Enkel de seizoens finale van seizoen 5 is hier niet op de tv geweest. Iedereen die hem gezien heeft is overtuigd dat het echt een hele slechte aflevering was waarin niks boeiends gebeurde... Geen persoonlijke verhaallijnen. Enkel deden Jake en Calleigh zoenen in het CSI gebouw aan het einde als ik me dat goed kan herinneren. Deze aflevering ga ik niet samenvatten omdat ik er geen drol aanvond en daar dus geen zin in heb!
Van seizoen 6! Het seizoen heeft maar 13 afleveringen in totaal. In Amerika komt de laatste aflevering (13) a.s. dinsdag op de buis. Dit is in verband met de staking in Hollywood die al vanaf begin november gaande is en het einde is nog niet in zicht. Ik heb van gebruiker "CSI_MIAMI" gehoord dat aflevering 1 en 2 nu inderdaad al op de tv zijn geweest. Ik vond het echt een leuke aflevering maar dat komt vooral doordat H erachter komt dat ie familie heeft. Hieronder de aflevering in tekst. Als je hem nog wilt zien zonder dit "spoilerende" verhaal moet je het ff niet lezen en ik zet hiet niet in spiler tags omdat hij wel degeleijk al op tv is geweest!
Ben al de hele week in het engels bezig dus de nederlandse woorden ontbreken me een beetje... Sorry voor me brakke Nederlands dus

----
Het begint met in de openings scene dat Valera tegen H zegt dat hij een zoon heeft. Daarna krijg je weer een 8 hours earlier scherm.... en komt er een melding dat er iemand gegzijzeld word en is frank kaal en in uniform.. waarop moordzaken inspecteurs Jake vraagt waarom... Tripp zegt dat ie zijn ogen open moet doen en de strepen moet tellen.. Hij is sergeant geworden.
Vervolgens hoor je schoten en vielt er iemand uit een raam bij het huis. SWAT stormt naar binnen en de dader vlucht met een bootje. Je kan natuurlijk niet zien wie het is.
Horatio komt ter plaatse en krijgt te horen dat de dode man een "probation officer" is en dat al zijn "clienten" de mogelijke dader kan zijn.
[title credits]
Alexx onderzoekt het lichaam. as usual. Jake en Calleigh komen elkaa tegen en hebben een gesprekje over hoe hun vakantie was blablablabla *love is in the air". Daarna verteld ie wat er gebeurd is blablabla En Jake gaat de boot zoeken
Binnen vinden Calleigh en Eric een schoenafdruk... Geen casings van de schoten.
Met DNA vanonder de nagels van het slachtoffer en de schoenafdruk word er een gozer ondervraagd en die toe geeft dat hij met de dochter van het slachtoffer een relatie had en daar in het huis was..
Natalia is ondertussen ana het oefenen met kogeltjes schieten op een schietbaan en Ryan werkt daar om wat geld te verdienen want hij is nog steeds niet terug. Ze schiet er maar 1 raak van het hele magazijn... D'uh... (sorry robert

)
Eric komt Calleigh tegen en zegt dat zijn blackberry een melding van een overtreder heeft doorgekregen... Kyle Harmon... net uit de gevangenis voor het stelen van een boot terwijl ie een slokje ophad... een blonde jongeman van 16 jaar die erg veel overeenkomsten heeft met Horatio... Hij ontkent alles en Horatio ziet hem zitten en kijkt naar zijn strafblad... Hij schakelt Yelina in voor zijn achtergrond. Maar houd info achter dat het mss zijn zoon is....
Eric, Jake en Calleigh onderzoeken de boot waarmee de verdachte is gevlucht. Ze vinden een casing en wat drugs in het bootje. Het bootje word getraceerd maar ene restaurant die ook over het water zijn berzorgingen doet. Bij het restaurant ondervraagt Horatio een ex-gevangene die alles ontkent en zegt dat de boot gestolen was. Maar Horatio gelooft er niks van.. Horatio style...
Yelina gaat naar het laatste bekende adres waar Kyle heeft gewoont. Een echte bagger visser man die enkel geeft om de 500$ paycheck die hij krijgt voor het huisvesten van een kind. Zijn spullen liggen in een vat en yelina neemt ze mee. Ze spreekt met Horatio en geeft zijn papier werk aan Horatio. De moeder van Kyle: Julia.... Horatio maakt de zin af... Julia Eberley. De vader die genoemd word: John Walden. Horatio zegt hem te kennen... ooit...
Ondertussen word er een vrouw ontvoert.. Een vrouw van een gevangenis bewaarder. De gevangene en de probation officer hebben veel criminelen die ze beide kennen. Er word gebeld voor ransom... En Kyle is degene aan de andere kant met de vrouw van de gavangenis bewaarder. Er word gevraagd om een specifiek bedrag. Door de enkel monitor van Kyle te traceren vinden ze de vrouw. Kyle is nergens te vinden.
Het bedrag wat genoemd werd is drugsgeld dat die bewaarder weggenomen had van een crimineel in de gevangenis en nu die vrij was wilde die dat terug. De crimineel daarvoor is Rick Bates... De persoon die zei dat zijn boot gestolen was bij het restaurant. Rick heeft Kyle zover gekregen om die vrouw te ontvoeren. Alleen hebben ze daar nog geen bewijzen voor.
De casing die ze gevonden hebben in de boot maken ze weer heel en ze nemen de vingerafdruk ervan. "Ryan Wolfe"... Natalia haalt Ryan erbij en die laad alle wapens op de schietbaan. Rick Bates was op de schietbaan en Ryan identificeerd hem. Rick had een wapen gestolen van de schietbaan. Hij gefet toe de probation officer te hebben neergeschoten en ook Kyle te bedreigen om die ontvoering te doen.
Ondertussen verteld Horatio dat John Walden een naam is die hij gebruikte in een special task force wat jaren geleden en dat Kyle zijn zoon is. Dan word hij gebeld... Kyle heeft weer een boot gestolen en daagt de coast guard uit om hem uit te schakelen. Het is zo dat de actie voor ontvoerders op de vlucht "shoot to kill" is. Horatio beld de coast guard en vraagt ze om de achtervolging te staken. Dat doen ze en Kyle word alsnog op een rustige manier gearresteerd. Horatio wacht op hem in de haven en Kyle vragat waarom hij de actie afblies... Horatio: "because it's my job son". Kyle: "I'm not your son alright! Leave me alone!"
The END
----
aflevering 3 gaat door op dit Kyle verhaal

youtube filmpje van Horatio/Yelina/Kyle scenes:
http://www.youtube.com/watch?v=w1tDWCWRcfQ[ Bericht 1% gewijzigd door BlueCurl op 10-01-2008 19:32:35 ]