Ik heb weer eens te lang geluk gehad, en nu is het weer prijs.
Ik krijg dit jaar weer geen studiebeurs omdat ik overgeschakeld ben van richting (terwijl ze eerst zeiden dat dat geen probleem zou zijn). Daardoor moet ik niet alleen de volle pot aan schoolkosten betalen (normaal worden die verminderd als je studiebeurs krijgt), nu moet ik ook nog het tekort in de financieën van het gezin dat daardoor is ontstaan opvullen. Om volgend jaar dan weer een studiebeurs te krijgen moet ik meer dan 3000¤ verdienen per jaar, maar ik mag wel maar 23 dagen werken in vakantie en schooljaar, want anders moet ik belastingen gaan betalen, waardoor ik nóg meer moet werken om 3000¤ bijeen te krijgen. Vermoedelijk verliest het gezin hier dan ook het kindergeld (als ik meer dan 240uur per kwartaal werk), en aangezien dat geld (het is 700¤ per maand voor mijn kleine zus en mij tesamen) essentieel is om rond te komen, moet ik dat dan ook bijpassen.
Dat moet allemaal officieel en aantoonbaar werk zijn.
Kindergeld wordt trouwens niet hoger als je volwees wordt. Als er 1 ouder doodgaat krijg je een iets hoger bedrag, gaan ze alletwee dood, dan krijg je evenveel. Vadertje staat heeft blijkbaar niet door dat het ene financieel net iets moeilijker is dan het andere.
Ik zit dus mooi in de problemen, voor nog zeker 2 jaar. De vakantie die gepland was volgende maand, gaat dus niet door, misschien moet ik mijn camionette wel vaarwel zeggen, omdat een verzekering niet betaalbaar meer is als ik overal nog geld moet bijleggen om rond te komen. Geen camionette betekent ook problemen bij het klussen, want ik kan moeilijk 100 gyprocplaten gaan vervoeren op een Vespa of zo. Geen camionette is ook nog een probleem om bij Leonidas thuis te raken, want dat is net iets te ver om met de fiets te doen, en veel te duur met de trein.
All hail België, geen probleem om werkloze turken die met een BMW X5 rondrijden te financieren, maar een wees die ook nog wil studeren, ho maar.
Voorlopig dus geen klussen meer, maar problemen oplossen en van de ene dienst naar de andere lopen...
[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 19-07-2007 13:16:19 ]