abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:28:13 #1
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51623334
Binnenkort gaat het dan toch echt eindelijk gebeuren. Ik ga een veertig jaar oude badkamer een verjongingskuur geven waar de botoxbehandelingen en plastische chirurgie van Marijke van Helwegen bij in het niet vallen.

Op zich werkt alles nog in m'n badkamer, alleen er zit geen bad in. Wat is nu een badkamer zonder bad??? Maar ja, als je eenmaal gaat slopen, dan kun je net zo goed ook ff een paar tegeltjes plakken. En als je tegeltjes gaat plakken, dan is het wel errug lelijk dat de leidingen nog steeds niet weggewerkt zijn. En wat moet je met een oude wasbak terwijl je een nieuw bad hebt?? En laten we dan gelijk ook voor goede verlichting zorgen!!

Pfff, een berg werk en m'n enige ervaring met klussen is 'meekijken met pappie'’ en een afwasmachine aansluiten (http://forum.fok.nl/topic/862083). Een mooie uitdaging dus. Gelukkig zijn er al enkele topics binnen K&W met tips en foto's over het verbouwen van badkamers en het plaatsen van een bad. Maar alle tips zijn ook in dit topic welkom!!

Tijdspanne: 2 weken, met nog één week uitloop.
Startdatum: vandaag

Stappenplan: Heb ik nog niet...

Wat moet er allemaal gebeuren?
1) De wasmachine en droger gaan de badkamer uit, want ik moet ruimte hebben om een bad te plaatsen
2) Leidingen wegwerken
3) Vloer en wand betegelen (tot bijna aan het plafond, tegels moeten nog uitgezocht worden, ik hou het wel heel simpel, zwarte vloer (leisteen?) en witte wandtegels);
4) Nieuw badkamermeubel plaatsen (moet nog uitgezocht worden) :’)
5) Bad plaatsen (moet ook nog gehaald worden, twijfel nog tussen eentje met hydrojets of niet)
6) Nieuwe radiator plaatsen (ook nog niet gehaald);
7) Planfond plaatsen, inclusief spotjes, luchtafvoer en radio
8) Oja, deur omkeren zodat hij open gaat richting hal in plaats van de badkamer in.

Het is niet al te grote L-vormige badkamer met een vloeroppervlak van 4,6 m2
Zie hier een plattegrondje:

Graag jullie tips over bovenstaande stappen. Staan ze in de goede volgorde? Nog leuke adresjes voor tegels, baden of badkamermeubelen.
Welke gereedschappen heb ik zeker nodig en kan ik ze het beste aanschaffen of huren??

Oja, bij wie mag ik in de tussentijd komen douchen?

Tot slot, ik heb geen groot budget, dus een plasma met dvd komt er helaas niet in… voor dat geld wil ik m'n hele badkamer opgeknapt hebben

Dit zijn de foto's van de huidige situatie (de radiator is er al af).

Vanuit de deuropening kijk je recht m'n badkamer in:

Aan de rechterkant hangt een kastje en zat een radiator.

Radiator en gat in de muur richting garderobekast slaapkamer (voor waterleiding, er was oorspronkelijk een wastafel in de slaapkamer):

De waterleiding richting wasmachine:

De linkerkant, wastafel en bij het blauwe douchegordijn de douche:

De aansluitingen onder m'n wastafel (groot feest, metalen afvoeren die nèt ff te ver zijn afgezaagd):

De douche:

De douchebak:

En de leidingen voor douche, richting wastafel en richting wasmachine, zoals deze de badkamer binnenkomen (15mm koud, 12mm warm):

En daarvan de aftakking richting douche en wasmachine:

De tools die hiervoor gebruikt gaan worden :

en
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 12:52:23 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51624009
Ziet er goed uit. Dat stappenplan heb je natuurlijk wel nodig hè!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_51624511
Hoe ga je de leidingen wegwerken?
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:20:42 #4
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51624779
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:11 schreef bbtb77 het volgende:
Hoe ga je de leidingen wegwerken?
Ik ga ze in de tegelmuur frezen... mijn badkamer is nu tot een hoogte van 179cm betegeld en 1,5 cm dik (tegels plus cement). Aangezien de waterleidingen 12 mm zijn, dacht ik een sleuf te maken en ze daar doorheen te laten lopen.
Heb ik dat goed bedacht?

Ik wil tot aan het plafond gaan betegelen, dus moet ik nog 79cm extra gaan betegelen. Als ik dat zo zou doen, is dat natuurlijk niet mooi omdat ik dan een verloop van 1,5 cm zal hebben, dus de boel moet opgevuld worden. Ik zat te denken aan iets van waterbestendige gipsplaten. Bestaan die van 1,5 cm dik?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 13:23:36 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51624868
Even een meer huishoudelijke vraag: waar douche je in de tussentijd?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_51625059
Let erop dat alle leidingen in de muur een mantel hebben tegen corrosie en dat je geen knelkoppelingen in de muur wegwerkt, maar alleen gesoldeerde tegen lekkage.

PS: De gipsplaten zijn er van 9.5 en 12mm
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:34:18 #7
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51625187
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef bbtb77 het volgende:
Let erop dat alle leidingen in de muur een mantel hebben tegen corrosie en dat je geen knelkoppelingen in de muur wegwerkt, maar alleen gesoldeerde tegen lekkage.

PS: De gipsplaten zijn er van 9.5 en 12mm
Hmmm... hoe dik is die mantel die er om moet? 1mm? Dan komt het goed uit! Anders

En het moet dus een andere oplossing voor die gipsplaten gaan worden, want ik moet 15mm diepte overbruggen met de oude tegelmuur...
suggesties? Mss hout?
pi_51625209
mooi project en ondanks de leeftijd ziet het nog keurig schoon uit...
ben benieuwd hoe het gaat worden
stappenplan heb je idd niet nodig
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:36:25 #9
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51625256
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Even een meer huishoudelijke vraag: waar douche je in de tussentijd?
Die vraag staat al in de OP
Ik wacht nog op aanbiedingen
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 13:38:48 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51625310
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:36 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Die vraag staat al in de OP
Ik wacht nog op aanbiedingen
Ik werd afgeleid door de plaatjes. En mijn badkamer is aan vervanging toe, dus nee.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:16:33 #11
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51626583
Deel 2- de wasmachine en droger verplaatsen

Om ruimte te maken voor m'n bad (190cm bij 90cm ) zullen de droger en wasmachine de badkamer moeten verlaten. Ik heb prima ruimte voor ze in een halkast (nog zonder deuren). M'n jassen en schoenen heb ik al opgeborgen in een prachtige IKEA garderobekast

Dit is de situatie:

Je ziet een bovenaanzicht en een 3D-overview. De paarse stippellijn in het 3D plaatje is de oude-koudwaterleiding. Inmiddels ben ik er al achter dat het niet mogelijk is om de nieuwe leiding door de wand te trekken tussen halkast en badkamer. Dit is namelijk een hele dikke draagmuur
Als oplossing ga ik het bestaande gat van badkamer naar kast gebruiken (daar waar ooit een wastafel heeft gezeten, hence de afvoer in de kast). Dit heeft wel tot gevolg dat ik straks een extra leiding in de muur moet frezen, vrees ik.

'hole in the wall' voor de waterleiding van badkamer naar kast (om vervolgens naar halkast te gaan)

Ok, dit gedeelte wilde ik eigenlijk vorige week al doen, maar toen kwam ik gelijk probleem 1 al tegen: de metalen afvoer stak slechts anderhalve cm uit de grond en om het pijpje heen zaten ook nog eens lood-klodders. Hierdoor kon ik er geen goede (32-32) verlengstuk op plaatsen.
Het bewuste afvoerpijpje:

Oplossing: een metalen 32-32 verlengstuk (hoeft slechts een halve cm er overheen geschoven te worden) en een tube montagekit
De materialen heb ik al gehaald... genoeg knelkoppelingen, afvoer elleboogjes, schuifmaat, verstekbak, pijpensnijder, etc. etc. Het ontwerp is er en nu nog bouwen en een gat maken in de muur tussen kast en halkast. Daarvoor moet ik eerst de afvoer in elkaar zetten en bepalen welk tegeltje ik van de muur ga bikken. Gelukkig bestaat de muur voornamelijk uit gasbetonblokken, maar wel betegeld. Daar hebben we een (hand)steenbeitel voor aangeschaft.

Tijdspanne om dit uit te voeren, vandaag en morgen.

Samenvatting:

Dit...

moet via deze ruimte aangesloten worden...

zodat ze hier kunnen staan
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:56:08 #12
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51633075
Hmm... was net bezig een gat te maken in het gasbeton-muurtje tussen kast en halkast.... is het normaal dat ik metalen wapening tegenkom?
Het viel me 100% mee.... heb gewoon een vierkant gat gemaakt met de steenbeitel en tja, als je dan toch al door het tegeltje heen bent, kun je net zo goed door hameren
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 18:02:19 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_51633206
Begrijp ik dat je weer over de oude tegels heen wilt gaan tegelen ? ?
Zitten deze na 40 jaar niet erg los en is het gewoon niet handiger om alle tegels van de muur te halen; je wint er zo weer een paar mm mee

Vergeet niet dat een wasmachine en wasdroger allebei een aparte groep voor de stroomvoorziening nodig hebben ! Verder ben ik benieuwd hoe je het één en ander met electriciteit aan gaat leggen (ook een eventuel bad met jets heeft meestal wel een eigen groep nodig).

Denk ook aan het inspectieluik in de badombouw t.p.v. de afvoer
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:18:37 #14
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51633600
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Begrijp ik dat je weer over de oude tegels heen wilt gaan tegelen ? ?
Zitten deze na 40 jaar niet erg los en is het gewoon niet handiger om alle tegels van de muur te halen; je wint er zo weer een paar mm mee
Jup, dat begrijp je goed!
Een aantal tegeltjes zitten idd los, gelukkig bestaat er zoiets als roodband
De reden dat ik de tegels er niet af ga halen, is omdat elders in mijn flat dat al geprobeerd is en men halve (gasbeton) muren mee eraf haalde. Dit liet grotere problemen achter.
quote:
Vergeet niet dat een wasmachine en wasdroger allebei een aparte groep voor de stroomvoorziening nodig hebben ! Verder ben ik benieuwd hoe je het één en ander met electriciteit aan gaat leggen (ook een eventuel bad met jets heeft meestal wel een eigen groep nodig).
Check. Ik heb de wasmachine en droger al op twee aparte groepen laten zetten. Ze zijn dus speciaal gereserveerd hiervoor. Het mooie is dat ze al door m'n hal richting badkamer lopen en ik dus alleen de boel hoef te verleggen.

Jets zijn natuurlijk aantrekkelijk, maar de goede (en met minste dB) zijn nogal aan de prijs... ik hou het dus op de bubbels die ik zelf wel maak
quote:

Denk ook aan het inspectieluik in de badombouw t.p.v. de afvoer
Check
pi_51634468
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:34 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Hmmm... hoe dik is die mantel die er om moet? 1mm? Dan komt het goed uit! Anders

En het moet dus een andere oplossing voor die gipsplaten gaan worden, want ik moet 15mm diepte overbruggen met de oude tegelmuur...
suggesties? Mss hout?
Flexibele koperen pijp kun je kopen met mantel er omheen (wicu), maar da's wel meer dan een milimeter.
pi_51634611
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:56 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Hmm... was net bezig een gat te maken in het gasbeton-muurtje tussen kast en halkast.... is het normaal dat ik metalen wapening tegenkom?
Redelijk normaal. Bij jou zijn vast van die hele grote blokken gebruikt van kamerhoogte. Daar zit idd wapening in.
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 18:56:18 #17
92034 crew  Vonkenboer
pi_51634631
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:50 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Flexibele koperen pijp kun je kopen met mantel er omheen (wicu), maar da's wel meer dan een milimeter.
Bij wiku heb je weer speciale koppelingen en gereedschap nodig ? (Of haal ik nu twee zaken door elkaar )
pi_51650336
jij bedoelt Unipipe ed. Wicu is flexibele roodkoperen buis. Kun je gewoon knellen mits je een steunhuls in het uiteinde van de buis doet.
  maandag 23 juli 2007 @ 09:34:50 #19
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51740039
***UPDATE***

- Vandaag vragen we even aan een loodgieter waarom er eventueel isolatie om de leidingen heen zou moeten als ze in de muur gevreesd worden.

- Ik ga een haakse slijper lenen om de sleuven te maken waar de leidingen in komen te zitten.

- De wasmachine en droger staan nog niet op hun nieuwe plek. De afvoer (en gat in de muur) zijn al wel gerealiseerd. Watertoevoer nog niet ivm de frezen in de muur.

- Straks ga ik een bad en tegels bestellen

- Morgen ga ik een badkamermeubel bestellen

Game on!
  maandag 23 juli 2007 @ 18:28:28 #20
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_51755419
Terug Vind Badkamer
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 23 juli 2007 @ 18:58:02 #21
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_51756309
Ow neem meteen een bubbelversie of hydrojet!
Ik heb het met mijn bad niet gedaan, en doe het nu af en toe met een losse mat die belletjes blaast, maar dat is het toch niet helemaal.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:44:54 #22
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51775013
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:58 schreef Sanne het volgende:
Ow neem meteen een bubbelversie of hydrojet!
Ik heb het met mijn bad niet gedaan, en doe het nu af en toe met een losse mat die belletjes blaast, maar dat is het toch niet helemaal.
Heb ik niet voor gekozen, aangezien als je een goede wil je gelijk echt serieus veel geld kwijt bent

Een losse mat die belletjes blaast??? Noem je dat zo tegenwoordig?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:45:49 #23
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51889283
Weet iemand de standaard hoogte van een bad?? Dus wat is gangbaar qua instaphoogte??

Het liefst gebruik ik natuurlijk de standaardhoogte van een gasbetonblok (=60cm) maar dat oogt zo hoog....

Iemand??
pi_51889823
ongeveer 45 centimeter
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:06:42 #25
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51890127
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:57 schreef bbtb77 het volgende:
ongeveer 45 centimeter
que? De diepte van het bad is dat al!
pi_51890870
Dan heb je een extra diep bad. Normaal plaats je ook eerst je bad en zet je daarna de voorkant dicht, stelpootjes zo ver mogelijk indraaien, hoe luier de instap hoe beter.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 13:38:58 #27
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_51911751
We willen een update!!!
  zondag 29 juli 2007 @ 21:49:14 #28
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51944021
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:38 schreef Sanne het volgende:
We willen een update!!!
Hmm... dat zal dan ff een update moeten gaan worden zonder foto's... die volgen later (ze zijn wel gemaakt hoor!).

Heb ik dit klusje even flink onderschat! Vooral het loodgiet werk en het verplaatsen van de wasmachine en droger... tip, als je ze op twee verschillende groepen heb staan, hou dan goed in de gaten welke blauwe en welke bruine draden van welke groep zijn Ik had netjes uitgetekend hoe alles in de trekschakelaar verbonden was, maar was dat detail vergeten

Verder gaat het nu goed met het loodgietwerk. Ik heb alle leidingen gesoldeerd en inmiddels is de cirkel weer rond, dus de hoofdkraan staat open en geen lekken Conclusie: ik kan leidingen solderen

Tip 2: een mondkapje en veiligheidsbril zijn geen overbodige luxe als je met een haakse slijper een sleuf in de muur gaat frezen (en uitbikken met een steenbeitel).

Het bad, tegels, drie grote zakken lijm, voegsel, tegelsnijder, etc. etc. zijn afgelopen vrijdag afgeleverd. Alles staat nu netjes in m'n woonkamer

Oja, wisten jullie dat zo'n 40 jaar geleden 40mm een standaard was voor bad/douche afvoerren? Ik niet... het bad staat dus nog niet, want dat is een 50mm afvoer. Morgen verloopstuk halen. De douchebak is inmiddels wel verwijderd.

Morgen gaan de sleuven weer dicht, dit keer met goudband. De andere helft van de muren zal opgevuld worden met waterbestendige gipsplaten (twee opelkaar) en aan de muur bevestigd worden met slagpluggen.
En de ombouw van het bad ga ik optrekken uit gipsbetonblokken met wat lijm er tussen. Bij het bad zijn speciale haken meegeleverd om hem aan de muur te bevestigen. M'n instaphoogte gaat 60 cm worden

Ook nog een leuk geintje tegengekomen. M'n koudwaterleiding richting wastafel had nog een verrassing. Op een meter of twee hoogte ging er heel sneaky nog een aftakking de muur in... richting toilet. Daar is het toilet en het fonteintje er op aangesloten. Het gevolg... vandaag bezig geweest met die leidingen om te leggen

Tot zover de update
  maandag 30 juli 2007 @ 14:56:58 #29
113525 Limlander
I am a passenger
pi_51960457
Gaat 't nog wel lukken 't deze week af te krijgen ? Anneke doet ook de groeten

Dennis vraagt wanneer we kunnen komen douchen
Het betekent niets,
regen op de wegen..
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:52:22 #30
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52092699
Update 2:

- ombouw is af;
- mbv goudband de sleuven dicht gemaakt;
- waterbestendige gipsplaten, twee op elkaar, mbv slagpluggen bevestigd aan de muur boven de oude tegels om het geheel te egaliseren;
- kranen gekocht;
- en de onderste twee randen zijn al getegeld

Aangezien ik straks nog maar één tegel ga tegenkomen waar ik een paar uitsparingen voor de badkraan moet maken, verwacht ik dat ik vandaag iig alle muren betegeld zal hebben en mss zelfs wel de vloer ook al

Tip 3: Een haakse slijper werkt perfekt om hoekjes uit tegels te zagen (en zorg er voor dat je een enorm goede tegelsnijder koopt/leent en niet eentje met speling van 1 à 2 mm, dat geeft scheve tegels )
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:50:24 #31
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52394647
Update 3:

Inmiddels is alles afgetegeld (ben nog ff een weekje naar Helsinki geweest hoor ) en draaien de wasmachine en droger prima.

Het voegen gaat volgende week plaatsvinden, aangezien ik eerst nog ff wat frustratie ga afreageren op LowLands

Op dit moment staat de pc te stampen om wat foto's te converteren, dus straks krijgen jullie het bad en het 'frees'werk te zien!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:58:49 #32
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52394931
ik mis de foto's idd
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:18:32 #33
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52395522
frustraties?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:30:06 #34
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52395871
Niet m'n beste staaltje van fotografie, maar er is wat op zichtbaar

Eerst het gevalletje oude afvoer die een renovatie krijgt om de droger en wasmachine te gaan voorzien. Het probleem... een veels te kort metalen pijpje in de grond.

En hier de oplossing... een metalen mofje, die ik daarna aan de buitenkant heb dicht gesmeerd.

En dit is het eindresultaat, inclusief de waterleiding die uit de badkamer moest komen.

En dit is de de halkast waar nu mijn wasmachine en droger staan:

Goed, dan nu de badkamer... eerst natuurlijk wat spulletjes aangeschaft.

De wand- en vloertegels, het lijm en voegsel:

En het pièce de resistance: 190x90 wiehiew!!

But first things first... de sleuven waar de leidingen in moesten gaan verdwijnen. Helaas wist niemand of er nu isolatie om heen moest (of te vertellen waarom dat moest) en aangezien het me wel goed uit kwam, heb ik het lekker niet gedaan
De sleuven heb ik gemaakt met een haakse slijper en een diamantschijfje... ik moest door een laag tegels heen die in cement gemetseld waren. Lekker gevaarlijk met zo'n ding, maar ik heb al m'n vingertjes nog

Het resultaat:
De sleuven richting badkraan:

En de sleuven richting badmeubel (links):

Met goudband vervolgens alles weer dichtgesmeerd (grote fout... nooit doen als je de badkraan nog niet geplaatst hebt en de beugel blijkt achteraf er scheef in te zitten )

Zoals je op onderstaande foto ziet, was eerst m'n badkamer tot de helft betegeld, dus ik had een diepteverschil te overbruggen. Goede zaak dat net de waterbestendige gipsplaten in de aanbieding waren en ik met twee platen op elkaar precies de juiste hoogte had bereikt.... slagpluggen erin hengsten: klaar!!

Vergeet niet om gaatjes voor de elektriciteitsdraden open te houden

Helaas heb ik geen gedetailleerde foto's van het plaatsen van het bad voor jullie.... het leek allemaal zo eenvoudig in theorie... Onder mijn oude douchebak bleek geen vloer te liggen (schijn logisch te zijn) en dus heb je hoogteverschil tussen de voorste en achterste pootjes en moet je gaan stellen. Eenmaal alles goed gesteld, blijkt het sifon er niet meer onder te passen, omdat die precies wèl uitkomt op het vloertje... fuckerdefuck, vloertje dus wegbikken. Vervolgens is het nu standaard dat een afvoer 50mm is, maar 40 jaar geleden was dat 40mm en zo'n verloopstuk had ik natuurlijk niet in huis en was het zondag Believe joe mie, het is niet grappig om op zondag naar de Praxis in Zuid-Oost te gaan

Maar uiteindelijk stond hij dan toch perfekt!! (wel voor het dichtmaken een aantal emmers water er doorheen laten lopen natuurlijk):

Eerst was ik nog in de veronderstelling dat ik houten balken tegen de muur aan moest gaan schroeven, zodat het bad daarop kan steunen, maar ook dat is achterhaald. Tegenwoordig zitten er zeer handige ophangbeugels bij

Zo staat 'ie lief in het hoekje waar dus eerst m'n douchebak was (de tegels zijn natuurlijk de oude tegels):

Dus wat doe je als hij eenmaal goed staat?? Psies! Ff kijken of je er goed in gaat passen

Ik pas er in!!

Foto's van na het tegelen en voor het voegen, volgen volgende week!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:31:43 #35
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52395922
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:18 schreef Sanne het volgende:
frustraties?
Ik heb frustraties genoeg....
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:47:33 #36
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52396323
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:30 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
But first things first... de sleuven waar de leidingen in moesten gaan verdwijnen. Helaas wist niemand of er nu isolatie om heen moest (of te vertellen waarom dat moest)
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef bbtb77 het volgende:
Let erop dat alle leidingen in de muur een mantel hebben tegen corrosie
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:55:40 #37
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52396520
Laat ik het iets anders formuleren.... de meningen liepen nogal uiteen bij de experts... ik heb diverse loodgieters geraadpleegd en uiteindelijk voor de easywayout gekozen

Ik merk wel wat er gaat gebeuren tussen nu en 5 jaar, anders doe ik het toch gewoon nog een keer opnieuw? Ik weet nu echt véél meer
  Moderator donderdag 16 augustus 2007 @ 12:31:02 #38
92034 crew  Vonkenboer
pi_52419233

Op deze foto is dat geen oude kleur bedrading ? Of lijkt dat door de foto zo ?
Ook zie ik nergens iets van de groepen electra van de droger en wasmachine die verplaatst zijn ?

donderdag 16 augustus 2007 @ 12:42:50 #39
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52419637
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[afbeelding]

Op deze foto is dat geen oude kleur bedrading ? Of lijkt dat door de foto zo ?
Ook zie ik nergens iets van de groepen electra van de droger en wasmachine die verplaatst zijn ?

Klopt, je ziet een rood en zwart draadje...
De twee groepen van de droger en wasmachine heb ik verplaatst (stonden al op twee groepen) naar de halkast... was vrij eenvoudig als je maar even onthoudt welk draadje bij welke groep hoort en van te voren even opschrijft hoe alles in de trekschakelaar is bevestigd. De rest is een kwestie van vast schroeven.

Zo zie je maar dat je geen verstand van elektra hoeft te hebben bij zoiets
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:01:54 #40
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52868781
verse foto reminder
pi_52933430
Waarschijnlijk is het nu wat te laat, maar je had veel snijwerk kunnen voorkomen door eerst te tegelen en dan het bad te plaatsen. Je kan dan gewoon met hele tegels werken en het restje zit dan achter het bad. Ook met afkitten is dit net wat makkelijker, omdat een bad altijd wat blijft bewegen.
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:06:53 #42
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52938517
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:41 schreef deom het volgende:
Waarschijnlijk is het nu wat te laat, maar je had veel snijwerk kunnen voorkomen door eerst te tegelen en dan het bad te plaatsen. Je kan dan gewoon met hele tegels werken en het restje zit dan achter het bad. Ook met afkitten is dit net wat makkelijker, omdat een bad altijd wat blijft bewegen.
Goede tip voor volgende keer!

Ik ben nu naarstig aan het nadenken, waarom ik dat ook alweer niet op die manier gedaan heb
pi_52939037
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:41 schreef deom het volgende:
Je kan beter eerst tegelen en 1 of 2 tegels boven de ruimte van het bad open laten. Dan het bad plaatsen en dan de resterende tegels zetten.
Zo komen de tegels op het bad en heb je een minder lelijke kitnaad en minder kans op vocht dat via de muur langs het bad loopt.
  zondag 9 september 2007 @ 11:16:54 #44
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53045589
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:40 schreef HarryP het volgende:

[..]

Je kan beter eerst tegelen en 1 of 2 tegels boven de ruimte van het bad open laten. Dan het bad plaatsen en dan de resterende tegels zetten.
Zo komen de tegels op het bad en heb je een minder lelijke kitnaad en minder kans op vocht dat via de muur langs het bad loopt.
Helaas is het daar al te laat voor...

Maar hier een fotootje van de voegen!!

zondag 9 september 2007 @ 11:18:29 #45
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53045611
Tip voor de volgende keer bij het voegen.... eerst de donkere grijze voegen van de vloer doen en daarna pas de witte voegen van de muren
pi_53060267
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:18 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Tip voor de volgende keer bij het voegen.... eerst de donkere grijze voegen van de vloer doen en daarna pas de witte voegen van de muren
Tip:
Eerst de wand tegelen en voegen en daarna pas de vloertegels leggen en voegen. (de onderste witte wand voegen afplakken voordat je met de grijze voegsel aan de slag gaat.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:15:00 #47
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53391845
Wiehiew!!
Twee maanden na de start (dat krijg je als je ook tussendoor moet werken ), is nu ook mijn badmeubel gereed!! Water, afvoer, elektriciteit, alles is aangesloten
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:35:12 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53394200
Woohooo, ik ben benieuwd naar de foto's mita!

[/MissBliss]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 23 september 2007 @ 13:49:30 #49
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53404255
Fotoupdate!!

Vanuit de hal kijk je op deze manier de badkamer in:

Het badmeubel heb ik gisteren dus aangesloten en opgehangen.

Met spiegelkastje...

zondag 23 september 2007 @ 13:55:14 #50
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53404458
Damn dat is zeker wel goed veranderd!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 23 september 2007 @ 13:55:43 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53404468
mooi man
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 23 september 2007 @ 13:57:22 #52
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53404515
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:55 schreef Re het volgende:
mooi man
Thnx... ik zag net pas ff de oude foto's weer terug, mên wat een verandering!
pi_53404703
Wouw, mooi geworden zeg
Knap hoor! Lijkt me een hele klus
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_53425216
Mooi hoor. Is dat bad van Bruynzeel? Zo ja, dan heb ik exact hetzelfde bad sinds 2 jaar. Super relaxed bad is dat.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 24 september 2007 @ 15:31:15 #55
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53433564
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:50 schreef Igraine het volgende:
Mooi hoor. Is dat bad van Bruynzeel? Zo ja, dan heb ik exact hetzelfde bad sinds 2 jaar. Super relaxed bad is dat.
Nee, sorry, dit is ws een ripp-off van bruynzeel... van de Hornbach
En ja, hij zit heerlijk! Speciaal uitgezocht met van die steuntjes waar je je armen op kunt laten rusten als je een boek aan het lezen bent in bad
pi_53441843
Nou hij ziet er precies hetzelfde uit. Zit net zo lekker waarschijnlijk. Je kan er ook makkelijk met z'n 2-en in trouwens.

Zelfs met z'n 3-en, doen wij ook weleens. 1 daarvan is een kind van 2 hè, 3 volwassenen wordt lastig denk ik
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 26 september 2007 @ 20:47:14 #57
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53496792
mooi!!!
  woensdag 26 september 2007 @ 20:51:07 #58
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53496899
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:21 schreef Igraine het volgende:
Nou hij ziet er precies hetzelfde uit. Zit net zo lekker waarschijnlijk. Je kan er ook makkelijk met z'n 2-en in trouwens.

Zelfs met z'n 3-en, doen wij ook weleens. 1 daarvan is een kind van 2 hè, 3 volwassenen wordt lastig denk ik

Met z'n drieën lijkt me errug krap worden, zelfs al is de derde een kind...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')