quote:
Op maandag 16 juli 2007  21:31 schreef ericahysterica het volgende:of zou het dan toch anorexia zijn offffffff allebei...? 
![]() 
 Je denkt voortdurend aan eten en caloriën
Je plant je voedselinname heel zorgvuldig en raakt in paniek wanneer je je daar niet aan kunt houden
Je weegt jezelf veelvuldig, vaak wel een paar keer per dag
Je raakt in paniek wanneer je bent aangekomen, al is het maar een pond
Je voelt je sterk wanneer je niet eet
Je stemming wordt grotendeels bepaald door wat je eet en wat je weegt
Wanneer je volgens jezelf teveel eet (hoewel het misschien niet zoveel is), en 'verboden' voedsel, moet het er weer uit
Je gebruikt hiervoor laxeermiddelen, of
je probeert het eten met overgeven er weer uit te gooien
Je doet veel aan lichaamsbeweging en raakt in paniek als je naar jouw idee niet genoeg hebt gedaan
Je probeert sociale situaties waarin gegeten wordt te vermijden en verzint smoesjes om maar niet te hoeven eten
Je hebt last van de lichamelijke verschijnselen die in de paragraven over 'Gevolgen van anorexia' zijn genoemd voor anorexia, zoals het wegblijven van de menstruatie, koude voeten e.d.
Je denkt of houdt jezelf voor dat er niets met je aan de hand is, ook al kun je je bijna nergens anders meer op concentreren dan op het afvallen

Stukje op site van schrijfster maren stoffels 
Lieve dagboekers, 
Ik heb veel met songteksten. Als een cd geen boekje met de teksten heeft word ik zelfs pissig. 
Mijn favoriete band Hanson heeft een hele mooie zin: you're so far gone that you live to lose. (betekenis: je bent zo ver heen, dat je leeft om te verliezen) 
Toch is dat Engels nooit zo handig, want het was niet mijn sterkste vak op school. 
Toen ik bij de opnames van de kids-top20 was had ik het met Jim over mijn boeken. Hij vond het goed dat het onderwerp anorexia erin zat. Hij vertelde over een liedje op zijn nieuwe album. Anna, heet het. Iedereen denkt dat het over een meisje gaat, maar het gaat éigenlijk over anorexia. Anna is namelijk een veelgebruikte afkorting hiervan. 
Ik vond de tekst erg mooi. Door Floor in mijn boeken doet het onderwerp anorexia me altijd erg veel. Ik krijg ook regelmatig meisjes die veel aan mijn boeken hebben gehad. Dankzij Floor hebben zij weer vertrouwen in zichzelf. Prachtig om te lezen. Deze songtekst vond ik zo aangrijpend, daarom heb ik hem overgetypt voor jullie. 
Ik had nog nooit van je gehoord 
Totdat jij opeens in mijn leven kwam 
Ik zie mezelf niet meer als mooi 
Sterker nog, mijn blik wijkt steeds meer af 
Krijg het benauwd als ik in de spiegel kijk 
Zie veel wat daar niet hoort 
Waar dit vandaan komt weet ik nog steeds niet 
Maar er is iets wat mij stoort 
Anna, waarom blijf je nou 
Verlaat mijn gedachten en verdwijn voorgoed 
Anna, maak alles weer goed 
Je drijft me tot waanzin 
Laat me los en verdwijn 
Ik zat aan tafel met mijn ouders en broertje 
Keken met vragende ogen, wat zou er zijn? 
Kreeg niets door mijn keel, maar natuurlijk ging alles goed 
Vraagtekens in hun ogen spraken boekdelen 
Wat ook geldt voor jou 
Anna, waarom blijf je nou 
Verlaat mijn gedachten en verdwijn voorgoed 
Anna, maak alles weer goed 
Je drijft me tot waanzin 
Laat me los en verdwijn 
Laat me los en verdwijn 
Laat me los en verdwijn 
Anna, waarom blijf je nou hier 
Laat me los en verdwijn