Schrijfden ze toen ook al?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
eerder de Reformatie, in de 17e eeuw was het analfabetisme hier vergeleken met de katholieke landen veel lager omdat vrijwel ieder gezin een bijbel had en er verwoed uit leesde
Ja, en een heleboel joden uit Duitsland toegelaten, al was dat niet altijd van harte.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:33 schreef Megumi het volgende:
Het Joodse deel snap ik niet zo. Zelfs voor WO2 heeft de Nederlandse regering joden uitgezet naar Duitseland.
Denk om je bloeddruk!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik moet spontaan kotsen als ik dit soort uitspraken lees. Ik ben niet-gelovig en maak deel uit van een alsmaar GROEIENDE groep. Volgens CBS-cijfers heeft 42% van de Nederlanders GEEN kerkelijke gezindte.
Ik wil, nee ik EIS erkenning. Nederland heeft *hooguit* van oudsher een Christelijke traditie. De Joodse en Islamitische traditie zijn verzinsels. Moeten die tradities zonodig in de beschrijving van ons land, dan ook de humanistische of atheïstische traditie. Ik EIS als niet-gelovige net zo veel rechten en net zo veel erkenning als welke gelovige dan ook.
De minister van integratie is er niet alleen voor moslims!
zucht.. de invloed van de Islam op de cultuur staat los van het al dan niet geloven. Net zo goed als de christelijke invloeden los staan van het wel of niet gelovig zijnquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik moet spontaan kotsen als ik dit soort uitspraken lees. Ik ben niet-gelovig en maak deel uit van een alsmaar GROEIENDE groep. Volgens CBS-cijfers heeft 42% van de Nederlanders GEEN kerkelijke gezindte.
Ik wil, nee ik EIS erkenning. Nederland heeft *hooguit* van oudsher een Christelijke traditie. De Joodse en Islamitische traditie zijn verzinsels. Moeten die tradities zonodig in de beschrijving van ons land, dan ook de humanistische of atheïstische traditie. Ik EIS als niet-gelovige net zo veel rechten en net zo veel erkenning als welke gelovige dan ook.
quote:
Christendom is een Joodse sekte, dat is het, geloof ik.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:33 schreef Megumi het volgende:
Het Joodse deel snap ik niet zo. Zelfs voor WO2 heeft de Nederlandse regering joden uitgezet naar Duitseland.
Er is inderdaad een Joodse traditie. En dat er een groote islamitische gemeenschap is in Nederland klopt ook. Of we dat nou leuk vinden of niet het is een gegeven.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:36 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ja, en een heleboel joden uit Duitsland toegelaten, al was dat niet altijd van harte.
Bovendien had Nederland, in tegenstelling tot wat Vogelaar lijkt te beweren, natuurlijk al vele eeuwen een joodse gemeenschap.
Moslims altijd maar voorop stellen, want ze zijn 'o zo zielig'quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Het christendom was in mijn ogen een verzet tegen het Romeinse rijk die daar helaas niet hard genoeg tegen op getreden heeft.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Christendom is een Joodse sekte, dat is het, geloof ik.
Waarom verketteren linksen christenen, maar halen ze moslims met open armen binnen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Christendom is een Joodse sekte, dat is het, geloof ik.
Omdat ze Amerika haten. Daarom.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waarom verketteren linksen christenen, maar halen ze moslims met open armen binnen?
Ik ben redelijk links maar heb het helemaal niet zo op het christendom of het moslim geloof.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waarom verketteren linksen christenen, maar halen ze moslims met open armen binnen?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Goed lezen, boven.
Anyway, de hollandse nuchterheid heeft niets met de islam te maken. Ik denk eerlijk gezegd ook weinig met christelijke/joodse/darth vader en vele andere religiën.
Vogelaar moet haar persoonlijke wensen scheiden van haar rol. Laat haar eens onderzoek doen voordat ze zelf vanalles gaat blaten.
Omdat moslims veel verder zijn met het systematisch onderdrukken van vrouwen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Juist, maar daarom snap ik Vogelaar niet, het gaat vanzelf daar hoeven we ons als samenleving niet actief mee bezig te gaan houden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er is inderdaad een Joodse traditie. En dat er een groote islamitische gemeenschap is in Nederland klopt ook. Of we dat nou leuk vinden of niet het is een gegeven.
Exact. Links is anti-Westers en haat daarom christenen en verwelkomt de islam met open armen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zou het eerder anti-westers noemen. Snap niet dat er nog zoveel mensen op dat tuig stemt.
Dat snapt iedereen inderdaad wel, vraag is alleen of ze daar "hulp" bij moeten hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:41 schreef Pony-Lover het volgende:
Buiten dat is het natuurlijk voor elke debiel te begrijpen dat een groep die deel uit maakt van onze samenleving (moslims in dit geval) een bepaalde invloed op de hier geledende cultuur heeft of krijgt.
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat mensen gewoon bang zijn voor het onbekende. Over een paar eeuwen als de mensheid nog bestaat denk ik dat er geen rassen en dergelijke meer zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:43 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Juist, maar daarom snap ik Vogelaar niet, het gaat vanzelf daar hoeven we ons als samenleving niet actief mee bezig te gaan houden.
Dat is gewoon flauwekul wat je nu zegt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Exact. Links is anti-Westers en haat daarom christenen en verwelkomt de islam met open armen.
Ooo?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is gewoon flauwekul wat je nu zegt.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat mensen gewoon bang zijn voor het onbekende. Over een paar eeuwen als de mensheid nog bestaat denk ik dat er geen rassen en dergelijke meer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |