Dat gebeurt hier ook, één of twee keer per maand. Maar ja, ik was nieuwsgierig, ik heb ze in Japan eigenlijk maar één keer gegeten in een restaurant. Maar het waren geeneens echte Jappanners volgens mij daar in Amsterdam.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:57 schreef xienix84 het volgende:
Okonomiyaki moet je ook gewoon zelf maken. Instant dashi kopen (of zelf maken, nog beter) miso, zooi erbij, saus kopen of nog beter, zelf maken. Niks mis mee en erg makkelijk EN ontzettend lekker![]()
Winkel ala, maar niet in een restaurant. Sushi kan mij niet zo boeien, dat is toch enkel een hypequote:Op maandag 16 juli 2007 13:08 schreef xienix84 het volgende:
Weet je toevallig waar je bonito vlokken kan kopen (niet in Amsterdam want dat is te ver) Konbu kan ik nog wel vinden, maar bonito niet. Helaas.
En ik vind het best als de mensen in de winkel geen Japanners zijn, als de dingen die ik wil kopen maar van hetzelfde merk zijn als de winkels in Japan hebben.
Katsuo!!!quote:Op maandag 16 juli 2007 13:08 schreef xienix84 het volgende:
Weet je toevallig waar je bonito vlokken kan kopen (niet in Amsterdam want dat is te ver) Konbu kan ik nog wel vinden, maar bonito niet. Helaas.
En ik vind het best als de mensen in de winkel geen Japanners zijn, als de dingen die ik wil kopen maar van hetzelfde merk zijn als de winkels in Japan hebben.
Moet ik het zo voor jullie gaan halen dat ik het ook opstuurquote:Op maandag 16 juli 2007 13:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Katsuo!!!![]()
Ik wil het hebben voor over de takoyaki![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 13:22 schreef xienix84 het volgende:
Hehehe...
Het is meer het praten erover en dan bedenken wat je mist en wat je graag klaar wil maken. Vandeweek nog Gyoza gemaakt. Lekker! En in principe heb ik de katsuo niet nodig hoor (het is lekker als garnering ja) maar ik heb nog genoeg instant dashi staan --> Over lamzakken gesproken trouwens...![]()
Dit is echt het enigste gerecht waar ik nog nooit iemand over heb horen klagen. Je kan het beste trouwens als vlees, vlees gebruiken met bot eraan, wel het bot eruit vissen bij het opscheppenquote:Op maandag 16 juli 2007 13:31 schreef xienix84 het volgende:
Erh nee.... lijkt me ook vrij veel. Ik ga het overigens hier thuis (voor ouders) binnenkort op tafel zetten. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden. Maar? je bent zelf Japans? Of getrouwd met een Japanse? Als ik mag vragen hoor![]()
Ik wil eigenlijk wel een keer hond proevenquote:Op zondag 15 juli 2007 16:52 schreef Binsentu het volgende:
Heb je al die kooitjes gezien met hondjes erin? Die zijn dus om te eten.![]()
Vond Z-Korea niet zoveel aan, was blij toen ik weer terug was in Japan.
Ja hoor, stelde helemaal niets voor, de typhoon was al flink afgezwakt en veranderde van richting vlak voordat hij in Tokyo aankwam. Heb helemaal niets gemerkt. Jammer, volgende keer beterquote:Op maandag 16 juli 2007 13:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Staat Tokyo/Chiba trouwens nog overeind, Binsentu?
Ja hoorquote:Op maandag 16 juli 2007 15:31 schreef JoPiDo het volgende:
zijn er in augustus nog typhoons?
Ik zou die winterjas maar thuishouden, tijdens een typhoon is het meestal nog warmer en vooral benauwder dan wanneer er geen is. Vooral als je uit je ge-airconditioneerde kamer naar buiten loopt. Alsof je door een broeikas loopt.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:05 schreef JoPiDo het volgende:
wat een raar weer daar dan in augustus
ik dacht met een korte broek wel rond te komen, maar een dikke winterjas is ook een goed idee
Wat ook erg handig is > lees de eerste 6 delen ff doorquote:Op maandag 16 juli 2007 20:19 schreef El-Ly het volgende:
Hallo/Konichiwa mensen !!!!!
Ik wil naar Japan , ik ben al een beetje aan het voorbereiden door basis woorden te leren....
Maar heeft iemand ervaringen ermee ? Wat moet je wel of niet doen....
Hoeveel geld moet je mee ( Ik ben op 50 % ik heb genoeg voor de ticket , nu de rest nog ) ?
Is een hotel of weet ik veel duur ? Vertel , vertel !!!!
Ik ben iig reisgek en wil overal nog naar toe , ik ben trouwens een vrouw en 21 jaar.
En hoogst waarschijnlijk ga ik alleen.
Ik weet dat het een gesloten gemeenschap is maar mischien weet iemand toevallig leuke adresjes cafeetjes of dergelijke...
En de kosten van bijv hotel en eten is wel handig om te weten.
Het is een Zwitser die een tijdje in Japan heeft gewoond en helemaal verzot is op Japanse pannekoeken. Hij kan met bijzonder veel passie daarover praten. Ik weet niet meer precies welke soorten wij hadden, maar ik vond het best lekker. Alleen redelijk aan de prijs.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:05 schreef Poepoog het volgende:
Dat gebeurt hier ook, één of twee keer per maand. Maar ja, ik was nieuwsgierig, ik heb ze in Japan eigenlijk maar één keer gegeten in een restaurant. Maar het waren geeneens echte Jappanners volgens mij daar in Amsterdam.Wat overigens voor mij sowieso een reden is om niet naar een plek te gaan.
Schoolhoofd vanochtend: "Did you feel the earthquake yesterday?"quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:53 schreef speknek het volgende:
Cool!
Ik bedoelde trouwens de aardbevingen (6.8 en 5.3 ofzo) in de buurt van Niigata, of je daar nog iets van merkte in Tokyo.
En misschien is het inderdaad wel een leuk idee om wat leuke plekjes in Japan te verzamelen, bezienswaardigheden en restaurantjes enzo. En overlevings-Japans. Vooral dat laatste zat ik al aan te denken, meeste mensen hebben denk ik helemaal geen tijd om de taal echt te leren, dus met welke woorden je iets kunt bestellen in een restaurant enzo.
Ligt er maar aan:)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:09 schreef WaSTeiL het volgende:
hee heeft 1 van jullie al eens geprobeerd om een pakketje te sturen naar nederland hoeveel kostte dat en hoelang duurde dat.
ik zit nu in osaka en ik wilwat souveniers terugsturen.
1200 yen? Zoiets?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:31 schreef WaSTeiL het volgende:
de lucht en boot hoeveel kost dat per kilo
Nope, ben 100% Nederlander. Mijn Japans is ronduit slecht, maar ik kan hier op school de dagelijks praatjes onderhand wel redelijk volgen. Heb wekelijks 2 uur prive les en aangezien ik er woon zal ik wel Japans MOETEN praten, dus het gaat een stuk sneller dan wanneer ik Nederland lessen zou volgen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:51 schreef Qunix het volgende:
Binsentu, ben jij een Japanner? Ik heb het gevoel dat je vrij goed Japans kan. Ik probeer ook wat te leren van de Japanse taal, alleen niet actief. Ook interessante weblog
Leuk topic.
http://www.post.japanpost.jp/english/fee/intel/parcel.htmlquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:31 schreef WaSTeiL het volgende:
de lucht en boot hoeveel kost dat per kilo
Waarom is het beleid etc zo erg dan? Wat is er mis mee?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:08 schreef Jossos het volgende:
Even ter informatie voor mensen die zich wagen aan een studie in Japan aan een Japanse uni. Vermijd Kyoto Gaikokugo Daigaku. Het is duur, vol ergerlijke domme mensen en het beleid is absurd.
Nu dat er uit is, ben ik blij dat ik m'n laatste week aan deze universiteit zit. Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat ik ECHT van de Japanse taal houdt, en er ook nog eens aanleg voor heb, enorm van het land en zijn mensen houdt, maar die universiteit is echt de duivel.
Het niveau is nergens naar, en als buitenlandse student zijnde wordt je behandeld als een onnozelaar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:40 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Waarom is het beleid etc zo erg dan? Wat is er mis mee?
Bang dat je de kledingvoorschriften overtreedt van de Yakuzaquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:54 schreef Karimo het volgende:
Is het eigelijk verantwoord om over straat rond te lopen met een korte/3kwarts broek![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:07 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Bang dat je de kledingvoorschriften overtreedt van de Yakuza
Zoek maar eens naar 'Harajuku fashion'.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:54 schreef Karimo het volgende:
Is het eigelijk verantwoord om over straat rond te lopen met een korte/3kwarts broek![]()
Uiteraard leer je sneller met een Japanner of in Japan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 04:46 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Nope, ben 100% Nederlander. Mijn Japans is ronduit slecht, maar ik kan hier op school de dagelijks praatjes onderhand wel redelijk volgen. Heb wekelijks 2 uur prive les en aangezien ik er woon zal ik wel Japans MOETEN praten, dus het gaat een stuk sneller dan wanneer ik Nederland lessen zou volgen.
En het Japans wat je leert in Nederland is meestal heel anders dan het Japans dat ze in Japan spreken.
Je moet het vergelijken met een buitenlander die Nederlands wilt leren.
Hij leert dan bijv. "Goedemorgen! Hoe gaat het met U?"
Vervolgens gaat hij Nederland en hoort dan: "Mogguh! Alles goed?"![]()
Dat soort dingen leer je pas als je er woont/werkt.
Dat vond ik een van de fijne dingen in Japan. Nooit maar dan ook nooit kijken mensen raar op van kleding (veel gewendquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:22 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Zoek maar eens naar 'Harajuku fashion'.![]()
Dat lijkt op een gigantische mochi bal met verschillende smaken mochi midden in. Het lijkt me heerlijk maar ik krijg wel spontaan gaatjes vanquote:
dank je wel. altijd handig als het niet in me tas past.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:10 schreef Blaetman het volgende:
[..]
http://www.post.japanpost.jp/english/fee/intel/parcel.html
Wel duur, maar met de gunstige koers nog wel te doen.
En je hebt meestal toch geen keus.
Houd wel even rekening met het volgende:quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dank je wel. altijd handig als het niet in me tas past.
Ik kijk zelf wel eens op lawson ticket ( lawson is een 24/7 convenience store in japan, sellen ook tickets voor live's)quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:47 schreef SureZal het volgende:
Weet iemand waar je kunt zien wat de concerten van 2008 zijn? (in Japan)
Ik heb al gegoogled maar kan niets vinden..
Koi karperquote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:57 schreef speknek het volgende:
...Hanabi vuurwerk...
Welkom terug!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:26 schreef speknek het volgende:
Dat was voor de mensen die niet wisten wat het was.
Ja. Pusan was verschrikkelijk, maar daarna zijn we naar Gyeong-Ju gegaan, de oude hoofdstad (met heel veel van die sierlijke daken, meer dan ik er in Japan heb gezien), en daar zaten we in een of ander super authentiek guesthouse. Uiteindelijk was het dus nog best relaxt. Hier foto's neerzetten zal offtopic zijn, dus als ik wat geschreven heb link ik m'n weblog wel.
Leuk voor je ! Eerste keer naar Japan? Ik hoop dat je genoeg tshirts bij je hebt. Tis vandaag weer 31 graden en lekker benauwd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:41 schreef Karimo het volgende:
Nog anderhalf week en ik ga naar Nihon! wahoee![]()
Voor de geinteresseerden http://karimocc.blogspot.com![]()
Jeps eerste keer, zeer spannend! Ja ik las al dat het flink heet kan worden, dus ik neem een hele meuk tshirtjes mee. Maarja ik ben in de zomer normaal 45 graden gewend (Egypte), dus dan overleef ik 31 graden ook welquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:32 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Leuk voor je ! Eerste keer naar Japan? Ik hoop dat je genoeg tshirts bij je hebt. Tis vandaag weer 31 graden en lekker benauwd.
Het regenseizoen is zo goed als afgelopen hier, dus de zon laat zich dagelijks weer zien. Op mijn kamer heb ik bijna de hele dag de airco aan, dus binnen merk ik het niet zo, maar zodra ik buitenkom lijkt het net als je 2x zo zwaar bent door de warme lucht die op je drukt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:15 schreef Karimo het volgende:
[..]
Jeps eerste keer, zeer spannend! Ja ik las al dat het flink heet kan worden, dus ik neem een hele meuk tshirtjes mee. Maarja ik ben in de zomer normaal 45 graden gewend (Egypte), dus dan overleef ik 31 graden ook wel. Het is zeker heet en bewolkt? geen zonnetje?
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:01 schreef JoPiDo het volgende:
zwembroeken zodat ik geen onderbroek aan hoef
Maar in Tokyo is het zoveel beter te houden als hier in Kyoto. Vanwege de bergen die hier aan drie zijden Kyoto omringen blijf alle vochtige warme lucht hangen, en komt er nauwelijks wind door. Het is echt benauwd. Maar ik vind het nog goed te hebben tot nu toe!quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:19 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Het regenseizoen is zo goed als afgelopen hier, dus de zon laat zich dagelijks weer zien. Op mijn kamer heb ik bijna de hele dag de airco aan, dus binnen merk ik het niet zo, maar zodra ik buitenkom lijkt het net als je 2x zo zwaar bent door de warme lucht die op je drukt.
Ben nog nooit in Kyoto geweest tijdens de zomer, maar ik moet sowieso niets hebben van hitte en benauwdheid. Vind het in Tokyo al erg genoeg.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:45 schreef Jossos het volgende:
[..]
Maar in Tokyo is het zoveel beter te houden als hier in Kyoto. Vanwege de bergen die hier aan drie zijden Kyoto omringen blijf alle vochtige warme lucht hangen, en komt er nauwelijks wind door. Het is echt benauwd. Maar ik vind het nog goed te hebben tot nu toe!
Pff dat is nog erger als wat er in de westerse wereld rondloopt haha.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:30 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Ben nog nooit in Kyoto geweest tijdens de zomer, maar ik moet sowieso niets hebben van hitte en benauwdheid. Vind het in Tokyo al erg genoeg.
Ahoewel ! De nieuwe zomertrend beloofd toch wel wat ! http://nl.youtube.com/watch?v=oX30SfA0Av4
Ja, ga naar Kusatsu ! Ben er nu 2x geweest en het is echt fantastisch. Hmm, nu ik erover nadenk, het is wel een beetje lastig om er te komen. Ben er die 2 keren met de auto naartoe gegaan en ik kan me nog herrinneren dat het nogal afgelegen ligt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:52 schreef Karimo het volgende:
[..]
Pff dat is nog erger als wat er in de westerse wereld rondloopt haha.
Heeft een van jullie nog leuke evaringen/tips mbt het bezoeken van een Onsen ?![]()
In Kyoto bij het station kan je ook zo'n tour nemen en dan kan je ook naar zo'n soort film studio/theme park. Best saai, maar er worden best vaak series opgenomen en dan kan je kijken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:55 schreef speknek het volgende:
Als je onsens nog een beetje eng vindt, kun je ook naar Ooedo Onsen op Odaiba (Tokyo) gaan. Dat is een thema park in oud-Japanse stijl. Je krijgt een Yukata mee, en alles wordt aan de hand van pictogrammen uitgelegd. Binnen kun je ook lekker eten enzo. Het is wel een stuk duurder dan de gemiddelde Onsen alleen.
http://www.ooedo-global.jp/english/index.html
Ja, dat gaat. Je kunt terecht bij Citibank en het postkantoor. Beiden zijn trouwens alleen open tijdens kantooruren. Dus zaterdagnacht om 3:00 kun je niet even bijpinnen.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:18 schreef JoPiDo het volgende:
kun je in Japan pinnen met je postbank-card? gewoon meastro?
Verwachtte koers is alweer veranderd zie ikquote:Op zondag 29 juli 2007 10:17 schreef speknek het volgende:
We krijgen een nieuwe kans, Binsentu. Een categorie 4 orkaan over Tokyo.
[afbeelding]
En jahoor, precies op die dag (2 aug) vlieg ik weer.
Heb één keer ook bezoek gehad toen ik nog in Nederland zat vanuit Japan. Ik heb ze toen meegenomen naar een molen, zijn er toen zelfs nog in geweest. (was voor mij de eerste keerquote:Op maandag 30 juli 2007 02:28 schreef Doodkapje het volgende:
Vet cool! Twee ex-labmates komen naar Europaen van 17 t/m 23 aug. zijn ze in NL... Maar wat moet ik Japanners nou laten zien? Ik zat zelf te denken aan:
-Amsterdam
-Het lab in Nijmegen
-Openluchtmuseum in Arnhem
-Maastricht
-Festival Rio aan de Rijn in Arnhem
... suggesties?
Mooie foto's!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:00 schreef Jossos het volgende:
En omdat ik toch bezig ben fotos te uploaden
inclusief vlucht? want een ticket kost rond de 1000 euroquote:Op maandag 30 juli 2007 19:28 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vrees dat ik een beetje in herhaling verval. Maar wat is een realistich budget voor laten we zeggen: 2 weken Japan inclusief alles?
Lijkt me wat aan de lage kant. Waar kun je fatsoenlijk verblijven voor een deel van dat bedrag?quote:Op maandag 30 juli 2007 19:30 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik heb per dag 40 euro berekend, maar dat schijnt al behoorlijk te zijn om daar rond te komen
Familiequote:Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Lijkt me wat aan de lage kant. Waar kun je fatsoenlijk verblijven voor een deel van dat bedrag?
Inderdaad, zoveel mogelijk vrienden proberen te maken. Ik heb vorig jaar in 3 weken slechts 500 euro uit gegeven, omdat ik dus bij vrienden die ik aldaar ontmoet heb ben blijven pitten. Het ticket was destijds wel 1200 euro maar dat laten we maar even buiten beschouwingquote:Op maandag 30 juli 2007 23:51 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Familieof gewoon snel en veel vrienden maken, moet in Japan echt geen probleem zijn.
Ja ik heb precies dezelfde tickets gekocht. : Pquote:Op maandag 30 juli 2007 21:44 schreef Karimo het volgende:
Ik heb mn ticket via Finnair voor 830 euro. Soms heb je zelfs tickets voor +- 750 euro. Vanaf dusseldorf via Helsinki. Overnachten heb ik verschillende prijzen, goedkoopste wat ik heb is 11,50 euro. (4en op een kamer) (oak hotel ueno). Opzich best cheap allemaal, maarja je kan het zo duur maken als je zelf wilt he.
Ik zou zowieso zoveel mogelijk sparen, zou zonde zijn als je gebonden bent aan een budget, je moet wel een beetje met gemak op vakantie kunnen.![]()
Buitenlanders (Russen, Fransen, Spanjaarden, Italianen en Hongaren) die ik Nederland mocht laten zien werden gek van:quote:Op maandag 30 juli 2007 02:28 schreef Doodkapje het volgende:
Vet cool! Twee ex-labmates komen naar Europaen van 17 t/m 23 aug. zijn ze in NL... Maar wat moet ik Japanners nou laten zien? Ik zat zelf te denken aan:
-Amsterdam
-Het lab in Nijmegen
-Openluchtmuseum in Arnhem
-Maastricht
-Festival Rio aan de Rijn in Arnhem
... suggesties?
Nee je gaat in het vliegtuig al tanken ofcoz.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:47 schreef JoPiDo het volgende:
MORGEN GA IK VLIEGEN!!!!
OVERMORGEN ZIT IK AAN DE SAKE!!!!
En dan vet dronken worden van een biertje, vanwege de drukteverschillen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:08 schreef Blaetman het volgende:
[..]
Nee je gaat in het vliegtuig al tanken ofcoz.
free beer gek.
Geloof me, ze hebben geen flauw idee wat nazi's zijn, en zijn zich dus ook van geen enkel kwaad bewust. En daarbij, je ziet hier het originele boeddhistische teken (de Nazi swastika alleen dan andere draairichting) op zo'n beetje elk straatschrijntje dat je tegenkomt, en heel veel mensen verwarren de twee.quote:
Lees dit eerste post maar eensquote:
10.000 euro !? stond dat echt in deel 1?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:06 schreef Scarface2004 het volgende:
Japan zou ik graag nog een keer heenwillen, of anders Zuid-Korea.
In deel 1 zag ik dat een georganiseerde trip 10.000 euro was.
Is dat nog steeds zo?
Tja dat is net zoiets als je zegt dat een auto 100.000 euro kost. Het hangt van allemaal factoren af.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:06 schreef Scarface2004 het volgende:
Japan zou ik graag nog een keer heenwillen, of anders Zuid-Korea.
In deel 1 zag ik dat een georganiseerde trip 10.000 euro was.
Is dat nog steeds zo?
Inderdaad! Als je het goed aanpakt, en je reist alleen of met een gezelschap waarbij je de dingen zelf regelt, dan kun je voor 1500 euro klaar zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:40 schreef Karimo het volgende:
[..]
Tja dat is net zoiets als je zegt dat een auto 100.000 euro kost. Het hangt van allemaal factoren af.
Verschilt per organisatie en per trip natuurlijk. Denk dat het kan varieeren van 1500 tot ....nouja het kan zo duur als het maar kan denk ik. 22 daagse trip door (noord) japan via koningaap.nl is zon 3000 euro.
Hoezo zou dat n probleem zijn? Voor Japan heb je toch geen visum nodig? je hebt een Nederlands paspoort dus lijkt me geen enkel probleem hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:24 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Inderdaad! Als je het goed aanpakt, en je reist alleen of met een gezelschap waarbij je de dingen zelf regelt, dan kun je voor 1500 euro klaar zijn.
Ik hoop volgend jaar met Sakura in Japan te zijn, ligt er een beetje aan of het mij lukt er te komen. Ik wil in Singapore beginnen, en dan langzaam naar het noorden trekken. Ben benieuwd of ik van Shanghai met de boot naar Osaka kan! Dit kan wel, maar of ze me ook het land in laten, is andere koek...
(sorry ik heb niks in dit topic te zoeken maar scrollde er toevallig langs)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 03:12 schreef Jossos het volgende:
[..]
Geloof me, ze hebben geen flauw idee wat nazi's zijn, en zijn zich dus ook van geen enkel kwaad bewust.
Voor Japan geldt: wil je er in, moet je bewijs hebben dat je ook weer weg gaat. Ik weet niet of ik hier in Nederland al mijn ticket van Tokyo naar huis wil boeken, omdat dit mijn vrijheid beperkt. Als ik in Singapore begin, weet ik niet precies waarneer ik in Tokyo aan kom.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:49 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Hoezo zou dat n probleem zijn? Voor Japan heb je toch geen visum nodig? je hebt een Nederlands paspoort dus lijkt me geen enkel probleem hoor.
Ik ga hopelijk volgend jaar weer terug, voor vakantie![]()
Ik kende ook een koreaan in Japan die het mooi vond een legerjack met de duitse vlag te dragen en soms "sieg heil" te zeggen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
(sorry ik heb niks in dit topic te zoeken maar scrollde er toevallig langs)
Maar wat een flauwe kutsmoes..
Ze zijn toch niet achterlijk ofzo?
Ze zijn niet achterlijk nee, maar de geschiedenis die de koters hier op school krijgen behandelt praktisch niets over de 2e WO. Heel kort zeggen ze dat Japan wel een beetje fout was tijdens de oorlog, maar ook dat ze zich steen en been hebben verzet tegen de invloeden van buitenaf.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
(sorry ik heb niks in dit topic te zoeken maar scrollde er toevallig langs)
Maar wat een flauwe kutsmoes..
Ze zijn toch niet achterlijk ofzo?
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:25 schreef JoPiDo het volgende:
ik ben er, maar ik heb geen bagage
en ik heb mijn hoofd alweer gestoten aan de ingang van de metro
Ja, dat klopt, ik ben even een vergelijking aan het zoeken, maar kan er even geen vinden. In hun geschiedenis boek staat wel degelijk iets over de 2e wereldoorlog, maar het is niet echt veel en ze concentreren zich voornamelijk op de geschiedenis in Azie. Dat is begrijpelijk, wij krijgen ook voornamelijk les over het Westen. Dat gezegd heb ik er helemaal geen problemen mee dat ze zo gekleed zijn, het feit dat de politie hier niets aan doet, zegt al genoeg. Het lijkt me heel sterk sterk dat ze daadwerkelijk neo-nazi's zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:58 schreef Jossos het volgende:
[..]
Ze zijn niet achterlijk nee, maar de geschiedenis die de koters hier op school krijgen behandelt praktisch niets over de 2e WO. Heel kort zeggen ze dat Japan wel een beetje fout was tijdens de oorlog, maar ook dat ze zich steen en been hebben verzet tegen de invloeden van buitenaf.
En over de oorlog in Europa krijgen ze al helemaal niets mee. Enkel de mensen met interesse in geschiedenis kijken verder dan de door de staat voorgeschreven boeken, maar de gemiddelde Japanner weet echt niet beter.
gaaaaf!! Als je de kans hebt, graag een verslag!quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:01 schreef Karimo het volgende:
Zo...ik zit nu eindelijk ook in Tokyo, wat een lange reis zeg pfff..werd er wel even gaar van en toen ik hoorde dat het om 9 uur sochtends al zowat 30 graden was, toen dacht ik echt van NEEEE.
Flink gezweet vandaag, maarja beter dan regen dit haha. Sommige mensen zijn echt zo behulpzaam en lief, geweldig!
Woensdag even gezellig doen met Bisentu. Een vriendin van me heeft geregeld dat we woensdag avond naar een of andere show gaan met.... HARD GAY / RAZOR RAMON ergens in Shinjuku, echt lachen
![]()
Welkom! Leuk dat je me meteen hebt gebeld!.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:01 schreef Karimo het volgende:
Zo...ik zit nu eindelijk ook in Tokyo, wat een lange reis zeg pfff..werd er wel even gaar van en toen ik hoorde dat het om 9 uur sochtends al zowat 30 graden was, toen dacht ik echt van NEEEE.
Flink gezweet vandaag, maarja beter dan regen dit haha. Sommige mensen zijn echt zo behulpzaam en lief, geweldig!
Woensdag even gezellig doen met Bisentu. Een vriendin van me heeft geregeld dat we woensdag avond naar een of andere show gaan met.... HARD GAY / RAZOR RAMON ergens in Shinjuku, echt lachen
![]()
waar is het?! Ik wil ook naar hardgayquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:01 schreef Karimo het volgende:
![]()
Bedoel je deze gasten?quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:08 schreef Renzoku het volgende:
oops
Stadsdelen die je moet vermijden? Ik neem aan dat je Tokyo bedoelt?quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:16 schreef Scarface2004 het volgende:
Veel positieve reacties.
Leuk om te lezen allemaal.
Maar zijn er ook negatieve dingen over Japan te noemen?
Of bepaalde stadsdelen die je beter kan vermijden?
Dat alles zo perfect geregeld is. Dat klinkt als een voordeel, maar ik heb liever wat meer vrijheid. Ik heb al eens eerder verteld dat wanneer Japanners op reis gaan er een compleet reisschema (tot op de minuut) word samengesteld. Vergadering worden er over gehouden, er word een commissie in werking gesteld met telefoonkettingen e.d. Als je 1 minuut te laat bent word je al meteen gebeld "Waar blijf je!" En er weinig plaats voor wijzigingen. Zodra er dan iets onverwachts gebeurd is het meestal meteen paniek. Nederlanders (westerlingen) hebben dan meestal zoiets van "Mwah, we zien wel wat er gebeurd."quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:36 schreef Scarface2004 het volgende:
Het is meer dat iedereen postief over Japan is, ikzelf ook hoor.
Maar voor degene die al in Japan zijn geweest.
Misschien hebben die wat vervelende ervaringen met bepaalde Japanse regelingen.
Zoals hier bijvoorbeeld:
Voordeeluren kaart die 09:00 ingaat, de trein vertrekt 08:59.
Vervolgens komt de conducteur moeilijk doen vanwege 1 minuut.
Dat soort dingen bedoelde ik te zeggen.
Of heeft niemand iets negatiefs in Japan meegemaakt?
Ja, in Nederland doen ze er wel soepel mee, maar alleen omdat die treinen toch altijd te laat komen. In Japan komen ze altijd op tijd en op de goede plek. : )quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:36 schreef Scarface2004 het volgende:
Het is meer dat iedereen postief over Japan is, ikzelf ook hoor.
Maar voor degene die al in Japan zijn geweest.
Misschien hebben die wat vervelende ervaringen met bepaalde Japanse regelingen.
Zoals hier bijvoorbeeld:
Voordeeluren kaart die 09:00 ingaat, de trein vertrekt 08:59.
Vervolgens komt de conducteur moeilijk doen vanwege 1 minuut.
Dat soort dingen bedoelde ik te zeggen.
Of heeft niemand iets negatiefs in Japan meegemaakt?
In Nederland soepel? Echt nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:56 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Ja, in Nederland doen ze er wel soepel mee, maar alleen omdat die treinen toch altijd te laat komen. In Japan komen ze altijd op tijd en op de goede plek. : )
Bij mij rekenen ze het dan meestal wel goed hoor. :Squote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:01 schreef xienix84 het volgende:
[..]
In Nederland soepel? Echt nietMet die voordeelurenkaart zijn ze echt niet soepel. Ik trein regelmatig en dan hoor je weleens van die dingen (gelukkig niet zelf meegemaakt
). Bijv. het is 9.15 en de trein is om 8.55 vertrokken, dan gaan conducteurs soms toch boetes geven omdat de voordeelurenkaart pas na 9u ingaat en de persoon voor 9u is gaan treinen. Dat soort dingen.
Echt! Das mooi, ik hoor echt ontzettend vaak klagende mensen of mensen die ah slijmen zijn... ik vind het ook muggenziften hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:03 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Bij mij rekenen ze het dan meestal wel goed hoor. :S
In Nederland springen ze er gewoon over heen denk ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:19 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Echt! Das mooi, ik hoor echt ontzettend vaak klagende mensen of mensen die ah slijmen zijn... ik vind het ook muggenziften hoor.
Overigens ben ik in Japan in de trein vrijwel nooit gecontroleerd. Alleen toen ik dagenlang met een Juu Hachi Kippu reisde. Maar goed, je hebt natuurlijk die hekjes bij de stations.
Het uitzicht over Hakodate is nog veeeel mooier bij nacht, als het sneeuwt en je niks zietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:05 schreef speknek het volgende:
[afbeelding]
Hakodate, waar je NIET het beroemde uitzicht over de stad gaat zien.
Maar voor de rest een uitermate tof land hoor. Ga het missen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 06:59 schreef Binsentu het volgende:
Ja, dat klopt, ik ben even een vergelijking aan het zoeken, maar kan er even geen vinden. In hun geschiedenis boek staat wel degelijk iets over de 2e wereldoorlog, maar het is niet echt veel en ze concentreren zich voornamelijk op de geschiedenis in Azie. Dat is begrijpelijk, wij krijgen ook voornamelijk les over het Westen. Dat gezegd heb ik er helemaal geen problemen mee dat ze zo gekleed zijn, het feit dat de politie hier niets aan doet, zegt al genoeg. Het lijkt me heel sterk sterk dat ze daadwerkelijk neo-nazi's zijn
Vincent, echt super bedankt voor de coole trip! we hebben ons echt kapot gelopen! en waar vincent 1 stap doet, moet ik er 2 doenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:37 schreef Binsentu het volgende:
Zo, ben vandaag met Karimo op stap geweest.
We hadden afgesproken op Hachiko square in Shibuya. Ik was vergeten hem te vertellen hoe ik eruit zag (stom van me) dus hij liep langs me heen en vroeg aan het andere buitenlander of hij Vincent was.![]()
Hierna zijn we door de intense hitte naar Harajuku gelopen via Yoyogi park. Hier een blueberry milkshake gedronken en toen naar Shinjuku gelopen. Hier naar het Tokyo Metropolitan Government Building geweest voor een mooi uitzicht over de hele stad.
Hierna waren we bekaf dus hebben we in een coffeeshop wat gedronken. Hierna is Karimo samen met Miho (?) naar Hard Gay gegaan en ben ik weer terug naar huis gegaan.
Een geslaagde dag en als je weer terug in Tokyo bent moet je me zeker bellen. Als ik niets te doen heb kunnen we gewoon weer wat afspreken.
En nu naar bed, ben veels te moe.
Geen probleem ! Heb het ook erg leuk gehad. Volgende keer gaan we naar Shimo Kitazawa.. Dan kunnen we de trein vanuit Shibuya pakken en dan kunnen we aldaar een beetje relaxen. Dan hoeven we ook niet veel te lopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 04:28 schreef Karimo het volgende:
[..]
Vincent, echt super bedankt voor de coole trip! we hebben ons echt kapot gelopen! en waar vincent 1 stap doet, moet ik er 2 doenmaar ondanks dat was het echt geweldig!. nogmaals bedankt! We gaan zeker weer ff meeten als ik weer terug ben in Tokyo.
shitshitshithsishit!! GEEN HARDGAY gezien. Vriendin van me, die me naar die show bracht, had zich in de datum vergist. Hij kwam een dag later, dus vanavond!, maarja dan kost me dat weer 4000 yen en dan moet ik nog eens alleen geen. Laat dus maar zitten. Erg jammer, had me er op verheugd.
Het was een comedy show van 2 uur lang! met allemaal verschillende stand-up comedians (vaak duo's) die niet zo lang in het vak zitten of in iedergeval niet zo populair nog zijn (op HG na dan). Sommige waren best lachen, ook al verstond je er niets van, je snapte de grappen soms wel (ik had ook geluk dat ik een tolk bij me had).
Daarna ben ik was gaan eten in een indiaans restaurant in Shinjuku, indiaans is echt een aanrader! JAMMIE. Echt grappig als je die indiaanse gasten japans hoort praten. Na het eten zijn we even bij een bar wat gaan drinken, japanse dranken..dat slaat wel aan pphhoee. Gelukkig de laatste metro nog kunnen pakken naar Ueno.
Ik zal vandaag of morgen wat fotos van mn tripje met Vincent op mn blog zetten (zie sig)![]()
Lijkt me erg leuk om naar Shimo Kitazawa te gaan! dan maken we direct een foto van ons 2quote:Op donderdag 9 augustus 2007 04:47 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Geen probleem ! Heb het ook erg leuk gehad. Volgende keer gaan we naar Shimo Kitazawa.. Dan kunnen we de trein vanuit Shibuya pakken en dan kunnen we aldaar een beetje relaxen. Dan hoeven we ook niet veel te lopen![]()
Ow ja ! En dan moeten we ook nog een foto maken met ons 2en, dat zijn we helemaal vergeten !
Erg jammer dat je HG niet hebt kunnen zien, was je trouwens de enige buitenlander in het publiek? Hebben ze je er niet uitgepikt? Of doen ze dit niet bij Japanse cabaretiers. hehe
Trouwens, die gast van BicCamera zei dat je naar Ikebukuro (池袋) moest gaan voor die ring om je fisheye aan te sluiten. Daar zitten een stuk of 5 BicCamera's bedenk ik me net, maar ik weet welke je moet hebben. Er is er namelijk eentje gespecialiseerd in camera's.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:14 schreef Karimo het volgende:
[..]
Lijkt me erg leuk om naar Shimo Kitazawa te gaan! dan maken we direct een foto van ons 2![]()
Ik was volgens mij wel de enige buitenlander daar ja haha, maar volgens mij is dat niemand opgevallen, heb teminste niets gemerkt. Verder hebben ze ook niemand eruit gepikt![]()
Oak hotel zit ik: http://www.oakhotel.co.jp/english/quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:34 schreef SureZal het volgende:
Karimo, welk hotel zit je (gezien je maar 11,50 betaald ^__^)
Womb schopt kont idd. Hier komt ook wat meer volwassener publiek. En de vrouwen...tja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:59 schreef Karimo het volgende:
[..]
Thanks voor de info Bisentu! Ik ga het eens uitvinden.
Gister ben ik naar Club Womb geweest in Shibuya, echt een dikke vette party tot 5 uur in de ochtend, daarna heerlijk ramen gegeten bij een tentje verderop. De entree was wel duur die avond (4000yen - 25 euro ofzo). Maargoed de party was erg goed!. Ook erg grappig om te zien dat alle aziatische meisjes zwaar op caucasians lopen te geilen, als je een erg europeaans uiterlijk heb, dan ben je daar echt een god hahah.
Gisteren nog met mijn vriendin over gehad, iemand op het werk nodigde haar uit om wat te drinken. Toen ze hem afwees en vertelde dat ze naar een Izakaya ging met haar vriend, begon hij meteen te zeggen dat het moest uitmaken. Ik was namelijk buitenlander en zag haar dus alleen maar als 'sex-friend' en niet als een daadwerkelijke vriendin. Ze moest maar een leuke Japanse vriend zoeken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:56 schreef Jossos het volgende:
Veel van de jongeren hebben ook zo'n instelling hoor. Ze zijn in een relatie tot ze iets beters tegen komen. Er is zo veel overspel hier, en wordt allemaal maar normaal gevonden. Best deprimerend.
Ook zijn de hosts etc. een erg raar fenomeen.
Deze docu moet je maar eens kijken mocht je interesse hebben. Persoonlijk vond ik het een heel goede documentary. De meeste docu's over Japan hebben op de een of andere manier altijd een laagje dat alles hier leuk en perfect is, terwijl er hier zoveel dingen zo bizar in elkaar steken. Ik houdt van de taal en de mensen, maar sommige moderne aspecten van de Japanse cultuur zal ik nooit compleet kunnen begrijpen.http://video.google.com/videoplay?docid=-6186147595582048109
Er zijn veel verschillende gradaties van host(ess) bars. Een vriendin van me werkt ook bij een hostess bar maar is zeker niet zoals de vrouwen geinterviewed in de docu. Ze werkt in een high-class bar waar tig hoge bazen komen van banken, multi-nationals etc. Natuurlijk zijn ook daar wel meisjes die met de mannen naar bed gaan, maar het is vooral voor die mannen om een goed intelligent gesprek te hebben met mooie jonge meisjes. Maar het is dan ook echt een heel dure bar, en haar loon iedere maand voor slechts 3 avonden in de week ligt niet al te veel onder dat van Issei-san..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:23 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Thanks voor de link trouwens, ben hem nu aan het kijken, wel interessant dat het een documentaire over host bars is en niet hostess bars. Nu weet ik eindelijk wat die gladde jongens bij het station altijd aan de meiden vragen. Mij vertelde ze altijd ze aan rekruteren waren voor hostess bars.
Die jongens zien er trouwens wel erg verwijfd uit altijd.
thanks, was wel weer interessant.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:56 schreef Jossos het volgende:
Veel van de jongeren hebben ook zo'n instelling hoor. Ze zijn in een relatie tot ze iets beters tegen komen. Er is zo veel overspel hier, en wordt allemaal maar normaal gevonden. Best deprimerend.
Deze docu moet je maar eens kijken mocht je interesse hebben. Persoonlijk vond ik het een heel goede documentary. De meeste docu's over Japan hebben op de een of andere manier altijd een laagje dat alles hier leuk en perfect is, terwijl er hier zoveel dingen zo bizar in elkaar steken. Ik houdt van de taal en de mensen, maar sommige moderne aspecten van de Japanse cultuur zal ik nooit compleet kunnen begrijpen.http://video.google.com/videoplay?docid=-6186147595582048109
In Nederland moet je ook nog eerst een afspraak maken voor een foto dus dat duurt ook weer een week. Nette service dus.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:34 schreef Binsentu het volgende:
Ben vandaag voor de eerste keer naar de Japanse dokter geweest. Was namelijk gisteren door mijn rug gegaan.
In Japan bestaat er niet zoiets als een huisarts, maar er zijn heel veel klinieken. (クリニック) Hier dus naartoe gegaan met een Japanse vriend. Het eerste wat ze deden was röntgenfoto's maken. Dit was erg leuk, ik was namelijk te lang en zat dus niet op de juiste hoogte voor een foto. De assistent krabde letterlijk zijn hoofd en zei toen: "Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak"
Mijn rug- en nekwervel zagen er perfect uit, dus het zijn alleen de spieren die in de knoop zitten.
Ik hoopte eigenlijk dat hij me spierverslappers zou geven, maar hij heeft me van die warmte pleisters aangeboden. Een soort van tijgerbalsem pleisters. Die dingen zijn trouwens erg populair in Japan, je kunt ze bijna overal krijgen. Ik moet zeggen dat ik er niet echt veel van merk. Al met al moest ik 10,000 円 betalen, maar hier krijg ik gelukkig 80% van terug van de verzekering.
Ah, mijn ouders komen de 13e aan in Tokyo. Ik moet ze om 7:00 's ochtends ophalen op Narita. Dat betekend dat ik de trein van 5:00 moet pakkenquote:Op zondag 12 augustus 2007 07:41 schreef Pheno het volgende:
Op 12 september ben ik ook In Tokyo [afbeelding]
En nu een maand lekker vakantie voorpret, met het uitzoeken wat we zeker willen zien, de rest laten we gewoon gebeuren
24 dagen. Ik denk nooit zo aan het vertrek, dus dat vergeet ik steeds lieverquote:Op zondag 12 augustus 2007 09:46 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Ah, mijn ouders komen de 13e aan in Tokyo. Ik moet ze om 7:00 's ochtends ophalen op Narita. Dat betekend dat ik de trein van 5:00 moet pakken
Hoe lang blijf jij?
Heel interessant. Ik was wel verbaasd over de bedragen die ze daar verdienen. En jezus $250 voor een fles champagnequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:56 schreef Jossos het volgende:
Het is wel een beetje een deal met de duivel. Zwaar centen verdienen, maar je zult er wel heel hard zelf-respect mee verliezen denk ik zo. Mja, er zijn genoeg mensen die daar niet zoveel problemen zullen hebben..quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:16 schreef SureZal het volgende:
[..]
Heel interessant. Ik was wel verbaasd over de bedragen die ze daar verdienen. En jezus $250 voor een fles champagnedat is idd dikke buisness..
Ik vraag me alleen af wat die jongens gaan doen als ze de 30 zijn gepasseerd. Bij vrouwen is dit nog erger. Die worden volgens mij op straat gegooid. Ik denk niet dan dat ze nog veel kans hebben op de 'normale' arbeidsmarkt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:39 schreef Jossos het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een deal met de duivel. Zwaar centen verdienen, maar je zult er wel heel hard zelf-respect mee verliezen denk ik zo. Mja, er zijn genoeg mensen die daar niet zoveel problemen zullen hebben..![]()
Bij de meisjes is het veelal zo dat ze toch nog wel aan de man kunnen komen en gewoon trouwen.. De mannen.. tja.. als je hier het gigantische aantal oude mannen ziet die niet andrs doen dan met hun lightsabers mensen parkeerplaatsen op moeten jagen denk ik zo dat er werk genoeg isquote:Op zondag 12 augustus 2007 17:02 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af wat die jongens gaan doen als ze de 30 zijn gepasseerd. Bij vrouwen is dit nog erger. Die worden volgens mij op straat gegooid. Ik denk niet dan dat ze nog veel kans hebben op de 'normale' arbeidsmarkt.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:24 schreef Jossos het volgende:
[..]
het gigantische aantal oude mannen die niet andrs doen dan met hun lightsabers mensen parkeerplaatsen op moeten jagen denk ik zo dat er werk genoeg is![]()
Rod Stewarts met lightsabersquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:19 schreef JoPiDo het volgende:
ik zie ze al staan met hun gefohnde haar en bijgewerkte wenkbrauwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |