Echt precies wat ik wou zeggen..quote:Op maandag 16 juli 2007 19:33 schreef SicSicSics het volgende:
Goodkind en Jordan vind ik de leukste, boeiendste series die geschreven zijn. Waarbij ik Goodkind leuker vind (Hoewel hij een beetje verzand in patriotistisch Amerikaans geneuzel af en toe, zijn de boeken bloederig, snel en vooral erg grafisch beschreven)
Ook niet vergeten: Terry Brooks - De Shanarra serie.
Kun je beginnen met de Kronieken en daarna het Erfgoed. Zijn goed los van elkaar te lezen. De twee series. Ook Kingdom for sale - sold vind ik erg leuk.
Verder wat de rest zegt... Hoewel ik volgens mij nooit deel 4 van de Doodszwaard serie heb gelezen, maar dat hoef ik ook niet te doen geloof ik? (Was dat die serie met Joram als hoofdpersoon of haal ik nou weer boeken door elkaar?)
Ik zou ook nog willen adviseren om altijd de boeken van Engelse schrijvers gewoon in het Engels te lezen (als je dat kan, en anders pak je er maar een woordenboek bij) Je leert er Engels van en ik vind Nederlandse vertalingen altijd een beetje...
... tja... Sullig overkomen.
Veel leesplezier iig!Er is genoeg om je een paar jaar bezig te houden!
Neu, laat maar zitten. Speelt zich af in de toekomst, en ze proberen het naar mijn mening sterke einde van 3 te veranderen. Boek is geloof ik geschreven nadat ze ladingen reactie's hadden gekregen op het ietwat depressing einde van 3.quote:Verder wat de rest zegt... Hoewel ik volgens mij nooit deel 4 van de Doodszwaard serie heb gelezen, maar dat hoef ik ook niet te doen geloof ik? (Was dat die serie met Joram als hoofdpersoon of haal ik nou weer boeken door elkaar?)
quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:32 schreef Gewas het volgende:
Ik heb Magiër gehaald van Raymond E. Feist.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:12 schreef LalalaHippie het volgende:
Amber van Zelasny is geweldig! kronieken van Aurian ook heel leuk, Tad williams, Anderland. Feist is inderdaad een goeie.
Jaa!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:06 schreef Biancavia het volgende:
Robin Hobb! Robin Hobb! Robin Hobb!
Boeken van de Zieners
Boeken van de Levende Schepen
Boeken van de Nar![]()
![]()
Goede keuze.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:32 schreef Gewas het volgende:
Ik heb Magiër gehaald van Raymond E. Feist.
Iedereen die ik ken die alles van Feist heeft gelezen, vindt dat nou juist de minste trilogie.quote:Op zondag 18 november 2007 20:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Goede keuze.
Samen met zijn vriendin heeft hij 3 boeken geschreven die samensmelten met de Magier-serie.
Dochter van het keizerrijk
Dienaar v/h K
Vrouwe v/h K
Het is anders geschreven dat klopt. Maar minder? Nee vind ik niet.quote:Op zondag 18 november 2007 20:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken die alles van Feist heeft gelezen, vindt dat nou juist de minste trilogie.
upsquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:29 schreef petrified_druid het volgende:
-knip-
haha jaquote:
Ja ik ookquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:37 schreef petrified_druid het volgende:
[..]
haha ja
ik hoop dat 't nieuwe deel snel komt trouwens, ben het wachten echt meer dan zat inmiddels
ik moet eerlijk zeggen dat ik de films niet gezien heb, de boeken niet gelezen heb en de filmgame maar 5 minuten gedaan hebquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:40 schreef Loqi het volgende:
[..]
Ja ik ookecht TE spannend
OT: de Eragon boeken zijn ook erg leuk, de film viel me ZO tegen!!! de boeken zijn (zoals bijna altijd bij verfilmingen) echt 1000X beter
Ik ben inderdaad ook erg gecharmeerd van de Vampire Chronicles.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:06 schreef Der_Rudi het volgende:
Anything from Anne Rice? Vampires are considdered fantasy tales I believe.
Daar ben ik het helemaal mee eens! De beste fantasy die ik ooit gelezen heb (op misschien Tolkien na).quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:29 schreef petrified_druid het volgende:
Als ik 1 serie zou aanraden zou het overigens de werkelijk fantastische A Song of Ice and Fire serie van George R.R Martin zijn, niets is heilig in deze serie, de meeste fantasy volgt ergens toch een soort van standaard qua verhaal, deze schrijver daarintegen heeft een volledig ander idee van wat hij wil, iedereen en alles kan sterven (en de meeste doen dat dus ook) echt een gigantische aanrader.
Zeker wel koud onder die steen?quote:Op zaterdag 15 december 2007 09:10 schreef Sorella het volgende:
Robert Jordan dood ?
Heeft hij wel op tijd de serie af weten te maken dan, de bieb komt tot het elfde deel
Het schijnt dat hij genoeg aantekeningen heeft achtergelaten dat deel 12 (het laatste) deel toch gaat uitkomen. http://www.dragonmount.com/RobertJordan/quote:Op zaterdag 15 december 2007 09:10 schreef Sorella het volgende:
Robert Jordan dood ?
Heeft hij wel op tijd de serie af weten te maken dan, de bieb komt tot het elfde deel
Ik vond hem juist super, maar denk dat het een kwestie van smaak is. 't is net iets andersquote:Op zondag 18 november 2007 20:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken die alles van Feist heeft gelezen, vindt dat nou juist de minste trilogie.
Niet alleen de vampire Chronicles zijn goed imo.quote:Op zaterdag 15 december 2007 00:24 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook erg gecharmeerd van de Vampire Chronicles.
Ben er net in begonnen, 2e deel nu, jammer dat hij overleden is tijdens het schrijven, maar zeker de moeite waard!quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:21 schreef Dalamar het volgende:
Als je niet vies bent van een echt lang (en soms langdradig) verhaal, de Wheel of Time boeken van (de helaas overleden) Robert Jordan.
Ik ben op het moment ik boek 7 en de serie is nog steeds de moeite waardquote:Op donderdag 12 juni 2008 12:16 schreef Logician het volgende:
[..]
Ben er net in begonnen, 2e deel nu, jammer dat hij overleden is tijdens het schrijven, maar zeker de moeite waard!
Heb een aantal jr terug de hele serie van Feist gelezen, ik was vreselijk verslaafd en ik begin datzelfde gevoel weer terug te krijgen, tot 3am in bed liggen lezen omdat je niet kunt stoppen, heerlijk
Ik vind Perijn zo leuk!quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ben op het moment ik boek 7 en de serie is nog steeds de moeite waard
Ieks! in het Nederlands? Naja lezen is lezenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:07 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik vind Perijn zo leuk!![]()
Heb 2wk geleden het eerste boek gekocht en ben nu over de helft van het 2e, ik ga morgen deel 3 kopen
kon hem hier alleen maar in het nl vinden, maar schijnt de nieuwe vertaling te zijn (de oude was erg slecht schijnbaar?)..quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:13 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ieks! in het Nederlands? Naja lezen is lezen
Iemand de Conan serie gelezen van Robert E. Howard?
Ik lees liever in het engels omdat vaak dingen slecht vertalen naar het nederlands. Ik heb me er bij de poort des doods serie enorm aan geergerd... Ik denk dat het met de wheel of time wel meevalt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:15 schreef Logician het volgende:
[..]
kon hem hier alleen maar in het nl vinden, maar schijnt de nieuwe vertaling te zijn (de oude was erg slecht schijnbaar?)..
En uiteindelijk ben je bij deel 11, is deel 12 er nog niet en ga je daarop zitten wachten... dat duurt en duurt maar, en als het er dan eindelijk is ben je alweer voor 90% vergeten wat er in de eerste 11 delen gebeurde. En dan kan je ze weer allemaal gaan lezen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:07 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik vind Perijn zo leuk!![]()
Heb 2wk geleden het eerste boek gekocht en ben nu over de helft van het 2e, ik ga morgen deel 3 kopen
Als je maar begint met Song of Ice and Fire dan... Zoals gezegd, zeker niet standaard, brengt het slechtste in de mens naar boven. Ik vind ze fantastisch.quote:Op zaterdag 15 december 2007 00:23 schreef DeX090 het volgende:
Erg bedankt iedereen, er zal ongetwijfeld iets van mijn gading tussen zitten. Ik ben de komende anderhalf jaar aan het lezen nu.
Staat op de lijst na de wheel of time. maar allemachtig wat is er veel te lezen...quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Als je maar begint met Song of Ice and Fire dan... Zoals gezegd, zeker niet standaard, brengt het slechtste in de mens naar boven. Ik vind ze fantastisch.
Hm, die ga ik eens opzoeken bij abebooks, dan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:25 schreef luna_puella het volgende:
Kushiel's Legacy serie van Jacqueline Carey, als je houdt van meer alternatieve historie, sterk gekruid met spiritualiteit, magie en erotiek (hoofdpersoon is een courtisane/spion). Eerste drie boeken zijn vertaald in het Nederlands, maar ook goed in het Engels te krijgen. Begin met Kushiel's Dart (Kushiël's Pijl in het nl).
Wheel of Time valt volgens mij wel mee, ik lees zelf veel liever in het Engels, maar een hoop termen worden 1 op 1 overgenomen in het Nederlands in de Wheel of Time boeken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:18 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik lees liever in het engels omdat vaak dingen slecht vertalen naar het nederlands. Ik heb me er bij de poort des doods serie enorm aan geergerd... Ik denk dat het met de wheel of time wel meevalt.
staat OOK nog op de lijst... Er is een animatie film van gemaakt die ik wel aardig vond dus die staat ook op de lijst.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:08 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Wheel of Time valt volgens mij wel mee, ik lees zelf veel liever in het Engels, maar een hoop termen worden 1 op 1 overgenomen in het Nederlands in de Wheel of Time boeken.
Nog meer mensen trouwens die Dragonlance boekjes lezen?
Mits onderbouwing.quote:
Als je het uitlegt welquote:
Zijn zoon Christopher Tolkien heeft hij geholpenquote:Op zaterdag 11 april 2009 20:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mits onderbouwing.
Ontopic: Ook de moeite van het vermelden waard vind ik Guy Gavriel Kay. Zijn boeken zijn half fantasy, half historisch en ik vind het zelf wel prettig dat het fantasy-element er niet al te dik bovenop ligt. Hij schijnt overigens nog met tolkien samen gewerkt te hebben.
Inderdaad, in hun eenvoud t.ov. de rest van de schrijvers briljantquote:Op zaterdag 11 april 2009 20:42 schreef Doler12 het volgende:
David Gemmel de kronieken van de Drenai serie. Andere goede boeken zijn al gepost
Ik vind het een schitterende reeks maar het is echt megazware kost. Je moet zowaar een lijst maken om de figuren een beetje te onthouden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:32 schreef Ps2K het volgende:
Steven Erikson met zijn serie Malazan books of the fallen (allemaal seperaat te lezen)
De eerste helft van het eerste boek is voor sommigen wat moeilijk door te komen, maar daarna is het echt een briljant boek.
Het valt wel mee. Het eerste boek als je eenmaal over de helft bent dan leest het vrij makkelijk weg. (En de lijst van hoofdpersonen staat voorinquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:49 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik vind het een schitterende reeks maar het is echt megazware kost. Je moet zowaar een lijst maken om de figuren een beetje te onthouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |