voor een t-shirt o.i.d. zou je het t-shirt zelf kunnen selecteren, vrijstaand maken, op een nieuwe layer zetten, en dan met de hue/saturisation kunnen spelen.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:12 schreef Gelderland het volgende:
ik wil van een foto graag de kleuren verandere; dus ander kleur van shirt etc. Dat kan met negatief, maar dan krijg je ook hele raren kleuren. Is er ook een ander efunctie waarbij je de kleur v/h shirt etc. kan veranderenOf haarkleur bijv.. ben benieuwd... ik weet alleen hoe ik iets donkerder/lichter moet maken
Sterker nog, dat techno-style vind ik zelf ook geen reet aan. Het enige waarom ik het wel in elkaar flans, is dat ik er rekening mee moet houden, dat ik daar een opdracht voor krijg. Plus je leert erook weer veel van, technieken die je gebruikt, kun je weer in andere stijlen toepassen.quote:Op maandag 30 juli 2007 12:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Techno is absoluut mijn stijl niet, ik vind het spuuglelijk, maar ik doe het je niet na (zonder tutorial) hoor, DM. Niet teveel letten op wat die noepjes zeggen over dat je niets zelf kan maken heur.
wwaar staan die dingen? Ik heb btw. de NED versie...quote:Op maandag 30 juli 2007 10:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
voor een t-shirt o.i.d. zou je het t-shirt zelf kunnen selecteren, vrijstaand maken, op een nieuwe layer zetten, en dan met de hue/saturisation kunnen spelen.
Of je kunt replace color funtcie gebruiken.
Pixel Artquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:07 schreef DarkManta het volgende:
Binnenkort weer eens tijd voor een tutje, anders blijft dit topic zo eng op non-actief
Misschien een requestje?
Was eerst aan het denken om glazige buttons te doen, maar daar zijn te veel tuts voor.
Oke, als iemand een leuke tut weet die hij/zij zou willen, ik ben wel bereid om er eentje voor je te maken hier.
Pixel Art is inderdaadquote:
de uitgebreide plaatjes (denk aan steden met mensen overal) zijn idd best lastigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Pixelart is nog lastiger dan je denkt, maar het is in ieder geval geen Photoshop materiaal.
In de vorige delen van dit topic heb ik daar 2 maal aandacht aan besteed. 1x over hoe je iemand een standbeeld veranderd, en de laatste keer, een jongen met alleen de matrix letters over zich heen ( maar dan in het paar ipv groen) zodat het net 3d leek.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:31 schreef Kamermans het volgende:
misschien is een tut over de mogelijkheden van de displacement maps wel leuk?
Jah, heel leuk idee... Niet te patsend, maar wel leuk o.a. hoe je "anders" naar een foto of object kunt kijken. Plus, niet al te moeilijk en ook voor beginners leuk zodat ze meteen resultaat zien.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef Blue Thunder het volgende:
Biohazard teken is wellicht wel goed voor een tut...
Dat is dan ook meteen de enige functie waar ik zelf displacement maps voor gebruik. Om iemand of iets een texture te geven. Ik zou niet eens een andere functie kunnen verzinnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:24 schreef DarkManta het volgende:
Misschien eens iets anders met displacement maps dan de vorige 2, wel een leuk idee.
Effe over nadenken, misschien een koe, met een tijgerhuidje ofzo.![]()
ik heb gebruikt gemaakt van displacement maps in onderandere:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is dan ook meteen de enige functie waar ik zelf displacement maps voor gebruik. Om iemand of iets een texture te geven. Ik zou niet eens een andere functie kunnen verzinnen.
Nou, geloof me er zijn nog 1001 andere mogelijkheden... Probeer er maar eens wire-fractals van te maken...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is dan ook meteen de enige functie waar ik zelf displacement maps voor gebruik. Om iemand of iets een texture te geven. Ik zou niet eens een andere functie kunnen verzinnen.
Effe opzoeken, is een paar delen terug, ondertussen zou je je met deze bezig kunnen houden, [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:26 schreef Blue Thunder het volgende:
Darkmanta, weet je zo ongeveer waar je die tut hebt staan om van iemand een standbeeld te maken? Overigens zou ik ook wel een tut willen zien waarin je een koe een tijgervelletje geeft.
Displacement maps heb ik weinig tot geen ervaring mee dus het zou wel leuk zijn
Ik ga ff kijkenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:24 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Effe opzoeken, is een paar delen terug, ondertussen zou je je met deze bezig kunnen houden, [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9
Misschien omdat die allemaal dichter bij de linker Alt zittenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:34 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Ik ga ff kijken
Wat ik overigens veel zie om een laag te kopieren is dit: CTRL+A (selecteer alles), CTRL+C (Kopieër selectie), CTRL+V (Plaats Kopie)
CTRL+J gaat sneller(werkt ook met selecties)
CTRL+J is alleen copy en paste, en niet zoalsde meeste denken select all + copy, paste.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:34 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Ik ga ff kijken
Wat ik overigens veel zie om een laag te kopieren is dit: CTRL+A (selecteer alles), CTRL+C (Kopieër selectie), CTRL+V (Plaats Kopie)
CTRL+J gaat sneller(werkt ook met selecties)
Inprincipe maakt het niks uit welke Photoshop, maar om up to date te blijven is Photoshop CS3 Extended de versie die ik zelf nu gebruik.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:51 schreef wc-eend het volgende:
Welke photoshop is nou het beste om te gebruiken? CS 3, elements, weet ik veel wat voor een versie?? En als jullie tekenen? doen jullie dat met een teken tablet of gewoon de pen tool?
Idd hoogstens die 3d textures.. en wellicht om een frame uit een video te halen. Maar dat doe ik zelf met Sony Vegas... Verder zie ik nog geen geweldig voordeel aan extendedquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:18 schreef Kamermans het volgende:
ik gebruik ook Photoshop CS3 Extended, en ik gebruik maak gebruikt van wacom tekentablet.
en zoals darkmanta al zei, pentoon is gewoon een tool, niet specifiek voor tekenen
met de extended versie van photoshop kan je 3D textures van models die je in 3D programmas gemaakt hebt bewerken, en je kan gebruik maken van video layers. dus voor veel mensen gebruiken de extended mogelijkheden van die photoshop niet.
Grappig ik heb dezelfde, alleen dan de DTP versie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:53 schreef Kamermans het volgende:
de wacom die ik heb is de Wacom Intuos 3 A4 ¤ 436,- maar je hebt ze ook van ¤ 2.965,- en ¤ 70,50
dat is de wide of niet?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Grappig ik heb dezelfde, alleen dan de DTP versie.
Nee, daar heb ik de A3 versie voorquote:
wat houd de DTP versie dan in?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:01 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik de A3 versie voorDie heb ik op mijn maincomputer.
Dat is dezelfde versie wat jij hebt, alleen meer DPI. En dan heb je nog de CAD versie en die is dan weer breed.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:02 schreef Kamermans het volgende:
[..]
wat houd de DTP versie dan in?
dat je op de wacom ziet wat je doet?, mwah lijkt mij betje overbodigquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef KhaZ het volgende:
Dat lijkt me een erg groot voordeel als je er mee begint
Nou jah, ik zou het zelf wel aanraden. Ten eerste al om een muisarm te voorkomen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:50 schreef NiteSpeed het volgende:
DarkManta, ik kan wel redelijk photoshoppen maar ik teken zelf eigenlijk nooit. Denk je dat het handig is als ik toch een Wacom aanschaf, voor het gummen/masken/bijwerken of is de meerwaarde dan niet noemenswaardig ten opzichte van een muis?
Hoe zit dat met gamenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:10 schreef Kamermans het volgende:
het is zeker aan te raden, je hebt gewoon meer controle over wat je doet, dus ookal teken je vrijwel niet met de hand is een wacom erg prettig
Wel Football Manager spelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef KhaZ het volgende:
Volgens mij kun je _niet_ gamen met een wacom..
http://www.fookes.com/ezthumbs/quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:44 schreef Nilith het volgende:
1) ik ken geen resize programma's, ook niet aan gedacht eigenlijk dus wel goed idee als iemand er voor me weet?
Irfanview...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:44 schreef Nilith het volgende:
1) ik ken geen resize programma's, ook niet aan gedacht eigenlijk dus wel goed idee als iemand er voor me weet?
...
Dat is nou net waar het om gaat...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:33 schreef wc-eend het volgende:
Ik hoor vaak over dat vector gedoe voor plaatjes.. waar gebruik je het eigenlijk voor dan? Op wiki stond een klein stukje erover.. maarja wat er staat is alleen dat vector mooi blijft als je het vergroot..
Je kunt het echt voor van alles gebruiken, denk maar aan eens aan DTP, of commerciele doeleinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:33 schreef wc-eend het volgende:
Ik hoor vaak over dat vector gedoe voor plaatjes.. waar gebruik je het eigenlijk voor dan? Op wiki stond een klein stukje erover.. maarja wat er staat is alleen dat vector mooi blijft als je het vergroot..
Zie ook mijn worms plaatje hierboven, een versimpeling van een plaatje met gradients, zodat het dus makkelijk geschilderd/op textiel gedrukt kan worden...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:50 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Je kunt het echt voor van alles gebruiken, denk maar aan eens aan DTP, of commerciele doeleinden.
Soms heb je opdrachten dat er als eis wordt gesteld dat je maar 5 kleuren mag gebruiken voor een bedrijfslogo en dat dit logo overal op geprint moet worden zoals:
pennen
kleding
en ander materiaal...
Dan is een vector tekening erg handig en veel goedkoper.
er zijn al 20 duizend andere tutorials over druppelsquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:44 schreef wc-eend het volgende:
Ik ga het vanaaf of morgen eens proberenHoe kom je er in godsnaam achter hoe je zoiets moet instellen enzo
1 |
probeer de softbrushquote:Op zondag 5 augustus 2007 10:55 schreef wc-eend het volgende:
Dit is mijn creatie, de druppels zijn te licht, kijken of ik de instellingen wel goed heb.. en ik kan geen druppel vormen tekenen.. hebben jullie die gewoon uit losse hand getekend met de brush? ik krijg echt hoekige dingen
[afbeelding]
Dat komt omdat je achtergrond te licht van kleur is, om dit op te lossen kun je een aantal dingen doen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 10:55 schreef wc-eend het volgende:
Dit is mijn creatie, de druppels zijn te licht, kijken of ik de instellingen wel goed heb.. en ik kan geen druppel vormen tekenen.. hebben jullie die gewoon uit losse hand getekend met de brush? ik krijg echt hoekige dingen
[afbeelding]
Vaak ook geluk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:45 schreef Ravii het volgende:
[..]
er zijn al 20 duizend andere tutorials over druppels.
maar opzich is het logisch.
en vaak ook gewoon geluk enzo
Wat ik altijd deed, is of 2 diagonale lijnen trekken op een layer, dan heb je daar het midden, en kun je met control shift muisklik volgens mij (ik werk niet met windows) vanuit het centrum van je cirkel, je cirkel trekken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef wc-eend het volgende:
Hoe plaats je een object ( cirkel of iets ) in het midden van je document? Is dat gewoon gokken of een makkelijke manier voor?
ohja, dat kan ook nogquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:38 schreef Blue Thunder het volgende:
dmv guides,
even je rulers aanzetten als ze nog niet aanstaan (ctrl-r) en dan op percent zetten, (rechtermuisknop op de ruler en dan kiezen voor percent
en dan je muis in de ruler zetten, links ingedrukt houden en het lijntje naar 50% slepen
doe dit horizontaal en vertikaal en je hebt precies je midden.
Standaard staat Snap to aan dus hij begint vervolgens automagisch vanuit het midden als je in de buurt komt
Of probeer een plugin, ik had volgens mij een keer "Shadowlab" en volgens mij werkte dat behoorlijk goed.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hallo zoals jullie weten ben ik nog een newbie.
Ik heb dit plaatje:
[afbeelding] (zelf gemaakt![]()
)
Maar ik wil dat die shape wat shaduw krijgt hoe doe ik dat?
Bedankt. Of kan ik misschien een expert op msn toevoegen?
Via transform. ( CLTR+T op die layer)quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef wc-eend het volgende:
Hoe plaats je een object ( cirkel of iets ) in het midden van je document? Is dat gewoon gokken of een makkelijke manier voor?
Hier lijkt die best veel opquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
Iemand die mij uit kan leggen hoe je dat 3d achtige effect maakt ?
Ook hier weer geldt, dat hier echt ontelbare manieren voor zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
selecteer de layer waarop je dat effect wilquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
Maak daar van...quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
selecteer de layer waarop je dat effect wil
ctrl+A en dan Alt ingedruk houden, dan omstebeurt naar links en naar boven klikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |