abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53466789
de vis leek wel een beetje die vorm, had een bredere bek, en had een donker grijze huid, en niet zo reflecterend.

Wat betreft de bak...hij steekt echt maar een klein beetje uit, maar misschien hebben we hier nog een plank dat ik die erop kan leggen of iets...even afwachten of me pa met ze creatieve geest nog wat kan bedenken. Fototje komt laat in de avond hoop ik:) anders gaat hij maar even op de grond voor alsnog..
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 19:17:36 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_53466917
de latijnse naam van de vis die je gezien hebt is waarschijnlijk Pangaius sutchi.

kijk maar even wat je vader zegt, misschien heeft ie wel een oplossing. op de grond is niet echt een optie denk ik, want dan moet je de bak tijdens het rijpproces weer verplaatsen. ik hoop dat t allemaal lukt!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_53467369
hij steekt een klein beetje uit heb hem net even ge"test" op de plek, nu even mooi vlak maken en wie weet hebben we nog een mooie grote plank:)

denk dat het eerder de:
-Arius seemani
is....

hopelijk komt die foto er nog voor vanavond..

lees net dat het een grote vis wordt dus niks zal worden voor deze bak,
heb je een advies voor een soort "haai-look a like" voor een kleine bak?
Top 5 China producten
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 20:28:38 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_53468997
misschien dat je de ancistrus leuk vind? is een algeneter, een meerval eigenlijk. zoek daar maar eens op.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_53470356
Haai achtige vissen kan je bijna altijd gelijk al afschrijven voor kleine bakjes. Ik zelf heb een vuurstaart gekocht (beginnersfout) , deze is redelijk lang klein gebleven maar begint nu toch wel te groeien. Hij is nog lang niet z'n max (13cm) en past er nog wel in , maar uiteindelijk wordt ie wel te groot. De ancistrus is leuk , maar wordt uiteindelijk ook te groot. De enige goeie algeneter voor een 60cm bak is toch de otocinclus.
pi_53471169
de otocinclus is een mooi beestje ook ja:) en wanneer die mooi klein blijft neem ik er 1 / 2 ? (wat is handiger? ) in de bak, vind ik toch wat leuker dan de garnaaltjes.

foto van me aquarium
lekkere onnatuurlijke kleuren groen / geel maar ach:) de plantjes staan er al in en zo als jullie kunnen zien (en voor wie mee hebben gelezen in het topic) heb ik een keukenkastje (keuken gaat er over 3 weken uit) los gesloopt, en gezaagd in het juiste formaat:) Met montagekit vastgemaakt, nu even morgen de rest van het water erbij doen anders word de montagekit eruit geperst. Ook dat spul sera-aqutan en sera-nitrivec gebruikt:)

Dus de otocinclus staat sowieso op me lijstje, als iemand een bepaald aantal kan aanbevelen en m/v?
Top 5 China producten
pi_53471539
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:33 schreef rene90 het volgende:
de otocinclus is een mooi beestje ook ja:) en wanneer die mooi klein blijft neem ik er 1 / 2 ? (wat is handiger? ) in de bak, vind ik toch wat leuker dan de garnaaltjes.

foto van me aquarium
lekkere onnatuurlijke kleuren groen / geel maar ach:) de plantjes staan er al in en zo als jullie kunnen zien (en voor wie mee hebben gelezen in het topic) heb ik een keukenkastje (keuken gaat er over 3 weken uit) los gesloopt, en gezaagd in het juiste formaat:) Met montagekit vastgemaakt, nu even morgen de rest van het water erbij doen anders word de montagekit eruit geperst. Ook dat spul sera-aqutan en sera-nitrivec gebruikt:)

Dus de otocinclus staat sowieso op me lijstje, als iemand een bepaald aantal kan aanbevelen en m/v?
Van de otocinclus in een 60cm bak kun je er wel een stuk of 5 / 6 nemen (hun bijnaam is niet voor niks dwergharnasmeerval ) Je hebt ook verschillende soorten hiervan. Ikzelf heb de Hoppei.
pi_53471796
ik zoek meer de wat donkerdere visjes, die vallen goed op op de lichte bodem, of gekleurde, maar hoeveel heb jij er? en hoe schoon blijft je bak?
Top 5 China producten
pi_53472892
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:50 schreef rene90 het volgende:
ik zoek meer de wat donkerdere visjes, die vallen goed op op de lichte bodem, of gekleurde, maar hoeveel heb jij er? en hoe schoon blijft je bak?
Met een combinatie appelslakken , corydoras en otocinclussen is mijn bak vrijwel algenvrij / troepvrij.

- Appelslakken voor de poepresten , dode bladeren en overgebleven voer en af en toe algen
- Corydoras voor het overgebleven voer
- Otocinclus voor de algen

Alleen nog wat baardalg aan een stuk hout met javavaren erop , maar dat is nog van de vorige eigenaar. Zat meer op maar de platy's lusten af en toe graag een baardalgje.
pi_53472907
Dus wie helpt me met me "vissenbestand" voor mijn 54 liter bak
Wat mij leuk lijkt zijn donkere / kleurrijke visjes, neon tetra's, de otocinclus...

wie kan een mooi lijstje in elkaar zitten zodat de bakverdeling goed is qua bodem / midden / oppervlakte, en dat ze elkaar niet opeten en het een beetje klopt:)

edit:
de slakjes zijn niet echt mijn ding, heb dan liever de garnaaltjes erbij als die goed met elkaar kunnen,
de corydoras vind ik leuk en de Otocinclus ook

Dus even op een rijtje:
-Otocinclus
-Corydoras
-caridina japonica (de garnaaltjes)

dit zijn bodembewoners als ik me niet vergis toch? iemand die ook aantallen kan aanbevelen?
En wat is verder nog leuk voor de midden / boven gedeelte, en de aantallen zouden me ook wel een beetje helpen in het inzicht
Top 5 China producten
pi_53473386
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:21 schreef rene90 het volgende:
Dus wie helpt me met me "vissenbestand" voor mijn 54 liter bak
Wat mij leuk lijkt zijn donkere / kleurrijke visjes, neon tetra's, de otocinclus...

wie kan een mooi lijstje in elkaar zitten zodat de bakverdeling goed is qua bodem / midden / oppervlakte, en dat ze elkaar niet opeten en het een beetje klopt:)

edit:
de slakjes zijn niet echt mijn ding, heb dan liever de garnaaltjes erbij als die goed met elkaar kunnen,
de corydoras vind ik leuk en de Otocinclus ook

Dus even op een rijtje:
-Otocinclus
-Corydoras
-caridina japonica (de garnaaltjes)

dit zijn bodembewoners als ik me niet vergis toch? iemand die ook aantallen kan aanbevelen?
En wat is verder nog leuk voor de midden / boven gedeelte, en de aantallen zouden me ook wel een beetje helpen in het inzicht
De vissen die je opnoemt kunnen sowieso goed met elkaar weg!

Ten eerste over de corydorassen:

Al neem je een kleine soort zoals de pygmeus zou je er wel een stuk of 10 kunnen houden:
http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoetwater/vissen/389

De wat grotere soorten zou ik er zo'n 5 / 6 van houden. Al zie je een leuke corydoras soort even hierheen gaan en dan kan je zien hoe groot ze worden en in welke bak ze minimaal gehouden moeten worden (corydoras intikken):
http://www.punkyfish.nl/pages/database

De garnalen heb ik geen ervaring mee. Wel wil ik in de toekomst zelf vuurgarnalen gaan houden.

Ik weet wel een leuke oppervlaktebewoner , tevens een scholenvis:

Marmerbijlzalm

Hiervan heb je ook nog de zilverbijlzalm maar die wordt weer een slag groter. Voor het midden heb ik zelf de keizertetra's , maar deze worden eigenlijk ook te groot voor een 60cm bak. De neon tetra is hierbij een goeie keuze. Laat ik wel voorop stellen dat ik nu alleen maar scholenvissen heb genoemd , en dat in een 60cm bak je eigenlijk maar 1 schooltje moet houden. Dat wordt dan dus denk ik kiezen. De otocinclus is trouwens geen scholenvis maar een gezelschapsvis, kan solitair gehouden worden maar is dan minder gelukkig.
pi_53473503
even nog een toevoeging voor het midden, platy's zijn wel leuk ook. Heb je in veel verschillende kleuren en je hebt nog af en toe jonkies ook
pi_53473986
de corydoras vallen af, ik heb geen fijn zand namelijk en dat is niet goed voor de baardharen, het leukste lijkt me echter een schooltje neon tetra's,

8 Paracyprichromis nigripinnis (blue neon) (of moet ik voor de "gewone neon tetra's gaan, die worden wat kleiner) (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (schooltje) (bodem)
4 cardina japonica (bodem)
6 platys (midden)

ik heb meer scholen merk ik op, welke visjes zijn leuk die in hun eentje kunnen en ik heb nog wat voor de boven verdieping nodig? Waarom is eigenlijk maar 1 schooltje genoeg? waarom niet meer? en kunnen wel weer 1 schooltje op de bodem, 1 schooltje in het midden, 1 schooltje boven? of 1 schooltje in het gehele aquarium
Top 5 China producten
pi_53474236
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:52 schreef rene90 het volgende:
de corydoras vallen af, ik heb geen fijn zand namelijk en dat is niet goed voor de baardharen, het leukste lijkt me echter een schooltje neon tetra's,

8 Paracyprichromis nigripinnis (blue neon) (of moet ik voor de "gewone neon tetra's gaan, die worden wat kleiner) (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (schooltje) (bodem)
6 platys (midden)

ik heb meer scholen merk ik op, welke visjes zijn leuk die in hun eentje kunnen en ik heb nog wat voor de boven verdieping nodig? Waarom is eigenlijk maar 1 schooltje genoeg? waarom niet meer? en kunnen wel weer 1 schooltje op de bodem, 1 schooltje in het midden, 1 schooltje boven? of 1 schooltje in het gehele aquarium
Zoals je het boven opnoemt heb je maar 1 schooltje. De otocinclus is geen scholenvis maar een groepsvis. Net als de platy trouwens.

Bovenstaand bestand klinkt goed (mits neon tetra's want die soort die jij nu noemt worden zo'n 10cm per stuk). Ik zou alleen minder platy's nemen. Al neem je 1 man platy en 2 vrouw platy heb je binnen een maand of 2 wel een verdubbeling in je bak zitten. Wisselt elkaar mooi af , want een platy kan wel 20 / 30 jongen werpen , maar de neon tetra's lusten wel een jonge platy.
pi_53474494
maar zoveel platys moet ik niet hoor:p

Verder nog een leuke toevoeging? misschien een leuk kreeftje of iets
Top 5 China producten
pi_53474556
een kempvis lijkt me mooi?
Top 5 China producten
pi_53474731
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:05 schreef rene90 het volgende:
maar zoveel platys moet ik niet hoor:p

Verder nog een leuke toevoeging? misschien een leuk kreeftje of iets
wees gerust , de neon's eten minimaal wel 3kwart op :p
pi_53474767
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:06 schreef rene90 het volgende:
een kempvis lijkt me mooi?
niet veel verstand van maar schijnt een bak nodig te hebben van 180 liter , omdat ie zwaar agressief is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Siamese_kempvis
pi_53474902
is vooral als je 2 mannetjes bij elkaar plaatst... 1 vrouwtje werkt misschien wel?

of is er nog een andere leuke vis die goed in ze eentje in het midden kan
Top 5 China producten
pi_53485750
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:17 schreef rene90 het volgende:
is vooral als je 2 mannetjes bij elkaar plaatst... 1 vrouwtje werkt misschien wel?

of is er nog een andere leuke vis die goed in ze eentje in het midden kan
Een kempvis kan ook redelijk agressief zijn tegenover andere vissen die hij als bedreiging ziet. Als je kempvissen neemt, kun je beter één mannetje en twee ŕ drie vrouwtjes nemen. Eén vrouwtje is te weinig, ze zal teveel opgejaagd worden en dat komt haar gezondheid niet ten goede...
pi_53486010
oke dan laten we de kempvissen maar uit het aquarium, 3 kempvissen lijkt me te vol worden.

Andere alternatieven voor een vis die op zichzelf kan en er leuk uitziet lekker fel en wat groter dan een neon tetratje bijvoorbeeld?
Top 5 China producten
  woensdag 26 september 2007 @ 13:52:10 #172
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_53486059
ik heb trouwens gister hout in mn aquarium gedan, ziet er allemaal leuk uit en alles maar nu is mn hele water bruinig [ja ik heb het hout eerst goed afgespoeld]
iets aan te doen? of gewoon de pomp een keertje extra schoonmaken en hopen dat het zakt
an urge to help mankind overcomes me
pi_53487738
wat voor hout heb je gekocht? wel gewoon bij de dieren/vissenwinkel,

ik had ergens via google gelezen dat er 2 soorten hout geschikt zijn voor aquaria, misschien kan iemand anders dat wat aanvullen
Top 5 China producten
pi_53488275
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:52 schreef saaw het volgende:
ik heb trouwens gister hout in mn aquarium gedan, ziet er allemaal leuk uit en alles maar nu is mn hele water bruinig [ja ik heb het hout eerst goed afgespoeld]
iets aan te doen? of gewoon de pomp een keertje extra schoonmaken en hopen dat het zakt
van te voren goed uitkoken!
pi_53488340
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:08 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hopelijk zitten er geen vissen in z'n aquarium!
  woensdag 26 september 2007 @ 15:13:48 #176
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53488418
gewoon een tijdje laten draaien, bruin verdwijnt vanzelf, wel ff wat vaker de filterwatten vervangen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_53490267
quote:
8 neon tetra's (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (groepje) (bodem)
ik zat te denken aan misschien in plaats van de platys een paartje kersenbuiken, die paren er ook op los hoorde ik en dat lijkt me ook wel leuk...

of wordt het nu allemaal te vol?
Top 5 China producten
  woensdag 26 september 2007 @ 16:39:03 #178
74276 saaw
pi_53490460
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:08 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

kan dat nu alsnog?

heb het hout wel bij de aquariuwinkel gekocht, daar zeiden ze ' goed afspoelen en dan is het oke'
nu is mn water bruin kan er amper dorheen kijken

help
pi_53490713
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:39 schreef saaw het volgende:

[..]

kan dat nu alsnog?

heb het hout wel bij de aquariuwinkel gekocht, daar zeiden ze ' goed afspoelen en dan is het oke'
nu is mn water bruin kan er amper dorheen kijken

help
alsnog koken en ff 1/3 liter water verversen en wachten totdat het gezakt is.
pi_53490742
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:31 schreef rene90 het volgende:

[..]

ik zat te denken aan misschien in plaats van de platys een paartje kersenbuiken, die paren er ook op los hoorde ik en dat lijkt me ook wel leuk...

of wordt het nu allemaal te vol?
kun je beter een paartje antennebaarsjes nemen (ramirezi) , kersenbuiken worden te groot volgens mij.
pi_53491408
het antennebaarsje wordt inderdaad iets kleiner, en lijkt me ook wel geschikt en leuk,

het nieuwe lijstje:
1 paartje antennebaarsjes

Nu zitten er 16 vissen in de 54 liter bak, eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als er een oppervlakte visje bijkomt, die in ze eentje goed overweg kan met de rest met mooie kleuren, wie o wie:)
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 17:53:24 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_53492263
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:49 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

alsnog koken en ff 1/3 liter water verversen en wachten totdat het gezakt is.
filteren over actieve kool wil nog wel eens helpen. ik weet niet hoe je filtert, maar de filters van juwel hebben ruimte voor een kolenspons
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 17:54:43 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_53492294
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:19 schreef rene90 het volgende:
het antennebaarsje wordt inderdaad iets kleiner, en lijkt me ook wel geschikt en leuk,

het nieuwe lijstje:
1 paartje antennebaarsjes

Nu zitten er 16 vissen in de 54 liter bak, eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als er een oppervlakte visje bijkomt, die in ze eentje goed overweg kan met de rest met mooie kleuren, wie o wie:)
de neons en antennebaarsjes zullen ook regelmatig aan de oppervlakte komen. persoonlijk zou ik er niet veel meer aan doen (maar ik houd dan ook niet zo van volle bakken )
pi_53492701
oke dus dit zou wel een leuk "visbestand" zijn om mee te beginnen, niet vissen die extreem snel ziek worden of iets. En is het handig om met een bepaalde vis ten eerste beginnen, en hoe snel kan je de rest van de visjes erbij doen? Dan houd ik het zoals nu en dan kijk ik daarna wel of er eventueel een vis bij kan. Ik heb alleen nog een pijpje nodig wat op me pompje eigenlijk hoort wat is bestelt, maar me pompje doet het wel gewoon alleen niet zo effectief als anders. Hoeveel zou je ongeveer kwijt zijn voor dit vissenbestand?

Bedankt en een nieuwe foto:
klik (even zo gedaan in verband met het laden anders wat alles vertraagt
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 18:24:01 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_53492918
ik denk dat je het beste met de antennebaarsjes of de garnaaltjes kan beginnen. daarna de olocinclussen en als laatste de neon tetra's. dit omdat de tetra's het meest gevoelig zijn van de vier soorten.
maar in principe moet het niet uitmaken waar je mee begint wanneer je water goed is.

je aqua ziet er goed uit! alleen een dingetje de plantjes moet je wel uit het potje en de wol halen. dan kunnen ze goed wortelen.
als er loodjes om de plantjes zaten (bijvoorbeeld bij de waterpest) moet je die er ook uithalen, dat is namelijk niet goed voor de vissen.

verder ziet het er leuk uit wacht maar tot alles een beetje gaat groeien!
pi_53492974
oke top bedankt voor die tip ga het meteen even aanpassen:)

dan ga ik volgende week vrijdag een aantal visjes halen, en even meteen de rest van de visjes regelen, maar hoeveel dagen is te adviseren tussen de tijd dat je een nieuw soort visje toevoegt?
Top 5 China producten
pi_53493069
De antennebaarsjes zijn heeeel gevoelig , dus test je water wel goed voordat je ze erin doet!
  woensdag 26 september 2007 @ 18:31:20 #188
74276 saaw
pi_53493073
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:27 schreef rene90 het volgende:
oke top bedankt voor die tip ga het meteen even aanpassen:)

dan ga ik volgende week vrijdag een aantal visjes halen, en even meteen de rest van de visjes regelen, maar hoeveel dagen is te adviseren tussen de tijd dat je een nieuw soort visje toevoegt?
'officieel' een week geloof ik
ik doe altijd een paar dagen, dat de visjes een beetje gewend zijn
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 18:33:02 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_53493112
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:31 schreef broodmonkeh het volgende:
De antennebaarsjes zijn heeeel gevoelig , dus test je water wel goed voordat je ze erin doet!
watertesten is zowiezo aan te bevelen wanneer je voor het eerst vissen in het water doet. heb je bij de winkel gevraagd of ze dat voor je kunnen, of ga je het zelf doen?
pi_53493180
ik zal het even gaan navragen of ze dat kunnen doen, thuis testjes zijn niet goed genoeg? ph kan ik zelf meten namelijk

edit: wat is aan te raden voor de TL balk, nu zitten er natuurlijk alleen nog plantjes in en is het water zo een 27 graden. 's ochtends gewoon de rolgordijnen open zetten dat de plantjes veel zonlicht krijgen en zo goed kunnen groeien? en de lamp kan de gehele dag aan? nog een advies met een bak met visjes erin hoe ik de balk zal regelen?

[ Bericht 59% gewijzigd door rene90 op 26-09-2007 18:44:37 ]
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 18:45:32 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_53493434
dat is ook goed natuurlijk. belangrijk zijn ook de nitriet en nitraat waarden. maar als je je bak goed laat rijpen moeten waar weining problemen mee zijn.
zekerheid voor alles kan je zeggen. vaak testen winkels overigens gratis
pi_53493513
oke ik zal het eens navragen, is niet alleen een vissenwinkel dus ben benieuwd, en hij rijpt zo een 10 dagen:) dinsdag stond hij al vol...volgens mij las je net over me "edit" berichtje heen in me vorige post
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 18:54:01 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_53493636
oh ja, die had ik even gemist

is 27 graden niet een beetje warm? ik heb hier 22 graden...
en de TL balk is genoeg voor je planten, die hebben geen zonlicht meer nodig verder. zonlicht zorgt ook voor algen, dus vandaar. mijn balkje staat 12 uur per dag aan.
de meningen zijn hier erg over verdeeld. sommigens zeggen dat het korter moet, anderen dat ie tussendoor ook nog even uit moet (don't ask me why). ik heb er gewoon een tijdschakelaar tussen zitten. mijn planten groeien goed en mn vissen doen het ook goed. denk dus dat het wel aardig gaat zo
  woensdag 26 september 2007 @ 19:03:32 #194
74276 saaw
pi_53493860
ik heb ok een tijdschakelaar voor mn tl-balk
staat aan van 11 tot 11 [dan heb ik er iig zelf ook nog wat aan 's avonds]
hij staat valk naast het raam maar dat deel hebben we afgeplakt met folie zodat er geen rechtsstreeks zonlicht op valt ivm algen

voor het voer heb ik ook zo'n apparaatje, ivm ineens een paar dagen niet thuis zijn
die geeft 3 keer per dag een beetje eten, kun je gewoon instellen, hartstikke handig
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 19:11:30 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_53494052
mijn vissen vasten wel eens als ik een paar dagen weg ben
tot nu toe hebben ze er nog niks van kregen... is ook nooit langer dan twee dagen. als het langer is, past er iemand op ze
pi_53494456
oke:) mijn bak staat in principe best ideaal, ik heb 2 dakramen, en als ik beide een klein beetje openzet krijg ik voldoende licht binnen zonder dat het op me bak valt. En wat betreft die 27 graden, dat zou volgens de winkel wat beter zijn voor de planten dan groeien ze wat sneller / voor de bacterien

edit: wat zou ongeveer de verwachte prijs zijn van deze visjes die ik wil? dat ik niet straks wordt afgezet bij de winkel daar:)
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 19:43:06 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_53494947
dat zou kunnen, die temperatuur voor de visjes kan je het altijd nog aanpassen later natuurlijk

de prijzen heb ik echt geen idee van... ik heb al zo lang veel visjes meer gekocht...
pi_53495397
oke:) ik heb ook maar even een tijdklok ingesteld, dat hij om 11.00 aan gaat tot 23.00, daarvoor hebben de planten dan eerst nog wat zonlicht:) en kan ik rustig wakker worden en de visjes ook:p
Top 5 China producten
  woensdag 26 september 2007 @ 22:10:05 #199
74276 saaw
pi_53500163
meestal koop je visjes in paartjes of per 4 a 5 oid [iig bij de zaken waar ik bekend mee ben]
dan ben je uiteindelijk gemiddeld per vis ongeveer 1 a 2 euro kwijt [is mijn ervaring]
pi_53501126
lijkt me ook per vis verschillend liggen, voor de neon tetra's zul je een stuk minder betalen dan de antennebaarsjes lijkt me:)
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')