Actueel satelietbeeld:quote:Op zondag 15 juli 2007 15:37 schreef Coelho het volgende:
iemand een idee waar op dit moment de lijn bewolking/zonneschijn ligt? Apeldoorn heeft nog steeds dikke bewolking en ik wil nog wat zon vandaag...
Tis maar wat je lekker noemt. Ik heb toestraks staan tennissen en ik zweette me de pleuris. > 25 graden hoeft voor mij niet.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:12 schreef Adelante het volgende:
30 graden in arnhem en lekker broeierig...
Van 25 tot 33/34 graden, klein beetje wind, niet te vochtig, vind ik wel oké.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:46 schreef Eveli het volgende:
[..]
Tis maar wat je lekker noemt. Ik heb toestraks staan tennissen en ik zweette me de pleuris. > 25 graden hoeft voor mij niet.
quote:Op zondag 15 juli 2007 17:30 schreef garnage-patrick het volgende:
warm weer in groningen!
net helemaal toen ik me auto ff stukje moest duwen...
versnellingsbak stuk... staat vast in zijn 5....
godskolere! anderhalf week voor me vakantie...
wie weet trouwens wat voor soort weer het vaak in de zuidelijke gedeelte van de vogezen is?
veel regen? lekkerder dan hier? want das me vakantieadres namelijk.
Verder kan ik er weinig over vinden. De temperatuur zal wel oké zijn, maar ook zeker kans op onweersbuien.quote:Er zijn verschillende meteorologische verschillen tussen de oostelijke en westelijke gebieden van de keten. De jaarlijkse regenval is veel hoger en de gemiddelde temperatuur is veel lager in het westen dan in het oosten.
Hier helemaal niksquote:Op zondag 15 juli 2007 18:18 schreef kepler het volgende:
vandaag veel onweer in Delft begreep ikNet toen ik een weekend in Roosendaal zat
volgens de NS iig 1 inslag in Delft, want het spoor was een beetje van slag door een blikseminslag in Delftquote:
Hier de 7e onweersdag. 24 totaal dit jaar. Dus regelmatig onweer in de buurt. Maar meestal waren het maar een paar flitsen of donders. Maar mag zeker niet klagen.quote:Op zondag 15 juli 2007 18:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wow ging effe lekker los, vanmiddag in de verte dikke rommels, ik stond foto's te maken toen het helaas begon te regenen. Van een shelf was nog maar weinig van over gebleven. Toen moest ik maar naar huis, maar mijn maat kwam er ook aan en besloot maar even mee te gaan. Op gegeven moment een enorme flits, 2 sec later enorme knalprachtig
6de onweersdag deze maand. Opvallend was de neerslag: 4.8mm met max rainrate van 86.0mm.
ja, gaat hard he? Was hier onder de bewolking net 20, maar toe de zon doorbrak voelde je je gelijk in een broeikas. Misschien dat mijn vader daarom zo in z'n element wasquote:Op zondag 15 juli 2007 19:17 schreef Evil-Cherry het volgende:
Warm zeg, nu het zonnetje er weer is..
En dus maak je maar een TVP?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef TommyGun het volgende:
TVP, warm in 't zuiden
Wowquote:Op zondag 15 juli 2007 20:51 schreef DemonRage het volgende:
Nog steeds mooi weer in Eindhoven...
Zoek de 16 luchtballonnen op deze panoramafoto...
Zou dat het verwachte MCS zijn?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:56 schreef DemonRage het volgende:
Btw... hier is nu altocumulus floccus met virga te zien.
Op het moment ontstaat er bij de zuidwest-kust van Frankrijk een lekker onweerscomplex.
quote:Op zondag 15 juli 2007 22:27 schreef highway101 het volgende:
Estofex:
A risk exists that storms develop further east along the frontal zone. If they do, they may become supercells with a threat of tornadoes and large hail. This threat is conditional, but if storms form, they may produce large hail, severe downbursts and even tornadoes.
voor vannacht. Ben benieuwd.
quote:Op zondag 15 juli 2007 22:39 schreef DemonRage het volgende:
ff wat warmlopertjes (uit Amerika natuurlijk):
Erg actief onweersbuitje #1
Erg actief onweersbuitje #2 (lekker harde knal opeens)
Erg actief onweersbuitje #3
Onweersbuitje vanuit een vliegtuigje
Mooie time lapse van een LP supercell. (rotatie van de mesocycloon is goed te zien)
Zeer mooie time lapse van een roterende supercell met een dikke mesocycloon.
Indrukwekkende squall line.
Veel kijkplezier.
die squall line lijkt op 17/07/04quote:Op zondag 15 juli 2007 22:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat laatste filmpje is zeker indrukwekkend. Squall line.
![]()
Die laatstequote:Op zondag 15 juli 2007 22:39 schreef DemonRage het volgende:
ff wat warmlopertjes (uit Amerika natuurlijk):
Erg actief onweersbuitje #1
Erg actief onweersbuitje #2 (lekker harde knal opeens)
Erg actief onweersbuitje #3
Onweersbuitje vanuit een vliegtuigje
Mooie time lapse van een LP supercell. (rotatie van de mesocycloon is goed te zien)
Zeer mooie time lapse van een roterende supercell met een dikke mesocycloon.
Indrukwekkende squall line.
Veel kijkplezier.
quote:OPFLITSENDE SATELLIET
Vanavond weerspiegelt de zon op een Iridium-satelliet.Vooral nabij de lijn Drachten-Venlo is dit goed te zien. Kijk om 23.27 uur naar het NO op 35 graden hoogte waar gedurende enkele seconden een heldere 'ster' verschijnt.
tnx zo ff kijken dusquote:Op zondag 15 juli 2007 23:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tip voor zometeen:
http://teletekst.nos.nl/tekst/718-01.html
[..]
Vanuit Eindhoven heb ik 'm niet kunnen zien, maar zo ver kon ik ook niet de lucht in kijken.quote:Op zondag 15 juli 2007 23:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tip voor zometeen:
[..]
Ook ff gekeken, maar niks te zien hier. Of te bewolkt of er was gewoon niks te zien in Maastrichtquote:Op zondag 15 juli 2007 23:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tip voor zometeen:
[..]
Volgens mij hangt ook zoiets over Nederland. Het lijkt met sterk dat het al uren lang regent boven midden Nederland. Het ziet eruit als een cirkel als op de buienradar gadget van Vista kijkt....quote:Op zondag 15 juli 2007 23:14 schreef DemonRage het volgende:
Ik zie op de radar opeens een vochtexplosie boven de zuidelijke helft van Frankrijk. Kan zijn dat er zoveel condensatie optreedt dat de radar het nčt als lichte neerslag ziet: een soort van ruis.
Morgen ochtend vroeg bij Zeeland. Trekt waarschijnlijk over het westen van het land.quote:Op zondag 15 juli 2007 23:38 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Volgens mij hangt ook zoiets over Nederland. Het lijkt met sterk dat het al uren lang regent boven midden Nederland. Het ziet eruit als een cirkel als op de buienradar gadget van Vista kijkt....
Dat Franse buiensysteem heeft haast. ETA voordat die hier is?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
WTF!!!! Damn dat maar snel een nieuwe raam in mijn dakraampje komt, die is gister op een 1 of andere manier gebarstquote:
lijkt het vooralsnog wel op ja. Laat ik maar eens snel naar mijn werk fietsen danquote:Op maandag 16 juli 2007 07:25 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens het knmi trekt de bui over het westen heen , maar ik denk zelf dat de bui meer landinwaarts gaat trekken (meest actieve stuk) check de zwarte pitten![]()
Leuk buitje danquote:Op maandag 16 juli 2007 07:39 schreef DarkElf het volgende:
mij hemel wat een geweld net hier(boven Antwerpen)
het leek wel een verduistering, keihard regenen en hagelstenen zo groot als best flinke knikkers.. (vroeg me serieus af of mij ramen dit wel leuk vonden) ik zag de overkant van de straat gewoon even niet meer
de straat is iig te goed gevoed met water, er is van alles omgewaaid ...
klopt Rtificial rijdt richting rotterdam, heeft bij roosendaal wel enorme regen gehad maar al niet meer die enorme windstoten en enorme hagelstenen die we hier haddenquote:Op maandag 16 juli 2007 08:08 schreef E.T. het volgende:
Vlak voor Rotterdam stort die bui helemaal in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |