quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
Wow!![]()
![]()
Precies de teksten die ik nodig had op mijn emo dagje. Wat mooi zeg!![]()
Ik zie er maar eentje (antwoord)? Of bedoel je 'ie' of 'vasthou' of 'om' ipv 'op'.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:42 schreef bixister het volgende:
hier staan er ook 2 in hoor.![]()
maar ik weet nog dat ik 'm voor 't eerst hoorde en was toen ook erg geraakt, heel mooi!
ik bedoelde naast 'antwoord(t)' inderdaad 'om' ipv 'op'.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:00 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik zie er maar eentje (antwoord)? Of bedoel je 'ie' of 'vasthou' of 'om' ipv 'op'.
Ik heb wel vaker gehuild om kleine dingen, maar nooit zo oprecht als om jou.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind trouwens ook nog steeds de tekst van LB zo heel mooi, die stond in haar sig toen Jolie net geboren was.
Weet hem niet meer helemaal letterlijk.
"Ik heb wel vaker gehuild, maar nog nooit zo oprecht als om jou."
Ik heb wel eerder gehuild om kleine dingen, maar nooit zo oprecht als om haar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:27 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker gehuild om kleine dingen, maar nooit zo oprecht als om jou.
Ach, een kleine bloemlezing kan best hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:45 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik heb wel eerder gehuild om kleine dingen, maar nooit zo oprecht als om haar.
Stond op haar geboortekaartje, die hebben we pas na haar geboorte gemaakt.
Voor de rest weet ik echt een tiental teksten die me sinds Jolie er is echt raken. Ik laat het maar ze hier allemaal te posten
Ik heb die heel lang gehad idd. Zelf bedacht ook nogquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:46 schreef nebelung het volgende:
En Leah had ooit een sig met iets van 'geluk heeft een naam tegenwoordig'.
Oooh prachtig ook
Nou ja, bijna goed.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:45 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik heb wel eerder gehuild om kleine dingen, maar nooit zo oprecht als om haar.
Stond op haar geboortekaartje, die hebben we pas na haar geboorte gemaakt.
Voor de rest weet ik echt een tiental teksten die me sinds Jolie er is echt raken. Ik laat het maar ze hier allemaal te posten
Saffiers sigquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:13 schreef piglet het volgende:
Hij weet alleen van lekker slapen
En van daar buiten lopen schapen
De zon schijnt op zijn blonde haren
Zo blijf ik heel lang naar hem staren
Brigitte Kaandorp
Hèèl erg mooi Tan!quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:34 schreef Tan het volgende:
Een vrouw met al haar dromen
En vragen hoe het moet
Het heden overstemt haar eigen jeugd
Met tranen bitterzoet
Zoveel wegen in te slaan
Met blaren op haar moedervoet
Generaties overspoelen
Wat ze mag en wat ze moet
Geen vrouw met al haar dromen
Is verheugd met wat ze doet
Onmacht en onwetendheid
Ze doet het zelden goed
Maar na lange jaren
Verweekt door tranenvloed
Schrijdt de kinderlach strijdlustig
Al haar twijfels tegemoet
En deze schreef ik over het moederschap
Het maakte je nog zweveriger dan ooit tevoren?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:54 schreef _evenstar_ het volgende:
zo mysterieus .. zo onbeschrijfbaar..
zo juist.. zo goed..
als een fonkelende ster
in een lucht donker en grauw
wachtend...
..op een blik.. op dat gevoel...
..op het juiste moment...
waardoor ze stralen zal
in een lucht helder en blauw..
daar zij dwalen zal...
als een droom wachtend ..
op het moment.. dat gevoel..
zo mysterieus .. zo onbeschrijfbaar..
zo juist.. zo goed..
-- van mezelf
maar geeft wel aan wat het moederschap met me deed![]()
nee , poezie heeft niets met zweverig te maken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het maakte je nog zweveriger dan ooit tevoren?
Ligt aan de poezie natuurlijk. (Met puntjes uiteraard maar die kan ik nu niet vinden).quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:44 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nee , poezie heeft niets met zweverig te maken.
dan gooien we er hem gewoon bij, jammer genoeg zonder de emo-melodiequote:Op woensdag 18 juli 2007 16:55 schreef lcicle het volgende:
Oh hier ook petitlapin! Heel simpel en toch zo mooi
Jullie zelfgeschreven teksten zijn ook zo prachtig!! Echt knap hoorNaja, jullie schudden het waarschijnlijk zo'n beetje uit je mouw, ik zou er wat meer moeite mee hebben
Ik had 'm hier al opgezetquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:57 schreef petitlapin2 het volgende:
dan gooien we er hem gewoon bij, jammer genoeg zonder de emo-melodie![]()
Mooi, maar de tekst is uit De Profeet van Kahlil Gibran. Astrid Seriese heeft het op muziek gezetquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:45 schreef Belana het volgende:
Ik heb dit altijd een mooie tekst gevonden, een tekst van Astrid Seriese:
Moonah dat had ik ook ineens. Hopelijk mag ik dit allemaal nóg een keertje meemaken en hopelijk geniet ik er dan net zo veel van.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Pffff....![]()
Ik word nu echt even verdrietig van dit topic. Het besef dat het groeien zo snel gaat, de vergankelijkheid, het al bijna baby-af zijn van mijn kind, het gevoel van "Dit komt noooooit meer terug".....
Het vliegt me echt even aan hoor.![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:35 schreef Saffier het volgende:
Zijn er trouwens nog meer emo-mutsen die geen enkel geboorte-gedichtje meer kunnen lezen zonder emotioneel te worden?Hier zit er een.
Van wie is die tekst eigenlijk, of ook zelf geschreven?quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:12 schreef Neuk het volgende:
Een schat
Ieder golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee;
Maar wat, dat kun je niet weten.
Wat als een verborgen schat
In het zoute water zal drijven
En als de golf uit elkaar is gespat,
Op het strand zal achterblijven:
Een schelp, een stuk hout
Of een zeeroversmes,
Je komt er van alles tegen,
Misschien op een dag zelfs
een brief in de fles.
Wat heb jij van de zee gekregen?
Deze tekst doet me erg veel... elke keer opnieuw tijdens het lezen werd ik week en droomde ik zo weg...
Brent voelt nog steeds als het grootste cadeau wat ik ooit gekregen heb![]()
Tan:![]()
Mooi nummer jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:15 schreef Igraine het volgende:
Ja die voor Ari vind ik wel heel leuk! Jules!
Ik ben niet zo van de emo zeg maar, maar wij hadden deze op het geboortekaartje staan
All I ever wanted
All I ever needed
Is here in my arms
Words are very unnecessary
They can only do harm..
Depeche Mode
Enjoy the silence
Niet emo, maar gewoon precies zoals het voor mij is.
Heel erg mooi PVquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik weet nog niet hoe ik het zal noemen..
Lang geleden
Lang geleden, toen de aarde nog jong was
Toen ik nog jong was, toen wij nog jong waren
Wij nog naar school gingen om kennis te vergaren
Blauw was de lucht, groen was het gras
Lang geleden, toen wij uitgingen
Zorgeloos lachend, drinkend in de kroeg
Als toen iemand mij vroeg
Huisje, boompje, kindje, zorgen bedwingen
Had ik het geweten?
Zo een innige liefde om nooit te vergeten?
Lang geleden was alles zonder zorgen
Zonder vragen, zonder klein en groot verdriet
Vergeleken met het nu valt alles in het niet
Nu dagen van blijdschap, verlangend naar morgen
ja, dat is zo ja, ik wist dat er een verhaal achter zat, maar niet precies meer watquote:Op woensdag 18 juli 2007 19:23 schreef nebelung het volgende:
[..]
Mooi, maar de tekst is uit De Profeet van Kahlil Gibran. Astrid Seriese heeft het op muziek gezet
Ik vind alle zelfgeschreven teksten heel mooi. Knap dat jullie dat kunnen!!
quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:08 schreef Lois het volgende:
Het volgende gedichtje kreeg ik ooit van een Oud Fokker, toen Eva heel slecht in het ziekenhuis lag:
mijn hand is er voor jou, je leerde er aan lopen,
de deuren van mijn hart staan altijd voor je open,
als er tranen komen door zorgen groot of klein,
dan zal mijn uitgestoken hand er altijd voor je zijn.
Nou echt wel hoor, de tranen sprongen hier bij mij in mijn ogen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:15 schreef Igraine het volgende:
Ja die voor Ari vind ik wel heel leuk! Jules!
Ik ben niet zo van de emo zeg maar, maar wij hadden deze op het geboortekaartje staan
All I ever wanted
All I ever needed
Is here in my arms
Words are very unnecessary
They can only do harm..
Depeche Mode
Enjoy the silence
Niet emo, maar gewoon precies zoals het voor mij is.
dat heb ik wel hoor! En ook bij Slaap maar van Marco!quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:49 schreef Smirre het volgende:
En niemand wie volschiet van het nummer van Trijntje Oosterhuis 'Nu jij er bent'? Ook zo'n typische tranentrekker.
Ik ook niet, namelijk.
Dankjequote:
Oeh!! Een zintuigengedicht...quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:53 schreef owlet het volgende:
Ik ben niet zo heel snel emo bij teksten maar de gedichten van Tan toen toch even sniffen hier. Mooi!
Bij de verloskundige aan de muur hangt een tekst van Ida Gerhardt en de eerste weken met Ronja, toen ze nog zo heel hulpeloos was, moest ik er vaak aan denken.
Geur van honing,
en jonge melk
van een nestdiertje
dat slaapt,
een ademhalen van dons.
En speurbaar
aan de neusvleugels
de geur van wat gebeurd is :
geboorte,
geheim.
Nu jij er bent, trijntje oosterhuisquote:Op woensdag 18 juli 2007 20:49 schreef Smirre het volgende:
En niemand wie volschiet van het nummer van Trijntje Oosterhuis 'Nu jij er bent'? Ook zo'n typische tranentrekker.
Ik ook niet, namelijk.
Deze kende ik niet. Vind hem wel heel treffend.. Maar ik moest ook janken om Trijntje toen ik net zwanger wasquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Maggie het volgende:
Aan een klein meisje
Dit is het land waar de grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in, het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen
en altijd is er weer wat anders loos.
En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en een vrouw.
En achter elke muur zijn and're muren
en nooit een Eenhoorn of een Bietebauw.
En alle dingen hebben hier twee kanten
En alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
En dat doen boze mannen voor hun brood.
Een bos is hier alleen maar een boel bomen
En de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar de grote mensen wonen.
Wees maar niet bang, je hoeft er nog niet in.
(Annie M.G. Schmidt)
quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:40 schreef Mone het volgende:
Voor Ari van Jules Deelder
Lieve Ari / Wees niet bang
De wereld is rond / en dat istie al lang
De mensen zijn goed / de mensen zijn slecht
Maar ze gaan allen / dezelfde weg
Hoe langer je leeft / hoe korter het duurt
Je komt uit het water / en gaat door het vuur
Daarom lieve Ari / Wees niet bang
De wereld draait rond / en dat doettie nog lang
http://www.youtube.com/watch?v=AcLgZhXWDmIquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef easy-going het volgende:
Dit nummer draaide ik vaak tijdens mijn zwangerschap:
Slaap maar
Marco Borsato
Jawel!quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:49 schreef Smirre het volgende:
Ik ook niet, namelijk.
Dat is trouwens ook een heel mooi liedje Icicle. Al vind ik em een klein beetje gejat van Butterfly kissesquote:Op maandag 8 december 2008 23:45 schreef lcicle het volgende:
Marco Borsato - Dochters
Ik houd het echt niet droog bij dit liedje! Terwijl me dat normaal gesproken bij Marco toch vrij goed lukt
Ik hou het bij beide liedjes niet droog. Moest ook meteen aan butterfly kisses denken toen ik die van Marco voor het eerst hoorde.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Dat is trouwens ook een heel mooi liedje Icicle. Al vind ik em een klein beetje gejat van Butterfly kisses
Ging meteen kijken of het niet fout in het kaartje stond, maar dat couplet hadden we eruit gelatenquote:Op dinsdag 9 december 2008 01:06 schreef Macka66 het volgende:
Mooie tekst van een geweldig nummer Geppie! De tekst die jij neerzet is iets anders dan het origineel van Thé Lau. Daar gaat het refrein:
En zo komen we samen
Zo komen we samen
Daar komen we samen
Waar de tegenstand bestaat
er zijn een heleboel lyrics sites op internet die het fout doen![]()
Ik heb ook even het liedje erbij gezocht, die kende ik nietquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:52 schreef Jelief het volgende:
Hij staat in dit topic.
Ik vind dat nummer, net als heel veel van zijn nummers, net even te gemaakt. Hoe schrijf ik mezelf de uitvaart top-10 in.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:29 schreef Rabsadani het volgende:
Wat een grappig gedichtje, peterfan. Staan trouwens een hoop mooie dingen hier tussen.
Maar dat nummer van Marco Borsato, hè, dat vind ik toch wel zo'n gedrochtVerschrikkelijk. ik zit nog te wachten tot de hormonen mij sentimenteel maken, voorlopig ben ik alleen maar snauwerig
![]()
Ow, dat heb ik ook, dat ik daarop zit te wachtenquote:Op woensdag 10 december 2008 20:29 schreef Rabsadani het volgende:
Wat een grappig gedichtje, peterfan. Staan trouwens een hoop mooie dingen hier tussen.
Maar dat nummer van Marco Borsato, hè, dat vind ik toch wel zo'n gedrochtVerschrikkelijk. ik zit nog te wachten tot de hormonen mij sentimenteel maken, voorlopig ben ik alleen maar snauwerig
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |