abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:02:11 #101
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_61328920
Verstoppertje.

Wij hadden vroeger zo'n blind jochie in de buurt wonen, en die wilde dolgraag meedoen.
Nou hij ons zoeken

Hij zoekt nu nog.

Trefbal, oorlogje, besjes schieten met zo'n pvc pijp, watergevecht. leuke tijden.
pi_61329174
Panna
"Those unforgettable days, for them I live"
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 september 2008 @ 20:11:49 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_61329205
Spoorzoekertje

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 september 2008 @ 23:10:48 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_61334907
Gewoon straatvoetballen kan nergens meer

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 september 2008 @ 09:57:57 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61341004
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:10 schreef tong80 het volgende:
Gewoon straatvoetballen kan nergens meer

Daarvoor wordt je tegenwoordig naar die Johan veldjes verwezen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie FP vrijdag 5 september 2008 @ 21:11:10 #106
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_61413407
Alles, echt ALLES komt bekend voor

Die goeie ouwe onbezorgde tijd, waar ben je toch naartoe
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 6 september 2008 @ 02:16:43 #107
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_61420059
Lange- en korte schaar
Deed íedereen altijd aan mee op het schoolplein.
Signature.
pi_61523628
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Alles, echt ALLES komt bekend voor

Die goeie ouwe onbezorgde tijd, waar ben je toch naartoe
Dat dus. Altijd was ik op straat te vinden. Geweldige tijd!
pi_61822574
veel herkenbare dingen hier

wij deden meestal:
-koninklijke marine? weet niet of het zo heet, maar 1 ging liedje zingen, de koninklijke marine is altijd even net ze dragen blauwe broeken en ook een blauwe pet, lalal, ging nog veel verder, en uiteindelijk moest je voor een vriendinnetje gaan zingen van ooh lieve die en die vergeet je 'naam van een jongen' niet. en als ze dan dr tanden liet zien was ze verliefd op em

-en meestal gewoon in de speeltuin spelen, achter mijn huis was/is een hele grote speeltuin dus daar was ik iedere dag.
-en baywatch, was ook altijd leuk in het pierenbad
-weeskindje spelen, hadden we geen ouders meer en gingen we eten zoeken
-en op het strandje bij het meer op luchtbed ziten en dan net doen alsof je schipbreukeling was op de open zee en op je luchtbedje zat.
-elastieken, hinkelen (meer op het schoolplein dat), touwtje springen
-van madeliefen kettingen maken, en als het ff kon nog verkopen ook aan voorbijgangers
-spinnen, kikkers, slakken zoeken en in een doosje stoppen
I tried to tease it, but i just pissed it off
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:44:51 #110
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_62022509
Kennen jullie 'halli hallo'?
Dat deden wij dus heel vaak.

Het ging als volgt:
1 iemand is 'hem'.
Deze verzint iets wat de anderen moeten raden. Bijvoorbeeld 'een televisieprogramma'
De anderen mogen om de beurt raden welk programma er bedoelt wordt.
Als iemand het goede antwoord geeft, gooit degene die 'hem is' een bal omhoog , roept 'Halli Hallo!' en rent hard weg.
Degene die het geraden heeft, haalt zo snel mogelijk de bal op, en roept dan STOP. De ander moet dan stoppen met rennen.
Degene die de bal heeft mag dan de ander aanwijzingen geven om hem zo dicht mogelijk bij hem te krijgen:
bijvoorbeeld: 12 koeienstappen in mijn richting.
Die ander moet dat dan doen, en dan zijn armen voor zijn buik houden zodat er een soort basketbal ring ontstaat.
Degene met de bal moet de bal door de armen van de ander gooien.
Is dat gelukt, dan is hij 'hem' en mag hij dus een categorie verzinnen.

Verder ook
busje trap
Stand in de mand
'ik verklaar de oorlog'
stoepranden
overlopertje - met die kleuren inderdaad. Ik geloof dat wij dat overlopertje noemden, maar dat weet ik niet zeker.
touwtje springen (klokkenspel!!)
So Long and Thanks for All the Fish
pi_62026025
Wij hadden in de buurt een zelf bedacht spel;

Het heette zwaaiertje;

Eigenlijk een variant op verstoppertje, maar als je gevonden was dan moest je bij de "pot" (een boom of iets dergelijks) wachten.. (je mocht niet loslaten). Als je een mede-verstopper zag zwaaien dan zei je hardop contact. Op een onbewaakt moment moest je dan je zelf weer zien te verstoppen (de zoeker mocht je natuurlijk niet zien wegrennen, want dan was je er weer bij).

Het was echt een hit!

Verder deden we:
Ik verklaar de oorlog aan
Stoeprandje
Touwtje springen
Knikkeren (opeens was het weer het knikkerseizoen, hoe kan dat toch?)
Elastieken (te hip!)
Buskruut (kom uit het oosten hè?)

Verder ook: "welkoopje" (de schuur leegpakken (ook bij twee andere buurmeisjes) en net doen alsof we kruiwagens, bezems, laarzen en andere outdoor/tuinspullen verkochten (Vaders moesten 's avonds hun eigen hark weer uitzoeken, haha)
We hebben ook hetzelfde met: Schoenen, Groente (tuinafval), Boeken en Kleding
pi_62071339
Vroeger echt heeeeeel erg vaak buiten gespeeld. Wij deden altijd:

- Blikkie trap (maar dan met een bal)
- Flessenvoetbal (had je colaflessen gevuld met water en die moest je verdedigen, je was af als je fles helemaal leeg was, heb me vaak kapot gelachen vanwege de reddingsacties van de anderen als hun fles om was gekeild)
- Briefjes spoorzoekertje (dan schreven we op de straat dat er ergens een briefje lag verstopt, die moest je dan zoeken en daar stonden aanwijzingen op, en dan ging je weer verder met de pijlen volgen totdat je wist waar de anderen verstopt waren)
- Stand in de mand
- Ik verklaar de oorlog aan...
- Eitje leggen
- Oorlogje ("Pow pow! Jij bent dood!" -"Echt niet!")
- Stoepranden
- Lummelen
- Tennis toernooitjes
- Huttenbouwen (kreeg je van de initiatiefnemer een pasje dat je de hut mocht betreden )
Tralalalaaa
pi_62075454
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:49 schreef Take_A_Picture het volgende:

*knip*

- Huttenbouwen (kreeg je van de initiatiefnemer een pasje dat je de hut mocht betreden )
Jaaah! Dat deden wij ook idd!

Verbeeld ik me het of spelen kinderen tegenwoordig niet meer zo veel op straat?
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 oktober 2008 @ 14:41:00 #114
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_62077417
Het kan zijn dat ze het nog wel veel doen, maar aangezien hier nu weinig kleine kinderen wonen krijg ik wel het idee dat ze allemaal achter de wii zitten thuis
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:50:44 #115
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_62287995
Briljant al die spelletjes ....
Loop nu stage op een basisschool, daar spelen ze ook wel eens oorlogje, maar dan echt Echt stom
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:00:03 #116
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_62288272
doktertje spelen
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_62292880
Knikkeren, skippyballen, skelteren, tikkertje, verstoppertje, en als het sneeuwde een sneeuwpop maken
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62474865
Amerikanen.
1 keeper en 6-7 voetballers. Iedereen voetbalt tegen elkaar en er valt er iedere ronde 1 af.
En tienen ook ja, dat was ook vet.

Verder veel van wat hier genoemd is:) Buskruit, verstoppertje, belletje lellen etc
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_62475753
Bij ons heette dat gewoon afvalraceje.
pi_62475945
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:32 schreef Jose1985 het volgende:

[..]

Jaaah! Dat deden wij ook idd!

Verbeeld ik me het of spelen kinderen tegenwoordig niet meer zo veel op straat?
Klopt. Hier is het ook allemaal steeds minder. Vroeger was ik altijd op straat te vinden. Als ik nu hier kijk, zie ik nog wel kinderen spelen, maar lang niet zoveel als in mijn tijd.
pi_62687358
oeeh ja memories

- overlopertje in alle varianten ( kleuren, eten, dagen )
- pakkertje gewoon keihard rennen en degene die em was moest iemand vangen en hem meesleuren naar de "gevangenis" onder het klimrek
- de nachtwacht, maar alleen als het donker was natuurlijk
- elastieken
- touwtjespringen
- verstoppertje
- buskruit
- stand in de mand
- lummelen
- circusje spelen
- lolobal en eenwieler wedstrijden
- vader en moedertje spelen
- spoorzoekertje met heeeeel veel pijlen en opdrachten
- televisietikkertje ( tikkertje, waarbij je niet getikt mocht worden als je de naam van een tv programma riep wat nog niet gezegd was. Iedereen riep altijd goede tijden bij ons )

ect
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 3 november 2008 @ 12:00:19 #122
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_62904178
hehe veel van de genoemde spelletjes klinken bekend en heb ik als kind ook veel gespeeld

Tikkertje is trouwens een spel waar waarschijnlijk al vele duizenden varianten op zijn bedacht. Er is ook vrij makkelijk iets op te bedenken. Bijvoorbeeld: In de hal van de kerk waar ik heen ga heb je vloerbedekking met gekleurde vlakken. Kinderen gaan dan tikkertje spelen waarbij je dan op een bepaalde kleur vrij bent enzo
patat ftw :)
pi_62904634
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:07 schreef littledrummergirl het volgende:
oeeh ja memories

- overlopertje in alle varianten ( kleuren, eten, dagen )
- pakkertje gewoon keihard rennen en degene die em was moest iemand vangen en hem meesleuren naar de "gevangenis" onder het klimrek
- de nachtwacht, maar alleen als het donker was natuurlijk
- elastieken
- touwtjespringen
- verstoppertje
- buskruit
- stand in de mand
- lummelen
- circusje spelen
- lolobal en eenwieler wedstrijden
- vader en moedertje spelen
- spoorzoekertje met heeeeel veel pijlen en opdrachten
- televisietikkertje ( tikkertje, waarbij je niet getikt mocht worden als je de naam van een tv programma riep wat nog niet gezegd was. Iedereen riep altijd goede tijden bij ons )

ect
Die deden wij ook allemaal.
pi_63283072
Denk bijna alles ook gedaan wat hier staat haha. Had het toevallig hier nog over met een vriend laatst, wij deden namelijk altijd:

Vies en Lekkertje
Geniaal spel, gewoon een vierkant bepalen, een kant is Lekker, een is Vies, een is Gaat wel, en een is heerlijk. 1 Tikker in het midden en die riep dan bijvoorbeeld SPAGHETTI en dan moest je dus rennen.

Annemaria koekoek?
Lijkt me aardig bekend, een persoon met z'n gezicht naar de muur en die zegt dan langzaam of snel of wat dan ook ' Annemaria Koekoek' en zodra hij zich omdraait moest je stilstaan, als je nog bewoog moest je weer terug naar het begin. Wie het eerst bij de muur is wint.

Best tof hoe je als kind zelf van die spelletjes verzint en om te zien hoe iedereen ze eigen regels had. Echte bazen speelde buiten.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:03:41 #125
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_63389859
Goede ouwe tijd idd. Slingertikkertje was altijd een hit op school.
Met dan van die hele lange slingers soms.
You know, I've learned something today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')