VRT-tekstquote:EU WIL DRINKWATER DUURDER MAKEN
De Europese Commissie wil de prijs van
drinkwater verhogen. Dat moet de
inwoners aanzetten om zuiniger om te
springen met het schaarse goed.
Het idee komt van de Griekse commissa-
ris van Milieu Stavros Dimas. In zijn
land is water erg schaars en door de
droogte zijn er veel bosbranden.
De Commissie vindt dat iedereen recht
heeft op drinkbaar water, maar nu zou
20 tot 40% van het drinkwater verspild
worden.
Duurder drinkwater moet de burgers nu
aanzetten om daar zuiniger mee om te
springen. De droogte brengt veel schade
toe aan de landbouw in Europa.
Misschien ben ik wel gek maar ik zie het verband niet tussen drinkwatergebruik en de landbouwdroogte.quote:Duurder drinkwater moet de burgers nu
aanzetten om daar zuiniger mee om te
springen. De droogte brengt veel schade
toe aan de landbouw in Europa.
Zout water is niet drinkbaar.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
hahaah, 2/3 van het aard oppervlak is water. Hoe bedoel je schaars.
quote:
Het kost alleen erg veel geld.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Breaking news: Het is niet onmogelijk van zoutwater zoetwater te maken.
Waar dus ook ruim voor betalen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]Nee, maar met wat bewerkingen wel. Die golfbanen in het Midden Oosten krijgen echt geen zout water.
Maar dat is niet echt het punt hier. Water an sich is niet schaars. Die uitspraak vind ik absurd en belachelijk. Dat de ene plek makkelijker kan beschikken over zoet water lijkt me toepasselijker. Maar dan nog kunnen we best wat zuiniger om springen met gezuiverd water. We steken er tenslotte veel energie in om het zuiver te krijgen. Dat mag best aangepakt worden.
Maar ga niet lullen dat water schaars is![]()
Tuurlijk heb je gelijk. maar dan nog steeds hoeven we het niet te verspillen. Die energie die we daarin steken kunnen we ook op andere manieren gebruiken.quote:
Dat heet sociaal.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:37 schreef Fastmatti het volgende:
Dus omdat Griekenland een drinkwaterprobleem heeft, moeten Nederlanders extra accijns gaan betalen.
O je bedoelt om 1 keer per week te douchen vervolgens het douchewater opvangen en dan kan je de afwas daar mooi mee doen, vervolgens kun je dat water weer gebruiken om de wc door te spoelen, uiteraard alleen na een grote boodschap.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je gelijk. maar dan nog steeds hoeven we het niet te verspillen. Die energie die we daarin steken kunnen we ook op andere manieren gebruiken.
De wc doorspoelen met 'zuiver' water is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Helaas is ons watersysteem niet ingericht voor meerdere soorten water.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
O je bedoelt om 1 keer per week te douchen vervolgens het douchewater opvangen en dan kan je de afwas daar mooi mee doen, vervolgens kun je dat water weer gebruiken om de wc door te spoelen, uiteraard alleen na een grote boodschap.
ik welquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel gek maar ik zie het verband niet tussen drinkwatergebruik en de landbouwdroogte.
Om douchewater op te vangen om de afwas mee te doen gaat me wat te ver. Maar voor het spoelen van de wc zou het bijv prima gebruikt kunnen worden, of het besproeien van de tuin. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
O je bedoelt om 1 keer per week te douchen vervolgens het douchewater opvangen en dan kan je de afwas daar mooi mee doen, vervolgens kun je dat water weer gebruiken om de wc door te spoelen, uiteraard alleen na een grote boodschap.
Ik ken niemand in mijn omgeving die voor katsekut de kraan laat lopen met de huidige waterprijzen.
Vooral vrij veel energie. maar daar kan je bijvoorbeeld in warme landen de zon prima voor gebruiken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |