abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51586899
Nog een interesse vraagje:

waarom zijn de Herman stoelen veranderd van in-elkaar-zet-methode (andere bevestigingspunten, sommige stukken wat dikker)? Veel klachten over gehad?
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:23:27 #77
3185 Adelante
To let it go now
pi_51587107
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:14 schreef doshi het volgende:

[..]

Ik was zo slim om mijn zwager mee te vragen die een stationwagen heeft. Weet ik veel dat die vent als een wijf denkt en hij wilde geen 300 kilo in zijn auto omdat de veren dan zouden doorzakken

Dus toen maar naar de bezorgservice omdat we alles al betaald hadden.
tsjah, Friesland staat nog steeds niet op de planning voor komende jaren:

FY09 Leiderdorp
FY10 Zwolle/Meppel
FY11 Den Bosch

tip: zoek een andere zwager
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51588484
Toch denk ik dat een ikea in Friesland best wel zal lopen
pi_51588600
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Denk het ook wel, ik kom altijd veel stadsgenoten tegen in Amsterdam of Groningen en al mijn kennissen en vrienden komen er.

Nu moeten wij 100 tot 150 km rijden voor de dichtstbijzijnde Ikea... Maar een Ikea bij Zwolle is ook wel relaxed, al is Meppel nog beter. Dat is wel aardig in de buurt van Friesland.

En ik hoop al 3 jaar op een leukere zwager, maarja, dat op zich is al 20 topics waard op fok, maar met dit mooie weer ga ik mijn niet opwinden
pi_51589838
Vandaag het plan opgevat om een 2e Billy boekenkast van 60cm breed te gaan halen, met bijpassende deurtjes. Nu kwam ik er op de website achter dat voor die breedte geen deurtjes te krijgen zijn, alleen voor 40 en 80 centimeter breed. En die krijg ik niet goed op de beoogde plek (te klein/te groot).

Ben ik abuis/heb ik verkeerd gekeken, of zijn die deurtjes echt niet voor 60cm-kasten te krijgen?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:58:36 #81
3185 Adelante
To let it go now
pi_51590259
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:03 schreef Memento-Mori het volgende:
te klein marktgebied, daarom moest Sliedrecht ook dicht helaas...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:00:49 #82
3185 Adelante
To let it go now
pi_51590335
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:44 schreef WheeleE het volgende:
Vandaag het plan opgevat om een 2e Billy boekenkast van 60cm breed te gaan halen, met bijpassende deurtjes. Nu kwam ik er op de website achter dat voor die breedte geen deurtjes te krijgen zijn, alleen voor 40 en 80 centimeter breed. En die krijg ik niet goed op de beoogde plek (te klein/te groot).

Ben ik abuis/heb ik verkeerd gekeken, of zijn die deurtjes echt niet voor 60cm-kasten te krijgen?
BILLY deurtjes zijn alleen beschikbaar in veertig centimeter breed, voor een kast van tachtig centimeter kun je er twee gebruiken, maar voor zestig geen.
pi_51590461
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef Adelante het volgende:

[..]

maar het zal wel lopen
pi_51604127
quote:

[..]

Leeuwarden is toch wel een stuk groter dan Sliedrecht .
pi_51607151
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
Vraagje aan ikea medewerkers? Het TV meubel "Besta Burs" die nu alleen in het hoogglans rood te verkrijgen komt volgens Ikea ook in het wit. Nou had ik gehoord per 1 augustus? Klopt dit en betekend dit dat ik op 1 augustus s morgens vroeg aanwezig moet zijn om het ding op te laden? Of betekend per 1 augustus dat het in de loop van augustus komt?
Jep komt in het wit (wist je al) en wordt verwacht vanaf 1 augustus
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:53 schreef Lollifant het volgende:
Klein vraagje: Zijn alle tuinspullen al op? Op de site staat niks meer en ik wil graag een parasol. tnx!
Nee de meeste vestigingen hebben geen tuinassortiment meer op voorraad... Helaas verkopen we dit meestal al ruim voor de zomer uit...
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:44 schreef WheeleE het volgende:

We hebben de afgelopen 5 jaar iig geen deuren in het assortiment gehad voor de 60cm kast...
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:10 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Maar behalve Leeuwarden is er ook niet veel te vinden in Friesland. Dat wordt berekend op basis van bewoonde adressen in het postcode gebied.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_51608034
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:41 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

We hebben de afgelopen 5 jaar iig geen deuren in het assortiment gehad voor de 60cm kast...
Dan heb ik gewoon scheef gekeken, thanks!
De oplossing heb ik ook al gevonden. Een 40cm kast met een Benno er naast. Alle ruimte opgevuld, en toch een deurtje .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_51622143
Vraagje voor de medewerkers: wij hebben nu de hensvik commode. Met de opzet plank.

Iemand enig idee hoeveel restanten van die plank je nog ziet als je die er later afhaalt? Ivm een vriendin die deze kast ook wil, maar haar man is nog niet overtuigd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51622261
En aangezien ik dat ben, post ik hier dus maar even.

En dan nog een vraag:

Jaren geleden had ik van die opblaasbanken van de IKEA. Toen ik bij mijn ouders op zolder rondsnuffelde bleek dat een aantal van de doppen om de compartimenten af te sluiten er niet meer bijzaten. Ik heb ook geen idee of ik de bonnen nog heb (want waarom zou je die bewaren als er 10 jaar garantie op zit). De vraag: Zijn die doppen nog los verkrijgbaar of bestelbaar?
pi_51631481
Ik heb ook een vraag: is het mogelijk om de galant bureaus hoger te maken als ze al gemonteerd zijn?

Helaas passen geen van alle Ikea ladeblokken er nu onder, en ik heb niet zo'n zin om de bureau's van hun plaats te halen aangezien het nogal een grote combinatie is...
pi_51639972
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:48 schreef YPPY het volgende:
Vraagje voor de medewerkers: wij hebben nu de hensvik commode. Met de opzet plank.
[afbeelding]

Iemand enig idee hoeveel restanten van die plank je nog ziet als je die er later afhaalt? Ivm een vriendin die deze kast ook wil, maar haar man is nog niet overtuigd.
Euh volgens mij zie je alleen schroefgaatjes na de tijd...
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:52 schreef Pruk het volgende:
En aangezien ik dat ben, post ik hier dus maar even.

En dan nog een vraag:

Jaren geleden had ik van die opblaasbanken van de IKEA. Toen ik bij mijn ouders op zolder rondsnuffelde bleek dat een aantal van de doppen om de compartimenten af te sluiten er niet meer bijzaten. Ik heb ook geen idee of ik de bonnen nog heb (want waarom zou je die bewaren als er 10 jaar garantie op zit). De vraag: Zijn die doppen nog los verkrijgbaar of bestelbaar?
Euh de hele IKEA AIR serie is inmiddels ruimschoots uit het assortiment en onderdelen als doppen zullen in de winkels waarschijnlijk niet 'op voorraad' zijn. Je zou het in de winkel in de buurt kunnen proberen. Wat verder een mogelijkheid is, is dat je de klantenservice van IKEA Nederland mailt en hen de vraag stelt. Zij hebben vaak meer en beter de beschikking over losse onderdelen. Het zou dan wel heel erg helpen wanneer je artikelnummers kunt overleggen.

Dit valt overigens niet meer onder de garantie natuurlijk...
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:59 schreef Jippo het volgende:
Ik heb ook een vraag: is het mogelijk om de galant bureaus hoger te maken als ze al gemonteerd zijn?

Helaas passen geen van alle Ikea ladeblokken er nu onder, en ik heb niet zo'n zin om de bureau's van hun plaats te halen aangezien het nogal een grote combinatie is...
Welke poten heb je? De A-poten, de A-poten met wiel of de T-poten?

De T-poten zijn met z'n tweeen goed in hoogte te stellen. 1 houd het bureau vast en de ander draait het schroefje op de poten los en bepaald de hoogte en schroeft de poten weer vast.

Wanneer er A-poten onderstaan gaat het erg lastig worden... en zul je de combinatie waarschijnlijk toch op z'n zij moeten leggen.

Verder is het misschien niet handig om de hoogte van het bureau aan te passen aan de hoogte van het ladenblok, maar juist aan de lengte van de gebruiker... Stel je een bureau te hoog af, dan loop je in de toekomst het risico onwijs last van je rug te krijgen in verband met een verkeerde werkhouding.

[ Bericht 35% gewijzigd door Bartjebart op 19-07-2007 21:41:26 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_51640470
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:31 schreef Bartjebart het volgende:

Dit valt overigens niet meer onder de garantie natuurlijk...
Uiteraard niet, maar ik betaal liever voor nieuwe doppen dan die dingen weg te gooien als ze in principe nog prima zijn

Dank je wel voor je uitleg!
pi_51648076
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:16 schreef doshi het volgende:

[..]

Je kan toch het filiaal opbellen en vragen naar de klantenservice? Dat hele bezorggebeuren bij de Ikea is echt ruk, ik woon in Friesland en hier komen ze maar 1 keer in de zoveel weken, zit je 6 tot 8 weken op je spullen te wachten...
wie gaat dan ook in Friesland wonen
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_51648186
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:10 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Nou...met alle respect Nja op zich had Sliedrecht een geweldige afzetgebied, tot Barendrecht open ging. Want Barendrecht, waar ik nu dan maar zit , begon qua omzetten en bezoekers pas echt vanaf de maanden augustus-september 06 te draaien en record na record werd gebroken...en het is nu alleen nog maar de vraag of we in FY08 ofFY09 de grootste van Nederland worden
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_51650408
Waarom zijn die Ikea-maten zo k*t Ons dekbedovertrek is 220 breed en 240 lang, maar volgens mij zijn al die lits-jumeaux dekbedovertrekken van de IKEA 240 breed en 220 lang.... Waarom???? Ik vind ze zo leuk
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 09:01:42 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51651047
Volgens mij heb jij je dekbed verkeerd om liggen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51651280
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:01 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij heb jij je dekbed verkeerd om liggen
Noop. Waarom klopt het met alle andere dekbedovertrekken in normale winkels wel???
I had a signature once. It was awful.
pi_51651696
[..]

Welke poten heb je? De A-poten, de A-poten met wiel of de T-poten?

De T-poten zijn met z'n tweeen goed in hoogte te stellen. 1 houd het bureau vast en de ander draait het schroefje op de poten los en bepaald de hoogte en schroeft de poten weer vast.

Wanneer er A-poten onderstaan gaat het erg lastig worden... en zul je de combinatie waarschijnlijk toch op z'n zij moeten leggen.

Verder is het misschien niet handig om de hoogte van het bureau aan te passen aan de hoogte van het ladenblok, maar juist aan de lengte van de gebruiker... Stel je een bureau te hoog af, dan loop je in de toekomst het risico onwijs last van je rug te krijgen in verband met een verkeerde werkhouding.
[/quote]

Wij hebben de T-poten, gelukkig! Het gaat maar om een paar centimeters, het bureau staat nu op z'n laagst en zou zowiezo wat hoger mogen. Van het weekend maar eens proberen. Bedankt voor je reactie!
pi_51652902
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Noop. Waarom klopt het met alle andere dekbedovertrekken in normale winkels wel???
Wat doe je toch moeilijk zeg . Je kunt het dekbed toch zo bijdraaien? Dan ben je toch overal vanaf... volgens mij heeft een dekbed namelijk normaal niet specifieke kanten...

En verder gaat IKEA uit van internationaal meest geldende maten... daarom hebben wij ook dekbedden van 150x200 ipv 140x210 of zo en zijn onze kussens 50x60 ipv groter
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:29:34 #99
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_51665815
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

tsjah, Friesland staat nog steeds niet op de planning voor komende jaren:

FY09 Leiderdorp
FY10 Zwolle/Meppel
FY11 Den Bosch

tip: zoek een andere zwager
Deze informatie was naar mijn weten toch best wel nog geheim enzo.. en trouwens, Zwolle/Meppel en Den Bosch zijn nog niet eens officieel toegezegd enzo .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:32:36 #100
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_51665921
quote:

[..]

Nee, Sliedrecht moest dicht omdat er geen ruimte voor uitbreiding van het pand was, en ze daardoor te weinig assortiment konden showen . Sliedrecht draaide voor sluiting nog steeds winst enzo .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')