abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51640470
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:31 schreef Bartjebart het volgende:

Dit valt overigens niet meer onder de garantie natuurlijk...
Uiteraard niet, maar ik betaal liever voor nieuwe doppen dan die dingen weg te gooien als ze in principe nog prima zijn

Dank je wel voor je uitleg!
pi_51648076
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:16 schreef doshi het volgende:

[..]

Je kan toch het filiaal opbellen en vragen naar de klantenservice? Dat hele bezorggebeuren bij de Ikea is echt ruk, ik woon in Friesland en hier komen ze maar 1 keer in de zoveel weken, zit je 6 tot 8 weken op je spullen te wachten...
wie gaat dan ook in Friesland wonen
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_51648186
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:10 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Leeuwarden is toch wel een stuk groter dan Sliedrecht .
Nou...met alle respect Nja op zich had Sliedrecht een geweldige afzetgebied, tot Barendrecht open ging. Want Barendrecht, waar ik nu dan maar zit , begon qua omzetten en bezoekers pas echt vanaf de maanden augustus-september 06 te draaien en record na record werd gebroken...en het is nu alleen nog maar de vraag of we in FY08 ofFY09 de grootste van Nederland worden
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_51650408
Waarom zijn die Ikea-maten zo k*t Ons dekbedovertrek is 220 breed en 240 lang, maar volgens mij zijn al die lits-jumeaux dekbedovertrekken van de IKEA 240 breed en 220 lang.... Waarom???? Ik vind ze zo leuk
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 09:01:42 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51651047
Volgens mij heb jij je dekbed verkeerd om liggen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51651280
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:01 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij heb jij je dekbed verkeerd om liggen
Noop. Waarom klopt het met alle andere dekbedovertrekken in normale winkels wel???
I had a signature once. It was awful.
pi_51651696
[..]

Welke poten heb je? De A-poten, de A-poten met wiel of de T-poten?

De T-poten zijn met z'n tweeen goed in hoogte te stellen. 1 houd het bureau vast en de ander draait het schroefje op de poten los en bepaald de hoogte en schroeft de poten weer vast.

Wanneer er A-poten onderstaan gaat het erg lastig worden... en zul je de combinatie waarschijnlijk toch op z'n zij moeten leggen.

Verder is het misschien niet handig om de hoogte van het bureau aan te passen aan de hoogte van het ladenblok, maar juist aan de lengte van de gebruiker... Stel je een bureau te hoog af, dan loop je in de toekomst het risico onwijs last van je rug te krijgen in verband met een verkeerde werkhouding.
[/quote]

Wij hebben de T-poten, gelukkig! Het gaat maar om een paar centimeters, het bureau staat nu op z'n laagst en zou zowiezo wat hoger mogen. Van het weekend maar eens proberen. Bedankt voor je reactie!
pi_51652902
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Noop. Waarom klopt het met alle andere dekbedovertrekken in normale winkels wel???
Wat doe je toch moeilijk zeg . Je kunt het dekbed toch zo bijdraaien? Dan ben je toch overal vanaf... volgens mij heeft een dekbed namelijk normaal niet specifieke kanten...

En verder gaat IKEA uit van internationaal meest geldende maten... daarom hebben wij ook dekbedden van 150x200 ipv 140x210 of zo en zijn onze kussens 50x60 ipv groter
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:29:34 #99
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_51665815
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

tsjah, Friesland staat nog steeds niet op de planning voor komende jaren:

FY09 Leiderdorp
FY10 Zwolle/Meppel
FY11 Den Bosch

tip: zoek een andere zwager
Deze informatie was naar mijn weten toch best wel nog geheim enzo.. en trouwens, Zwolle/Meppel en Den Bosch zijn nog niet eens officieel toegezegd enzo .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:32:36 #100
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_51665921
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef Adelante het volgende:

[..]

te klein marktgebied, daarom moest Sliedrecht ook dicht helaas...
Nee, Sliedrecht moest dicht omdat er geen ruimte voor uitbreiding van het pand was, en ze daardoor te weinig assortiment konden showen . Sliedrecht draaide voor sluiting nog steeds winst enzo .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:46:54 #101
3185 Adelante
To let it go now
pi_51668442
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Deze informatie was naar mijn weten toch best wel nog geheim enzo.. en trouwens, Zwolle/Meppel en Den Bosch zijn nog niet eens officieel toegezegd enzo .
ik had het dan ook over "planning", IKEA's planning kennende zal het wel 2014 worden Tevens zal met het inzakken van de branche voor woninginrichting komende jaren niets met zekerheid te zeggen zijn
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:48:53 #102
3185 Adelante
To let it go now
pi_51668487
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Nee, Sliedrecht moest dicht omdat er geen ruimte voor uitbreiding van het pand was, en ze daardoor te weinig assortiment konden showen . Sliedrecht draaide voor sluiting nog steeds winst enzo .
uhm... Sliedrecht moest de laatste jaren geld bij hoor Dat de gebudgetteerde omzetten nog wel (eens) werden gehaald, wil niet zeggen dat dat opwoog tegen de kosten. En uitbreiding/nieuwbouw had wel gekund, maar door Barendrecht was het afzetgebied te klein voor nog een grote vestiging.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51711876
Mijn Karlanda is bekleed met de stof Ultuna.
Dit een een grijze, wollige stof.
In de stoflabels staat niet precies wat voor soort stof het is, maar er staat wel: ' dry clean only. Do not wash warm. No tumble dry' .

Ik zou de stof dus alleen bij de stomerij kunnen laten reinigen.

Zou het niet toch mogelijk zijn de stof met een zacht wolwasprogramma in de wasmachine te wassen?
pi_51713355
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn Karlanda is bekleed met de stof Ultuna.
Dit een een grijze, wollige stof.
In de stoflabels staat niet precies wat voor soort stof het is, maar er staat wel: ' dry clean only. Do not wash warm. No tumble dry' .

Ik zou de stof dus alleen bij de stomerij kunnen laten reinigen.

Zou het niet toch mogelijk zijn de stof met een zacht wolwasprogramma in de wasmachine te wassen?
Zou ik niet doen

De kans is erg groot dat de bekleding dan toch gaat krimpen... Ik heb een keer een stofstaal die we bij IKEA bij de banken hebben gehangen zo koud mogelijk gewassen en zo en nog was ie een stuk kleiner...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 22 juli 2007 @ 14:19:15 #105
147091 janeway
live long and prosper
pi_51717327
Mijn vraag
We hebben een hamra hoekbank besteld en ondertussen ook bezorgd gekregen, direct met uitpakken zat er een beschadiging in de hoek aan de achterkant van de bank (dit werd overigens niet gedaan door de lui van de bezorgdienst ik vond dat zo vreemd), een dag later schoot er ook een draad uit een naad los, dezelfde dag viel op dat een stuk wel erg ruim in het leer zat en dat het behoorlijk kreukelt. (fotos van gemaakt trouwens) Dit alles netjes gemeld bij de klantenservice, ik zou worden terug gebeld en inderdaad dat werd ik, via een slecht te verstaan ingesproken boodschap kwam ik er achter dat een expertise bedrijf bij mij komt kijken naar de schade.. Toch maar bellen met de klantenservice om dit bevestigd te krijgen ivm met die slecht te horen boodschap.
Nu ben ik benieuwd wat ik kan verwachten van de service van ikea, deze bank heeft ons dus wel wat geld gekost en zijn dingen die dus niet verbeterd kunnen worden, eigenlijk vind ik dat er een nieuwe bank moet komen, wordt dat ook gedaan bij ikea? Is dat expertise bedrijf altijd bij dit soort klachten?
Ik ben benieuwd wat ikea medewerkers hier van vinden. Oja de bank is besteld via ikea delft.
groeten Janeway
pi_51718922
Deze wil ik graag, maar ik ga pas in aug verhuizen. Het bed wel in dezelfde kast-kleur!

en dit op de muur, achter het bed

zondag 22 juli 2007 @ 20:09:36 #107
3185 Adelante
To let it go now
pi_51727925
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:19 schreef janeway het volgende:
Mijn vraag
We hebben een hamra hoekbank besteld en ondertussen ook bezorgd gekregen, direct met uitpakken zat er een beschadiging in de hoek aan de achterkant van de bank (dit werd overigens niet gedaan door de lui van de bezorgdienst ik vond dat zo vreemd), een dag later schoot er ook een draad uit een naad los, dezelfde dag viel op dat een stuk wel erg ruim in het leer zat en dat het behoorlijk kreukelt. (fotos van gemaakt trouwens) Dit alles netjes gemeld bij de klantenservice, ik zou worden terug gebeld en inderdaad dat werd ik, via een slecht te verstaan ingesproken boodschap kwam ik er achter dat een expertise bedrijf bij mij komt kijken naar de schade.. Toch maar bellen met de klantenservice om dit bevestigd te krijgen ivm met die slecht te horen boodschap.
Nu ben ik benieuwd wat ik kan verwachten van de service van ikea, deze bank heeft ons dus wel wat geld gekost en zijn dingen die dus niet verbeterd kunnen worden, eigenlijk vind ik dat er een nieuwe bank moet komen, wordt dat ook gedaan bij ikea? Is dat expertise bedrijf altijd bij dit soort klachten?
Ik ben benieuwd wat ikea medewerkers hier van vinden. Oja de bank is besteld via ikea delft.
groeten Janeway
Als de klachten niet te herstellen zijn, zul je vast en zeker een nieuwe bank krijgen. Expertise service komt altijd langs om o.a. ook te checken of de schade niet is ontstaan door de klant zelf.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:08:24 #108
147091 janeway
live long and prosper
pi_51731608
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:09 schreef Adelante het volgende:

[..]

Als de klachten niet te herstellen zijn, zul je vast en zeker een nieuwe bank krijgen. Expertise service komt altijd langs om o.a. ook te checken of de schade niet is ontstaan door de klant zelf.
Bedankt voor je antwoord, nu nog afwachten hoe dat gaat met dat expertise bedrijf. Ga er van uit dat het dus een nieuwe bank wordt. Enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat ik een afspraak heb met het expertise bedrijf?
pi_51732546
Verkeerd topic
pi_51732628
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:20 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat doe je toch moeilijk zeg . Je kunt het dekbed toch zo bijdraaien? Dan ben je toch overal vanaf... volgens mij heeft een dekbed namelijk normaal niet specifieke kanten...

En verder gaat IKEA uit van internationaal meest geldende maten... daarom hebben wij ook dekbedden van 150x200 ipv 140x210 of zo en zijn onze kussens 50x60 ipv groter
De kussenslopen zijn zo klein vind ik. Ik heb geen IKEA kussen dus die moet ik er altijd in proppen en dan wordt het zo'n stijf kussen. Alleen heb ik laatst de TANJA BRODYR gekocht en die slopen zijn wel ruim genoeg. Apart vind ik dat. Maargoed, vind het niet erg want ik vind het een mooie overtrek

1,5 jaar bij ikea gewerkt, superveel ikea spullen in huis en nu pas dit topic ontdekken!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  maandag 23 juli 2007 @ 00:02:04 #111
123170 alors
zlata1234
pi_51735268
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 01:19 schreef kalinho het volgende:

[..]

wie gaat dan ook in Friesland wonen
Wie gaat er dan ook in Darfur wonen? Je wordt er gewoon geboren.

Als ik in Groningen ben hoor ik altijd allemaal Friezen. Vind het raar/kut dat er geen een in Leeuwarden zou kunnen staan. Groningen is echt een teringeind rijden En dat is helemaal matig als je een artikel zoekt die dan net uitverkocht is. 'Ja moet je overmorgen even terugkomen dan hebben wel ze weer'. Tuurlijk gozert, ik rijd gewoon weer ff dik 100 km hoor, dan ga ik wel ergens anders heen hoor

Maar goed, zal er binnenkort wel heenmoeten om een flinke garderobekast aan te schaffen en een bed en bijbehorende spullen.
know'm sayin?
word? word.
pi_51754646
Nou, mailtje terug van de klantenservice. Het zit niet meer in het assortiment en het is ook niet meer leverbaar. Ik moet maar met een voorbeeld naar de klantenservice van een dichtsbijzijnde IKEA of ze ze daar nog los verkopen omdat er misschien ooit iets teruggebracht is wat nu los verkocht wordt. Zo ver de 10 jaar garantie op spullen

Nu ik op de site zelf kijk, blijkt dat er wel degelijk nog "air" artikelen verkocht worden.

Welke lieve IKEA medewerker zou voor mij willen kijken welke doppen er gebruikt worden in Sagosten (een opblaasbaar egelkussen)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09809115

Mijn moeder mailt net dat de doppen gevonden zijn

[ Bericht 21% gewijzigd door Pruk op 23-07-2007 18:10:36 ]
pi_51756223
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20103766
Vraagje over dit product, hij is bij Utrecht en Amersfoort niet aanwezig dus moet ik hem uit Amsterdam ophalen. Komt dit omdat het model eruit gaat of gewoon omdat ze hem daar nu eenmaal niet verkopen? Anders moet ik er denk ik snel bij zijn?
pi_51761782
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:58 schreef Pruk het volgende:
Nou, mailtje terug van de klantenservice. Het zit niet meer in het assortiment en het is ook niet meer leverbaar. Ik moet maar met een voorbeeld naar de klantenservice van een dichtsbijzijnde IKEA of ze ze daar nog los verkopen omdat er misschien ooit iets teruggebracht is wat nu los verkocht wordt. Zo ver de 10 jaar garantie op spullen

Nu ik op de site zelf kijk, blijkt dat er wel degelijk nog "air" artikelen verkocht worden.

Welke lieve IKEA medewerker zou voor mij willen kijken welke doppen er gebruikt worden in Sagosten (een opblaasbaar egelkussen)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09809115

Mijn moeder mailt net dat de doppen gevonden zijn
Wat zeggen ze via de mail over garantie dan?

Garantie houdt in dit geval in dat we het artikel van je terug kopen wanneer de luchtelementen lek blijken te zijn. Je kunt dan in de winkel een nieuw iets uitzoeken eventueel.... Garantie wil niet zeggen dat we kwijtgeraakte doppen kunnen vervangen...
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:55 schreef Tsurany het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20103766
Vraagje over dit product, hij is bij Utrecht en Amersfoort niet aanwezig dus moet ik hem uit Amsterdam ophalen. Komt dit omdat het model eruit gaat of gewoon omdat ze hem daar nu eenmaal niet verkopen? Anders moet ik er denk ik snel bij zijn?
Euh nee volgens mij blijft die gewoon in het assortiment... Er zijn meende ik alleen wat leverproblemen op de zwartbruine versies van BESTA
pi_51762184
Oke bedankt, wil namelijk wel perse de zwartbruine versie. Maar zal dan eens langs amsterdam gaan.
pi_51765864
Mag ik de super behulpzame medewerkers van Ikea hier nog even een vraag stellen?

Als ik een keuken bestel bij Ikea hoe gaat dit dan in zijn werk qua financiering? Moet ik dan een deel aanbetalen of moet dan meteen het hele bedrag betalen?

Ik vraag dit omdat het geld dat we hebben uitgetrokken voor de keuken in onze hypotheek in depot staat en ik er pas bij kan als ik bonnen of een factuur kan overleggen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 23 juli 2007 @ 23:06:39 #117
3185 Adelante
To let it go now
pi_51767023
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef Tsurany het volgende:
Oke bedankt, wil namelijk wel perse de zwartbruine versie. Maar zal dan eens langs amsterdam gaan.
check 't anders ook even via het 0900-nummer, internet zit altijd met een kleine marge, dus als utrecht er 4 heeft en amsterdam er 6 geeft de voorraadchecker amsterdam wel weer, maar utrecht niet. telefonisch kunnen ze werkelijke voorraad checken
  maandag 23 juli 2007 @ 23:09:04 #118
3185 Adelante
To let it go now
pi_51767133
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:41 schreef Nanook24 het volgende:
Mag ik de super behulpzame medewerkers van Ikea hier nog even een vraag stellen?

Als ik een keuken bestel bij Ikea hoe gaat dit dan in zijn werk qua financiering? Moet ik dan een deel aanbetalen of moet dan meteen het hele bedrag betalen?

Ik vraag dit omdat het geld dat we hebben uitgetrokken voor de keuken in onze hypotheek in depot staat en ik er pas bij kan als ik bonnen of een factuur kan overleggen.
je moet altijd een aanbetaling doen (minimaal 110 euro) om te voorkomen dat je de order cancelled en IKEA voor niks alles al verstuurd, het restbedrag kun je vooraf betalen aan de kassa of achteraf bij levering. Betaling met IKEA card is ook mogelijk, waardoor je de betaling kunt spreiden over meerdere maanden (wel met rente)
pi_51767390
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:09 schreef Adelante het volgende:

[..]

je moet altijd een aanbetaling doen (minimaal 110 euro) om te voorkomen dat je de order cancelled en IKEA voor niks alles al verstuurd, het restbedrag kun je vooraf betalen aan de kassa of achteraf bij levering. Betaling met IKEA card is ook mogelijk, waardoor je de betaling kunt spreiden over meerdere maanden (wel met rente)
of gebruik het 10-plan
  maandag 23 juli 2007 @ 23:16:44 #120
3185 Adelante
To let it go now
pi_51767467
jup, meer info op www.ikea.nl/ikeacard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')