?
Je serotoninegehalte hangt samen met wanneer je slaapt, wat je eet, hoe vaak je buiten bent, hoe vaak je sport, wanneer je je vrienden ziet, of je werkt, wat je denkt over de toekomst, dat hoort bij elkaar! En dat SAMEN wordt verstoord als je depressief bent!
Step out of the box! probeer je leven als een geheel te zien, en als een geheel te veranderen!
Het probleem van een depressie is nou juist dat men niet uit de box kan steppen. Daar heb je soms een zetje voor nodig, dmv hulp van therapie + medicijnen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:16 schreef Leef het volgende:
Ik weet WEL waar ik over praat en ik probeer NIET de depressieve mensen te bashen. Ik wil alleen iedereen die hier depressief is aanmoedigen om zijn lot in eigen handen te nemen.
Because you CAN.
Serotoninehuishouding.. het zal wel. Denk je dan echt dat dat het enige is?
Je serotoninegehalte hangt samen met wanneer je slaapt, wat je eet, hoe vaak je buiten bent, hoe vaak je sport, wanneer je je vrienden ziet, of je werkt, wat je denkt over de toekomst, dat hoort bij elkaar! En dat SAMEN wordt verstoord als je depressief bent!
Step out of the box! probeer je leven als een geheel te zien, en als een geheel te veranderen!
Jawel, mensen moeten van jou koste wat kost teruggeworpen worden op eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:48 schreef Leef het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben m'n eerste post niet gelezen. Mijn hele punt is dat je het niet alleen kan.
Ik laat mij niet in de Emile Ratelband hoek zetten![]()
that's the best you can do?quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:17 schreef Syndicate het volgende:
Als je met de jaren nou ook wijs was geworden was het niet erg dat je oud wordt..
Goed verhaal, zinvolle tips, spijker op de kop. Jammer van de manier van schrijven. Ik voel ook enige weerstand vanwege de drammerige toon en het gebrek aan nuancering hier en daar. Maar al met al raakt hij/zij gewoon de kern en geeft een effectief antwoord op de vraag. Als TS niks met dat antwoord doet, doe ik het wel.quote:
En omdat jij zoiets hebt ervaren moet iedereen eraan, en zijn combinaties van medicijnen en een gezonde levensstijl totaal uit den boze? Er zijn vele soorten therapie, en het gros daarvan slaat terug op de eigen verantwoordelijkheid van de mens.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:58 schreef Leef het volgende:
dank je Bladergroen.
Die toon had mij een aantal jaar geleden waarschijnlijk ook mateloos geirriteerd.
Maar daarna heb ik gekozen om zo te worden aangepakt als ik nu beschrijf.
Daarom zeg ik het nu zo, en sta daar ook achter.
Omdat dat voor mij gewerkt heeft, en omdat ik iedereen dat gun.
Geloof me, er was geen koppigere, vervelendere dwarskop in therapie dan ik.
lev betekent in deze context: de veronderstelling dat je zelf wat kunt!quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:15 schreef Shitonya het volgende:
Vergt verstand en doorzettiingsvermogen...lef is het verkeerde woord
back to topic: sporten, regelmatig vrienden zien ofwel actief blijven. Zodra je merkt dat je je begint te isoleren en/of passief wordt, dan gaat het de verkeerde kant op. Verslavingen zoveel mogelijk vermijden.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:02 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Beetje voorbarig. In welk opzicht is dit topic om zeep?
Zonde, want er werden weldegelijk goede tips gegeven. Enfin.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:00 schreef Leef het volgende:
[..]
Het valt me op dat bijna niemand het meer heeft over de eerste, zinvollere posts in dit topic, waaronder een lang verhaal van mij.
Ha, dit haakt mooi in op het gesprek dat ik daarnet had met iemand die in de neuroblablatoestanden onderzoek doet. Zoveel mensen denken dat het begint in de hersenen, maar het kan ook andersom: als ik vanaf nu zes maanden alleen maar op de bank ga zitten word ik vanzelf depressief, en zal dat op hersenscans te zien zijn. Dat betekent echter NIET dat mijn depressie dus ook door een verstoring in de hersenen begonnen is. Kip en ei, wisselwerking, wederzijdse beinvloeding, blablabla.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:16 schreef Leef het volgende:
Ik heb er ook aan gezeten hoor (als we er toch mee gaan pimpenquote:Op donderdag 19 juli 2007 16:25 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ik zit aan de anti-depressiva en je word er niet gevoelloos door. Het zorgt ervoor dat je serotonine heropnamers trager gaan werken, waardoor er meer serotonine in je lijf blijft en je je dus gelukkiger voelt. Het heeft niks te maken met gevoelens uitschakelen.
Dus je post slaat echt op kaas.![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:43 schreef Leef het volgende:
niet zo moeilijk:
(ik weet er alles van, ervaringsdeskundige)
Ik weet niet in hoeverre dit alles op jou van toepassing is, maar heel in het algemeen:
- je kunt het niet alleen en het is ook helemaal niet leuk om het alleen te doen. Dus regel vrienden met wie je afspreekt dat je een soort verantwoordelijkheid jegens ze aangaat wat betreft jouw situatie.
Spreek bijvoorbeeld af om iemand elke vrijdag te bellen en eerlijk te vertellen hoe het ging die week.
- wees sowieso niet alleen! zoek andere mensen op. Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn, zeker niet als hij ziek is (depressie is een niet te onderschatten lichamelijke en geestelijke ziekte.)
Maak eetafspraken met vrienden. Heb je geen vrienden waar je te eten mee af kunt spreken, pm mij dan.
- dag/nacht ritme is heel belangrijk: zorg dat je 's avonds niet laat je bed ingaat en 's ochtends niet laat eruitkomt (bv. 0.00-8.00) laat gaan slapen en laat opstaan maakt je depressief, zelfs los van of je geslapen hebt of niet. Dag-nachtritme omkeren is een heel effectieve manier om jezelf eenzaam te maken.
- eet goed en gezond, 3x per dag op vaste tijden. Regelmaat helpt!
Vuistregels: 2000 kcal op een dag als je een vrouw bent, 2500 kcal op een dag als je een man bent. 2 stuks fruit, 2 ons groente. Nog meer fruit en groente = alleen maar beter. Vis is goed! Vermijd teveel ongezond vet (bv frituurvet) en ongezonde suiker (witte suiker.)
- neem (als het praktisch kan) een huisdier. Een dier om voor te zorgen, mee te spelen en misschien mee te knuffelen helpt! als je een hondenmens bent, neem een hond: dan ben je gedwongen om meerdere keren per dag te gaan wandelen en dat is heel goed. En een hond wil ook nog eens 's ochtends vroeg al gaan wandelen![]()
- zoek het licht op, ga naar buiten, doe de gordijnen open, zet de ramen open! Zonlicht is goed voor je, en frisse lucht ook.
- lichaamsbeweging: ga meerdere keren per dag het huis uit, al is het voor onbenullige dingenloop naar de brievenbus, fiets naar de groenteboer..
- werk! een gezond, volwassen mens moet werken. Ik weet niet of je werkt, maar je kunt altijd vrijwilligerswerk doen, er is zoveel! Liefst een beetje lichamelijk werk, waarbij je in contact bent met mensen. Bijvoorbeeld in een winkel of op een boerderij. Je voelt je nuttig, je bent bezig, je krijgt relaties met andere mensen: allemaal goed!
- geen drank, geen drugs, ook geen jointjes, niet gokken, wees heel voorzichtig met seks en ook met slaapmiddelen. Verslavingsgedrag en zelfbeschadigend/verwaarlozend gedrag liggen op de loer en daar zit je niet op te wachten. Dat is een neerwaartse spiraal.
- Sporten is heel goed! als je lichaam leert om zich niet meer depressief te gedragen, komt je geest vanzelf mee. Hardlopen is erg goed, verbetert je lichamelijke conditie. Mocht je last hebben van overgewicht, dan is het helemaal super. Als je de kans hebt, doe het dan niet alleen, maar spreek met iemand af. Dan kun je elkaar helpen volhouden en het is gezelliger.
Heb je geen probleem met je gewicht, zoek dan (heel goed!) een teamsport: overal zijn volleybal/voetbal enz. hobbyclubs waar je voor weinig lid van kunt worden.
- Dwing jezelf je post open te maken, de deur open te doen, je telefoon op te pakken. De enige manier om daar overheen te komen is om het te doen. Of vraag een vriend(in) om het met je te doen!
- Antidepressiva en slaapmedicatiehet schijnt soms te kunnen helpen maar op z'n best zie ik het als een klein faciliterend stapje naar genezing (met risico dat je afhankelijk wordt), op z'n slechtst als een nutteloos zoethoudertje. Elk van de andere dingen die hier staan zijn stuk voor stuk zinniger voor je genezing dan medicijnen.
- Zorg voor momenten van stilte, rust, tijd om alleen te zijn en na te denken. Als je gelovig bent kun je bidden. Maar waarom eigenlijk niet als je niet gelovig bent?
Maar los van religieus gedoe, heeft ieder mens momenten van bezinning nodig (en dat is wat anders dan piekeren.) ...ook dat helpt je beter worden.
- heb je een achterliggende administratie, ongeopende post, schulden, geldzorgen? Heel belangrijk om daar niet mee te blijven zitten. Zoek hulp, er is genoeg beschikbaar, bel een willekeurige maatschappelijk werk instantie en ze wijzen je de weg. Er zijn mensen die je dit soort dingen (die een niet te onderschatten zware last op je leggen) uit handen kunnen nemen of je er in elk geval bij kunnen helpen.
- Speel! een oud psychologisch adagium is dat een mens geestelijk gezond is als hij kan "spelen, werken en liefhebben". Dus als je niet meer depressief wilt zijn, ga dan (tegen je zin in) toch spelen! dat kan veel vormen hebben; teamspelen op het trapveldje, gezelschapsspellen aan de keukentafel, kussengevechten, vechten om een stok met de hond in het park enz.
- Ben je creatief? Schilder dan, en schrijf, en zing en dans, en als het even kan, doe dat niet alleen, maar deel het met anderen. Uit hierin je gevoel, blije dingen en rotgevoelens, daar kun je zoveel ont-depressief makende kracht uit halen.
- Leer, lees, studeer: alleen met boeken, of in de vorm van een cursus met anderen (nog beter) over een onderwerp waarin je geinteresseerd bent. Zo ontwikkel je je ook verder op intellectueel vlak en/of in praktische vaardigheden, en verlies je het gevoel dat je stilstaat.
Begin met die gitaarles waar je als kind van 12 over fantaseerde!
- Verzorg jezelf goed van dag tot dag. Douche elke dag, verschoon je beddegoed, was je kleren vaak en draag schone kleren. Verzorg je lichaam, draag een lekker geurtje. Als je jezelf niet dwingt tot dit niveau van zelfrespect, zul je je depressie niet kunnen overwinnen!
Hou ook je huis schoon, doe de afwas, geeft de planten water, veeg de vloer, maak de plee schoon...
Maar de belangrijkste basisvoorwaarde van alles is nog geloof
Als je nergens in gelooft, is het een verloren zaak en heeft het geen zin om eraan te beginnen.
Het hoeft niet veel te zijn, geen groot, religieus systeem oid. Het kan het kleinste sprankje hoop zijn dat je misschien toch een droom uit je kindertijd in vervulling kunt laten gaan, toch iets zult kunnen betekenen voor de mensen om je heen - zelf ben ik het leven van een oude Joodse rabbi, Yeshua, gaan bestuderen. Dat heeft me zo geinspireerd tot het WILLEN leven! In de christelijke wereld staat hij bekend als Jezus, maar die hele wereld en de bijbehorende religie en cultuur heb ik niks mee, ik zie het er helemaal los van. Maar ik las over zijn leven en de dingen die hij de mensen leerde, en vond hoop!
Dit zijn stuk voor stuk dingen die, als je depressief bent, tegennatuurlijk zijn, die je niet wilt, en die in het begin je eerder ROT zullen laten voelen in plaats van fijn. Maar je moet er doorheen. Het is de enige manier om je leven echt ten goede te veranderen. Als je jezelf er voor zet, en resoluut beslist dat je het aan de hand van deze aanwijzingen anders wilt gaan doen, geef jezelf dan iets meer dan een jaar en go for it. You can do it!
Dit is de neerslag van mijn eigen jarenlange verhaal waar ik eindelijk uit aan het komen ben.
Veel van de dingen die ik schrijf lijken misschien simpel, maar neem van mij aan: dit is het recept, en zo werkt het.
En bedenk je, ook voor "zelf-therapie" geldt: THERAPIE IS EEN KEUZE!
Migraine bestaan zeker dan ook niet en is een verzinselquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:16 schreef Leef het volgende:
Serotoninehuishouding.. het zal wel. Denk je dan echt dat dat het enige is?...
Knap van je.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:35 schreef Leef het volgende:
nee, haal het nou niet naar beneden! Reader's Digest is een kutblad!
Dit is het oprechte verhaal van een bevlogen ervaringsdeskundige(sprak hij, niet zonder enig gevoel voor drama)
Maar daar zit nu juist ook een paradox.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:00 schreef Toeps het volgende:
En wat hulp betreft, zoals hiervoor ook al gezegd: Die helpen je juist met dit soort tips, en analyseren wat er goed en fout ging. Je moet alleen niet afhankelijk willen worden van de hulpverlening, en je moet altijd beseffen dat je het zélf moet doen.
waarom steeds met een v?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:18 schreef Leef het volgende:
[..]
lev betekent in deze context: de veronderstelling dat je zelf wat kunt!
Gaat er in de gezondheidszorg (en bij de GGZ'en in het bijzonder) veel nog niet optimaal? Ja, absoluut.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef astrada het volgende:
Hoi,
zelf ben ik geen voorstander van GGZ-hulp bij een depressie.
Psychiaters en psychologen halen vaak op een regressieve manier allerlei irrelevante informatie naarboven bij de patïent en weten dan vervolgens niet hoe ze dit moeten verwerken omdat ze daar de deskundigheid niet voor hebben.
Het werkelijke (onbewuste) probleem blijft vaak onderbelicht, onbehandeld en onverwerkt.
Daarnaast vertellen ze je dat je een "psychiatrische stoornis" zou hebben die echter NOOIT via een medische test aangetoond kan worden.
Het is dus alleen maar zo omdat de psychiater zegt dat het zo is, een theorie dus.
Medicatie heeft ook nog nooit haar nut bewezen over een langere termijn(vanaf 8 weken>).
Mijn conclusie is dat de boel vaak alleen maar gecompliceerder en groter in omvang word als de hulp van een psychiater of psycholoog word ingeroepen.
En als de "deskundige" het niet meer aankan zijn er nog maar twee mogelijkheden;
Verdoving en/of opname of er word zo iets geroepen van; Je moet het toch echt zelf doen hoor!
bronnen;
-Antidepressiva bij depressie: een kritische beschouwing, artikel 2002
http://www.geneesmiddelenbulletin.nl...iva.asp?size=K
-Placebo's en placebo-effecten
http://www.geneesmiddelen(...)1placebos.asp?size=K
-Informatie over de psychiatrie als pseudo-wetenschap en over het ontbreken van wetenschappelijk bewijs voor hun diagnoses en behandelingen.
http://www.ncrm.nl/pseudo%20wetenschap.pdf
-Verder alle statistieken die o.a. laten zien dat er meer dan 3 miljoen Nederlanders psychofarmaceutische middelen gebruiken(P.J.), 450 miljoen euro word omgezet(P.J.), 4 miljard euro subsidie richting de psychiatrie gaat(P.J.), waarschuwingen zijn afgegeven over o.a. suicidale bijwerkingen(CBG) enz enz.
En worden de geestelijke problemen opgelost?
Nee, integendeel!
Op dit moment word 1/6 deel van de wereldbevolking "psychisch ziek" genoemd(zonder bewijs), de bedoeling is echter om 1/4 deel "ziek" te gaan noemen!
Dan valt er nog meer te declareren en subsidie te verkrijgen.
In één woord, het is een commercieel bedrijf.
oops, wrong topic.quote:
nee hoor, met poweryoga genees je nog de meest intense schizofrene psychose aanval...quote:
Silly me, dacht ik toch dat het over anti-depressie maatregelen ging. Maar het gaat blijkbaar over schizofrenie en psychoses. Dan kom je er inderdaad niet met je down looking dogquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:09 schreef Re het volgende:
nee hoor, met poweryoga genees je nog de meest intense schizofrene psychose aanval...
En het door jou voorgestelde alternatief is?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef astrada het volgende:
Hoi,
zelf ben ik geen voorstander van GGZ-hulp bij een depressie.
[words]
Scientology staat erom bekend dat ze erg fel zijn tegen de psychatrie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:33 schreef Leef het volgende:
[..]
wie is er hier van "scientology"? serieus?
Je hebt een PM gehad én gelezen hierover, gisteren. Mijn idee is dus dat dit onderwerp hierbij afgelopen isquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:20 schreef astrada het volgende:
Voorbeeldje;
Ik weet dus niet of Nosh een probleem met de Scientologiekerk heeft, het lijkt wel zo.
Maar dit is dus zijn probleem, en niet de mijne.
AD heb je nodig om met therapie aan de gang te gaan. Juist de combi van medicijnen en therapie werkt, is gebleken.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:51 schreef Leef het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |