Sinds de middeleeuwen. Er wordt altijd gejat. Een extra slot en je fiets ergens aan vast maken, dat wil wel helpen (en niet vastmaken aan alleen je voorwiel).quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:41 schreef Karrr het volgende:
Sinds wanneer is het geaccepteerd dat mensen met hun poten aan andermans eigendom zitten???![]()
Zielige personen...Ga werken en koop lekker zelf een fiets!!!![]()
Dank je voor het in stand houden van de fietsen diefstal.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:47 schreef BobRooney het volgende:
Jij mag alleen een fiets jatten, als jou fiets ook gejat is.
Dus nu mag jij er 1 terugjatten. Zo werkt het al jaren toch?
Die kwantitieve prestatiecontracten met de politie waren het werk van de LPF, VVD en CDA.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:45 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Sinds de dames agent, de helden van de samenleving, door linkse polderpolitiek 'andere prioriteiten' hebben. Dus quota-geld moeten ophoesten.
Selectief geheugen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Die kwantitieve prestatiecontracten met de politie waren het werk van de LPF, VVD en CDA.
Denk na voor je wat zegt, rechtse borrelbraller
Hessing (LPF), Donner en Remkes....quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:56 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
Selectief geheugen.
Wat zei je ook weer?
ja, alle problemen in dit land zijn veroorzaakt door linkse politiek.. NOTquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:56 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
Selectief geheugen.
Wat zei je ook weer?
neeeeee want als iedereen dat zou doen wordt het heel normaal om een auto te stelenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:32 schreef tvvanham2002 het volgende:
Weet je wat jij moet doen?
Even een auto kopen.
Of een fietsverzekering.
Wel allemaal eerlijk gekocht?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:16 schreef PeZu het volgende:
om 1 of andere reden staan hier 8 fietsen in de schuur_!
1 is eerlijk gekocht, 2 heb ik er eerlijk gekregen de rest ook dmv mensen die met hun wauze koek hasses hun fiets vergetenquote:
20 jaar in een dorp, nul fietsen gejat.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:48 schreef philana het volgende:
Ik heb 7 jaar in r'dam gewoond.. daar zijn 9 fietsen van mij gejat.. en woon nu een jaartje in utrecht en ik ben er alweer 2 kwijt.. en ja! ik heb goede sloten en zet ze aan palen.. slot door frame.. niet door wiel..
heb gewoon pech.. in Nederland.
Ik hoop voor je dat je geen auto hebt die je wel eens parkeerdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:48 schreef kasteelheer het volgende:
Wat je op de openbare weg vindt mag je houden.
Ik heb 6 fietsenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:16 schreef PeZu het volgende:
om 1 of andere reden staan hier 8 fietsen in de schuur_!
Noorwegenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:16 schreef RadioSlut het volgende:
Verhuis naar Noorwegen,
Daar kun je je fiets neerzetten (uiteraard niet op slot zetten) en als je terugkomt staat ie er nog steeds.
dan nog is het veelquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik heb 6 fietsen
(maar die staan verdeeld over 2 plaatsen)
neequote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:20 schreef sjeppert het volgende:
[..]
dan nog is het veel
heb je geen problemen met het kiezen van een fiets van dag tot dag
Geen enkel probleemquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:20 schreef sjeppert het volgende:
[..]
dan nog is het veel
heb je geen problemen met het kiezen van een fiets van dag tot dag
Boerenkutpaupersquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:46 schreef JDude het volgende:
[..]
20 jaar in een dorp, nul fietsen gejat.
6 jaar in Breda... 1 fiets gejat.
Dorpen. Breda
. Brabant
. Randstad
.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:47 schreef BobRooney het volgende:
Jij mag alleen een fiets jatten, als jou fiets ook gejat is.
Dus nu mag jij er 1 terugjatten. Zo werkt het al jaren toch?
Tip:quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Mijne ook ouwe
Tijdje geleden
Moet nog steeds eentje terug jatten
Maar al die fietsen zijn steeds afgesloten
En echt handig ben ik niet dus zo een pauper slot krijg ik niet zo snel open
Kan helemaal met je meevoelen...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:41 schreef Karrr het volgende:
Grrrmbl![]()
![]()
Mijn mooie fiets is na 6 jaar trouwe dienst van mij ontvreemd![]()
Zeg, hoe kom jij aan die 3 fietsen in je garagequote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:02 schreef Chuck_Norris het volgende:
Je komt er nu pas achter dat fietsen stelen normaal is in Nederland?
Ook al kots ik op fietsenjatters
Dat dacht ik ook ja, maar ik zie hier vele reacties van lui die het wel normaal lijken te vindenquote:
Idd, dat heb ik vaker, dat ogenschijnlijk normale mensen zeggen dat ze het normaal vinden om een fiets te jatten of te kopen van een junk. Zo iemand daalt dan serieus in mijn achtingquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar ik zie hier vele reacties van lui die het wel normaal lijken te vinden
Mijn fiets die ik al zes jaar gebruikte (gedurende heel mijn middelbaar) is door een schurk ook schaamteloos ontvreemd .quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:41 schreef Karrr het volgende:
Grrrmbl![]()
![]()
Een of andere onverlaat heeft hem gestolenIk had hem op dubbel slot staan!
Moge deze persoon ongeluk krijgen voor de rest van zijn zielige leven....![]()
Vertel je deze droevige gebeurtenis tegen mensen.
Krijg je als reactie: jaa dat is logisch he in Nederland!!!
Sinds wanneer is het geaccepteerd dat mensen met hun poten aan andermans eigendom zitten???![]()
Maar kan je hem ook beter gebruiken dan - ik zeg maar iets- de echte eigenaar?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:18 schreef Hagelkaas het volgende:
Als ik een fiets zie staan zonder sloten eromheen is 'ie weg. Maar dat is alleen omdat ik hem beter kan gebruiken dan een of andere junk die er ze shot van haalt.
Over het algemeen wel, denk ik zo. Bovendien, als je je fiets niet op slot zet is het gewoon je eigen dikke schuld, als ik hem laat staan pakt een junk of turk hem wel, dat is het probleem niet. En zoals ik al zei, dan kan ik hem wel beter gebruiken..quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:22 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Maar kan je hem ook beter gebruiken dan - ik zeg maar iets- de echte eigenaar?![]()
Dus als iets niet op en top beveiligd is (ik rijd nu zelf met een fiets die goedkoper is dan mijn slotquote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:24 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Over het algemeen wel, denk ik zo. Bovendien, als je je fiets niet op slot zet is het gewoon je eigen dikke schuld, als ik hem laat staan pakt een junk of turk hem wel, dat is het probleem niet. En zoals ik al zei, dan kan ik hem wel beter gebruiken..
Het hoeft niet op en top beveiligd te zijn. Maar als een fiets HELEMAAL NIET op slot staan neem ik hem gewoon mee. Eigen schuld. Als er gewoon een ringslotje omheen zit, doe ik geen moeite. Dan is het ook lullig!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:28 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dus als iets niet op en top beveiligd is (ik rijd nu zelf met een fiets die goedkoper is dan mijn slot) mag je het proberen stelen. Stelen is altijd fout, en je doet er altijd een ander last mee aan.
Normen en waarden, waar zijn ze? Misschien zou de volgende regering eens uit SGP, CU en CDA of zo moeten bestaan.
![]()
Daar heb jij niet over te beslissen. Jouw schuld. Moest je betrapt worden (wat niet zal gebeuren) dan hoor je gestraft te zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:41 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Het hoeft niet op en top beveiligd te zijn. Maar als een fiets HELEMAAL NIET op slot staan neem ik hem gewoon mee. Eigen schuld. Als er gewoon een ringslotje omheen zit, doe ik geen moeite. Dan is het ook lullig!
En wat is het geheim?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:08 schreef Boschkabouter het volgende:
Hier in Limburg is het schijnbaar niet normaal. Fiets redelijk vaak buiten met sleutel in het slot.
Maar is nog nooit gestolen
Ben jij even goed op de hoogte.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:49 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Mijn fiets die ik al zes jaar gebruikte (gedurende heel mijn middelbaar) is door een schurk ook schaamteloos ontvreemd .Het was wel echt een brolfiets en waarschijnlijk is hij er onmiddellijk mee verongelukt.
![]()
Ik snap dit niet, mag de politie bij ons geen misdaden uitlokken? Gewoon op verschillende druk bezochte plekken fietsen dumpen en de eerste die er mee weg wil aanpakken. Elke 15 minuten prijs!![]()
![]()
De fiets is in dermate slechte staat dat de kans reëel is dat de dief zijn nek breekt of overreden wordt wegens het niet goed functioneren van bepaalde onderdelen zoals remmen, versnellingen, verlichting.quote:
"Je kan wel met 6 man in 1 cel, dat is heus niet zo heel verschrikkelijk."quote:Op zondag 15 juli 2007 00:31 schreef Shnees het volgende:
http://youtube.com/watch?v=pJeF0DoQXcg
oplossing?
Ik heb een familielid die geld zat heeft maar die zeiquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:41 schreef Karrr het volgende:
Grrrmbl![]()
![]()
Een of andere onverlaat heeft hem gestolenIk had hem op dubbel slot staan!
Moge deze persoon ongeluk krijgen voor de rest van zijn zielige leven....![]()
Vertel je deze droevige gebeurtenis tegen mensen.
Krijg je als reactie: jaa dat is logisch he in Nederland!!!
Welk punt probeer je te maken?quote:
Ik ben een Vlaming.quote:Tenzij je naam slaat op het feit dat je in België woont.
Mja, de eerste fiets die ze van mij gejat hebben zag er eigenlijk echt als een sterke herenfiets uit, waar niks mis mee was (terwijl het stuur er zelfs al eens was afgevallen al fietsendquote:Op zondag 15 juli 2007 00:41 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
De fiets is in dermate slechte staat dat de kans reëel is dat de dief zijn nek breekt of overreden wordt wegens het niet goed functioneren van bepaalde onderdelen zoals remmen, versnellingen, verlichting.
Ook zijn de banden niet bepaald luchtdicht, de ketting is verroest, alles piept en het zadel is van dermate kwaliteit dat de vering hiervan bij verkeerd gebruik mogelijk voor ongewenste anale penetratie kan leiden.
Met andere woorden: Als die gestolen zou worden zal ik er geen traan om laten. Maar volgens mij wilt geen enkele dief die.
In Nederland wordt dit al een tijdje gedaan.quote:Op zondag 15 juli 2007 03:51 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Welk punt probeer je te maken?
[..]
Ik ben een Vlaming.![]()
* bashtquote:Op zondag 15 juli 2007 09:25 schreef fathank het volgende:
Ik ben zojuist thuis gekomen op een gestolen fiets, anders had ik moeten lopen
quote:Op zondag 15 juli 2007 09:25 schreef fathank het volgende:
Dat wist ik niet. Mooi, dat moeten wij dan overnemen.quote:In Nederland wordt dit al een tijdje gedaan.
Met lok-fietsen, maar ook bijvoorbeeld lok-laptops in auto's, etc
Schande.quote:Op zondag 15 juli 2007 09:25 schreef fathank het volgende:
Moet ie zn fiets maar op slot zetten midden in de stad om 9 uur 's ochtends...quote:Op zondag 15 juli 2007 16:00 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Mooi, dat moeten wij dan overnemen.![]()
[..]
Schande.En wat moet de persoon daarvan denken die mooi voor die fiets betaald heeft?
Het verval van waarden heeft al menig rijk om zeep geholpen.![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:55 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ondanks dat er al tig fietsen van mij zijn gestolen weiger ik er een zelf of te laten stelen.
Junkiestreken zijn dat.![]()
Hij moet helemaal niks. Jij moest er met je poten af blijven.quote:Op zondag 15 juli 2007 18:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Moet ie zn fiets maar op slot zetten midden in de stad om 9 uur 's ochtends...
noobquote:Op maandag 16 juli 2007 14:09 schreef Max-Westerman het volgende:
Stond ik net bij de Jan Linders staat er een fiets onafgesloten zo een ouwe heren fiets
Ik heb er toevallig een nodig
Maar jammer genoeg was ik al met me eigen fiets
Anders had ik het wel gedaan denk ik
Als jij een briefje van 50 vind op straat, laat je het dan ook liggen?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:11 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Hij moet helemaal niks. Jij moest er met je poten af blijven.![]()
Dat is niet hetzelfde. Dat briefje is daar niet met opzet gelegd door de rechtmatige eigenaar die het straks weer komt ophalen.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Als jij een briefje van 50 vind op straat, laat je het dan ook liggen?
Voor het slachtoffer is het niet hetzelfde, maar voor mij wel. Ik vind wat, en wat ik vind mag ik houden.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:51 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde. Dat briefje is daar niet met opzet gelegd door de rechtmatige eigenaar die het straks weer komt ophalen.
Ik schrik echt van de reacties hier. Heeft er niemand nog een beetje eergevoel?![]()
Uhh, na het op stap gaan misschien? Ik heb ook nooit zin om dan te lopen dus..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:41 schreef Karrr het volgende:
Leen jij ook zonder te vragen?quote:Op maandag 16 juli 2007 21:22 schreef Edie86 het volgende:
[..]
Uhh, na het op stap gaan misschien? Ik heb ook nooit zin om dan te lopen dus..![]()
Tis niet echt stelen, meer lenen.
U kan zich niet in een ander zijn plaats stellen?quote:Voor het slachtoffer is het niet hetzelfde, maar voor mij wel. Ik vind wat, en wat ik vind mag ik houden.
Soms, maar nu niet meer zo... Want vaak is een stukje lopen (10 minuten thuis tot de stadquote:Op maandag 16 juli 2007 21:43 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Leen jij ook zonder te vragen?
En hoe is dat lenen, wanneer geef je de fiets terug?
"stoppen met hem te stelen" is niet "teruggeven"![]()
Het is een kwestie van geven en nemen in het levenquote:Op maandag 16 juli 2007 21:43 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Leen jij ook zonder te vragen?
En hoe is dat lenen, wanneer geef je de fiets terug?
"stoppen met hem te stelen" is niet "teruggeven"![]()
[..]
U kan zich niet in een ander zijn plaats stellen?![]()
Fietsendieven buiten!![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |