waarom steeds met een v?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:18 schreef Leef het volgende:
[..]
lev betekent in deze context: de veronderstelling dat je zelf wat kunt!
Gaat er in de gezondheidszorg (en bij de GGZ'en in het bijzonder) veel nog niet optimaal? Ja, absoluut.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef astrada het volgende:
Hoi,
zelf ben ik geen voorstander van GGZ-hulp bij een depressie.
Psychiaters en psychologen halen vaak op een regressieve manier allerlei irrelevante informatie naarboven bij de patïent en weten dan vervolgens niet hoe ze dit moeten verwerken omdat ze daar de deskundigheid niet voor hebben.
Het werkelijke (onbewuste) probleem blijft vaak onderbelicht, onbehandeld en onverwerkt.
Daarnaast vertellen ze je dat je een "psychiatrische stoornis" zou hebben die echter NOOIT via een medische test aangetoond kan worden.
Het is dus alleen maar zo omdat de psychiater zegt dat het zo is, een theorie dus.
Medicatie heeft ook nog nooit haar nut bewezen over een langere termijn(vanaf 8 weken>).
Mijn conclusie is dat de boel vaak alleen maar gecompliceerder en groter in omvang word als de hulp van een psychiater of psycholoog word ingeroepen.
En als de "deskundige" het niet meer aankan zijn er nog maar twee mogelijkheden;
Verdoving en/of opname of er word zo iets geroepen van; Je moet het toch echt zelf doen hoor!
bronnen;
-Antidepressiva bij depressie: een kritische beschouwing, artikel 2002
http://www.geneesmiddelenbulletin.nl...iva.asp?size=K
-Placebo's en placebo-effecten
http://www.geneesmiddelen(...)1placebos.asp?size=K
-Informatie over de psychiatrie als pseudo-wetenschap en over het ontbreken van wetenschappelijk bewijs voor hun diagnoses en behandelingen.
http://www.ncrm.nl/pseudo%20wetenschap.pdf
-Verder alle statistieken die o.a. laten zien dat er meer dan 3 miljoen Nederlanders psychofarmaceutische middelen gebruiken(P.J.), 450 miljoen euro word omgezet(P.J.), 4 miljard euro subsidie richting de psychiatrie gaat(P.J.), waarschuwingen zijn afgegeven over o.a. suicidale bijwerkingen(CBG) enz enz.
En worden de geestelijke problemen opgelost?
Nee, integendeel!
Op dit moment word 1/6 deel van de wereldbevolking "psychisch ziek" genoemd(zonder bewijs), de bedoeling is echter om 1/4 deel "ziek" te gaan noemen!
Dan valt er nog meer te declareren en subsidie te verkrijgen.
In één woord, het is een commercieel bedrijf.
oops, wrong topic.quote:
nee hoor, met poweryoga genees je nog de meest intense schizofrene psychose aanval...quote:
Silly me, dacht ik toch dat het over anti-depressie maatregelen ging. Maar het gaat blijkbaar over schizofrenie en psychoses. Dan kom je er inderdaad niet met je down looking dogquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:09 schreef Re het volgende:
nee hoor, met poweryoga genees je nog de meest intense schizofrene psychose aanval...
En het door jou voorgestelde alternatief is?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef astrada het volgende:
Hoi,
zelf ben ik geen voorstander van GGZ-hulp bij een depressie.
[words]
Scientology staat erom bekend dat ze erg fel zijn tegen de psychatrie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:33 schreef Leef het volgende:
[..]
wie is er hier van "scientology"? serieus?
Je hebt een PM gehad én gelezen hierover, gisteren. Mijn idee is dus dat dit onderwerp hierbij afgelopen isquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:20 schreef astrada het volgende:
Voorbeeldje;
Ik weet dus niet of Nosh een probleem met de Scientologiekerk heeft, het lijkt wel zo.
Maar dit is dus zijn probleem, en niet de mijne.
AD heb je nodig om met therapie aan de gang te gaan. Juist de combi van medicijnen en therapie werkt, is gebleken.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:51 schreef Leef het volgende:
Antidepressiva, ik zeg het ronduit, zijn vaak niks meer dan een kut excuus van een patient om verder niks te hoeven ondernemen om zichzelf erbovenop te helpen, en een kut excuus voor een arts om te kunnen zeggen dat hij zijn patient "aan het behandelen is"
Kom op zeg, gasten, handen uit de mouwen en ga wat doen aan die rotziekte! Niks pilletje hier, pilletje daar!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |