abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51619582
quote:
EU WIL DRINKWATER DUURDER MAKEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Europese Commissie wil de prijs van
drinkwater verhogen. Dat moet de
inwoners aanzetten om zuiniger om te
springen met het schaarse goed.

Het idee komt van de Griekse commissa-
ris van Milieu Stavros Dimas. In zijn
land is water erg schaars en door de
droogte zijn er veel bosbranden.

De Commissie vindt dat iedereen recht
heeft op drinkbaar water, maar nu zou
20 tot 40% van het drinkwater verspild
worden.

Duurder drinkwater moet de burgers nu
aanzetten om daar zuiniger mee om te
springen. De droogte brengt veel schade
toe aan de landbouw in Europa.
VRT-tekst

Het wordt volgens mij echt hoog tijd om uit de EU te stappen en een status als Zwitserland en Noorwegen na te gaan streven. Dat ze nu zelfs al aan de prijs van ons drinkwater willen komen. Ik had gedacht dat we na het etiket van een tube zonnebrandcrème, het vetpercentage in een gehaktbal en het uiterlijk van onze nummerborden zo langzamerhand wel eens de bodem hadden bereikt. Maar nee dus...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_51619743
Vooralsnog is het niet meer dan een proefbalonnetje.

Denk dat het ongeveer net zoveel kans maakt als andere recente plannen zoals de extraheffing op camera's en het verbod op suiker bij de wijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51619887
Dom plan om in de gehele EU in te voeren. Maar ik zou zeggen: laat ze in Griekenland dat gewoon lekker zelf gaan regelen.
pi_51623980
quote:
Duurder drinkwater moet de burgers nu
aanzetten om daar zuiniger mee om te
springen. De droogte brengt veel schade
toe aan de landbouw in Europa.
Misschien ben ik wel gek maar ik zie het verband niet tussen drinkwatergebruik en de landbouwdroogte.
pi_51624080
Europa is een soort veredelde Titanic geworden. Ik heb nu al zin in het volgende referendum.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Donald Duck held donderdag 19 juli 2007 @ 12:57:57 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51624144
Dit laat wel weer een extreem zwak punt zien van de EU. Stomme EU-commersarisen uit een stom land projecteren hun eigen problemen op de hele EU.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51624161
Ik ben voor, als wij ook landbouw subsidie krijgen, wij per hoofd van de bevolking net zoveel belasting gaan betalen als de grieken en gyros met 80% korting wordt verschaft !
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_51625017
Nou jammer dat die gozer in zijn eigen land zoveel problemen heeft, hier zijn ze niet dus het zou achterlijk zijn als de prijzen verhoogd zouden worden.
pi_51626007
hahaah, 2/3 van het aard oppervlak is water. Hoe bedoel je schaars.

Dat we er wat zuiniger mee om moegen springen dat is een ander verhaal. Ik heb een hekel aan van die mensen die elke dag hun tuintje sproeien ondanks de regen. Rot op met de verspilling van goed drinkwater (uitgezonderd mensen die een grondpomp hebben)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2007 @ 14:03:58 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51626182
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
hahaah, 2/3 van het aard oppervlak is water. Hoe bedoel je schaars.
Zout water is niet drinkbaar.
Carpe Libertatem
pi_51626586
OMG wat belachelijk en idioot voorstel!

Dus omdat hun daar in Griekenland niet fatsoenlijk met water om kunnen gaan, moet overal in Europa het water duurder worden? Ook daar waar water in overvloed is? ("Water besparen heeft geen zin meer")

Normaal gesproken ben ik helemaal voor de EU, maar dit is toch echt compleet belachelijk. Bovendien: als er zo weinig drinkwater is, dan wordt dat toch sowieso vanzelf duurder, vanwege vraag en aanbod?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2007 14:17:24 ]
pi_51626622
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, maar met wat bewerkingen wel. Die golfbanen in het Midden Oosten krijgen echt geen zout water.
Maar dat is niet echt het punt hier. Water an sich is niet schaars. Die uitspraak vind ik absurd en belachelijk. Dat de ene plek makkelijker kan beschikken over zoet water lijkt me toepasselijker. Maar dan nog kunnen we best wat zuiniger om springen met gezuiverd water. We steken er tenslotte veel energie in om het zuiver te krijgen. Dat mag best aangepakt worden.

Maar ga niet lullen dat water schaars is
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:19:32 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51626690
Zolang dit soort debiele voorstellen er uiteindelijk niet doorheen komen, is het prima. Hoewel het al triest genoeg is dat dergelijke incapabele figuren de Europese Commissie halen.
pi_51626691
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Breaking news: Het is niet onmogelijk van zoutwater zoetwater te maken.
pi_51626718
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Breaking news: Het is niet onmogelijk van zoutwater zoetwater te maken.
Het kost alleen erg veel geld.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_51626747
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, maar met wat bewerkingen wel. Die golfbanen in het Midden Oosten krijgen echt geen zout water.
Maar dat is niet echt het punt hier. Water an sich is niet schaars. Die uitspraak vind ik absurd en belachelijk. Dat de ene plek makkelijker kan beschikken over zoet water lijkt me toepasselijker. Maar dan nog kunnen we best wat zuiniger om springen met gezuiverd water. We steken er tenslotte veel energie in om het zuiver te krijgen. Dat mag best aangepakt worden.

Maar ga niet lullen dat water schaars is
Waar dus ook ruim voor betalen.
pi_51627122
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waar dus ook ruim voor betalen.
Tuurlijk heb je gelijk. maar dan nog steeds hoeven we het niet te verspillen. Die energie die we daarin steken kunnen we ook op andere manieren gebruiken.
pi_51627144
Dus omdat Griekenland een drinkwaterprobleem heeft, moeten Nederlanders extra accijns gaan betalen.

Den Haag zal waarschijnlijk wel voor zijn. Weer een extra stok om de bevolking mee te slaan.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2007 @ 14:47:06 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51627342
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:37 schreef Fastmatti het volgende:
Dus omdat Griekenland een drinkwaterprobleem heeft, moeten Nederlanders extra accijns gaan betalen.
Dat heet sociaal.
Carpe Libertatem
pi_51627409
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je gelijk. maar dan nog steeds hoeven we het niet te verspillen. Die energie die we daarin steken kunnen we ook op andere manieren gebruiken.
O je bedoelt om 1 keer per week te douchen vervolgens het douchewater opvangen en dan kan je de afwas daar mooi mee doen, vervolgens kun je dat water weer gebruiken om de wc door te spoelen, uiteraard alleen na een grote boodschap.

Ik ken niemand in mijn omgeving die voor katsekut de kraan laat lopen met de huidige waterprijzen.
pi_51627526
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:47 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat heet sociaal.
Vergeet het 'solidariteitsbeginsel' niet !
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2007 @ 14:55:18 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51627537
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
O je bedoelt om 1 keer per week te douchen vervolgens het douchewater opvangen en dan kan je de afwas daar mooi mee doen, vervolgens kun je dat water weer gebruiken om de wc door te spoelen, uiteraard alleen na een grote boodschap.
De wc doorspoelen met 'zuiver' water is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Helaas is ons watersysteem niet ingericht voor meerdere soorten water.
Carpe Libertatem
pi_51627559
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel gek maar ik zie het verband niet tussen drinkwatergebruik en de landbouwdroogte.
ik wel . Drinkwater moet ergens gewonnen worden. Dit leid of tot grondwaterspiegeldaling of tot onttrekking aan het oppervlaktewater. In beide gevallen kan dat negatief uitpakken voor de landbouw.
pi_51627578
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik ken niemand in mijn omgeving die voor katsekut de kraan laat lopen met de huidige waterprijzen.
Om douchewater op te vangen om de afwas mee te doen gaat me wat te ver. Maar voor het spoelen van de wc zou het bijv prima gebruikt kunnen worden, of het besproeien van de tuin. Dat soort dingen.

Voor de katsekut de kraan laten lopen gaat wel wat ver. Maar mensen die 's avonds de tuin sproeien als het 2 dagen geleden geregend heeft en morgen weer gaat regenen, dat soort dingen vindt ik zonde.
pi_51627603
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:20 schreef Pavement het volgende:

[..]

Het kost alleen erg veel geld.
Vooral vrij veel energie. maar daar kan je bijvoorbeeld in warme landen de zon prima voor gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')