quote:AMSTERDAM - De 28-jarige Fransman die vrijdagavond in Amsterdam zijn hond doodstak, was niet onder invloed van paddo's. De man verklaarde aan de politie dat hij hallucinerende paddenstoelen en wiet had gebruikt, maar de GGD spreekt dit tegen. Volgens de instelling had de man een psychose.
Dat meldt de NOS maandag. Naar aanleiding van het vooral drong de VVD erop aan haast te maken met een verbod op de verkoop van verse paddenstoelen. In gedroogde vorm vallen ze al onder de Opiumwet.
In Amsterdam hadden in de eerste vijf maanden van dit jaar 35 mensen medische hulp nodig na het gebruik van paddo's. In maart kwam een Franse toeriste om het leven nadat ze na het gebruik van paddo's van een brug sprong.
Volgens deskundigen gaat het vooral om toeristen. Nederlanders zouden beter weten om te gaan met drugs.
Dutch: 2 - French Loonies: 0quote:Op maandag 16 juli 2007 16:14 schreef sieb het volgende:
Precies, allemaal overtrokken reacties van mensen die onbekend zijn met Paddo's.
...quote:Op maandag 16 juli 2007 16:20 schreef bijdehand het volgende:
Maar wat is er nou negatief aan Fransen die zelfmoord plegen?
nee joh, nationale trots!quote:Op maandag 16 juli 2007 16:26 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
...
Niks, maar als ze het met onze middelen doen zijn we alsnog de klos.![]()
Was ie al mee begonnen. Of leeft de hond nog ?quote:Op maandag 16 juli 2007 17:21 schreef Hathor het volgende:
Kan die Fransen geen fokverbod worden opgelegd?
Net zoals jij er een mooi eigen verhaal van maakt?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:43 schreef JohnDope het volgende:
Waarschijnlijk had de man een psychose gekregen door de paddestoelen en maakt de NOS er weer - zoals gewoonlijk - een mooi eigen verhaal van dat in hun straatje past...
Ik heb wel iemand in mijn omgeving door paddestoelen in een psychose zien belanden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Net zoals jij er een mooi eigen verhaal van maakt?
Niet relevant, en totaal geen antwoord op mijn vraag. Doe nog eens een poging.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik heb wel iemand in mijn omgeving door paddestoelen in een psychose zien belanden.
In dit soort gevallen kan je maar beter niet vertrouwen op die hoaxers van de NOS.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Niet relevant, en totaal geen antwoord op mijn vraag. Doe nog eens een poging.
WTF heeft de NOS er voor belangen bij dat de man wel of niet paddo's heeft gegeten?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In dit soort gevallen kan je maar beter niet vertrouwen op die hoaxers van de NOS.
Bij gevoelige berichten weten die (ex)paddo-eters van de NOS altijd het bericht precies in hun straatje te manipuleren.
De NOS-sers zijn toch voornamelijk globaal gezien oude lsd - en paddogebruikerts van de Generatie 'Niks' uit de jaren 70.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
WTF heeft de NOS er voor belangen bij dat de man wel of niet paddo's heeft gegeten?![]()
De man is door de GGD onderzocht en er zijn geen sporen van paddo's in z'n lichaam aangetroffen.
Misschien heeft die kerel de paddo's er wel bij betrokken ivm de straf die hem te wachten staat, die misschien anders uit zou vallen als ie z'n daad onder invloed had gepleegd (in zijn voordeel uiteraard).
Je bedoelt dat ik jou maar moet vertrouwen dat de man een psychose had door paddo's, terwijl de GGD meldt dat het niet zo is? Manipuleer jij hier nu de boel, of de NOS (die eerst meldde dat de man paddo's had gebruikt en later, na onderzoek van de GGD bericht dat het niet juist was)?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In dit soort gevallen kan je maar beter niet vertrouwen op die hoaxers van de NOS.
Bij gevoelige berichten weten die (ex)paddo-eters van de NOS altijd het bericht precies in hun straatje te manipuleren.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet geloven en zeker als het van de NOS komt (want laatst hadden ze ook weer een hoax), laat eerst nog maar eens paar onafhankelijke bronnen het geen bevestigen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik jou maar moet vertrouwen dat de man een psychose had door paddo's, terwijl de GGD meldt dat het niet zo is? Manipuleer jij hier nu de boel, of de NOS (die eerst meldde dat de man paddo's had gebruikt en later, na onderzoek van de GGD bericht dat het niet juist was)?
Als je dan toch graag wacht op 'onafhankelijke bronnen' die het bevestigen, waarom begin je dan zelf alvast te roepen dat de man een psychose had door het gebruik van paddo's? Je bent zelf geen haar beter dan hetgeen waar je altijd op afgeeft, alleen heb je dat zelf altijd zo slecht door.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet geloven en zeker als het van de NOS komt (want laatst hadden ze ook weer een hoax), laat eerst nog maar eens paar onafhankelijke bronnen het geen bevestigen.
Het lijkt me gewoon allemaal een beetje toevallig. Eerst scheen die man het door de paddo's gedaan te hebben en later weer niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je dan toch graag wacht op 'onafhankelijke bronnen' die het bevestigen, waarom begin je dan zelf alvast te roepen dat de man een psychose had door het gebruik van paddo's? Je bent zelf geen haar beter dan hetgeen waar je altijd op afgeeft, alleen heb je dat zelf altijd zo slecht door.
Dan was hij/zij hoogstwaarschijnlijk toch wel vroeg of laat in een psychose gekomen. Paddo's veroorzaken geen psychoses, er is alleen een kans dat een psychose getriggerd kan worden erdoor (wat ook niet eens bewezen is). Er is simpelweg geen bewijs dat paddo's psychoses kunnen veroorzaken als er niet al een kans op aanwezig was.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik heb wel iemand in mijn omgeving door paddestoelen in een psychose zien belanden.
Tja, ik snap uberhaupt niet dat dit zo uitgebreid in het nieuws moet komen. We horen toch ook niet elke keer als een heroine verslaafde wat heeft gedaan het op het landelijke nieuws.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon allemaal een beetje toevallig. Eerst scheen die man het door de paddo's gedaan te hebben en later weer niet.
Ik vind niet dat de NOS dan de advocaat van de duivel moet spelen en dan vervolgens expliciet op het journaal moet zeggen dat het niet door de paddo's kwam.
Normaal zijn ze ook niet zo rooms en corrigeren ze ook geen media-dwalingen.
Waren ze van te voren al niet labiel? ik ken ook wel een paar mensen die psychoses hebben gekregen en drugs gebruikten. Helaas waren dit geestelijk al niet de stabielste mensen. Dus ik zie dat niet als gevolg van de drugs. drugs was misschien een katalysator die het versneld heeft. Maar om dan voor hele groepen mensen die er prima mee om kunnen gaan het te gaan verbieden is ook niet terecht. Er zullen ook mensen in een psychose zijn geraakt die alcohol dronken. alcohol ook verbieden?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat ben ik ook zeker met je eens, maar ik dacht, ik laat dit detail nog even achter wegenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan was hij/zij hoogstwaarschijnlijk toch wel vroeg of laat in een psychose gekomen. Paddo's veroorzaken geen psychoses, er is alleen een kans dat een psychose getriggerd kan worden erdoor (wat ook niet eens bewezen is). Er is simpelweg geen bewijs dat paddo's psychoses kunnen veroorzaken als er niet al een kans op aanwezig was.
Tja als we nu in een wereld zouden leven zonder die extreme media (propaganda) dan was er zeker weten een stuk minder massahysterie op deze planeet geweest.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, ik snap uberhaupt niet dat dit zo uitgebreid in het nieuws moet komen. We horen toch ook niet elke keer als een heroine verslaafde wat heeft gedaan het op het landelijke nieuws.![]()
Ergens ga ik nog denken dat de media en regering bezig zijn een omgeving te creeeren waarin een softdrugsverbod kan worden ingevoerd zonder tegenstribbelen van de kamer met deze berichten. *zoekt zijn tinfoil hat*![]()
NOS-ers oud LSD en paddo grebruikers? En wat heeft de hippie-generatie (die overigensquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:06 schreef JohnDope het volgende:
De NOS-sers zijn toch voornamelijk globaal gezien oude lsd - en paddogebruikerts van de Generatie 'Niks' uit de jaren 70.
Of de man in een psychose zat of dat de man paddo's had gebruikt... de straf zal er niet meer of minder om worden, in beide gevallen was de man ontoerekeningsvatbaar.
Van niet gedroogde ga je ook trippen hoor... Ze zijn alleen minder sterk en iets moeilijker weg te kirjgen...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:48 schreef JohnDope het volgende:
Saillant detail is overigens dat het gaat over de 'vochtige' paddo's en dat zijn nou net de paddo's die niet werken, je moet die droge hebben om een trip te kunnen bereiken.
Ik kan echt wel hard gaan op natte hoor. Droge zit evenveel active stoffen in, maar omdat het vocht eruit is, word de massa kleiner en lichter, waardoor je minder grammen neemt. Als je evenveel gram droge neemt als natte is het niet echt goed... Eet er gewoon 3 of 4 of ze nat of droog zijn maakt niet uit.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:48 schreef JohnDope het volgende:
Saillant detail is overigens dat het gaat over de 'vochtige' paddo's en dat zijn nou net de paddo's die niet werken, je moet die droge hebben om een trip te kunnen bereiken.
omfg... dat is toch wel weer te belachelijk voor woorden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:12 schreef Some-Lady het volgende:
Oh en als je paddo's zelf kweekt en je droogt ze aan de lucht mag je ze wel hebben, en als je ze met een ventilator droogt mag het niet
Legaal.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:25 schreef JohnDope het volgende:
Is dat eigenlijk legaal 'zelf thuis paddo's' kweken?
Het spul is net zevenkruid. Dat blijft maar woekeren. Er is echt geen houden meer aan als je het eenmaal aan de gang hebt. Mits je rekening houdt met temp en luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:12 schreef Some-Lady het volgende:
Het mooie van zelf kweken is dat er geen limiet aanzit hoeveel je mag hebben (kan ook niet want als de schimmel begint te groeien blijft het groeien)
ja, juist daarom is het toch beter dat er word gecontroleerd wat er word verkocht. Daar zijn alsnog strenge regels over.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
....
Verder zijn Paddo's gewoon in Nederland te plukken. Ik zou het alleen niet aanraden als je geen verstands van paddestoelen in het algemeen hebt, want een verkeerd geplukte paddestoel kan minder leuk aflopen.
Je mag ook maar vijf gram wiet in bezit hebben. Maar je mag ook vijf planten hebben, en daar komt echt wel meer dan vijf gram vanaf (anders doe je echt iets niet goed volgens mij). Wat ga je met die overige kilo's doen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
omfg... dat is toch wel weer te belachelijk voor woorden.![]()
![]()
![]()
Hoe willen ze het uberhaupt controleren. " Sowieso lijkt het me dat je wel veilig bent als je alleen voor privegebruik kweekt en niet op grote schaal gaat verhandelen.
Hee, laat duidelijk zijn dat ik pertinent tegen een verbod ben. Ik geef alleen aan dat zelfs bij een verbod het helemaal niet moeilijk iis om paddo's te verkrijgen. 1 keer de goede plukken, wat sporen op cultuur brengen en je bent je hele leven gegarandeerd van paddo'squote:Op woensdag 18 juli 2007 14:24 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
ja, juist daarom is het toch beter dat er word gecontroleerd wat er word verkocht. Daar zijn alsnog strenge regels over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |