Ik ga ze in de tegelmuur frezen... mijn badkamer is nu tot een hoogte van 179cm betegeld en 1,5 cm dik (tegels plus cement). Aangezien de waterleidingen 12 mm zijn, dacht ik een sleuf te maken en ze daar doorheen te laten lopen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:11 schreef bbtb77 het volgende:
Hoe ga je de leidingen wegwerken?
Hmmm... hoe dik is die mantel die er om moet? 1mm? Dan komt het goed uit!quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef bbtb77 het volgende:
Let erop dat alle leidingen in de muur een mantel hebben tegen corrosie en dat je geen knelkoppelingen in de muur wegwerkt, maar alleen gesoldeerde tegen lekkage.
PS: De gipsplaten zijn er van 9.5 en 12mm
Die vraag staat al in de OPquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Even een meer huishoudelijke vraag: waar douche je in de tussentijd?
Ik werd afgeleid door de plaatjes. En mijn badkamer is aan vervanging toe, dus nee.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:36 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Die vraag staat al in de OP
Ik wacht nog op aanbiedingen
Jup, dat begrijp je goed!quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Begrijp ik dat je weer over de oude tegels heen wilt gaan tegelen ??
Zitten deze na 40 jaar niet erg los en is het gewoon niet handiger om alle tegels van de muur te halen; je wint er zo weer een paar mm mee
Check. Ik heb de wasmachine en droger al op twee aparte groepen laten zetten. Ze zijn dus speciaal gereserveerd hiervoor. Het mooie is dat ze al door m'n hal richting badkamer lopen en ik dus alleen de boel hoef te verleggen.quote:Vergeet niet dat een wasmachine en wasdroger allebei een aparte groep voor de stroomvoorziening nodig hebben ! Verder ben ik benieuwd hoe je het één en ander met electriciteit aan gaat leggen (ook een eventuel bad met jets heeft meestal wel een eigen groep nodig).
Checkquote:
Denk ook aan het inspectieluik in de badombouw t.p.v. de afvoer![]()
Flexibele koperen pijp kun je kopen met mantel er omheen (wicu), maar da's wel meer dan een milimeter.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:34 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
Hmmm... hoe dik is die mantel die er om moet? 1mm? Dan komt het goed uit!Anders
![]()
En het moet dus een andere oplossing voor die gipsplaten gaan worden, want ik moet 15mm diepte overbruggen met de oude tegelmuur...
suggesties? Mss hout?
Redelijk normaal. Bij jou zijn vast van die hele grote blokken gebruikt van kamerhoogte. Daar zit idd wapening in.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:56 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Hmm... was net bezig een gat te maken in het gasbeton-muurtje tussen kast en halkast.... is het normaal dat ik metalen wapening tegenkom?
Bij wiku heb je weer speciale koppelingen en gereedschap nodig ? (Of haal ik nu twee zaken door elkaarquote:Op donderdag 19 juli 2007 18:50 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Flexibele koperen pijp kun je kopen met mantel er omheen (wicu), maar da's wel meer dan een milimeter.
Heb ik niet voor gekozen, aangezien als je een goede wil je gelijk echt serieus veel geld kwijt bentquote:Op maandag 23 juli 2007 18:58 schreef Sanne het volgende:
Ow neem meteen een bubbelversie of hydrojet!
Ik heb het met mijn bad niet gedaan, en doe het nu af en toe met een losse mat die belletjes blaast, maar dat is het toch niet helemaal.
que? De diepte van het bad is dat al!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:57 schreef bbtb77 het volgende:
ongeveer 45 centimeter
Hmm... dat zal dan ff een update moeten gaan worden zonder foto's... die volgen later (ze zijn wel gemaakt hoor!).quote:
Ik heb frustraties genoeg....quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:18 schreef Sanne het volgende:
frustraties?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:30 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
But first things first... de sleuven waar de leidingen in moesten gaan verdwijnen. Helaas wist niemand of er nu isolatie om heen moest (of te vertellen waarom dat moest)
quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef bbtb77 het volgende:
Let erop dat alle leidingen in de muur een mantel hebben tegen corrosie
Klopt, je ziet een rood en zwart draadje...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[afbeelding]
Op deze foto is dat geen oude kleur bedrading ? Of lijkt dat door de foto zo ?
Ook zie ik nergens iets van de groepen electra van de droger en wasmachine die verplaatst zijn ?
![]()
Goede tip voor volgende keer!quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:41 schreef deom het volgende:
Waarschijnlijk is het nu wat te laat, maar je had veel snijwerk kunnen voorkomen door eerst te tegelen en dan het bad te plaatsen. Je kan dan gewoon met hele tegels werken en het restje zit dan achter het bad. Ook met afkitten is dit net wat makkelijker, omdat een bad altijd wat blijft bewegen.
Je kan beter eerst tegelen en 1 of 2 tegels boven de ruimte van het bad open laten. Dan het bad plaatsen en dan de resterende tegels zetten.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:41 schreef deom het volgende:
Waarschijnlijk is het nu wat te laat, maar je had veel snijwerk kunnen voorkomen door eerst te tegelen en dan het bad te plaatsen. Je kan dan gewoon met hele tegels werken en het restje zit dan achter het bad. Ook met afkitten is dit net wat makkelijker, omdat een bad altijd wat blijft bewegen.
Helaas is het daar al te laat voor...quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:40 schreef HarryP het volgende:
[..]
Je kan beter eerst tegelen en 1 of 2 tegels boven de ruimte van het bad open laten. Dan het bad plaatsen en dan de resterende tegels zetten.
Zo komen de tegels op het bad en heb je een minder lelijke kitnaad en minder kans op vocht dat via de muur langs het bad loopt.
Tip:quote:Op zondag 9 september 2007 11:18 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Tip voor de volgende keer bij het voegen.... eerst de donkere grijze voegen van de vloer doen en daarna pas de witte voegen van de muren![]()
Thnx... ik zag net pas ff de oude foto's weer terug, mên wat een verandering!quote:
Nee, sorry, dit is ws een ripp-off van bruynzeel... van de Hornbachquote:Op maandag 24 september 2007 09:50 schreef Igraine het volgende:
Mooi hoor. Is dat bad van Bruynzeel? Zo ja, dan heb ik exact hetzelfde bad sinds 2 jaar. Super relaxed bad is dat.
quote:Op maandag 24 september 2007 20:21 schreef Igraine het volgende:
Nou hij ziet er precies hetzelfde uit. Zit net zo lekker waarschijnlijk. Je kan er ook makkelijk met z'n 2-en in trouwens.
Zelfs met z'n 3-en, doen wij ook weleens. 1 daarvan is een kind van 2 hè, 3 volwassenen wordt lastig denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |