Inderdaadquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:33 schreef Iago het volgende:
sevilla
ze zijn niet meer te stoppuhquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:49 schreef ScottTracy het volgende:
Makaay, Hofland, van Bronckhorst, de Cler
wie is die bovenste dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:16 schreef MadMaster het volgende:
Allen een song met de titel 'Dreams'...
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:16 schreef MadMaster het volgende:
Allen een song met de titel 'Dreams'...
Precies...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:28 schreef C21H23NO5 het volgende:
2 brothers on the 4th floor, idd ook nummer dreams gehad
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:51 schreef superworm het volgende:
Cape canaveral?
Ik ben Ben, wie ben jij?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:08 schreef Iago het volgende:
ben
ik denk dat ik jou maar het punt ga geven, als er verder niemand nog twee weetquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:17 schreef Terpentin07 het volgende:
Oh ja Tristan.Da´s ook mijn voornaam.maar meer weet ik niet.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:20 schreef C21H23NO5 het volgende:
buddenbrooks
is hem net niet superworm, zit wel erg dichtbij...maar wil graag weten wat voor een levenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef superworm het volgende:
Berekening van levenskans in de ruimte! Geleerd met anw
dát wilde ik horenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:31 schreef superworm het volgende:
ohja! leven dat ons op komt zoeken. nog beteR? intelligént leven dat ons op komt zoeken. volgens mn leraar is die kans verwaarloosbaar. hij was dan ook christelijk.
quote:De vergelijking van Drake is een wiskundige formule, in 1961 opgesteld door radioastronoom Frank Drake, waarin men poogt alle factoren op te nemen die van invloed zouden kunnen zijn op het ontstaan van intelligent leven. De formule probeert een schatting te geven van het aantal intelligente, (radio)communicerende beschavingen in ons melkwegstelsel en daarbuiten.
Een geactualiseerde versie van deze formule luidt als volgt :
waarbij:
R* = gemiddelde snelheid waarmee sterren worden gevormd (10 tot 40 per jaar in ons melkwegstelsel);
fp = fractie van die sterren met planeten (wordt na waarnemingen geschat op 50%);
ne = gemiddelde aantal aarde-achtige planeten (in staat om leven te herbergen);
fl = fractie van die planeten die leven ontwikkelt;
fi = fractie van die planeten waar zich intelligent leven ontwikkelt;
fc = fractie van die planeten die technologie ontwikkelt (waaronder radiozenders);
L = Levensduur van communicerende beschavingen in jaren.
De individuele waarden van de meeste factoren zijn totaal onbekend. Zo variëren de schattingen voor fl tussen 0,00000001 (1 op 100 miljard) en 1. Daarom is de waarde van de formule beperkt.
Volgens sommigen levert deze formule echter zelfs bij voorzichtige schattingen 10 tot 1000 communicerende beschavingen op, alleen al in ons melkwegstelsel. Dit zou dus suggereren dat buitenaards leven niet uit te sluiten valt. Mede daarom bestaat er sinds de jaren 1960 bij sommige wetenschappers de motivatie om daadwerkelijk naar buitenaardse radiosignalen te gaan zoeken. Deze wereldwijde speurtocht naar buitenaardse radiosignalen heet SETI ("Search for Extraterrestrial Intelligence").
Daar verdiende ze ooit geld mee.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:36 schreef Terpentin07 het volgende:
geen idee maar een lekkere kont heeft ze wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |