abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 09:09:26 #201
154605 Gijsbrecht2
irreligieus
pi_51929069
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:27 schreef RonaldV het volgende:
"Politiek correct" betekent "vrede tot elke prijs", toch?
Politiek correct betekent ondertussen ziende blind en horende doof!
Sportieve inbreng
  zondag 29 juli 2007 @ 12:27:37 #202
3542 Gia
User under construction
pi_51930998
quote:
Op zondag 29 juli 2007 09:09 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Politiek correct betekent ondertussen ziende blind en horende doof!
pappen en nathouden
  zondag 29 juli 2007 @ 12:43:41 #203
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51931319
Politiek correct betekent tegenwoordig dat je nadenkt voor je iets vanuit je onderbuikje schreeuwt.
  zondag 29 juli 2007 @ 14:14:41 #204
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51933160
Ik kan vrij politiek incorrect zijn. Op Fok en in politieke debatten. Als je een standpunt goed beargumenteerd en niet doortrekt tot in het absurde dan is er meestal wel ruimte voor.

Je moet wel klaar staan om je standpunt te verdedigen tegen gehersenspoelde linksen zonder enige realiteitszin die zich tot op het bot gekrenkt voelen. Anders wordt er massaal partij gekozen voor het 'correcte' standpunt en wordt je weggehoond.

De ruimte om een afwijkende mening te uiten lijkt mij wel toegenomen. Mensen gaan flexibeler met een afwijkende mening om dan voorheen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gabry op 29-07-2007 14:26:49 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_51934455
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:14 schreef Gabry het volgende:
gehersenspoelde linksen
Typisch een intolerante incorrecte mening ....
Alsof jouw 'waarheid' niet opgedaan is door cultuuroverdracht en geheel vrij ontwikkeld is.
  zondag 29 juli 2007 @ 15:44:13 #206
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51935301
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Typisch een intolerante incorrecte mening ....
Alsof jouw 'waarheid' niet opgedaan is door cultuuroverdracht en geheel vrij ontwikkeld is.
quote:
die zich tot op het bot gekrenkt voelen
Herkenbaar, nietwaar?

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 29-07-2007 16:02:10 ]
pi_51935750
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:44 schreef Gabry het volgende:

Herkenbaar, nietwaar?
Nee... wat wil je ermee zeggen ?
Ik bedoelde dat je bepaalde opponenten afschildert als niet zelfstandigdenkend en je zet jezelf in de rol van de held die wel zelfstandig denkt . Die minachting omschreef ik als intolerant.
Bovendien maak je een opstapje naar een vorm van complotdenken .Er moeten dus boosaardige hersenspoelers zijn.
In feite zijn we allemaal kinderen van onze tijd en onze denkbeelden zijn ons ingegeven door cultuuroverdracht.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:27:36 #208
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51936304
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... wat wil je ermee zeggen ?
Ik bedoelde dat je bepaalde opponenten afschildert als niet zelfstandigdenkend en je zet jezelf in de rol van de held die wel zelfstandig denkt .
Inderdaad, andersdenkenden lijken mij inderdaad vaak kortzichtig. Terwijl ik het beter weet. Dat is politiek georienteerde mensen eigen.
quote:
Die minachting omschreef ik als intolerant.
Ik ben niet per se intolerant jegens andersdenkenden. Ik ben zeker toleranter tegen linkse mensen dan zij tegenover mij. Als iemand Echtgaaf of Fortuyn voor fascist of nazi uitmaakt en zodoende monddood wilt maken omdat hij een conservatief idee voorstelt dan duidt dat op veel meer intolerantie en minachtig. Van mij mogen gehersenspoelde linksen hun mening spuien.
quote:
Bovendien maak je een opstapje naar een vorm van complotdenken .Er moeten dus boosaardige hersenspoelers zijn.
Daar zijn ook regelmatig topics over.
quote:
In feite zijn we allemaal kinderen van onze tijd en onze denkbeelden zijn ons ingegeven door cultuuroverdracht.
En ervaring en educatie. Waarom zou dat betekenen dat zij even ontwikkeld zijn als ik?

Wel opvallend dat je valt over een woordspeling en daar allemaal conclusies uit trekt, maar de verdere relevante inhoud van mijn post negeerde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabry op 29-07-2007 17:19:09 ]
pi_51939486
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:27 schreef Gabry het volgende:

[quote]
Ik ben niet per se intolerant jegens andersdenkenden. Ik ben zeker toleranter tegen linkse mensen dan zij tegenover mij. Als iemand Echtgaaf of Fortuyn voor fascist of nazi uitmaakt en zodoende monddood wilt maken omdat hij een conservatief idee voorstelt dan duidt dat op veel meer intolerantie en minachtig. Van mij mogen gehersenspoelde linksen hun mening spuien.
Je hersenspoelverdachtmaking is zeker minder grof maar komt in de buurt van dit soort totalitairisme-verwijten
Vanaf de rechterzijde wordt er net zo geschreeuwd: fascist, nazi etc.
quote:
En ervaring en educatie. Waarom zou dat betekenen dat zij even ontwikkeld zijn als ik?
Arrogantie is je niet vreemd hee?
Het ging over cultuuroverdracht wat jij om de inhoud van bepaalde denkbeelden te belasteren ' hersenspoeling' noemt.
  zondag 29 juli 2007 @ 19:39:18 #210
46960 StefanP
polemicist
pi_51940679
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:43 schreef Pool het volgende:
Politiek correct betekent tegenwoordig dat je nadenkt voor je iets vanuit je onderbuikje schreeuwt.
Ja, want wee de gebeente dat er ergens weer iemand met veel te lange tenen rondloopt. Vrijheid van meningsuiting is immers voorbehouden aan linkse zuigers, minderheden en schimmige anti-discriminatieclubjes. Over 'onderbuikjes' gesproken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51941389
En wie is hier nou op z'n tenen getrapt hč?

Het is gewoon heerlijk makkelijk, zowel voor links als voor rechtse figuren, om de schuld steeds maar op de ander af te schuiven.
pi_51958519
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, want wee de gebeente dat er ergens weer iemand met veel te lange tenen rondloopt. Vrijheid van meningsuiting is immers voorbehouden aan linkse zuigers, minderheden en schimmige anti-discriminatieclubjes. Over 'onderbuikjes' gesproken.
Het grappige is dat het zeer vaak Wilders-aanhangers zijn die roepen dat ze gedemoniseerd worden wanneer iemand zegt het niet met hen eens te zijn. In plaats van dat ze hun eigen standpunt gaan verdedigen met argumenten, klagen ze dan enkel over het feit dat iemand een mening durft te geven die niet de hunne is.
pi_51958822
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:39 schreef jaoka het volgende:

[..]

Het grappige is dat het zeer vaak Wilders-aanhangers zijn die roepen dat ze gedemoniseerd worden wanneer iemand zegt het niet met hen eens te zijn. In plaats van dat ze hun eigen standpunt gaan verdedigen met argumenten, klagen ze dan enkel over het feit dat iemand een mening durft te geven die niet de hunne is.
Dat is het nieuwe politiek correcte gedrag.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51976463
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:14 schreef Gabry het volgende:
Ik kan vrij politiek incorrect zijn. Op Fok en in politieke debatten. Als je een standpunt goed beargumenteerd en niet doortrekt tot in het absurde dan is er meestal wel ruimte voor.

Je moet wel klaar staan om je standpunt te verdedigen tegen gehersenspoelde linksen zonder enige realiteitszin die zich tot op het bot gekrenkt voelen. Anders wordt er massaal partij gekozen voor het 'correcte' standpunt en wordt je weggehoond.

De ruimte om een afwijkende mening te uiten lijkt mij wel toegenomen. Mensen gaan flexibeler met een afwijkende mening om dan voorheen.
Oh? Gebeurt me eigenlijk weinig.
Persoonlijk heb ik vaker last van gehersenspoelde rechtsen zonder enige realiteitszin die zich tot op het bot gekrenkt voelen. Zelfs redelijke argumenten doen dan niks meer. En morele doen tegen zulke mensen sowieso al niks.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51976602
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt Pool gewoon, dat politiek correct betekent, dat je eerst nadenkt voor je iets uit je onderbuik schreeuwt.

Dat zou ik nog willen doortrekken: dat is niet alleen politiek, maar ook sociaal correct.

Ik zou nog verder willen gaan: dat is correct.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:19:16 #216
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51978055
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 00:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh? Gebeurt me eigenlijk weinig.
Persoonlijk heb ik vaker last van gehersenspoelde rechtsen zonder enige realiteitszin die zich tot op het bot gekrenkt voelen. Zelfs redelijke argumenten doen dan niks meer. En morele doen tegen zulke mensen sowieso al niks.
Dat lijkt mij inderdaad erg vervelend.
pi_51978466
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:19 schreef Gabry het volgende:

[..]

Dat lijkt mij inderdaad erg vervelend.
You can say that again!
Dank voor je medeleven!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 04:33:18 #218
46960 StefanP
polemicist
pi_51979532
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:39 schreef jaoka het volgende:

[..]

Pardon? Je bedoelt wanneer iemand een nazi genoemd wordt? Wanneer er meteen goederentreinen bijgehaald worden? Wanneer ze het vertikken om uberhaupt met iemand te discussieren? Ah, zo ja. Goh, waar zou die term 'demoniseren' nou vandaan komen...

Mensen die dat soort onzin roepen, die hebben gewoon geen argumenten. En geen verstand.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51981594
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 04:33 schreef StefanP het volgende:

[..]

Pardon? Je bedoelt wanneer iemand een nazi genoemd wordt? Wanneer er meteen goederentreinen bijgehaald worden? Wanneer ze het vertikken om uberhaupt met iemand te discussieren? Ah, zo ja. Goh, waar zou die term 'demoniseren' nou vandaan komen...

Mensen die dat soort onzin roepen, die hebben gewoon geen argumenten. En geen verstand.
Ja, want de Geertje-adepten zijn zo zielig! En de Fleurtje Agema's van deze wereld onderbouwen hun verhaal altijd zo goed!
Dat kinderachtige gejammer van Geert en co is werkelijk te triest voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')