abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_79072194
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:09 schreef Dr.Campbell het volgende:

[..]

Hey jodelahietie : )
Nou ik heb d'r inmiddels weer gesproken en een en ander verteld van de dingen die ik herken in haar verhalen en over dat ik daardoor best bezorgd ben enzo. Ook dat als er wat dan ook aan de hand is ik altijd voor d'r klaar zal staan om te helpen. Ze had daar wel veel waardering voor zei ze, en dat kon ik ook echt aan d'r zien...
Ze was gisteren nog naar boven gegaan(gevlucht) toen hij weer zo'n enorme driftbui had zei ze, hij kwam wel daarna ook naar boven toe om te vertellen dat het niet aan haar lag ofzoiets....dat dan weer wel :/
Maar goed, volgens mij is er al wel 'n miniscuul lichtpuntje geweest/gecreëerd haha!
Op naar 't volgende stapje... : )

grtjs ; )
misschien dus wel precies een momentje van right-rime-right-place.
Denk da je haar miscchien wel een beetje aan het denken hebt gezet, ook wat betreft het feit dat ze altijd bij je terecht kan. Da's lief!

Wat betreft die driftbui, ik schreef in een ander topic het volgende:
Eerst krijg je een klap tegen je kop, en zeggen ze huilend 'sorry', de tweede keer gewoon sorry, de derde keer niks, de vierde keer lok je het zelf uit volgens hen.

Uitkijken dus, het gaat van kwaad tot erger. Zo te lezen is ze nog redelijk veilig.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:33:10 #252
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_79073149
Even een vraag tussendoor. Hoe wordt borderline getest? Door middel van allemaal psychologische testen of is er bijv. ook iets te zien in het bloed?
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 13 maart 2010 @ 01:06:16 #253
295261 Rahtel
Love Life, Live Love
pi_79086088
Even een reactie op alle "zo te noemen negatieve" reacties.
niet dat ik er een positieve duw aan wil geven, want dat is in een relatie met een borderliner erg lastig, al kan het wel!

Maar;
Borderliners zijn:

  • zeker wel impulsief en dus ook vaak spontaan, uitjes etc,. zeker wel,... maar vaak op HUN manier.
  • i.i.g. sterk gericht op hun partner, dus als dat je ding is,.. zeker doen!
  • op de vreemdste momenten erg seksueel actief, heeft ook zo z'n voordelen.
  • het zijn en blijven personen die een erg sterk gevoel hebben, goed of slecht,...zwart wit kun je het niet zien, al zullen zij dat zelf wel vaak doen.
  • Blijven hele gevoelige mensen, en mensen zijn we allemaal, en we hebben allemaal onze onhebbelijkheden. Iedereen die hier zijn/haar beklag doet,....kijk ook eens naar jezelf,( of voor het eerst) en degene zonder "onhebbelijkheden" werpe de eerste steen!

    Ik wordt het een beetje zat dat er zoveel (voor)oordelen zijn over Borderliners,.....lees eens goed waar de term "borderline persoonlijkheid stoornis" vandaan komt,... en zie dan ook dat dit allang achterhaald is.
    Dat die personen die dit "opgespeld krijgen" (want meer dan een etiket is het niet) het al moeilijk genoeg met zichzelf hebben, door alle invloeden die een mens vormen, dat dit allemaal niet nodig is, en zeker geen of alleen nadelig effect zal hebben.

    Thnx voor het lezen.
  •   zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30:20 #254
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_79091208
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 01:06 schreef Rahtel het volgende:
    Even een reactie op alle "zo te noemen negatieve" reacties.
    niet dat ik er een positieve duw aan wil geven, want dat is in een relatie met een borderliner erg lastig, al kan het wel!

    Maar;
    Borderliners zijn:

  • zeker wel impulsief en dus ook vaak spontaan, uitjes etc,. zeker wel,... maar vaak op HUN manier.
  • i.i.g. sterk gericht op hun partner, dus als dat je ding is,.. zeker doen!
  • op de vreemdste momenten erg seksueel actief, heeft ook zo z'n voordelen.
  • het zijn en blijven personen die een erg sterk gevoel hebben, goed of slecht,...zwart wit kun je het niet zien, al zullen zij dat zelf wel vaak doen.
  • Blijven hele gevoelige mensen, en mensen zijn we allemaal, en we hebben allemaal onze onhebbelijkheden. Iedereen die hier zijn/haar beklag doet,....kijk ook eens naar jezelf,( of voor het eerst) en degene zonder "onhebbelijkheden" werpe de eerste steen!
  • Genoeg mensen die impulsief, spontaan en erg sexueel actief zijn zonder de onhebbelijkheden die met borderline meekomen . Kortom, je kan beter geen relatie hebben met een borderliner. Bovendien wordt het nog een stapje erger als desbetreffend persoon medicijnen voor deze stoornis krijgt.. met alle bijwerkingen van dien, waarvan de ergste kunnen zijn dat je een complete persoonsverandering doormaakt en je partner niet meer is waar je verliefd op geworden bent, of dat het libido compleet weg is waardoor er van een goede relatie weinig meer over blijft.
    Maar je hebt wel gelijk, een relatie met een borderliner is zeer zeker mogelijk, net zoals het ook mogelijk is voor je dochter om een relatie met Joran van der Sloot te hebben. Het kan best zijn dat ie geleerd heeft van zijn fouten en ze happily ever after leven .
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
    pi_79093924
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 14:45 schreef Dr.Campbell het volgende:

    [..]

    Bedankt hoor haha, maar er is 1 dubbele ''gratis'' tip bij...
    En eerlijk gezegd tip 3 is voor mij juist de reden om me er wel in te mengen daar ik nogal begaan ben met het slachtoffer.
    Bedankt voor je tips in ieder geval en succes met tuinieren!
    sukkel.

    niet inmengen wtf is je probleem? begaan met het slachtoffer? je hebt gevoelens voor haar...... dat is niet begaan met haar, je wilt haar voor jezelf;) bin there done that, had it. zeg dat ze altijd bij je kan komen als er wat is maar ga je er niet in mengen. Ze heeft een relatie met die gast!!! hoe denk jij nou kans te maken... laat haar eerst maar eens inzicht krijgen, praat dan weer eens met haar.
    pi_79100877
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 13:10 schreef Pvt het volgende:

    [..]

    sukkel.

    niet inmengen wtf is je probleem? begaan met het slachtoffer? je hebt gevoelens voor haar...... dat is niet begaan met haar, je wilt haar voor jezelf;) bin there done that, had it. zeg dat ze altijd bij je kan komen als er wat is maar ga je er niet in mengen. Ze heeft een relatie met die gast!!! hoe denk jij nou kans te maken... laat haar eerst maar eens inzicht krijgen, praat dan weer eens met haar.
    Ik heb inderdaad gevoelens voor haar, en daar hoort in mijn geval dus ook ''begaan met iemand zijn'' bij. Tuurlijk zou ik haar ook wel voor mezelf willen, en daar ga ik me ook echt niet voor schamen hoor!
    Bovendien heb ik haar nu ook eerlijk verteld dat ik meer voor d'r voel, čn dat als er wat is ze bij me kan komen, precies wat jij bedoeld dus.
    Ik heb nu m'n ding tegen haar gezegd, en laat 't verder helemaal aan haar dus...
    En over dat ''inmengen'', ik bedoelde dat niet zo heel letterlijk, maar als je die borderline-verhalen zo om je heen hoort lijkt dat wel op 'n gegeven moment de enigste optie ja, maar dan kan ze beter de politie gaan bellen denk ik.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Dr.Campbell op 13-03-2010 18:13:07 ]
    pi_79105526
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 17:18 schreef Dr.Campbell het volgende:

    [..]

    Ik heb inderdaad gevoelens voor haar, en daar hoort in mijn geval dus ook ''begaan met iemand zijn'' bij. Tuurlijk zou ik haar ook wel voor mezelf willen, en daar ga ik me ook echt niet voor schamen hoor!
    Bovendien heb ik haar nu ook eerlijk verteld dat ik meer voor d'r voel, čn dat als er wat is ze bij me kan komen, precies wat jij bedoeld dus.
    Ik heb nu m'n ding tegen haar gezegd, en laat 't verder helemaal aan haar dus...
    En over dat ''inmengen'', ik bedoelde dat niet zo heel letterlijk, maar als je die borderline-verhalen zo om je heen hoort lijkt dat wel op 'n gegeven moment de enigste optie ja, maar dan kan ze beter de politie gaan bellen denk ik.
    prima;)

    oja 1 ding KAP MET DIE DESTRUCTIEVE VERHALEN OVER BORDERLINE

    ech wtf is jullie probleem? Je ooit ingelezen? Je ooit laten raad geven door een psycholoog? Ooit bij een geweest? Doe niet zo belachelijk, dat verhaal over die door de politie opgehaald moest worden........... kénker zeg dat is echt borderline meer hoor, way beyond that, die lijd ergens anders aan. MIjn ex had het ook, en inderdaad was redelijk egoisitsch, lieten niet zien dat ze zich in jou inleefden, waren er "bijna nooit", maar tegelijkertijd was het ook de liefstede, aardigste meest spontane meid die ik gekend heb. Borderline is een redelijk specifieke stoornis, en niet te diagnosticeren voor de leeftijd van een jaar of 20, daarvoor kan het net zó goed een identiteitscrisis zijn.(puberteit) doe echt normaal, voor iedereen die in dit topic op alles wat maar hier op lijkt als "borderline" te willen diagnosticeren. Weet je wat dat met iemand doet? Zo'n stempel? Misschien zit je wel fout?? "meid, volgens mij heb je borderline" zij helemaal stuk, blijkt ze een verlate puberteit te hebben................ lekker bezig als amateur pscyhloogje;) voordat al jullie fokkers voor psycholoog gaan spelen lees je in, of liever doe het gewoon niet.
      zondag 14 maart 2010 @ 12:01:35 #258
    206580 Luxuria
    It was love at first bite
    pi_79121358
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 19:48 schreef Pvt het volgende:

    [..]

    prima;)

    oja 1 ding KAP MET DIE DESTRUCTIEVE VERHALEN OVER BORDERLINE

    ech wtf is jullie probleem? Je ooit ingelezen? Je ooit laten raad geven door een psycholoog? Ooit bij een geweest? Doe niet zo belachelijk, dat verhaal over die door de politie opgehaald moest worden........... kénker zeg dat is echt borderline meer hoor, way beyond that, die lijd ergens anders aan. MIjn ex had het ook, en inderdaad was redelijk egoisitsch, lieten niet zien dat ze zich in jou inleefden, waren er "bijna nooit", maar tegelijkertijd was het ook de liefstede, aardigste meest spontane meid die ik gekend heb. Borderline is een redelijk specifieke stoornis, en niet te diagnosticeren voor de leeftijd van een jaar of 20, daarvoor kan het net zó goed een identiteitscrisis zijn.(puberteit) doe echt normaal, voor iedereen die in dit topic op alles wat maar hier op lijkt als "borderline" te willen diagnosticeren. Weet je wat dat met iemand doet? Zo'n stempel? Misschien zit je wel fout?? "meid, volgens mij heb je borderline" zij helemaal stuk, blijkt ze een verlate puberteit te hebben................ lekker bezig als amateur pscyhloogje;) voordat al jullie fokkers voor psycholoog gaan spelen lees je in, of liever doe het gewoon niet.
    Kan borderline komen, maar ook vanzelf weer weggaan/minder worden?
    All she wants and needs is just a little taste..
      zondag 14 maart 2010 @ 12:22:24 #259
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_79121969
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 12:01 schreef Luxuria het volgende:

    [..]

    Kan borderline komen, maar ook vanzelf weer weggaan/minder worden?
    borderline is er gewoon, de symptomen kunnen we; minder worden als persoon zelf de wil heeft er iets beter mee om te gaan
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_79124356
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 13:10 schreef Pvt het volgende:

    [..]

    sukkel.

    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 19:48 schreef Pvt het volgende:

    [..]

    prima;)

    oja 1 ding KAP MET DIE DESTRUCTIEVE VERHALEN OVER BORDERLINE

    ech wtf is jullie probleem? Je ooit ingelezen? Je ooit laten raad geven door een psycholoog? Ooit bij een geweest? Doe niet zo belachelijk, dat verhaal over die door de politie opgehaald moest worden........... kénker zeg dat is echt borderline meer hoor, way beyond that, die lijd ergens anders aan. MIjn ex had het ook, en inderdaad was redelijk egoisitsch, lieten niet zien dat ze zich in jou inleefden, waren er "bijna nooit", maar tegelijkertijd was het ook de liefstede, aardigste meest spontane meid die ik gekend heb. Borderline is een redelijk specifieke stoornis, en niet te diagnosticeren voor de leeftijd van een jaar of 20, daarvoor kan het net zó goed een identiteitscrisis zijn.(puberteit) doe echt normaal, voor iedereen die in dit topic op alles wat maar hier op lijkt als "borderline" te willen diagnosticeren. Weet je wat dat met iemand doet? Zo'n stempel? Misschien zit je wel fout?? "meid, volgens mij heb je borderline" zij helemaal stuk, blijkt ze een verlate puberteit te hebben................ lekker bezig als amateur pscyhloogje;) voordat al jullie fokkers voor psycholoog gaan spelen lees je in, of liever doe het gewoon niet.
    aggessief typje of niet?


    ech wtf is jullie probleem?
    Ik heb gelukkig geen probleem meer.

    Je ooit ingelezen?
    o zeker, en niet te weinig ook, en ben nog ervaringsdeskundig ook.

    Je ooit laten raad geven door een psycholoog? Ooit bij een geweest?
    Ja, ook ik ben bij een psych geweest (het RIAGG), heb me laten voorlichten omdat ik wilde weten waar ik mee samenwoonde. Daarnaast kreeg ik tips van hen om met mijn partner om te gaan (die niet echt hielpen, maar dat terzijde)

    Doe niet zo belachelijk, dat verhaal over die door de politie opgehaald moest worden........... kénker zeg dat is echt borderline meer hoor, way beyond that, die lijd ergens anders aan.
    Als JIJ je goed ingelezen had, had je gelezen dat Borderline bestaat uit een combinatie van symptomen, voldoe je aan de meerderheid, dan wordt borderline geconstateerd. Bij mijn ex hielden die symptomen onder andere aggressivieit en verslavingsdrang in. (plus nog een berg andere waar je niet vrolijk van wordt) En dat 'kénker' is niet echt nodig hé?


    MIjn ex had het ook, en inderdaad was redelijk egoisitsch, lieten niet zien dat ze zich in jou inleefden, waren er "bijna nooit", maar tegelijkertijd was het ook de liefstede, aardigste meest spontane meid die ik gekend heb.
    Dan had jouw ex last van een andere combinatie van symptomen, fijn voor jou en je ex.

    Borderline is een redelijk specifieke stoornis, en niet te diagnosticeren voor de leeftijd van een jaar of 20, daarvoor kan het net zó goed een identiteitscrisis zijn.(puberteit) doe echt normaal, voor iedereen die in dit topic op alles wat maar hier op lijkt als "borderline" te willen diagnosticeren.
    Borderline is al heel vroeg te diagnosticeren, tot het 18e jaar heet het echter 'Borderline in Ontwikkeling' Dat heeft inderdaad ook met puberteit te maken, maar die is op je 18e meestal grootdeels over. De gast waar ik mee samenwoonde was 22 toen hij de diagnose kreeg.


    Weet je wat dat met iemand doet? Zo'n stempel? Misschien zit je wel fout?? "meid, volgens mij heb je borderline" zij helemaal stuk, blijkt ze een verlate puberteit te hebben................ lekker bezig als amateur pscyhloogje;) voordat al jullie fokkers voor psycholoog gaan spelen lees je in, of liever doe het gewoon niet.
    Laat jij het dan ook maar niet doen hé? En de diagnose aan een pscholoog over laten. IK heb hier niemand 'beticht' van Borderline die ik niet ken. Jij zit hier te vertellen dat mijn ex waarschijnlijk iets anders had...
    quote:
    Doe niet zo belachelijk, dat verhaal over die door de politie opgehaald moest worden........... kénker zeg dat is echt borderline meer hoor, way beyond that, die lijd ergens anders aan.

    Ik heb alleen ervaringen gedeeld uit mijn verleden. Het verhaal van Dr. Campbell roept zeer zeker herkenbare herinneringen op aan een tijd die ik niemand gun. Vanuit dat oogpunt probeer ik te helpen en raad te geven, geput uit mijn eigen ervaringen met de Borderliner waar ik mee heb samengewoond.

    Dat jij alles gaat bagatelliseren is niet realistisch. Zoals gezegd, er zijn vele zoorten Borderliners, de een erger als de ander. Sommigen kunnen prima functioneren in de samenleving, sommigen zullen het zonder hulp NOOIT redden. Net als met Marokkanen, er zitten gewoon een paar kuttekoppen tussen, met de rest is prima om te gaan.


    Have a nice life.
      zondag 14 maart 2010 @ 15:26:05 #261
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79128345
    Antwoord op de vraag van Luxuria

    Borderline word vastgesteld aan de hand van psychologische onderzoek. Deze bestaat voornamelijk uit vragenlijsten waar scores uitkomen, en gesprekken met een psychiater.
    In het bloed is het niet te vinden.
    Er is zelfs een leeftijdsgrens van 18 jaar aan vastgesteld wanneer iemand de diagnose Borderline mag krijgen.
      zondag 14 maart 2010 @ 15:33:05 #262
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79128637
    antwoord voor Luxuria
    Kan borderline komen, maar ook vanzelf weer weggaan/minder worden?

    Nee Borderline is niet te genezen of vanzelf overgaan.........Borderline heb je voor de rest van je leven.
    Het enige wat kan is er mee te leren leven en er mee leren om te gaan door middel van de juiste Therapie en eventuele medicatie.

    [ Bericht 0% gewijzigd door JustSomebody op 14-03-2010 15:42:54 ]
      zondag 14 maart 2010 @ 15:56:51 #263
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79129557
    Pppff wat een boel negativiteit over Borderliners zeg.
    Blijkt wel dat de meeste niet echt weten waar ze het over hebben
    Het enige wat je hier leest zijn kleine dingen die eventueel kunnen voorkomen bij een Borderliner, en dan zit er eentje tussen die zijn best doet om de rest een ander inzicht te geven ........maar om eerlijk te zijn heeft dat weinig zin, want als mensen denken te weten wat Borderline inhoud kan je ze daar toch niet meer van afbrengen door hun zogezegde ervaringen die ze daarmee hebben gehad.
    Maar dan hebben we het over 1 persoon terwijl er ik weet niet hoeveel mensen met borderline rond lopen.

    Een relatie met een borderliner is heel goed mogelijk
    En voordeel ervan is je hebt nooit een saaie relatie met een borderliner.
    Een borderliner kan net zo goed leven als ieder "normaal" mens.........maar ja wat is normaal.
    Niemand is normaal....toch??
    En met de juiste therapie en de juiste medicatie kan een borderliner heel goed leven.
    Maar daarbij is het wel belangrijk dat een borderliner zelf wel wil veranderen.
    En je moet jezelf gewoon goed kennen en weten wat je minpunten zijn en wat je pluspunten zijn maar ook weten wat je valkuilen zijn en wat je triggerd.
    dus met andere woorden een Borderliner moet zichzelf ontzettend goed kennen en weten hoe ze in elkaar zitten.

    Alleen jammer dat Borderline zo veel negatief in de aandacht komt want dat is maar een topje van de ijsberg en de rest word vergeten.
    De media zet een Borderliner totaal verkeerd neer en daar worden mensen ook door beinvloed.......want oweeee iemand met een Borderline stoornis .......angst angst en nog eesn angst en vooral bij uit de buurt blijven want zo word dat neergezet terwijl borderliners hele leuke en lieve mensen kunnen zijn en dat word gewoon totaal vergeten en op deze manier krijgen borderliners ook niet eens de kans meer in de klote maatschappij
      zondag 14 maart 2010 @ 17:09:55 #264
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_79132733
    Nou, laat ze dan maar hier posten, de mensen die ontzettend gelukkig zijn en een langdurige relatie (>5 jaar) hebben met iemand die al vanaf het begin van die relatie borderline heeft.
    Tot nu toe hoor ik namelijk alleen maar negatieve verhalen, en dan lijkt het er toch op dat je in een relatie op een tijdbom zit.
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
      zondag 14 maart 2010 @ 18:08:54 #265
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79135512
    Nou Maanvis..........Ik dus
    In onze relatie werd al vanaf het begin Borderline vastgesteld bij mij, en kan je zeggen dat ik zeer gelukkig ben in mijn relatie .
    En we hebben zelfs een zeer goede en gezonde relatie......en is echt geen tijdbom.

    Dus daarom zeg ik dat het wel kan

    En ik geloof graag dat je alleen maar negatieve verhalen hoort, wat heel erg jammer is.
    Want er is genoeg postief te noemen aan iemand met borderline.
    En het woord borderline zegt het zelf al hé.........(alles) op het randje in de negatieve zin maar ook in de positieve zin.
      zondag 14 maart 2010 @ 18:18:16 #266
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_79135910
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 18:08 schreef JustSomebody het volgende:
    Nou Maanvis..........Ik dus
    In onze relatie werd al vanaf het begin Borderline vastgesteld bij mij, en kan je zeggen dat ik zeer gelukkig ben in mijn relatie .
    En we hebben zelfs een zeer goede en gezonde relatie......en is echt geen tijdbom.

    Dus daarom zeg ik dat het wel kan

    En ik geloof graag dat je alleen maar negatieve verhalen hoort, wat heel erg jammer is.
    Want er is genoeg postief te noemen aan iemand met borderline.
    En het woord borderline zegt het zelf al hé.........(alles) op het randje in de negatieve zin maar ook in de positieve zin.
    2 vragen:
    1) Hoe lang hebben jullie al een relatie?
    2) Hoe gaan jullie met jouw negatieve episodes om?
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
    pi_79135954
    Ook ik kan beamen dat een relatie met een bordeliner goed te doen is , wat zelfs geweldig.

    Toen ik mijn partner leerde kennen was ze net in de fase dat het bij haar bekent werd en samen hebben we besloten om daar een therapie bij te zoeken .
    Mijn partner heeft de linehan gedaan en met succes en wij zijn nu gestrouwd en bijna 6 jaar samen .

    Natuurlijk we hebben ook strijd en natuurlijk gebeuren er wel eens dingen , maar dat gebeurd in elke relatie .
    Ik vind haar liefde wel oprechter en eerlijker dan ik ooit gevoeld heb maar dat kan ook nog de verliefdheid zijn die we nog steeds innig voelen.

    Als ik kijk naar mijn vrouw zie ik geen bordeliner maar een persoon met een aandoening die er keihard voor werkt om alles op te pakken en nog harder vecht tegen dat stigma van bordeline want met de juiste therapie en goede medicatie kunnen ook hun goed en normaal leven.
      zondag 14 maart 2010 @ 18:27:42 #268
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79136343
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 18:18 schreef Maanvis het volgende:

    [..]

    2 vragen:
    1) Hoe lang hebben jullie al een relatie?
    2) Hoe gaan jullie met jouw negatieve episodes om?
    We zijn 6 jaar samen nu.
    En kom uit een relatie van bijna 13 jaar.
    dus langdurige relatie's zijn echt wel mogelijk

    Mocht ik in een negatieve episode komen dan spreekt ten eerste mijn man mijn daarop aan, zodat ik me er bewust van ben en deze kan omdraaien naar het positieve.
    Ben ik mezelf er bewust van dat ik in een negatieve episode zit dan pak ik mezelf bij kop en kont om dit ook om te draaien naar wat leukers.
    Het is wel altijd blijven werken aan jezelf, maar daardoor kan je een heel normaal leven leiden.
    pi_79158213
    quote:
    [
    (Weet je wat dat met iemand doet? Zo'n stempel? Misschien zit je wel fout??)

    -

    Ik heb alleen ervaringen gedeeld uit mijn verleden. Het verhaal van Dr. Campbell roept zeer zeker herkenbare herinneringen op aan een tijd die ik niemand gun. Vanuit dat oogpunt probeer ik te helpen en raad te geven, geput uit mijn eigen ervaringen met de Borderliner waar ik mee heb samengewoond.

    Van 1 vd blners waarover ik tot nu toe gesproken heb ik 't gehoord vd persoon zelf dat ze 't heeft.

    En mijn collega vertelde het aan mij omdat haar eigen vriend het heeft, en ik ga er toch niet van uit dat ze dat zomaar ff uit hun duim zuigen.
    En al heeft haar vriend wat anders onder de leden, het is iig allerminst gezellig daar in huis....en dat hoor ik dus ook van haar persoonlijk...
    Maar goed, ik heb mijn ding erover gezegd tegen haar, meer kan ik ook niet doen.
    Als ze (ooit) bij hem wegvlucht, beter denk ik zo, en is dat vervolgens niet in mijn armen...pech gehad, maar alsnog veel beter dan hoe ze nu zit (en dat baseer ik op haar eigen ervaringen die ze met me deelt).
    pi_79170460
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 15:56 schreef JustSomebody het volgende:
    Pppff wat een boel negativiteit over Borderliners zeg.
    Blijkt wel dat de meeste niet echt weten waar ze het over hebben
    Het enige wat je hier leest zijn kleine dingen die eventueel kunnen voorkomen bij een Borderliner, en dan zit er eentje tussen die zijn best doet om de rest een ander inzicht te geven ........maar om eerlijk te zijn heeft dat weinig zin, want als mensen denken te weten wat Borderline inhoud kan je ze daar toch niet meer van afbrengen door hun zogezegde ervaringen die ze daarmee hebben gehad.
    Maar dan hebben we het over 1 persoon terwijl er ik weet niet hoeveel mensen met borderline rond lopen.

    Een relatie met een borderliner is heel goed mogelijk
    En voordeel ervan is je hebt nooit een saaie relatie met een borderliner.
    Een borderliner kan net zo goed leven als ieder "normaal" mens.........maar ja wat is normaal.
    Niemand is normaal....toch??
    En met de juiste therapie en de juiste medicatie kan een borderliner heel goed leven.
    Maar daarbij is het wel belangrijk dat een borderliner zelf wel wil veranderen.
    En je moet jezelf gewoon goed kennen en weten wat je minpunten zijn en wat je pluspunten zijn maar ook weten wat je valkuilen zijn en wat je triggerd.
    dus met andere woorden een Borderliner moet zichzelf ontzettend goed kennen en weten hoe ze in elkaar zitten.

    Alleen jammer dat Borderline zo veel negatief in de aandacht komt want dat is maar een topje van de ijsberg en de rest word vergeten.
    De media zet een Borderliner totaal verkeerd neer en daar worden mensen ook door beinvloed.......want oweeee iemand met een Borderline stoornis .......angst angst en nog eesn angst en vooral bij uit de buurt blijven want zo word dat neergezet terwijl borderliners hele leuke en lieve mensen kunnen zijn en dat word gewoon totaal vergeten en op deze manier krijgen borderliners ook niet eens de kans meer in de klote maatschappij
    Mooi gesproken.Ben het helemaal met jou eens.
    pi_79197450
    Als je bereid bent om je aan te passen naar de wil van de borderliner dan kun je idd een goeie relatie hebben. Ben je dat niet en wil je je vrijheid behouden dan kun je maar beter wegwezen. En dat is helemaal niet onredelijk. Nee, niet alle borderliners zijn hetzelfde, maar een relatie met een borderliner vereist wel enig uithoudingsvermogen en wilskracht. Het is maar net hoe buigzaam je bent en medelevend je bent. Maar zelfs in de meest extreme verhalen in dit topic zit een kern van waarheid. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je jarenlang bent gemanipuleerd je niet anders kan denken dan dat alle borderliners krankjorum zijn en zielige aandachttrekkers.
    pi_79197490
    haha ik heb zelf bl en wat een zielig gebrabbel over de zogenaamde kenners hier die waarschijnlijk niks beters te doen hebben dan enkel te zeiken op dit forum;te lelijk om een normaal ogend persoon aan de haak te zijn.
    Tuur zitten er extremen tussen en voornamelijk vrouwen kunnen erg bezittelijk zijn, wat vervelend kan zijn.Maar ze zijn wel eerlijk;wat een ander enkel denkt zeggen zij.Is dat goed of slecht.
    En de mannen hebben vaak een hoog iq, itt de vrouwen.. Hoe dat kan is mij ook een raadsel. Veel zijn er hoogbegaafd, maar voornamelijk mannen... Alleem proberem jullie hier een prototype blér te creëren. Geloof me, die bestaat niet. En als ik hier donderdagnacht de o zo 20 jarige bezopen studentjes bemedem de boel hoor slopen, zijn zij weer normaal...dat hoort bij het studenten leven...de boel slopen. Generaliseren is makkelijk, alleen praten jullie veel enwordt er weinig gezegd. Net als die man in zijn r8 ,dat die stoned zou zijn. Zeggen jullie mij maar welke coffeeshop een pure indica verkoopt. En nee dat is geen bubblegum whitewiddow e.d.... Blow zelf niet hoor, maar een ms vriendin vindthet net als ik leuk om zelf te kweken, tegen der spasmen,waar je dus stoned van wordt,en de grootste spierontspanning van krijgt. Werd ook weer zoveel onzin gepraat in dat toppicje... Het lijkt wel of het een forum voor 16-jarigen is geworden.
    Veel succes met eerst voorbereiden, voordat je iets zegt jongens.
    gr.rich
    pi_79197727
    Jij kan wel een cursusje Nederlands gebruiken. Godsamme.
    pi_79197963
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 05:58 schreef richje30 het volgende:
    haha ik heb zelf bl en wat een zielig gebrabbel over de zogenaamde kenners hier die waarschijnlijk niks beters te doen hebben dan enkel te zeiken op dit forum;te lelijk om een normaal ogend persoon aan de haak te zijn.
    Tuur zitten er extremen tussen en voornamelijk vrouwen kunnen erg bezittelijk zijn, wat vervelend kan zijn.Maar ze zijn wel eerlijk;wat een ander enkel denkt zeggen zij.Is dat goed of slecht.
    En de mannen hebben vaak een hoog iq, itt de vrouwen.. Hoe dat kan is mij ook een raadsel. Veel zijn er hoogbegaafd, maar voornamelijk mannen... Alleem proberem jullie hier een prototype blér te creëren. Geloof me, die bestaat niet. En als ik hier donderdagnacht de o zo 20 jarige bezopen studentjes bemedem de boel hoor slopen, zijn zij weer normaal...dat hoort bij het studenten leven...de boel slopen. Generaliseren is makkelijk, alleen praten jullie veel enwordt er weinig gezegd. Net als die man in zijn r8 ,dat die stoned zou zijn. Zeggen jullie mij maar welke coffeeshop een pure indica verkoopt. En nee dat is geen bubblegum whitewiddow e.d.... Blow zelf niet hoor, maar een ms vriendin vindthet net als ik leuk om zelf te kweken, tegen der spasmen,waar je dus stoned van wordt,en de grootste spierontspanning van krijgt. Werd ook weer zoveel onzin gepraat in dat toppicje... Het lijkt wel of het een forum voor 16-jarigen is geworden.
    Veel succes met eerst voorbereiden, voordat je iets zegt jongens.
    gr.rich
    Mooi dan zit je op het verkeerde forum, want jouw reactie is iets wat ik van een 4 jarige zou verwachten.
    pi_79200374
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 05:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Als je bereid bent om je aan te passen naar de wil van de borderliner dan kun je idd een goeie relatie hebben. Ben je dat niet en wil je je vrijheid behouden dan kun je maar beter wegwezen. En dat is helemaal niet onredelijk. Nee, niet alle borderliners zijn hetzelfde, maar een relatie met een borderliner vereist wel enig uithoudingsvermogen en wilskracht. Het is maar net hoe buigzaam je bent en medelevend je bent. Maar zelfs in de meest extreme verhalen in dit topic zit een kern van waarheid. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je jarenlang bent gemanipuleerd je niet anders kan denken dan dat alle borderliners krankjorum zijn en zielige aandachttrekkers.
    Hier moet ik toch even inhaken. Ik ben namelijk van mening dat je dat juist niet moet doen. Ik lees hier vaak dat mensen in een relatie met een borderliner denken maar alles te moeten doen wat diegene van hem of haar vraagt, zich geestelijk te moeten laten mishandelen in veel gevallen en compleet veranderen voor de persoon in kwestie.

    Mijn ervaring is juist dat je je eigen leven moet hebben naast je borderlinepartner en duidelijke grenzen moet hebben voor jezelf en je partner. Dat veel mensen geestelijk niet sterk genoeg in hun schoenen staan en hun eigen grenzen niet kennen om een relatie met een borderliner aan te gaan zegt meer over hen dan over de 'patienten', dan moet je er namelijk gewoon niet aan beginnen en keihard wegrennen ;-)
    pi_79202331
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 13:36 schreef jodelahietie het volgende:

    [..]


    [..]

    aggessief typje of niet?


    ech wtf is jullie probleem?
    Ik heb gelukkig geen probleem meer.

    Je ooit ingelezen?
    o zeker, en niet te weinig ook, en ben nog ervaringsdeskundig ook.

    Je ooit laten raad geven door een psycholoog? Ooit bij een geweest?
    Ja, ook ik ben bij een psych geweest (het RIAGG), heb me laten voorlichten omdat ik wilde weten waar ik mee samenwoonde. Daarnaast kreeg ik tips van hen om met mijn partner om te gaan (die niet echt hielpen, maar dat terzijde)

    Doe niet zo belachelijk, dat verhaal over die door de politie opgehaald moest worden........... kénker zeg dat is echt borderline meer hoor, way beyond that, die lijd ergens anders aan.
    Als JIJ je goed ingelezen had, had je gelezen dat Borderline bestaat uit een combinatie van symptomen, voldoe je aan de meerderheid, dan wordt borderline geconstateerd. Bij mijn ex hielden die symptomen onder andere aggressivieit en verslavingsdrang in. (plus nog een berg andere waar je niet vrolijk van wordt) En dat 'kénker' is niet echt nodig hé?


    MIjn ex had het ook, en inderdaad was redelijk egoisitsch, lieten niet zien dat ze zich in jou inleefden, waren er "bijna nooit", maar tegelijkertijd was het ook de liefstede, aardigste meest spontane meid die ik gekend heb.
    Dan had jouw ex last van een andere combinatie van symptomen, fijn voor jou en je ex.

    Borderline is een redelijk specifieke stoornis, en niet te diagnosticeren voor de leeftijd van een jaar of 20, daarvoor kan het net zó goed een identiteitscrisis zijn.(puberteit) doe echt normaal, voor iedereen die in dit topic op alles wat maar hier op lijkt als "borderline" te willen diagnosticeren.
    Borderline is al heel vroeg te diagnosticeren, tot het 18e jaar heet het echter 'Borderline in Ontwikkeling' Dat heeft inderdaad ook met puberteit te maken, maar die is op je 18e meestal grootdeels over. De gast waar ik mee samenwoonde was 22 toen hij de diagnose kreeg.


    Weet je wat dat met iemand doet? Zo'n stempel? Misschien zit je wel fout?? "meid, volgens mij heb je borderline" zij helemaal stuk, blijkt ze een verlate puberteit te hebben................ lekker bezig als amateur pscyhloogje;) voordat al jullie fokkers voor psycholoog gaan spelen lees je in, of liever doe het gewoon niet.
    Laat jij het dan ook maar niet doen hé? En de diagnose aan een pscholoog over laten. IK heb hier niemand 'beticht' van Borderline die ik niet ken. Jij zit hier te vertellen dat mijn ex waarschijnlijk iets anders had...
    [..]

    Ik heb alleen ervaringen gedeeld uit mijn verleden. Het verhaal van Dr. Campbell roept zeer zeker herkenbare herinneringen op aan een tijd die ik niemand gun. Vanuit dat oogpunt probeer ik te helpen en raad te geven, geput uit mijn eigen ervaringen met de Borderliner waar ik mee heb samengewoond.

    Dat jij alles gaat bagatelliseren is niet realistisch. Zoals gezegd, er zijn vele zoorten Borderliners, de een erger als de ander. Sommigen kunnen prima functioneren in de samenleving, sommigen zullen het zonder hulp NOOIT redden. Net als met Marokkanen, er zitten gewoon een paar kuttekoppen tussen, met de rest is prima om te gaan.


    Have a nice life.
    yeah whatever, je snapt mijn standpunt niet. Er wordt hier constant gesuggereed dat er met borderliners niet te leven valt, dat ze je psychisch mishandelen, dat ze nie sporen etc agressief. Daar stapte ik even tegen op, omdat ik die "negateive" verhalen nogal destructief overkwamen en dat ik daar genoeg van had. Over het algemeen zie ik ze als prima mensen, vaak veel spontaner als de gemiddelde mens, maar ze hebben inderdaad vervelende kanten. Nou zal ik wel 1 tegengekomen zijn waar het redelijk mild was, dus daar ga ik verder ook niet over oordelen maar vind het gewoon beetje kansloos.

    Jullie doen constant alsof het de persoon zelf is die zo is?? Ze lijden ergens aan, hallo!! Dus kap met dat negatieve gedoe, en ben het ook compleet eens met de statement boven mij, meestal zijn de mensen die een relatie aangaan gewoon zelf niet sterk genoeg om dat aan te kunnen
    pi_79202391
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 10:11 schreef boompje25 het volgende:

    [..]

    Hier moet ik toch even inhaken. Ik ben namelijk van mening dat je dat juist niet moet doen. Ik lees hier vaak dat mensen in een relatie met een borderliner denken maar alles te moeten doen wat diegene van hem of haar vraagt, zich geestelijk te moeten laten mishandelen in veel gevallen en compleet veranderen voor de persoon in kwestie.

    Mijn ervaring is juist dat je je eigen leven moet hebben naast je borderlinepartner en duidelijke grenzen moet hebben voor jezelf en je partner. Dat veel mensen geestelijk niet sterk genoeg in hun schoenen staan en hun eigen grenzen niet kennen om een relatie met een borderliner aan te gaan zegt meer over hen dan over de 'patienten', dan moet je er namelijk gewoon niet aan beginnen en keihard wegrennen ;-)
    klopt grotendeels idd. Je moet zelf heel sterk in je schoenen staan, en er boven blijven staan. je eigen grenzen kennen idd (wil niet zeggen dat een relatie met borderline nou zo makkelijk is ma dat terzijde )
    pi_79209715
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:12 schreef Pvt het volgende:

    [..]

    yeah whatever, je snapt mijn standpunt niet.

    En jij het mijne niet. Wat maar niet door wil dringen bij jou (en anderen die mijn posts blijkbaar niet juist kunnen interpreteren), is dat ik niet alle borderliners over één kam scheer, alleen MIJN ervaringen deel.

    En ik woonde toevallig samen met een zeer aggressieve borderliner. En toen ik daarmee samen ging wonen (binnen een paar maanden, veeel te snel achteraf gezien) was er niets van te merken. Het kwam er pas uit naar mij toe, toen hij zich volledig bij me op zijn gemak ging voelen. Heel spontaan wassie ja, naar andere mensen. Mij sloeg ie spontaan in elkaar, schold ie spontaan verrot en bedreigde hij spontaan want tja, hem konden ze niks maken, hij had borderline en was dus lekker toch ontoerekeningsvatbaar.
    En ik maar denken dat ik hem kon veranderen.
    quote:
    Jullie doen constant alsof het de persoon zelf is die zo is?? Ze lijden ergens aan, hallo!!
    Ja, dus? Ergens aan lijden of niet, my ass! Heti s geen excuus om zomaar iemand in elkaar te mogen timmeren, of om te doen wat je doet. Niet alleen hij, ook andere borderliners die ik ken gebruiken het (hun ziekte) maar al te makkelijk. Blablabla, maakt niet uit wat ze van me denken/wat ik doe/hoe ik iemand behandel: mij valt niks aan te rekenen, want ik heb toch borderline.

    Nogmaals, ik zal wel een extreem geval tegen het lijf gelopen zijn, maar het is dan ook alleen MIJN ervaring.
    En wat was ik blij geweest als iemand mij eerder had verteld waar ik in terecht ging komen/was gekomen. Als ik een dergelijk topic op een forum was tegengekomen. Zwaar geval of niet, je kunt je eigen conclusies uit de verschillende ervaringen trekken, die zullen nooit of te nimmer voor 100% gelijk zijn. Helaas bestond internet in deze vorm destijds nog niet.
    quote:
    meestal zijn de mensen die een relatie aangaan gewoon zelf niet sterk genoeg om dat aan te kunnen
    Als er iemand sterk is qua persoonlijkheid ben ik het wel. Anders was ik nu, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dood. Je zult het wel weer gelul vinden, maar ik weet wel beter.

    Speciaal voor jou: hij hield ontzettend veel van dieren, daar was hij ook altijd heel lief voor. We hadden zes katten, drie ratjes, een papegaai, een aquarium, een cavia en eventjes een hond. Nou tevreden?
    (maar hij dreigde als ik weg zou gaan wel dat hij de katten voor de voordeur van mijn ouders op zou knopen... dat dan weer wel)


    Jij hebt er genoeg van dat ze negatief neergezet worden, en ik ben er bang voor dat mensen de risico's onderschatten als Borderliners als gezellige, lieve spontane mensen neergezet worden, die af en toe een vervelend trekje hebben, snap je? Voor de vierhonderste keer, ze zijn niet allemaal hetzelfde, maar wees op je hoede voor zware gevallen. Zo dan?
    pi_79210442
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 10:11 schreef boompje25 het volgende:

    [..]

    Hier moet ik toch even inhaken. Ik ben namelijk van mening dat je dat juist niet moet doen. Ik lees hier vaak dat mensen in een relatie met een borderliner denken maar alles te moeten doen wat diegene van hem of haar vraagt, zich geestelijk te moeten laten mishandelen in veel gevallen en compleet veranderen voor de persoon in kwestie.

    Mijn ervaring is juist dat je je eigen leven moet hebben naast je borderlinepartner en duidelijke grenzen moet hebben voor jezelf en je partner. Dat veel mensen geestelijk niet sterk genoeg in hun schoenen staan en hun eigen grenzen niet kennen om een relatie met een borderliner aan te gaan zegt meer over hen dan over de 'patienten', dan moet je er namelijk gewoon niet aan beginnen en keihard wegrennen ;-)

    Mee eens. Totaal.

    Ik heb het dus wel gedaan. Maar wel allebei. Ik ben qua persoonlijkheid voor hém veranderd, maar daarnaast heb ik wel mijn eigen leven gehouden. Hij zat in de ziektewet (hoefde hij lekker niks te doen, borderline is ook een ziekte) en wilde mij op een gegeven moment ook thuis krijgen zodat hij nóg meer controle over me uit kon oefenen. Ook blowde en dronk hij. Gelukkig heb ik me nooit over laten halen te stoppen met werken, en ben ik nooit meegegaan in het blow- en bierverhaal. Op die manier kon ik in ieder geval nog een beetje persoonlijkheid en contact met de buitenwereld behouden. Ik denk dat dat achteraf mijn redding is geweest.
    Voor hem gaan veranderen was het begin van het einde. Ik liet me geestelijk en lichamelijk mishandelen door hem. Het ging gewoon steeds een stapje verder en iedere keer verlegde ook ik mijn grenzen.
    Uiteindelijk heb ik hulp gekregen en gedaan wat ik veel eerder had moeten doen, ondanks alle bedreigingen: heel hard wegrennen.
    pi_79211870
    [/quote]En jij het mijne niet[quote]

    yeah ik snap em inmiddels, maar dan zul je voortaan toch iets genuanceerder je verhaal neer moeten zetten. en ik geloof echt nog steeds niet dat dat verhaal van jou borderline is (niet om jou te kutten maar daar lijkt me echt meer in het spel te zitten........)

    maar goed laten we het er dan maar op gooien dat je een heule extreme bent tegengekomen;) oja pls hou wel ff op met dat 'ik kan het weten" "had dood kunnen zijn" dan was je dus niet sterk want dan had je gewoon weg moeten gaan (no blame on you, ik kapte het ook niet af) maar zeg dat gewoon niet
    pi_79216594
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 14:43 schreef jodelahietie het volgende:

    [..]

    Mee eens. Totaal.

    Ik heb het dus wel gedaan. Maar wel allebei. Ik ben qua persoonlijkheid voor hém veranderd, maar daarnaast heb ik wel mijn eigen leven gehouden. Hij zat in de ziektewet (hoefde hij lekker niks te doen, borderline is ook een ziekte) en wilde mij op een gegeven moment ook thuis krijgen zodat hij nóg meer controle over me uit kon oefenen. Ook blowde en dronk hij. Gelukkig heb ik me nooit over laten halen te stoppen met werken, en ben ik nooit meegegaan in het blow- en bierverhaal. Op die manier kon ik in ieder geval nog een beetje persoonlijkheid en contact met de buitenwereld behouden. Ik denk dat dat achteraf mijn redding is geweest.
    Voor hem gaan veranderen was het begin van het einde. Ik liet me geestelijk en lichamelijk mishandelen door hem. Het ging gewoon steeds een stapje verder en iedere keer verlegde ook ik mijn grenzen.
    Uiteindelijk heb ik hulp gekregen en gedaan wat ik veel eerder had moeten doen, ondanks alle bedreigingen: heel hard wegrennen.
    Dan ben jij er gelukkig nog goed uitgekomen uiteindelijk!

    Heb een vriend van me er ook zwaar aan onderdoor zien gaan in een relatie van 3 jaar met een borderliner. Ook hij verlegde constant zijn grenzen voor de borderline, ging er helemaal in op en verwaarloosde familie en vrienden. Uiteindelijke uitkomst? Meneer heeft korte psychische nazorg moeten krijgen, heeft geen vrienden overgehouden en is (lichtelijk) contactgestoord. Eigen schuld dikke bult? Ja vind ik wel! Hij had z'n sociale leven in stand moeten houden naar mijn mening en dat heb ik hem ook verteld destijds.

    Nogmaals, je hebt verschillende gradaties! Ik ken een meisje die naast de borderline ook nog eens drugs/alcoholverslaafd is. Zij beseft dat ze onredelijk kan zijn, wil graag aan zichzelf werken en laat zich dan ook vrijwillig opnemen. Een normaal mens zou zeggen: onhandelbaar! Ik zeg: kan prima met d'r omgaan nu ik het weet en er ervaring mee heb!

    Denk dat de verschillen per individu te groot zijn idd om alle borderliners over een kam te scheren. Daarnaast zullen de meningen van omstanders ook uiteen lopen, de één laat over zich heen walsen en wil de borderline op de brandstapel, de ander kan het prima handelen en verliest zichzelf niet in de borderline.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 20:37:47 #282
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79225589
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 15:11 schreef Eleentje86 het volgende:

    [..]

    Mooi gesproken.Ben het helemaal met jou eens.
    Thanks Eleentje
    Ik spreek uit eigen ervaring
    Tja om heel eerlijk te zijn ben ik het een beetje zat dat Borderliners zo naar beneden worden gehaald.
    Maar ja aan de andere kant is het ook vechten tegen de bierkaai.......want als iemand zijn mening heeft gevormd op 1persoon en 1 slechte ervaring dan scheren ze gelijk iedereen met Borderline over één kam, en dat klopt niet.

    Kijk je kan het een beetje vergelijken met........niet elke drugsverslaafde is slecht of hetzelfde en niet elke alcholist is hetzelfde........dus waarom moeten mensen met Borderline dan wel allemaal over één kam geschoren worden ook die zijn niet het zelfde
    pi_79225608
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 14:43 schreef jodelahietie het volgende:

    [..]

    Mee eens. Totaal.

    Ik heb het dus wel gedaan. Maar wel allebei. Ik ben qua persoonlijkheid voor hém veranderd, maar daarnaast heb ik wel mijn eigen leven gehouden. Hij zat in de ziektewet (hoefde hij lekker niks te doen, borderline is ook een ziekte) en wilde mij op een gegeven moment ook thuis krijgen zodat hij nóg meer controle over me uit kon oefenen. Ook blowde en dronk hij. Gelukkig heb ik me nooit over laten halen te stoppen met werken, en ben ik nooit meegegaan in het blow- en bierverhaal. Op die manier kon ik in ieder geval nog een beetje persoonlijkheid en contact met de buitenwereld behouden. Ik denk dat dat achteraf mijn redding is geweest.
    Voor hem gaan veranderen was het begin van het einde. Ik liet me geestelijk en lichamelijk mishandelen door hem. Het ging gewoon steeds een stapje verder en iedere keer verlegde ook ik mijn grenzen.
    Uiteindelijk heb ik hulp gekregen en gedaan wat ik veel eerder had moeten doen, ondanks alle bedreigingen: heel hard wegrennen.
    Daar kun je die borderliner nou wel de schuld van geven, maar zo te lezen is het ook een beetje je eigen schuld geweest.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 20:52:41 #284
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79226328
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 05:58 schreef richje30 het volgende:
    haha ik heb zelf bl en wat een zielig gebrabbel over de zogenaamde kenners hier die waarschijnlijk niks beters te doen hebben dan enkel te zeiken op dit forum;te lelijk om een normaal ogend persoon aan de haak te zijn.
    Tuur zitten er extremen tussen en voornamelijk vrouwen kunnen erg bezittelijk zijn, wat vervelend kan zijn.Maar ze zijn wel eerlijk;wat een ander enkel denkt zeggen zij.Is dat goed of slecht.
    En de mannen hebben vaak een hoog iq, itt de vrouwen.. Hoe dat kan is mij ook een raadsel. Veel zijn er hoogbegaafd, maar voornamelijk mannen... Alleem proberem jullie hier een prototype blér te creëren. Geloof me, die bestaat niet. En als ik hier donderdagnacht de o zo 20 jarige bezopen studentjes bemedem de boel hoor slopen, zijn zij weer normaal...dat hoort bij het studenten leven...de boel slopen. Generaliseren is makkelijk, alleen praten jullie veel enwordt er weinig gezegd. Net als die man in zijn r8 ,dat die stoned zou zijn. Zeggen jullie mij maar welke coffeeshop een pure indica verkoopt. En nee dat is geen bubblegum whitewiddow e.d.... Blow zelf niet hoor, maar een ms vriendin vindthet net als ik leuk om zelf te kweken, tegen der spasmen,waar je dus stoned van wordt,en de grootste spierontspanning van krijgt. Werd ook weer zoveel onzin gepraat in dat toppicje... Het lijkt wel of het een forum voor 16-jarigen is geworden.
    Veel succes met eerst voorbereiden, voordat je iets zegt jongens.
    gr.rich
    Helemaal mee eens.
    Je leest hier een hoop maar echt iets zeggen zit er niet bij.
    En dan zitten er zelfs een aantal tussen die zich gedragen als een klein kind........wat is dan erger "niet volwassen worden of dan toch maar borderline hebben en weten waar je het over hebt"

      dinsdag 16 maart 2010 @ 20:58:17 #285
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79226665
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 05:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Als je bereid bent om je aan te passen naar de wil van de borderliner dan kun je idd een goeie relatie hebben. Ben je dat niet en wil je je vrijheid behouden dan kun je maar beter wegwezen. En dat is helemaal niet onredelijk. Nee, niet alle borderliners zijn hetzelfde, maar een relatie met een borderliner vereist wel enig uithoudingsvermogen en wilskracht. Het is maar net hoe buigzaam je bent en medelevend je bent. Maar zelfs in de meest extreme verhalen in dit topic zit een kern van waarheid. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je jarenlang bent gemanipuleerd je niet anders kan denken dan dat alle borderliners krankjorum zijn en zielige aandachttrekkers.
    Ben het totaal NIET met je eens.
    Heb je ooit wel eens een relatie gehad met een borderliner?????
    en in alle relaties moet het van beide kanten komen en dat is ook met een borderliner zo.

    En tja helaas als iemand een slechte ervaring heeft gehad met een borderliner dan denken ze inderdaad dat alle borderliners krankjormum zijn.........maar zijn zeer zeker geen zielige aandachtrekkers.
    Maar ja heeft dan denk ik toch ook te maken met de kleingeestigheid van die gene zelf om niet verder te kijken dan zijn neus lang is en dan maar iedereen over een kam scheert
    Als je met een normale vrouw een slechte ervaring hebt dan ga je toch ook niet gelijk de hele vrouwelijk bevolking over één kam scheren????
    Of zie ik dat nu weer verkeerd....
      dinsdag 16 maart 2010 @ 21:02:23 #286
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79226922
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 10:11 schreef boompje25 het volgende:

    Mijn ervaring is juist dat je je eigen leven moet hebben naast je borderlinepartner en duidelijke grenzen moet hebben voor jezelf en je partner. Dat veel mensen geestelijk niet sterk genoeg in hun schoenen staan en hun eigen grenzen niet kennen om een relatie met een borderliner aan te gaan zegt meer over hen dan over de 'patienten', dan moet je er namelijk gewoon niet aan beginnen en keihard wegrennen ;-)
    Super gezegt
    En inderdaad je grenzen duidelijk kennen en hebben voor beide kanten
    pi_79227995
    Mooi topic!
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
    pi_79230719
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:58 schreef JustSomebody het volgende:

    [..]

    Ben het totaal NIET met je eens.
    Heb je ooit wel eens een relatie gehad met een borderliner?????
    en in alle relaties moet het van beide kanten komen en dat is ook met een borderliner zo.

    En tja helaas als iemand een slechte ervaring heeft gehad met een borderliner dan denken ze inderdaad dat alle borderliners krankjormum zijn.........maar zijn zeer zeker geen zielige aandachtrekkers.
    Maar ja heeft dan denk ik toch ook te maken met de kleingeestigheid van die gene zelf om niet verder te kijken dan zijn neus lang is en dan maar iedereen over een kam scheert
    Als je met een normale vrouw een slechte ervaring hebt dan ga je toch ook niet gelijk de hele vrouwelijk bevolking over één kam scheren????
    Of zie ik dat nu weer verkeerd....
    Een goeie relatie zit er niet in wanneer je je niet buigzaam opstelt en zijn/haar opmerkelijke gedrag kunt relativeren. Een relatie met zo iemand gaat meestal goed totdat je dingen gaat verlangen van hem/haar. Een borderliner trekt zich eerst naar je toe met spontaniteit en openheid en als ze/hij je binnen heeft gehaald dan is hij/zij er als de dood voor dat je je bedenkt en proberen ze je op alle mogelijke manieren mentaal te chanteren, meestal door zielige verhalen uit hun verleden en zelfdestructieve neigingen. En vaak werkt dat ook.

    En vrouwen zijn natuurlijk stiekem allemaal borderliners.
      woensdag 17 maart 2010 @ 14:08:11 #289
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79253438
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 22:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

    [..]

    Een goeie relatie zit er niet in wanneer je je niet buigzaam opstelt en zijn/haar opmerkelijke gedrag kunt relativeren. Een relatie met zo iemand gaat meestal goed totdat je dingen gaat verlangen van hem/haar. Een borderliner trekt zich eerst naar je toe met spontaniteit en openheid en als ze/hij je binnen heeft gehaald dan is hij/zij er als de dood voor dat je je bedenkt en proberen ze je op alle mogelijke manieren mentaal te chanteren, meestal door zielige verhalen uit hun verleden en zelfdestructieve neigingen. En vaak werkt dat ook.

    En vrouwen zijn natuurlijk stiekem allemaal borderliners.
    Ben het weer niet met je eens
    Ten eerste ben ik zelf Borderliner en ik ga zo totaal niet met mijn relatie om, onze relatie is gewoon gelijkwaardig.
    En het opmerkelijke gedrag kan jezelf als Borderliner in de hand houden......als je de wil maar hebt en weet wat je slechte kanten zijn en wat je goede kanten zijn en wat je valkuilen zijn.
    En daarbij mensen die niks mankeren hebben ook zo hun opmerkelijke gedragingen
    En ja misschien zitten er Borderliners tussen die dit wel zo aanpakken maar dat is niet bij iedereen zo het geval.
    En jezelf buigzaam opstellen is ook niet nodig.
    In een relatie moet je samen op zoek gaan.


    maar wat mij heel erg opvalt is dat hier alleen maar de schuld word gegeven aan de Borderliner binnen een relatie....en dat is niet fair.
    Iedereen hier geeft de schuld aan de partner met Borderline, maar ze kijken niet naar zichzelf en wat zij zelf eventueel fout hebben gedaan binnen een relatie.
    En het is natuurlijk heel erg gemakkelijk om iemand met een geestelijke aandoening de schuld te geven en niet de fout bij jezelf te zoeken.
    Want in een relatie ben je met zijn tweetjes en ook de partner zonder Borderline kan behoorlijke grote fouten maken en dan krijg je een actie reactie gebeuren.

    [ Bericht 28% gewijzigd door JustSomebody op 17-03-2010 16:11:16 ]
      donderdag 18 maart 2010 @ 01:10:46 #290
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_79280919
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 14:45 schreef Dr.Campbell het volgende:

    [..]

    Bedankt hoor haha, maar er is 1 dubbele ''gratis'' tip bij...
    En eerlijk gezegd tip 3 is voor mij juist de reden om me er wel in te mengen daar ik nogal begaan ben met het slachtoffer.
    Bedankt voor je tips in ieder geval en succes met tuinieren!
    Graag gedaan hoor haha

    Wat ik bedoel te zeggen: borderline of niet zij heeft een relatie .

    Natuurlijk is voor haar het gras elders groener zeker als jij inspeelt op haar probleemsituatie. Jij maakt daar op jouw beurt dan ff lekker misbruik van en het komt je wel lekker uit dat er borderline in het spel is he?

    Je moet je gewoon afzijdig houden zolang zij een relatie heeft. Als ze haar vriend wilt verlaten dan doet ze dat toch.
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
    pi_79282603
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 01:10 schreef jpg97 het volgende:

    [..]

    Graag gedaan hoor haha

    Wat ik bedoel te zeggen: borderline of niet zij heeft een relatie .

    Natuurlijk is voor haar het gras elders groener zeker als jij inspeelt op haar probleemsituatie. Jij maakt daar op jouw beurt dan ff lekker misbruik van en het komt je wel lekker uit dat er borderline in het spel is he?

    Je moet je gewoon afzijdig houden zolang zij een relatie heeft. Als ze haar vriend wilt verlaten dan doet ze dat toch.
    Ik moet helemaal niks! En ik heb deze situatie in eerdere posts al helemaal uitgelegd, dus MOET je maar ff goed teruglezen en niet meteen beginnen te piepen!
    Staat het je allemaal niet aan : MENG JE ER DAN NIET IN!!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Campbell op 18-03-2010 07:46:39 ]
    pi_79282690


    [ Bericht 100% gewijzigd door Dr.Campbell op 18-03-2010 07:45:18 ]
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:05:06 #293
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79289780
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 01:10 schreef jpg97 het volgende:

    [..]

    Graag gedaan hoor haha

    Wat ik bedoel te zeggen: borderline of niet zij heeft een relatie .

    Natuurlijk is voor haar het gras elders groener zeker als jij inspeelt op haar probleemsituatie. Jij maakt daar op jouw beurt dan ff lekker misbruik van en het komt je wel lekker uit dat er borderline in het spel is he?

    Je moet je gewoon afzijdig houden zolang zij een relatie heeft. Als ze haar vriend wilt verlaten dan doet ze dat toch.
    je hebt helemaal gelijk hierin
    als haar huidige relatie niet helemaal goed is of zij daar niet gelukkig in is dan kan het inderdaad zo zijn dat een Borderliner gevoelig is voor een andermans aandacht.
    En dan vind ik net als jij dat Dr.Campbell zich afzijdig moet houden want zo breng je haar in een verwarrende positie en dat maakt het voor haar het er niet gemakkelijker op.
    En daarbij is de kans ontzettend groot dat zij de verkeerde beslissing neemt.

    ik zelf zou ook zeggen "Laat haar eerst zelf maar eens uitzoeken wat ze precies wilt"
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:09:42 #294
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_79289972
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef JustSomebody het volgende:

    [..]

    je hebt helemaal gelijk hierin
    als haar huidige relatie niet helemaal goed is of zij daar niet gelukkig in is dan kan het inderdaad zo zijn dat een Borderliner gevoelig is voor een andermans aandacht.
    En dan vind ik net als jij dat Dr.Campbell zich afzijdig moet houden want zo breng je haar in een verwarrende positie en dat maakt het voor haar het er niet gemakkelijker op.
    En daarbij is de kans ontzettend groot dat zij de verkeerde beslissing neemt.

    ik zelf zou ook zeggen "Laat haar eerst zelf maar eens uitzoeken wat ze precies wilt"
    Mja, alleen heeft in dit geval de partner borderline, en niet dat meisje zelf.
    Maar borderline helemaal buiten beschouwing latende, vind ik dat hij dat meisje gewoon niet moet "versieren" terwijl ze een relatie heeft.

    Maar dat is gewoon mijn mening.
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:10:13 #295
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79289989
    Dr.Campbell zegt het volgende:..]
    En eerlijk gezegd tip 3 is voor mij juist de reden om me er wel in te mengen daar ik nogal begaan ben met het slachtoffer.

    persoonlijk vind dit een hele verkeerde benaming "slachtoffer"
    Een Borderliner is geen slachtoffer
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:15:17 #296
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_79290184
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef JustSomebody het volgende:
    Dr.Campbell zegt het volgende:..]
    En eerlijk gezegd tip 3 is voor mij juist de reden om me er wel in te mengen daar ik nogal begaan ben met het slachtoffer.

    persoonlijk vind dit een hele verkeerde benaming "slachtoffer"
    Een Borderliner is geen slachtoffer
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
    pi_79290571
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef JustSomebody het volgende:
    Dr.Campbell zegt het volgende:..]
    En eerlijk gezegd tip 3 is voor mij juist de reden om me er wel in te mengen daar ik nogal begaan ben met het slachtoffer.

    persoonlijk vind dit een hele verkeerde benaming "slachtoffer"
    Een Borderliner is geen slachtoffer
    je leest ook echt niet hé?
    pi_79290954
    en aan Dr. Campbell:

    PM me maar als je wilt, ik heb geen zin meer om hier in dit topic meer mezelf en mijn ervaringen te moeten verdedigen, dan dat ik iemand van eventuele raad kan dienen.

    Het enige wat ik in dit topic terugvind zijn pubers/borderliners die de essentie van het verhaal missen , omdat ze zich liever aangevallen willen voelen als dat ze moeite doen te lezen waar het nu eigenlijk over begon:
    1 bepaalde specifieke situatie (zoals je uitlegde in je eerste post).

    Niet het gedrag van allerlei gemiddelde borderliners in het algemeen. Maar aangezien ze zich allemaal op hun Borderline-teentjes getrapt voelen doen ze precies wat alle Borderliners doen (lekker over één kam scheren): alle aandacht naar zich toe trekken. Da's gelukt. Ik geef het op, ik ga hier niet meer reageren, ze lezen toch alleen maar wat ze lekker zelf willen lezen.



    Barst maar los jongens. Maak me maar met de grond gelijk. I don't care, ik weet wel beter, ik sta er boven.
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:36:40 #299
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79290978
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:26 schreef jodelahietie het volgende:

    [..]

    je leest ook echt niet hé?
    Jij mag wel eens leren om op een normale manier te reageren

    iedereen kan wel eens een keer iets verkeerd begrijpen (lezen)
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:42:37 #300
    295679 JustSomebody
    leef je leven + oordeel minder
    pi_79291202
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:36 schreef jodelahietie het volgende:
    en aan Dr. Campbell:

    PM me maar als je wilt, ik heb geen zin meer om hier in dit topic meer mezelf en mijn ervaringen te moeten verdedigen, dan dat ik iemand van eventuele raad kan dienen.

    Het enige wat ik in dit topic terugvind zijn pubers/borderliners die de essentie van het verhaal missen , omdat ze zich liever aangevallen willen voelen als dat ze moeite doen te lezen waar het nu eigenlijk over begon:
    1 bepaalde specifieke situatie (zoals je uitlegde in je eerste post).

    Niet het gedrag van allerlei gemiddelde borderliners in het algemeen. Maar aangezien ze zich allemaal op hun Borderline-teentjes getrapt voelen doen ze precies wat alle Borderliners doen (lekker over één kam scheren): alle aandacht naar zich toe trekken. Da's gelukt. Ik geef het op, ik ga hier niet meer reageren, ze lezen toch alleen maar wat ze lekker zelf willen lezen.



    Barst maar los jongens. Maak me maar met de grond gelijk. I don't care, ik weet wel beter, ik sta er boven.
    Whahahahaha wie is hier nu de borderliner
    Want ik zie je hier wel vaker boos reageren wat gewoon niet nodig is....en dan heb jij het over pubers
    Jouw reactie zelf is gewoon puberraal.
    En ik ben zeer zeker niet op mijn borderline-teentjes getrapt hoor zoals jij dat zegt hahahahahaha
    mensen zoals jij daar worden borderliners gewoon spuugzat van omdat uit jou reacties wel blijkt dat je niet weet hoe het allemaal in elkaar zit.
    Je kan iemand dan ook gewoon even uitleg geven als ze het verkeerd begrijpen.......of je schrijft het zelf verkeerd zodat een andere het niet goed oppikken.
    zo gaat dat nu eenmaal op dit soort forum's, er word veel geschreven en dan kan het wel eens zijn dat je een stukje mist.

    En daarbij vergeten mensen 1 ding .
    er is een verschil tussen mannelijke borderliners en vrouwelijke borderliners.
    Mannen die deze aandoening hebben gaan hier heel anders mee om.
    Daarom is het ook zo moeilijk vaak om bij een man Borderline vast te stellen.
    bij een vrouw is dat wat gemakkelijker.
    Daar zit gewoon een groot verschil tussen.

    Lees deze site maar http://members.tele2.nl/j(...)20op%20je%20ziel.htm

    [ Bericht 5% gewijzigd door JustSomebody op 18-03-2010 12:59:13 ]
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')