Dankquote:Op woensdag 18 juli 2007 00:06 schreef kepler het volgende:
@speedy: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=681081&tid=681081
er zijn dus Helmholtz golven waargenomen, dus grote kans dat jij ze ook op de foto hebt staan
Dankquote:
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:18 schreef hondenfokker het volgende:
wat zijn helmholtz golven gewoon soort op en neer bewegende shelf of rol wolk?
quote:Kelvin-Helmholtz golfwolken
Deze (zeer zeldzame) wolken ontstaan als twee luchtlagen van verschillende dichtheid met verschillende snelheden over elkaar stromen. Als een warme luchtlaag, met lagere dichtheid, over een koude luchtlaag, met grotere dichtheid, stroomt, en het verschil in snelheid is groot genoeg, ontstaan deze golfvormige wolken op het grensvlak.Komt voor in Stratus.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:18 schreef hondenfokker het volgende:
wat zijn helmholtz golven gewoon soort op en neer bewegende shelf of rol wolk?
Niks volgend jaarquote:
verrek, ja!quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er ontstaan trouwens onweersbuien. De wolken schieten de lucht in!
En zo te zien gaat die weer precies boven mijn woonplaats langs.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:08 schreef IkWilbert het volgende:
Mooi te zien op buienradar hoe zich een mooi lijntje begint te vormen
Die buienlijn wilde ik net ff bekijken. Ben ik na 3km fietsen op me bestemming, kijk ik achterom; onweersbui boven mijn huisquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:39 schreef highway101 het volgende:
Die handel trekt nu over Zwolle volgens de buienradar. Hier in Noord is het echter half bewolkt. Richting zuiden wel donkere wolken.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:06 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die buienlijn wilde ik net ff bekijken. Ben ik na 3km fietsen op me bestemming, kijk ik achterom; onweersbui boven mijn huis.
Ach, iig weer een onweersdag erbij. Juli heeft er hier nu 9. Die gaat juni nog wel voorbij. Die had er 10. Totaal nu 26 onweersdagenquote:
Ik moet zo even kijken hoeveel ik deze maand hebquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:10 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ach, iig weer een onweersdag erbij. Juli heeft er hier nu 9. Die gaat juni nog wel voorbij. Die had er 10. Totaal nu 26 onweersdagen.
Zou mooi zijn al s er een MCS zou over komen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:06 schreef IkWilbert het volgende:
Kaarten voor vrijdag zien er goed uit![]()
Beetje onweer erbij en ik ben blij![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
ja, het is nog even afwachten... kan natuurlijk ook nog weer te ver naar oosten verplaatsen of over de noordzee trekken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn al s er een MCS zou over komen.
en dat is waar???quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:04 schreef Eveli het volgende:
Toenet tijdens het eten:
*flits*
ik tegen vader: "was dat een flits?"
vader: "weet niet, niets gezien"
....
*rommelderommelderommel*
En dat was het dan.Daarna nog beetje hagel gehad en nu straalt de zon weer. Maar volgens Buienradar krijgen we straks om 16:00 uur wel de volle laag en vlak na die bui nog een andere bui.
echte bikkels blijven gewoon in het waterquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:06 schreef pfaf het volgende:
Ik moest het zwembad uit omdat het begon te onweren!
BEetje onweer, beetje regen, beetje wind etcquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:11 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij wordt het vrijdag k*t weer?!ik hoop wel in de vorm van buien en niet de hele dag regen.
Heeft te maken met de verschillende stromingen in de bovenluchtquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:58 schreef X-fi het volgende:
LOL
Op buienradar zie ik een wolkpluim (het westen van Zeeland) naar het Zuiden gaan en de rest van de wolken richting het Noorden
Speelt bij mij niet goed af.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Filmpje 1:
We stonden op de heuvel, dreigende wolken kwamen over ons heen.
Filmpje 2:
Overzicht van de shelfcloud, op het laatste moment nog een bliksemstraal.
Filmpje 3:
De shelfcloud komt dichterbij, de kinderen waren nogal veel aan het praten helaas, maar goed.
Filmpje 4:
De kinderen zijn weg, eindelijk wat rustigerOp dit filmpje kijkt mijn maat dus naar de lucht, dikke flits en een behoorlijke schrik reactie! En dan de knal, hierbij moet je boxen even wat harder zetten
Filmpje 5:
Thuis voor het ruit, camera op statief en wij zaten in een andere kamer, op deze manier probeer ik de video zo min mogelijk met stemmen te doenEen felle flits, 4sec later gevolgt door een enorme Amerikaanse knal! Heerlijk was dat.
Ik krijg aantal e-mails hoe het afgelopen is met mijn windmeter paal. Laat ik het zo zeggen: Ik maakte me niet eens druk om, en idd, je hoefde je niet druk te maken![]()
Veel plezier![]()
Het uitgebreide film samenvatting met alle flitsen en geouwehoer zal later komen![]()
Klik hier om het filmpje te bekijken/downloaden.
Het 'filmpje' moet waarschijnlijk ff bufferen. Is 120mbquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:20 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Speelt bij mij niet goed af.![]()
Als ik het download krijg ik alleen dat eerste stukje, en op die site kijken lukt ook niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |