abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2007 @ 02:01:53 #51
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51709397
imo gaat het erom dat je een gezonde hulpverlener-client werkrelatie aangaat.
Dat is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de hulpverlener, die immers moet weten hoe dit werkt en wat ie wel en niet moet doen.
Maar ook jij moet er je verantwoordelijkheid in nemen.
Als die relatie gevormd is, en er voldoende vertrouwen is in elkaar, kun je vervolgens stappen gaan zetten in therapie.

En ik onderschrijf dat dat vaak niet leuk is, en met veel boosheid, gekwetstheid, verdriet, schaamte, rouw enz. gepaard gaat.
Maar ook met gevoelens van trots, overwinning, opluchting, plezier om de veranderingen ten goede die je bij jezelf ziet, hernieuwde kracht!
pi_51730555
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:18 schreef Leef het volgende:

[..]

lev betekent in deze context: de veronderstelling dat je zelf wat kunt!
waarom steeds met een v?
pi_51731399
[edit]
  zondag 22 juli 2007 @ 22:09:16 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51731637
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:36 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

waarom steeds met een v?
Hij verwijst naar het joodse woord?
KuikenGuppy
pi_51732134
Zoek een GOEDE psycoloog. Ben in de jaren90 erg depressief geweest, ging naar het riagg met goedbedoelde adviezen, zoals op tyd opstaan, bewegen, wandelen, enz! maar daar kwam nix van;( Toen ging ik naar een psycholoog en die vertelde mij dat een depressie meestal te maken heeft met verdrongen kwaadheid, agressie. enz. en toen ging het na verloop van tyd een stuk beter, en nu sta ik wel op tyd op, en wandel ik;_))
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:20:14 #56
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51990733
Hey TS, hoe gaat het, ben je nog lekker bezig?
pi_52015401
Hoi,
zelf ben ik geen voorstander van GGZ-hulp bij een depressie.

Psychiaters en psychologen halen vaak op een regressieve manier allerlei irrelevante informatie naarboven bij de patïent en weten dan vervolgens niet hoe ze dit moeten verwerken omdat ze daar de deskundigheid niet voor hebben.
Het werkelijke (onbewuste) probleem blijft vaak onderbelicht, onbehandeld en onverwerkt.

Daarnaast vertellen ze je dat je een "psychiatrische stoornis" zou hebben die echter NOOIT via een medische test aangetoond kan worden.
Het is dus alleen maar zo omdat de psychiater zegt dat het zo is, een theorie dus.
Medicatie heeft ook nog nooit haar nut bewezen over een langere termijn(vanaf 8 weken>).

Mijn conclusie is dat de boel vaak alleen maar gecompliceerder en groter in omvang word als de hulp van een psychiater of psycholoog word ingeroepen.

En als de "deskundige" het niet meer aankan zijn er nog maar twee mogelijkheden;
Verdoving en/of opname of er word zo iets geroepen van; Je moet het toch echt zelf doen hoor!

bronnen;

-Antidepressiva bij depressie: een kritische beschouwing, artikel 2002
http://www.geneesmiddelenbulletin.nl...iva.asp?size=K

-Placebo's en placebo-effecten
http://www.geneesmiddelen(...)1placebos.asp?size=K

-Informatie over de psychiatrie als pseudo-wetenschap en over het ontbreken van wetenschappelijk bewijs voor hun diagnoses en behandelingen.
http://www.ncrm.nl/pseudo%20wetenschap.pdf

-Verder alle statistieken die o.a. laten zien dat er meer dan 3 miljoen Nederlanders psychofarmaceutische middelen gebruiken(P.J.), 450 miljoen euro word omgezet(P.J.), 4 miljard euro subsidie richting de psychiatrie gaat(P.J.), waarschuwingen zijn afgegeven over o.a. suicidale bijwerkingen(CBG) enz enz.

En worden de geestelijke problemen opgelost?

Nee, integendeel!
Op dit moment word 1/6 deel van de wereldbevolking "psychisch ziek" genoemd(zonder bewijs), de bedoeling is echter om 1/4 deel "ziek" te gaan noemen!
Dan valt er nog meer te declareren en subsidie te verkrijgen.

In één woord, het is een commercieel bedrijf.
Ik ben antipsychiatrisch
pi_52063867
Ik heb na een jaar wikken en wegen toch maar besloten in deeltijdbehandeling te gaan omdat het me alleen met medicatie niet meer lukte. Ben toch wel een beetje trots op mezelf dat ik die keuze heb durven maken.

Tip: begin nooit iets met een psychiatrisch patient want het kost je eigen geestelijke gezondheid. Ik spreek helaas uit ervaring.
pi_52070274
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef astrada het volgende:
Hoi,

Psychiaters en psychologen halen vaak op een regressieve manier allerlei irrelevante informatie naarboven bij de patïent en weten dan vervolgens niet hoe ze dit moeten verwerken omdat ze daar de deskundigheid niet voor hebben.
Het werkelijke (onbewuste) probleem blijft vaak onderbelicht, onbehandeld en onverwerkt.

Daarnaast vertellen ze je dat je een "psychiatrische stoornis" zou hebben die echter NOOIT via een medische test aangetoond kan worden.
Het is dus alleen maar zo omdat de psychiater zegt dat het zo is, een theorie dus.
Medicatie heeft ook nog nooit haar nut bewezen over een langere termijn(vanaf 8 weken>).

Mijn conclusie is dat de boel vaak alleen maar gecompliceerder en groter in omvang word als de hulp van een psychiater of psycholoog word ingeroepen.

En als de "deskundige" het niet meer aankan zijn er nog maar twee mogelijkheden;
Verdoving en/of opname of er word zo iets geroepen van; Je moet het toch echt zelf doen hoor!

bronnen;

-Antidepressiva bij depressie: een kritische beschouwing, artikel 2002
http://www.geneesmiddelenbulletin.nl...iva.asp?size=K

-Placebo's en placebo-effecten
http://www.geneesmiddelen(...)1placebos.asp?size=K

-Informatie over de psychiatrie als pseudo-wetenschap en over het ontbreken van wetenschappelijk bewijs voor hun diagnoses en behandelingen.
http://www.ncrm.nl/pseudo%20wetenschap.pdf

-Verder alle statistieken die o.a. laten zien dat er meer dan 3 miljoen Nederlanders psychofarmaceutische middelen gebruiken(P.J.), 450 miljoen euro word omgezet(P.J.), 4 miljard euro subsidie richting de psychiatrie gaat(P.J.), waarschuwingen zijn afgegeven over o.a. suicidale bijwerkingen(CBG) enz enz.

En worden de geestelijke problemen opgelost?

Nee, integendeel!
Op dit moment word 1/6 deel van de wereldbevolking "psychisch ziek" genoemd(zonder bewijs), de bedoeling is echter om 1/4 deel "ziek" te gaan noemen!
Dan valt er nog meer te declareren en subsidie te verkrijgen.

In één woord, het is een commercieel bedrijf.
Gaat er in de gezondheidszorg (en bij de GGZ'en in het bijzonder) veel nog niet optimaal? Ja, absoluut.
Worden er fouten gemaakt? Zeker.
Is het een grote samenzwering om ons geld uit de zak te kloppen? Dag, geloofwaardigheid.

(Overigens is het lange termijn effect van bepaalde psychofarmaca onomstotelijk vastgesteld. Ik geloof best dat er ook zijn waarbij dat niet aangetoond is.)
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:23:32 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52071801
ahhh daar is de scientology doos weer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:29:45 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52071983
Poweryoga
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52076394
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:29 schreef Copycat het volgende:
Poweryoga
oops, wrong topic.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:09:39 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52076603
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:01 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

oops, wrong topic.
nee hoor, met poweryoga genees je nog de meest intense schizofrene psychose aanval...

it's all in the head you know
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:14:58 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52076746
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:09 schreef Re het volgende:

nee hoor, met poweryoga genees je nog de meest intense schizofrene psychose aanval...
Silly me, dacht ik toch dat het over anti-depressie maatregelen ging. Maar het gaat blijkbaar over schizofrenie en psychoses. Dan kom je er inderdaad niet met je down looking dog .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:33:25 #65
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52077200
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:23 schreef Re het volgende:
ahhh daar is de scientology doos weer
wie is er hier van "scientology"? serieus?
pi_52077407
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef astrada het volgende:
Hoi,

[words]
En het door jou voorgestelde alternatief is?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_52077891
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:33 schreef Leef het volgende:

[..]

wie is er hier van "scientology"? serieus?
Scientology staat erom bekend dat ze erg fel zijn tegen de psychatrie.
Tot op het punt dat L. Ron Hubbard beweerde dat psychiaters de Holocaust veroorzaakt hebben. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_52079937
Edit.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2007 18:33:53 ]
Ik ben antipsychiatrisch
pi_52079999
Edit.

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2007 18:34:15 ]
Ik ben antipsychiatrisch
pi_52080288
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:20 schreef astrada het volgende:
Voorbeeldje;

Ik weet dus niet of Nosh een probleem met de Scientologiekerk heeft, het lijkt wel zo.

Maar dit is dus zijn probleem, en niet de mijne.
Je hebt een PM gehad én gelezen hierover, gisteren. Mijn idee is dus dat dit onderwerp hierbij afgelopen is .
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:45:57 #71
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52089763
Jeetje we hebben serieus iemand hier op fok die van de Scientology "kerk" is wow lachen man.

ASTRADA FOR LIFE !!!!!!!!

Nou ja we hebben al holocaust ontkenners gehad en weet ik niet wat dus dit kan er ook nog wel bij
  zondag 12 augustus 2007 @ 00:22:37 #72
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52296649
Bedenk je trouwens goed dat het van belang is dat je snel en grondig actie onderneemt tegen depressie.

Hoe langer je depressief bent, en hoe vaker je een depressieve periode gehad hebt, des te moeilijker wordt het om eruit te komen (hoewel het natuurlijk altijd wel mogelijk blijft!)
Dus het is zaak dat je zo gauw mogelijk, en zo keihard mogelijk jezelf aanpakt. Daarmee bespaar je jezelf een hoop moeite die je zou hebben als je lichaam/geest al "gewend is geraakt" aan depressie.

Depressie kan sluipenderwijs een deel worden van je persoonlijkheid en dat maakt het niet makkelijker om te bestrijden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Leef op 12-08-2007 00:30:31 ]
pi_52397452
Ik ben een ervaringsdeskundige. Na bijna 10 jaar aansukkelen en particuliere therapie ga ik eind van de maand beginnen in een psychotherapeutisch dagcentrum. En wat ze als eerste hebben gedaan is betere AD voor mij te zoeken.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:53:46 #74
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52407159
goeie move!
welke als ik vragen mag?
pi_52461049
Ik ben ooit gestart met Seroxat
Bij intake dagcentrum kreeg ik Wellbutrin voorgeschreven, helaas werkten die pillen bij mij juist tegenovergesteld (kreeg suicidale gedachtenen had last van duizeligheid)
Nu heb ik Cymbalta aangevuld met Seroquel (eigenlijk een anti-psychoticum) als rustgever/slaapmedicatie. Is nog aan het inwerken...dus weet nog niet zo goed hoe deze gaan. In ieder geval een stuk beter dan Wellbutrin. Je kaner geen conclusie uit trekken, medicijnen werken verschillend per persoon.
pi_52461135
Dit gaat dus juist niet over medicatie hè, maar over andere manieren om een depressie te lijf te gaan.
pi_52461200
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:51 schreef Leef het volgende:

Antidepressiva, ik zeg het ronduit, zijn vaak niks meer dan een kut excuus van een patient om verder niks te hoeven ondernemen om zichzelf erbovenop te helpen, en een kut excuus voor een arts om te kunnen zeggen dat hij zijn patient "aan het behandelen is"
Kom op zeg, gasten, handen uit de mouwen en ga wat doen aan die rotziekte! Niks pilletje hier, pilletje daar!
AD heb je nodig om met therapie aan de gang te gaan. Juist de combi van medicijnen en therapie werkt, is gebleken.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:37:37 #78
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52468145
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:53 schreef Leef het volgende:
goeie move!
welke als ik vragen mag?
ik bedoelde "welke kliniek ga je naartoe?"
pi_52483803
Weet niet of dat relevant is om te weten welke "kliniek". Het is een therapeutisch dagcentrum in het zuiden van het land
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:26:28 #80
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_52542917
Alhoewel ik het eens ben met de tips van Leef
vind ik niet dat medicatie zwak is bla bla
Zo heb ik zelf in mijn lange depressieve periodes eigenlijk ongelooflijk veel gepresteerd
(ja, dat is enigszins tegenstrijdig met de definitie van depressie, maar je hebt uiteraard verschillende gradaties.)
Er zijn best weken geweest dat ik inderdaad alleen verdoofd in bed lag.
Maar het overgrote deel van de tijd ben ik doorgegaan met sporten, heb de meest interessante banen gehad, was de beste in mijn studie, had genoeg vrienden et cetera. Maar ik voelde me verschrikkelijk klote en dacht elke dag op het station aan de trein op de verkeerde manier
Het is niet altijd een kwestie van onwil en luiheid!
Zelfmoord is een van de meest onnatuurlijke acties van de mens. Moet je maar eens proberen jezelf te verdrinken, daar is pas lef voor nodig...
Niet dat ik nou pleit voor zelfmoord, maar ik word wel moe van mensen die beweren dat depressie en zelfmoord makkelijke opties zijn voor mensen die geen zin hebben om zich beter te voelen.

Overigens zou ik als tip aan ts willen geven, dat je jezelf moet dwingen anders te denken.
Vind een motto, een levensles, iets wat iemand je ooit heeft verteld, iets dat je hoop geeft. Vind dat positieve gevoel.
En zodra je dus gaat denken van ik ben waardeloos, deze dag was klote bla bla. DWING jezelf aan dat positieve te denken. DWING jezelf een positieve dagdroom te creeeren.
Ik besef me terdege dat dit niet altijd lukt, niet altijd kan. Maar op de momenten dat je net niet helemaal op de bodem van het dal zit, kun je dit wel gebruiken om weer net ietsje omhoog te klimmen. Want elk moment dat je je net iets beter hebt gevoeld, zal ook weer positief zijn voor de toekomst. En ja je zal weer terugvallen, maar omdat je weet dat je ooit naar boven bent geklommen, is het makkelijker om dat opnieuw te doen.

Overigens Leef, schrijf aub lef met een f ipv een v. Gebruik een woordenboek als je niet weet hoe je moet schrijven
ik heb ook altijd pech.. :'(
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:46:50 #81
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52543658
lev
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:47:30 #82
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52543687
LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV LEV
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:48:15 #83
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52543719
zo. steek je woordenboek maar daar waar de zon niet schijnt
pi_52552034
Pillen helpen ook heel goed
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:31:20 #85
165237 Leef
Sunny side up!
pi_53167384
Hoe is het met zoekhetuit, en met de anderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')