quote:Op maandag 23 juli 2007 15:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ik kan misschien ietwat bot overkomen ofzo
Maar ik bedoel het doorgaans goed
Je canvas is de grootte van je document.quote:
Je selecteer de omvang van het plaatje met Rectangle Tool (toets M), nu heb je een rechthoek of vierkant.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je een plaatje hebt en je wilt ervan de hoeken rond maken , hoe doe je dat dan?
Bijv.
[afbeelding]
Maar het plaatje dat ik wil bewerken is iets groter.
border? waaromheen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:19 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ze zijn nu samengevoegd maar ik kan nu niet select>modify>border doen ...
ik weet niet wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Sorry ik bedoel smooth
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je een plaatje hebt en je wilt ervan de hoeken rond maken , hoe doe je dat dan?
Bijv.
[afbeelding]
Maar het plaatje dat ik wil bewerken is iets groter.
Gebruik de rectangle tool of toets op je toetesnbord de letter M.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Sorry ik bedoel smooth
Nicely donequote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Aanleiding van deze, is omdat ik daar een aantal dagen zelf ben geweest
Feather doet heel iets anders! Met feather krijg je een soort van overgang, alsof je het zou blurren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:15 schreef Blue Thunder het volgende:
waarom gebruik je feather niet? iets binnen het plaatje selecteren en dan rechtermuis > feather..
Het enige nadeel is dat je iets van het plaatje kwijt bent
Woow vet!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Ah, ok, zelf nog niet mee gespeeld, vandaarquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Feather doet heel iets anders! Met feather krijg je een soort van overgang, alsof je het zou blurren.
Randjes worden niet scherp, maar soort van geblurd. Het wordt een beetje uitgeveegd.
Vroeger hadden tekenaars ook een veer, als ze ergens te veel hadden ingekleurd deden ze met die veer de rest uitvegen zodat het een geheel werd.
[afbeelding]
Zie hier het voorbeeld...
worden die randen niet wat scherper als je de rounded rectangle tool gebruikt?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Feather doet heel iets anders! Met feather krijg je een soort van overgang, alsof je het zou blurren.
Randjes worden niet scherp, maar soort van geblurd. Het wordt een beetje uitgeveegd.
Vroeger hadden tekenaars ook een veer, als ze ergens te veel hadden ingekleurd deden ze met die veer de rest uitvegen zodat het een geheel werd.
[afbeelding]
Zie hier het voorbeeld...
Kan ook, maar omdat het zo blokkerig is, komt door de resolutiequote:Op woensdag 25 juli 2007 11:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
worden die randen niet wat scherper als je de rounded rectangle tool gebruikt?
Ik vind het nog wat blokkerig namelijk...
nee, snap ik, maar die rounded rectangle tool ziet er doorgaans wel wat schappelijker uitquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef DarkManta het volgende:
Plus het is geeb vector zoals we met Illustrator doen.
Mooi gedaan!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Oef, daar zou ik nou wel eens de .psd van willen zien. Heel gaaf gedaan!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Daar heb ik een mooie action voorquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:16 schreef eer-ik het volgende:
kan iemand me vertellen hoe ik hier een beetje de lucht weer blauw krijg?
Zowel de werkelijke lucht als de weerspiegeling in het water...
[afbeelding]
grote versie
Ik heb het even geprobeerd maar het wordt niet realistisch.. (althans, bij mij dan hequote:Op donderdag 26 juli 2007 16:16 schreef eer-ik het volgende:
kan iemand me vertellen hoe ik hier een beetje de lucht weer blauw krijg?
Zowel de werkelijke lucht als de weerspiegeling in het water...
[afbeelding]
grote versie
tof, dat ziet er best netjes uitquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:49 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb even snel die action eroverheen gegooid. Ik heb hier geen instellingen veranderd, dus er is nog heel veel mogelijk, blauwer, minder blauw, wolkjes....
[afbeelding]
Ik zal de action ff uploaden
Ik denk niet dat je dat met die action voor elkaar krijgtquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef eer-ik het volgende:
ik wil graag bizarre kleuren erin hebben
als:
[afbeelding]
waar moet ik die dingen inzetten?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:59 schreef pea4fun het volgende:
ik heb ook meteen wat wolkenbrushes erbij gezet....ik had eerst mooiere maar die ben ik kwijt
brushes
zo'n kleur blauw?quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat met die action voor elkaar krijgt
ik wilde eigenlijk alleen dat blauw erinquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:03 schreef Blue Thunder het volgende:
zoiets?
(lekker handig ook met zo'n klein plaatje)
[img=578xnull]http://www.knaapie.nl/4.jpg[/img]
program files> adobe> photoshop (ik heb cs 2 maar in 3 zal het niet veel anders zijn) .> pluginsquote:
ja, maar ik wil die action even 'installeren'quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:06 schreef Blue Thunder het volgende:
neee, je moet het zelf leren
paar posts terug heb ik uitgelegd hoe ik dit doe
staat in presets ipv plugins bij mijquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
program files> adobe> photoshop (ik heb cs 2 maar in 3 zal het niet veel anders zijn) .> plugins
dan voor de action kies je photoshop actions en voor de brushes kies je brushesjoh
daar zet je hem neer
Dan iopen je photoshop, gaat naar actions, klikt op het kleine driehoekje rechtsboven in en kiest load action
voor de brushes doe je dat dus in het brushes venstertje.
vcf is een visitekaartjequote:Op donderdag 26 juli 2007 17:05 schreef eer-ik het volgende:
brush heb ik inmiddels gevonden, waar die moet staan, maar die .vcf, waar plaats ik die?
die action moet een atn bestand zijn...ff kijken of ik iets fout heb gedaan bij uploadenquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef eer-ik het volgende:
hmm, ik heb een brush bestandje, en een vcf bestand, wat geen action is ....
Die action staat wat meer naar boven, de blauwe lettertjes probeer maar in mijn post bij de fotoquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:15 schreef Blue Thunder het volgende:
ik kan me vergissen maar de action staat er niet bij
Jullie keken gewoon niet meerquote:
windowsquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:13 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
vcf is een visitekaartjehoef je niks mee te doen
en in cs3 gaat ie standaard kijken in Documents and settings-[loginnaam]-application data -adobe-adobe photoshop cs3-preset-brushes...
maar het kan ook in die andere map die pea4fun aangeeft, alleen moet je daar zelf heenbrowsen
ik zit er nog effe mee te kutten, maar ik blijf steeds heel veel plekjes houden die je zogenaamd met de paint bucket wit kunt maken, dan zou ie 't automatisch moeten aanpassen, maar dat werkt effe niet...quote:
Neem autoselect, dat werkt het makkelijkst. Als je die eenmaal door hebt kan je de andere opties uitproberenquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
windows
[..]
ik zit er nog effe mee te kutten, maar ik blijf steeds heel veel plekjes houden die je zogenaamd met de paint bucket wit kunt maken, dan zou ie 't automatisch moeten aanpassen, maar dat werkt effe niet...
er gebeurt niks...
bij mij ook...quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:43 schreef Blue Thunder het volgende:
heb ik geen last van met cs3 in ieder geval...
Wellicht ligt het aan de resample image instelling? Bij mij staat ie op Bicubic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |