Ik ben slechts een radertje in een grote machine. Ik krijg mijn orders en voer ze uit. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik geen toegang meer krijgen tot een hoop materieel.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:59 schreef Dagonet het volgende:
En de lol?
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
Weet je dat zeker??? Ik wil juist de childrenversie....quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:11 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Bij de ECI is ie op zaterdag tussen 09:00 en 12:00 te koop voor 8,95 euro![]()
Allleen de volwassen versie.
Befehl ist befehl!quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:05 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Ik ben slechts een radertje in een grote machine. Ik krijg mijn orders en voer ze uit. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik geen toegang meer krijgen tot een hoop materieel.
sip-figuurquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:05 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Ik ben slechts een radertje in een grote machine. Ik krijg mijn orders en voer ze uit. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik geen toegang meer krijgen tot een hoop materieel.
"Grote machine," "orders."quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:05 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal niet waar is, lekker makkelijkquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:13 schreef Game_Error het volgende:
Zijn er nou eigenlijk al spoilers uitgelekt? want ik las net iets wat ik niet wil lezen, maar of het waar is weet ik dus niet....
tja t was in een of ander ONZ topic, maar ik kan hem nu al niet meer terug vinden.. het was een of andere paint met plaatjes erin van wie wie omlegde....quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:15 schreef tonks het volgende:
Er zijn al mensen die de boeken hebben Game_error. dus ja het kan echt zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit de hele column blijkt dat hij de spot drijft met mensen zoals wij die bang zijn voor spoilers, en ik denk dat hij daarom expres deze grote spoiler op de voorpagina heeft gezet. Ik geloof het dus niet, maar desalniettemin ga ik toch een mailtje sturen naar de redactie/die man zelf. Mocht het uiteindelijk waar blijken, dan stel ik voor dat we met z'n allen een toepasselijke reprimande verzinnen! Dat zou ik nu.nl nooit vergeven.
Ow ja, en hier kom ik ook niet meer tot ik het boek uit heb. Zou het mezelf ook niet vergeven als ik hier echte spoilers tegenkom.
[ Bericht 2% gewijzigd door Foeske op 19-07-2007 14:36:58 ]
quote:Beste redactie nu.nl en schrijver van de column van vandaag.
Ik hoop dat de spoiler op de voorpagina nep is. In de lijn van de hele column lijkt het zeker nep, maar juist nu bekend is dat er boeken uitgelekt zijn (notabene voorpaginanieuws op nu.nl) weet je het maar nooit. Geen enkele Harry Potter fan wil dus ook maar iets over het zevende boek lezen, of het nu een overduidelijke nep spoiler is of een mogelijk echte spoiler. Om de eerste regels van deze column kun je gewoon niet heen en dat is niet netjes.
Ik zou jullie dus vriendelijk willen verzoeken deze column te verwijderen. Niet zozeer voor mij, ik heb het nu toch al gelezen, maar meer voor de duizenden andere Harry Potterfans die dit absoluut niet willen lezen.
Verder hoop ik maar dat het echt erg nep is. Mocht het mijn leesplezier daadwerkelijk bederven (nog niet te spreken over mocht de spoiler echt zijn), dan mag nu.nl zich voorbereiden op meer dan een enkele mail.
Vriendelijke groeten,
xxx
Ik heb gemaild naar mugglenet, naar JK's editor en naar nu.nl zelf. Nu maar hopen dat er een rechtzaak van komt. Echt, hoe triest kun je zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:56 schreef athlonkmf het volgende:Misschien mailtje naar JKR?
Eerlijk gezegd geniet ik stiekem wel van dit relletje.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:00 schreef AltTab het volgende:
[..]
Ik heb gemaild naar mugglenet, naar JK's editor en naar nu.nl zelf. Nu maar hopen dat er een rechtzaak van komt. Echt, hoe triest kun je zijn.
We weten dus nog steeds niet of dat wel het echte boek is, maar mocht dat wel zijn, wil jij dan ook die quote snel even weghalen, want dit is ook al iets wat ik weer niet wil weten dan. Ik zeg toch net dat ik er niet in geloofde, nu maak jij fijn even duidelijk dat het wel echt is. Aaarghh!quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Ennehm, ik heb dan wel de adult versie geresereer nu, maar het enige verschil is toch de cover????quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:25 schreef Nenootje het volgende:
Hé bah, heb ik blijkbaar de Engelse kinderversie gereserveerd. Nou ja, koop ik later wel de adult versie
Nog 3 dagen! Ik weet al veel te veel van het boek (GS), maar bij boek 5 en 6 wist ik ook al op voorhand wie er doodging, vond het toch nog fijn lezen
![]()
quote:After receiving an early copy of Deathly Hallows from an unnamed bookstore, the New York Times has posted a review of the book which also contains a few plot details.
UPDATE: In response, JK Rowling has spoken out about this New York Times review and numerous others:
"I am staggered that American newspapers have decided to publish purported spoilers in the form of reviews in complete disregard of the wishes of literally millions of readers, particularly children, who wanted to reach Harry’s final destination by themselves, in their own time. I am incredibly grateful to all those newspapers, booksellers and others who have chosen not to attempt to spoil Harry’s last adventure for fans."
Bloomsbury has also addressed this concern:
The release date and time embargo of 00.01AM BST on Saturday July 21st is being enforced unflinchingly and without exception by the publishers. We confirm that all Bloomsbury’s customers in 93 countries worldwide are robustly supporting this embargo time to ensure secrecy for the children and adult readers of Harry Potter.
en in de children's edition is een aantal scenes tussen harry en ginny gecensueerdquote:Op donderdag 19 juli 2007 17:16 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ennehm, ik heb dan wel de adult versie geresereer nu, maar het enige verschil is toch de cover????
Ik ook ik blijf dus daar ook weg voor komende dagen, probeer nu met veel beer beetje te vergeten wat er als spoilers stond.quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:48 schreef poon het volgende:
Blijf voor de zekerheid ook weg van flabber.nl. Ik heb daar iets in de 'lach of sterf' log gezien wat ik liever niet had willen zien.
wacht is dit echt zo ?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
en in de children's edition is een aantal scenes tussen harry en ginny gecensueerd
ha toen ik postte bedacht ik me inderdaad dat "adult" versie wel andere associaties op kon roepen. Zou toch wat zijn, als daar keiharde seks scenes in zouden zitten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
en in de children's edition is een aantal scenes tussen harry en ginny gecensueerd
Daar zou ik anders geen nee tegen zeggen met een Emma Watson in de zevende film.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:44 schreef AltTab het volgende:
[..]
ha toen ik postte bedacht ik me inderdaad dat "adult" versie wel andere associaties op kon roepen. Zou toch wat zijn, als daar keiharde seks scenes in zouden zitten.![]()
En dan nog is internet een risico. Bijvoorbeeld hier op dit forum al een paar eikels. Op nu.nl staan de spoilers gewoon op de hoofdpagina, op geenstijl stond het ook.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:05 schreef paperboats het volgende:
ik mijd de komende dagen alles dat met harry potter te maken heeft dus maar[..]
En:quote:Harry en Malfoy samen onder de douche
Wie weet nog wie Frankenstein heeft geschreven? Na het oorspronkelijke boek zijn er zoveel opvolgers verschenen van andere auteurs, dat de oorspronkelijke schrijfster Mary Shelly in de vergetelheid is geraakt. Misschien dat J.K. Rowling over honderd jaar hetzelfde lot beschoren is. Opvolgers, tussendelen, alternatieve versies en voorlopers van haar zevendelige reeks verschijnen nu al dagelijks op de vele fansites. Harrypotterfancition.com [sic] heeft 41.000 verhalen klaarstaan, fictionalley.org en mugglenet.com bieden keuze uit nog eens 200.000 verzinsels.
Zo kunnen we lezen over Hermione die een douche neemt in haar Londense appartement, waarna ze naar het werk gaat bij Witch's Weekly. Of over Ron die het liefst een dreuzelmeisje aan de haak slaat omdat hij kan zorgen dat ze minimaal geheugenverlies inzake Ron ondervinden. Nadat hij een meisje de deur uitschopt, stapt hij zonder te douchen in de metro naar het werk. Douchescènes zijn een must in de Harry-verhalen. Soms zien we Hermione met Ron, soms Harry die Ginny afspoelt. Malfoy gaat vaak met doucheschuim aan de slag.
En met Harry.
quote:Harry met een hobbit onder de douche
Al gaan deze fanverhalen alle kanten uit, toch zijn er onuitgesproken regels in het genre. 'Karakterverkrachting' wordt ten strengste afgekeurd. Harry die samen met Lord Voldemort de wereld wil veroveren: geen goed idee.
Al decennia verschijnt er fanfictie van Star Trek, het A-Team en Star Wars, maar Pottermania overtreft alles. Op de website harrypotterfanfiction.com kun je met een keuzemenu aangeven wat je wilt lezen: crossover (Harry met een hobbit onder de douche), 'fluff' (mens en gevoelens), horror, humor, etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ps. moet dit hierboven tussen spoilertags? voor de zekerheid maar gedaan.
quote:Subject: Now, Filch knows about these four" -- he pointed them out -- "but we're sure we're the only ones who know about these.
Waarom zou je echt he... Een groepering oprichten om mensen hun leesplezier te ontnemen... ik ruik banden met Al Qaida... Gaan jullie ook boeken verbranden ofzo?quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:55 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
De "groepering" is internationaal, de posters die ik heb gezien zijn:
Frans, Engels, Duits, Nederlands, Spaans, Italiaans.
Dat dus.quote:
want?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:46 schreef magnifor het volgende:
ik blijf hopen dat de uitgelekte versie nep is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |