Van de otocinclus in een 60cm bak kun je er wel een stuk of 5 / 6 nemen (hun bijnaam is niet voor niks dwergharnasmeervalquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:33 schreef rene90 het volgende:
de otocinclus is een mooi beestje ook ja:) en wanneer die mooi klein blijft neem ik er 1 / 2 ? (wat is handiger? ) in de bak, vind ik toch wat leuker dan de garnaaltjes.
foto van me aquarium
lekkere onnatuurlijke kleuren groen / geel maar ach:) de plantjes staan er al in en zo als jullie kunnen zien (en voor wie mee hebben gelezen in het topic) heb ik een keukenkastje (keuken gaat er over 3 weken uit) los gesloopt, en gezaagd in het juiste formaat:) Met montagekit vastgemaakt, nu even morgen de rest van het water erbij doen anders word de montagekit eruit geperst. Ook dat spul sera-aqutan en sera-nitrivec gebruikt:)
Dus de otocinclus staat sowieso op me lijstje, als iemand een bepaald aantal kan aanbevelen en m/v?
Met een combinatie appelslakken , corydoras en otocinclussen is mijn bak vrijwel algenvrij / troepvrij.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:50 schreef rene90 het volgende:
ik zoek meer de wat donkerdere visjes, die vallen goed op op de lichte bodem, of gekleurde, maar hoeveel heb jij er? en hoe schoon blijft je bak?
De vissen die je opnoemt kunnen sowieso goed met elkaar weg!quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:21 schreef rene90 het volgende:
Dus wie helpt me met me "vissenbestand" voor mijn 54 liter bak
Wat mij leuk lijkt zijn donkere / kleurrijke visjes, neon tetra's, de otocinclus...
wie kan een mooi lijstje in elkaar zitten zodat de bakverdeling goed is qua bodem / midden / oppervlakte, en dat ze elkaar niet opeten en het een beetje klopt:)
edit:
de slakjes zijn niet echt mijn ding, heb dan liever de garnaaltjes erbij als die goed met elkaar kunnen,
de corydoras vind ik leuk en de Otocinclus ook
Dus even op een rijtje:
-Otocinclus
-Corydoras
-caridina japonica (de garnaaltjes)
dit zijn bodembewoners als ik me niet vergis toch? iemand die ook aantallen kan aanbevelen?
En wat is verder nog leuk voor de midden / boven gedeelte, en de aantallen zouden me ook wel een beetje helpen in het inzicht![]()
Zoals je het boven opnoemt heb je maar 1 schooltje. De otocinclus is geen scholenvis maar een groepsvis. Net als de platy trouwens.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:52 schreef rene90 het volgende:
de corydoras vallen af, ik heb geen fijn zand namelijk en dat is niet goed voor de baardharen, het leukste lijkt me echter een schooltje neon tetra's,
8 Paracyprichromis nigripinnis (blue neon) (of moet ik voor de "gewone neon tetra's gaan, die worden wat kleiner) (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (schooltje) (bodem)
4 cardina japonica (bodem)
6 platys (midden)
ik heb meer scholen merk ik op, welke visjes zijn leuk die in hun eentje kunnen en ik heb nog wat voor de boven verdieping nodig? Waarom is eigenlijk maar 1 schooltje genoeg? waarom niet meer? en kunnen wel weer 1 schooltje op de bodem, 1 schooltje in het midden, 1 schooltje boven? of 1 schooltje in het gehele aquarium
wees gerust , de neon's eten minimaal wel 3kwart op :pquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:05 schreef rene90 het volgende:
maar zoveel platys moet ik niet hoor:p
Verder nog een leuke toevoeging? misschien een leuk kreeftje of iets
niet veel verstand van maar schijnt een bak nodig te hebben van 180 liter , omdat ie zwaar agressief is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Siamese_kempvisquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:06 schreef rene90 het volgende:
een kempvis lijkt me mooi?
Een kempvis kan ook redelijk agressief zijn tegenover andere vissen die hij als bedreiging ziet. Als je kempvissen neemt, kun je beter één mannetje en twee ŕ drie vrouwtjes nemen. Eén vrouwtje is te weinig, ze zal teveel opgejaagd worden en dat komt haar gezondheid niet ten goede...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:17 schreef rene90 het volgende:
is vooral als je 2 mannetjes bij elkaar plaatst... 1 vrouwtje werkt misschien wel?
of is er nog een andere leuke vis die goed in ze eentje in het midden kan
van te voren goed uitkoken!quote:Op woensdag 26 september 2007 13:52 schreef saaw het volgende:
ik heb trouwens gister hout in mn aquarium gedan, ziet er allemaal leuk uit en alles maar nu is mn hele water bruinig [ja ik heb het hout eerst goed afgespoeld]
iets aan te doen? of gewoon de pomp een keertje extra schoonmaken en hopen dat het zakt
ik zat te denken aan misschien in plaats van de platys een paartje kersenbuiken, die paren er ook op los hoorde ik en dat lijkt me ook wel leuk...quote:8 neon tetra's (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (groepje) (bodem)
kan dat nu alsnog?quote:
alsnog koken en ff 1/3 liter water verversen en wachten totdat het gezakt is.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:39 schreef saaw het volgende:
[..]
kan dat nu alsnog?
heb het hout wel bij de aquariuwinkel gekocht, daar zeiden ze ' goed afspoelen en dan is het oke'
nu is mn water bruinkan er amper dorheen kijken
help
kun je beter een paartje antennebaarsjes nemen (ramirezi) , kersenbuiken worden te groot volgens mij.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
ik zat te denken aan misschien in plaats van de platys een paartje kersenbuiken, die paren er ook op los hoorde ik en dat lijkt me ook wel leuk...
of wordt het nu allemaal te vol?
filteren over actieve kool wil nog wel eens helpen. ik weet niet hoe je filtert, maar de filters van juwel hebben ruimte voor een kolensponsquote:Op woensdag 26 september 2007 16:49 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
alsnog koken en ff 1/3 liter water verversen en wachten totdat het gezakt is.
de neons en antennebaarsjes zullen ook regelmatig aan de oppervlakte komen. persoonlijk zou ik er niet veel meer aan doen (maar ik houd dan ook niet zo van volle bakkenquote:Op woensdag 26 september 2007 17:19 schreef rene90 het volgende:
het antennebaarsje wordt inderdaad iets kleiner, en lijkt me ook wel geschikt en leuk,
het nieuwe lijstje:
8 neon tetra's (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (groepje) (bodem)
1 paartje antennebaarsjes
Nu zitten er 16 vissen in de 54 liter bak, eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als er een oppervlakte visje bijkomt, die in ze eentje goed overweg kan met de rest met mooie kleuren, wie o wie:)
'officieel' een week geloof ikquote:Op woensdag 26 september 2007 18:27 schreef rene90 het volgende:
oke top bedankt voor die tip ga het meteen even aanpassen:)
dan ga ik volgende week vrijdag een aantal visjes halen, en even meteen de rest van de visjes regelen, maar hoeveel dagen is te adviseren tussen de tijd dat je een nieuw soort visje toevoegt?
watertesten is zowiezo aan te bevelen wanneer je voor het eerst vissen in het water doet. heb je bij de winkel gevraagd of ze dat voor je kunnen, of ga je het zelf doen?quote:Op woensdag 26 september 2007 18:31 schreef broodmonkeh het volgende:
De antennebaarsjes zijn heeeel gevoelig , dus test je water wel goed voordat je ze erin doet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |