abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2007 @ 02:09:59 #1
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_51383429

Welkom bij de

Eerst maar eens voorstellen:

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 50 meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

• Cagiva Raptor 650 '01 - (Makster)
  • Honda CB450S '90 - (MouseOver)
  • Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
  • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
  • Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine)
  • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
  • Kawasaki ZX9R '00 - (kratjuh)
  • Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK)
  • KTM LC4-400SM - (Snelwagen)
  • Suzuki DRZ - (Youp)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki Bandit 1200 '99 - (El Presidente)
  • Suzuki GSX-R 750 '93 - (MaartenGrendel)
  • Suzuki SV650S '00 - (bvvt)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Triumph Trophy 1200 '97 - (Stay-Fun)
  • Yamaha SZR660 '97 - (-XX-)
  • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
  • Yamaha FZR600R '96 - (Crashcat)
  • Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet)

VGV (Vaak Gestelde Vragen):

Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard.
    Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden

Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.
    Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een week lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

Enkele nuttige links
    Motor kopen?

Aankooptips!

• Handleiding voor het keuren van een tweedehands motorfiets!
  • Checklist om niets te vergeten bij het keuren.

Diverse advertentie websites

• Alles van nul tot ¤2.500,00
  • Occasions
  • Speurders
  • Marktplaats
  • Duitse motoren op Mobile.de
  • Duitse motoren op Scout24
  • BPM-Calculator
  • Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts

• RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
  • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
  • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
  • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
    ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

• Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
  • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
  • Superpole uitlaten
  • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
  • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
  • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
  • Bikez

Motorreparatie
  • Motorcycle repair

Motorfietsen voor grote mensen
  • Klik!

Motorfilmpjes!!
  • Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
    Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico

FOK!MC paintball meet
    Paintball meet bij Gladiator sports in Almere, gewoon gezellig met de Fok!MC elkaar afschieten
    Kosten zijn 28 euro, kosten voor extra balletjes zijn 7 euro per 50 of 12 euro per 100.
    In de excel sheet ff met groen en rood aangeven bij de data wanneer je kan als je wil en naar mij mailen, mail adres staat in mijn profiel.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    quote:
    GoBlade XT3 elektric bike!!

After 10 years of R&D, the Blade has been unleashed. A high performance electric bike, which will revolutionise the way we think of off-road motorcycling in the future.

With Blade's clean and no-noise approach, we can ride or race wherever suitable space exists - not just on remote MX tracks or woodland trails, but also in urban areas as well.

Blades underlying philosophy is that "No Sound Equals More Ground". Blade owners will not only have a great riding experience but will also gain from more riding opportunities. So don't just go riding . . Go Blading !
  •   donderdag 12 juli 2007 @ 02:11:27 #2
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51383448
    Oh ja, als iemand nog de mogelijkheid heeft het foutje uurtje van Qmusic te rippen donderdagochtend.
    Is ons zusterbedrijf ook weer blij!
      donderdag 12 juli 2007 @ 06:46:39 #3
    47809 ikookhier
    >hijdiehieris<
    pi_51384508
    Goedemorgen
    Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
    *Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
    GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
    Pax & Pry Free download
      donderdag 12 juli 2007 @ 06:53:24 #4
    47809 ikookhier
    >hijdiehieris<
    pi_51384529
    Foto's WB
    Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
    *Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
    GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
    Pax & Pry Free download
      donderdag 12 juli 2007 @ 07:36:02 #5
    125242 bvvt
    VROOEEEMMMM
    pi_51384641
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car-window....
    LA-33
    ¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
    Is het al vrijdag?
    pi_51384677
    morguh!
    pi_51384709
    Lekker vakantie Uitslapen
    pi_51384713
    Weer die roze smilies in de OP ...
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 01:28 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Verslagje?
    Van hoe ik de hoes over de motor deed of het dagje?
    Nu even geen tijd (en zin) In verslag, misschien straks tussen het werk door
    quote:
    [..]

Ik hoop jij (ook) niet.
    Nope, niet gebeurd... maar wel gelijk weer in slaap gevallen na het uitzetten zonder snooze Gelukkig wordt hier voor het huis een gebouwtje gesloopt, schrik je wel ff van als ze om 07:30 beginnen Maar deze keer kwam het dus wel goed uit, goed werk bouwvakkers
    quote:
    Je hebt trouwens nog een ijsje tegoed, en 50 km benzine door Haarlem.
    En een stukje van mijn leven IJsje okay, benzine 50 km boeieh Had ook niet verwacht dat je die andere tank zou betalen
    quote:
    Ze starte trouwens net gelijk , hiervoor het stationair nog even opnieuw afgeregeld.
    Kan niet meer afslaan, maar loopt ook niet meer zo idioot hoog.

Alleen niet getankt, wel even spul er in, een ritje naar de MAC en terug. Zonder stoppen.
    Behalve dat schudden met de tank op de parkeerplaats daar, waar ik bijna bij viel.
    quote:
    [..]

Welke dwaas gaat er nou 240 km/u rijden op de A5. Met duo! Op een naked.

En dan bij het opstappen zeggen dat ik wel wat wind vang boven je uit..
    .. vervolgens ga je met je neus op de tank om de topsnelheid uit te proberen.
    Welke dwaas niet, als je zo'n mooie lang lege overzichtelijke weg voor je hebt Hij klom nog heel langzaam, maar ik vond het wel genoeg zo Dat geintje op de A4 met die andere motorrijder was dus slechts een voorproefje

quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 07:52 schreef BazzieK het volgende:
    Lekker vakantie Uitslapen
    heH, vakantie Voor hoe lang
    pi_51384755
    Ik had trouwens wel op z'n minst een Triumph topic verwacht eigenlijk

quote:
    Inbrekers stelen duizenden dollars met hulp Google lees voor
    Uitgegeven: 11 juli 2007 13:19
    Laatst gewijzigd: 11 juli 2007 13:33

AMSTERDAM - Een partycenter voor kinderen in het Amerikaanse Colorado Springs is twaalfduizend dollar armer. Twee inbrekers wisten het geld met hulp van zoekmachine Google uit de kluis te stelen.
    inertia/nu.nl

Volgens de plaatselijke krant probeerde het duo eerst de beveiligingscamera onklaar te maken door er smeerolie op te spuiten, maar dat zorgde er alleen voor dat de lens schoon werd.

De camera legde in de daaropvolgende vijf kwartier dan ook nauwgezet vast hoe de inbrekers tevergeefs trachtten de kluizen open te maken. Uiteindelijk verliet een van de twee de ruimte, om even later terug te keren. De kluis ging vervolgens relatief gemakkelijk open, en de dieven gingen er vandoor met twaalfduizend dollar, een laptop en een Playstation.

Google

De volgende dag bleek dat een van de twee op een computer in een naastgelegen kamer zoekmachine Google had geraadpleegd. Hij had gezocht op "How to open a safe" en "How to crack a safe".

De daders zijn nog voortvluchtig. De autoriteiten houden er rekening mee dat (oud-)werknemers bij de kraak betrokken zijn.
    (c) NU.nl/Wieland van Dijk
    !
      donderdag 12 juli 2007 @ 08:39:46 #10
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51385021
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 07:54 schreef hicham het volgende:
    Weer die roze smilies in de OP ...
    En ik wilde slapen , maar ik open een topic compleet of niet.
    quote:
    Nope, niet gebeurd... maar wel gelijk weer in slaap gevallen na het uitzetten zonder snooze Gelukkig wordt hier voor het huis een gebouwtje gesloopt, schrik je wel ff van als ze om 07:30 beginnen [afbeelding] Maar deze keer kwam het dus wel goed uit, goed werk bouwvakkers

Ik had ook nog een vage droom tussen het snoozen door, ondermeer dat de wekker dubbel afliep, en ik nog unfinished business had, dingen die niet helemaal goed werkten.

En nu al opstaan klopte gewoon niet. Ik was nog ver heen.
    quote:
    Welke dwaas niet, als je zo'n mooie lang lege overzichtelijke weg voor je hebt [afbeelding] Hij klom nog heel langzaam, maar ik vond het wel genoeg zo Dat geintje op de A4 met die andere motorrijder was dus slechts een voorproefje [afbeelding]
    Dat mannetje op die SV650S.
    Ik heb mij nog omgedraaid om goed te kijken waar hij mee bezig was. Onder de wind duiken@100km/u.
    Hij keek er ook angstig bij.. vast zo'n motorrijder die later verteld dat hij ook met storm gereden heeft.

Maar verder was die 240 km/u aardig gek, laatste 15 km duurde idd wel ff.
    Alleen daardoor reden we wel erg lang tussen de 225 en 240.. en je liet ook niet gelijk gas los.
    Goed vasthouden was het devies. Net als bij die wheelie bij 140 km/u.
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:02 schreef hicham het volgende:
    Ik had trouwens wel op z'n minst een Triumph topic verwacht eigenlijk
    Ik open alleen topics van nieuwe motoren. e.a. volgens M.A.R.S. art. 533.2 fig 8.
    De kleine lettertjes.

Moest hard fietsen vanochtend. 8.00 beginnen net gehaald,
    net zoveel stoplichten doorgereden als gisteravond / toen gepushed door Hicham.
    Zit nu alleen op kantoor, half uurtje later noby would have noticed.
    pi_51385095
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 01:42 schreef Worldbeater het volgende:
    Als slaapmutje nog even een piccie ..

Heb ik het daar allemaal voor gedaan.. en Hicham ook...
    Snel die lelijke XXXL stickers er eens af....

i
    nice maarre wrom eigenlijk weer een 2e moto wrom niet weer een keer één fatsoenlijke

enne @ El P.: voor de lift moet ik onthouden als ik weer es een potentiele opvolger zie in Maastricht of zo
      donderdag 12 juli 2007 @ 08:50:32 #12
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_51385143
    Mogguh

Feli met je bike WB
      donderdag 12 juli 2007 @ 08:50:39 #13
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51385145
      donderdag 12 juli 2007 @ 08:51:20 #14
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51385158
    Bike, feli met je WB

pi_51385587
    Zeuw rijles gehad Nu lekker heel de dag motor rijden met TataK en DeBuurman Voel me nu wel een beetje een Rietvaerder
    pi_51385593
    Ohja Feli WB
      donderdag 12 juli 2007 @ 09:23:23 #17
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51385691
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    wrom niet weer een keer één fatsoenlijke
    Ik overweeg een GSX-R streetfighter als fatsoenlijke motor.

Deze was in de aanbieding, komende weken snel een beurtje geven en goed nakijken.
    En de beste motor houden we i.c.m. toponderhoud = fatsoenlijke motor.

Sleutelen is hier ook leuk(er) aan, er valt nog wat te winnen qua poetsen en onderhoud.
    Grote stappen vooruit, heel bevredigend.

Maar iets nieuwers zit er even niet in.
    En de Triumph is geen standaard motor, voor de prijs heb je anders alleen een GS500.
    Er is weer 'ruhring'in de tent.
      donderdag 12 juli 2007 @ 09:25:43 #18
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51385737
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:17 schreef BazzieK het volgende:
    Zeuw rijles gehad Nu lekker heel de dag motor rijden met TataK en DeBuurman Voel me nu wel een beetje een Rietvaerder
    pi_51385889
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:23 schreef Worldbeater het volgende:
    die verwachtte ik jah
    quote:
    Deze was in de aanbieding, komende weken snel een beurtje geven en goed nakijken.

Sleutelen is hier ook leuk(er) aan, er valt nog wat te winnen qua poetsen en onderhoud.

En de Triumph is geen standaard motor, voor de prijs heb je anders alleen een GS500.
    aanbieding is altijd ok en sommigen onder ons sleutelen net zo graag als rijden als niet liever

verder
      donderdag 12 juli 2007 @ 09:39:54 #20
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51386055
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    aanbieding is altijd ok en sommigen onder ons sleutelen net zo graag als rijden als niet liever

verder
    Duim omlaag mag ook.

De motor was maar 1.400 euro, alleen soms duurt starten een uur. ( )
    Hicham heeft dus wat minder geslapen vannacht.
    pi_51386113
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:39 schreef Worldbeater het volgende:
    Duim omlaag mag ook.
    gheghe ieder zen meug hee..dacht alleen wel dat jij wat meer sportief georienteerd was

zelf zou ik niet een moto willen hebben of twee met die grondspeling
    quote:
    7 uur is voldoende
      donderdag 12 juli 2007 @ 09:47:03 #22
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51386233
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    gheghe ieder zen meug hee..dacht alleen wel dat jij wat meer sportief georienteerd was

zelf zou ik niet een moto willen hebben of twee met die grondspeling
    Ik verwacht een wat betere grondspeling met deze.
    En e.a. kan je natuurlijk aanpassen, dat was ik reeds van plan met de Trident.
    Maar deze motor kwam op mijn pad, en enige tijd later nam de man contact op dat mijn lage bod geaccepteerd werd. Dus nu kijken welke motor opgehoogd gaat worden.

En 125 PK, potentieel zit er wel in.
    quote:
    7 uur is voldoende
    Kwam ik er 2,5 tekort.

pi_51386512
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:39 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Dat mannetje op die SV650S.
    Ik heb mij nog omgedraaid om goed te kijken waar hij mee bezig was. Onder de wind duiken@100km/u.
    Hij keek er ook angstig bij.. vast zo'n motorrijder die later verteld dat hij ook met storm gereden heeft.
    Ik had 'm al van ver in het vizier, moest gelijk aan jou denken. Je had namelijk ooit iets gepost over dat je op lange afstanden weleens ging liggen op de motor voeten op de duosteuntjes
    quote:
    Maar verder was die 240 km/u aardig gek, laatste 15 km duurde idd wel ff.
    Alleen daardoor reden we wel erg lang tussen de 225 en 240.. en je liet ook niet gelijk gas los.
    Goed vasthouden was het devies. Net als bij die wheelie bij 140 km/u.
    Lekker knus
    Beter dan
    quote:
    [..]

Ik open alleen topics van nieuwe motoren. e.a. volgens M.A.R.S. art. 533.2 fig 8.
    De kleine lettertjes.
    quote:
    Moest hard fietsen vanochtend. 8.00 beginnen net gehaald,
    net zoveel stoplichten doorgereden als gisteravond / toen gepushed door Hicham.
    Zit nu alleen op kantoor, half uurtje later noby would have noticed.
    Doen jullie niet aan flexwerken
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

enne @ El P.: voor de lift moet ik onthouden als ik weer es een potentiele opvolger zie in Maastricht of zo
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:17 schreef BazzieK het volgende:
    Hej, er staan nog 2 vragen van mij open
    Ik ben alleen niet van plan Rietvaerder na te doen, mezelf quoten, duzz jah, euuh...
    quote:

[..]

Gamma

Al was het stiekem ook wel een beetje dure ticket naar huis toe heH
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:07:15 #24
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51386712
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:58 schreef hicham het volgende:
    Ik had 'm al van ver in het vizier
    Ik ook, kon het eerst niet plaatsen, ene dwerg op een motor.
    quote:
    , moest gelijk aan jou denken. Je had namelijk ooit iets gepost over dat je op lange afstanden weleens ging liggen op de motor voeten op de duosteuntjes
    Dat was op een motor waarbij de voetsteunen op WC stand staan, dus te laag en ver naar voren.
    Hier niet het geval. Zou hij brandstof willen besparen.
    quote:
    Lekker knus [afbeelding]
    Beter dan [afbeelding]
    quote:
    Doen jullie niet aan flexwerken
    Die collega is aan het flexen.
    quote:
    Gamma

Al was het stiekem ook wel een beetje dure ticket naar huis toe heH
    Mja, niet dat we volledig overtuigd waren van de kwaliteit en zinvolle aankoop.
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:07:31 #25
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_51386721
    Wtf

Pep WEEER een andere motor erbij

Echt, gast kap nou is man
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:09:00 #26
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51386760
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:07 schreef Makster het volgende:
    Wtf

Pep WEEER een andere motor erbij

Echt, gast kap nou is man

En als ik deze snel zou verkopen.. denkt Hicham ook. .die help ik niet meer.
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:09:27 #27
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51386770
    Wel jammer van het matige fotoverslag had meer verwacht bij het zien van de trailer
    pi_51386799
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:47 schreef Worldbeater het volgende:
    Ik verwacht een wat betere grondspeling met deze.
    En e.a. kan je natuurlijk aanpassen, dat was ik reeds van plan met de Trident.
    zul je idd wel wat moeten aanpassen denk ik zo
    quote:
    Maar deze motor kwam op mijn pad, en enige tijd later nam de man contact op dat mijn lage bod geaccepteerd werd. Dus nu kijken welke motor opgehoogd gaat worden.
    dus dat rondstrooien van biedingen her en der levert soms ook nog wat op of levert weer verleidingen op...
    quote:
    En 125 PK, potentieel zit er wel in.
    dat dan weer wel
    quote:
    Kwam ik er 2,5 tekort.
    genoeg + foute uurtje musica kan een hoop doen
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:58 schreef hicham het volgende:
    daar heb ik wel zalm&doperwtjes voor over
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:11:32 #29
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_51386814
    Hallo

Ik kom, na een jaar geleden een erg grote bek te hebben gehad en mezelf met veel bombarie aangekondigt te hebben als trotse bezitter van een motor rijbewijs, nog eens langs voor een update.

Misschien kennen jullie me niet meer, na al die drie posts vorig jaar! Dus ik zeg eerst even hallo voor ik weer losbrand.

Ik kom nu namelijk aankondigen dat ik na een jaar van niet rijden wegens geldgebrek eindelijk de trotse eigenaar ben van een motor! En het is nog een klassieker (lees: aftans brak brik) ook!

Een echte Honda CB500 Four uit 1973. Anticlimax: Hij rijdt (nog) niet.

Mijn vraag dan ook: Zijn er hier mensen die ervaring hebben met sleutelen aan een motor? Ik niet namelijk. Jaren geleden wel een echte Yamaha DT gehad, maar die heb ik kunstig om zeep gesleuteld! En een Honda 4 cilinder is toch net ff wat anders. (Zijn er trouwens geen sleutel/project topics voor motoren hier op FOK!? Je ziet overal semi snelle plastic auto bouw topics maar ik kon niks voor een motortje vinden... ) Ik heb al een echte shop manual (gedownload ) en ben enthosiast begonnen met strippen...

Hier de stand van zaken:
    - Bobines moeten vervangen worden, zijn er al af ik wacht alleen nog even tot ik weer geld heb.
    - Nieuwe accu nodig, is er ook al af maar zie boven.
    - Nieuwe rubber tussenstukje van luchtfilter naar carborateur nodig. Zijn er ook al af, maar zie boven...

Wat ik nog wil doen:
    - Carborateurs openmaken en schoonmaken.
    - Luchtfilter eraf slopen en schoonmaken.
    - Tank spuiten.
    - Electronica doormeten.
    - Nieuwe toerenteller monteren.
    - Motor wegbrengen en laten reficeren.

Kan ik hier af en toe komen bleren om hulp? Of raden julie me toch aan een ander forum te zoeken?

Ik hoop volgend jaar zomer te kunnen brommeren op mijn opgepoetste, vers gespoten zelf in elkaar geknutselde CB500! Maar ik heb zo goed/slecht als nul sleutel ervaring, dus ik ben heel benieuwd.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:12:52 #30
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51386847
    quote:

Als het altijd financieel een probleem is een "betere" motor te kopen, kun je natuurlijk overwegen eens een jaartje geen brik te kopen
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:17:29 #31
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51386954
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:11 schreef SicSicSics het volgende:
    Hallo

Ik kom, na een jaar geleden een erg grote bek te hebben gehad en mezelf met veel bombarie aangekondigt te hebben als trotse bezitter van een motor rijbewijs, nog eens langs voor een update.

Misschien kennen jullie me niet meer, na al die drie posts vorig jaar! Dus ik zeg eerst even hallo voor ik weer losbrand.

Ik kom nu namelijk aankondigen dat ik na een jaar van niet rijden wegens geldgebrek eindelijk de trotse eigenaar ben van een motor! En het is nog een klassieker (lees: aftans brak brik) ook!

Mijn vraag dan ook: Zijn er hier mensen die ervaring hebben met sleutelen aan een motor? Ik niet namelijk. Jaren geleden wel een echte Yamaha DT gehad, maar die heb ik kunstig om zeep gesleuteld! En een Honda 4 cilinder is toch net ff wat anders. (Zijn er trouwens geen sleutel/project topics voor motoren hier op FOK!? Je ziet overal semi snelle plastic auto bouw topics maar ik kon niks voor een motortje vinden... ) Ik heb al een echte shop manual (gedownload ) en ben enthosiast begonnen met strippen...

Hier de stand van zaken:
    - Bobines moeten vervangen worden, zijn er al af ik wacht alleen nog even tot ik weer geld heb.
    - Nieuwe rubber tussenstukje van luchtfilter naar carborateur nodig. Zijn er ook al af, maar zie boven...

Wat ik nog wil doen:
    - Tank spuiten.
    - Electronica doormeten.

Kan ik hier af en toe komen bleren om hulp? Of raden julie me toch aan een ander forum te zoeken?

Ik hoop volgend jaar zomer te kunnen brommeren op mijn opgepoetste, vers gespoten zelf in elkaar geknutselde CB500! Maar ik heb zo goed/slecht als nul sleutel ervaring, dus ik ben heel benieuwd.
    je bent net op tijd misschien kun je hier online synchroon klussen met de heer Worldbeater
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:19:15 #32
    116015 SicSicSics
    pi_51387001
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:17 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

je bent net op tijd misschien kun je hier online synchroon klussen met de heer Worldbeater
    Lijkt me gezellig! Ik las dat hij al meerdere brikken heeft opgelapt... Met succes?
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:21:56 #33
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51387053
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    genoeg + foute uurtje musica kan een hoop doen
    Ik heb geen radio op de afdeling. Alleen de dames van het administratie kippenhok beneden.
    Maar ze hebben een bandje mee laten lopen, ik hoor het later wel.
    quote:
    [quote]daar heb ik wel zalm&doperwtjes voor over
    Binnenkort een motor in Arnhem halen dus.
    De zalm was te eten volgens Hiesj .Had alleen niets in huis, dus het was wel ff haasten.
    Alleen daarna hadden we ineens 2 uur over, want we kwamen een half uur tekort. ( )

Ennnn aanbiedingen zijn meer foute verleidingen dan goed voor je is.
    Nu kan het nog. Volgend jaar woon ik samen ofzo.
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:12 schreef koffiekoekje het volgende:
    Als het altijd financieel een probleem is een "betere" motor te kopen, kun je natuurlijk overwegen eens een jaartje geen brik te kopen
    Dit vreet vooralsnog geen brood.
    Andere brikkies brachten ook alleen maar op.
    Gratis hobbieen.
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:24:15 #34
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51387092
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:19 schreef SicSicSics het volgende:

Lijkt me gezellig! Ik las dat hij al meerdere brikken heeft opgelapt... Met succes?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:09 schreef koffiekoekje het volgende:
    Wel jammer van het matige fotoverslag had meer verwacht bij het zien van de trailer
    Ik had nog piccies willen nemen van Hiesj die zijn ketting aan het smeren was..
    .. en daarna de goudkleurige schakeltjes weer ging poetsen. Want het moest wel glimmen allemaal.

Verder was ik een beetje te gehaast om relaxt piccies te nemen.
    En de tijd ging al snel genoeg zo.
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:30:45 #35
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_51387257
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:11 schreef SicSicSics het volgende:
    Hallo

Hier de stand van zaken:

Wat ik nog wil doen:
    - Tank spuiten.
    - Electronica doormeten.

Eej

Hier en daar sleutelen we weleens wat aan elkaar ja Voor het betere advies ga je naar www.motor-forum.nl daar zitten de echte sleutelwonders. Beetje advies hier en daar kunnen we je wel geven

succes met je brik
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
    pi_51387347
    Goedemorgen.
    Sowieso schrijf je zo.
    pi_51387356
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:02 schreef hicham het volgende:
    probeerde het duo eerst de beveiligingscamera onklaar te maken door er smeerolie op te spuiten, maar dat zorgde er alleen voor dat de lens schoon werd.

!
    !
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:21 schreef Worldbeater het volgende:
    Ik heb geen radio op de afdeling. Alleen de dames van het administratie kippenhok beneden.
    Maar ze hebben een bandje mee laten lopen, ik hoor het later wel.
    fout uurtje geen speakertjes in je pc
    quote:
    Binnenkort een motor in Arnhem halen dus.
    quote:
    De zalm was te eten volgens Hiesj .Had alleen niets in huis, dus het was wel ff haasten.
    Aldi-food is good-enough dus
    quote:
    Alleen daarna hadden we ineens 2 uur over, want we kwamen een half uur tekort. ( )
    logisch
    quote:
    Ennnn aanbiedingen zijn meer foute verleidingen dan goed voor je is.
    Nu kan het nog. Volgend jaar woon ik samen ofzo.
    sjeh beter dat ik zulkse biedingen niet doe
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:37:19 #38
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51387394
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:21 schreef Worldbeater het volgende:
    [..]

Dit vreet vooralsnog geen brood.
    Andere brikkies brachten ook alleen maar op.
    Gratis hobbieen.
    Owja winstmarge even vergeten in dat geval, koop meer brikken
      donderdag 12 juli 2007 @ 10:40:06 #39
    116015 SicSicSics
    pi_51387463
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:24 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Er is hoop!
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:30 schreef Makster het volgende:

Hier en daar sleutelen we weleens wat aan elkaar ja Voor het betere advies ga je naar www.motor-forum.nl daar zitten de echte sleutelwonders. Beetje advies hier en daar kunnen we je wel geven

succes met je brik
    Motor-forum ga ik ook maar eens kijken dan!

En bedankt, ik ga het nodig hebben denk ik, het uit elkaar halen lukt wel denk ik, het in elkaar zetten daarentegen...

Ik ben ook net verhuisd en heb eigenlijk geen goede sleutel werkplaats... Alles komt een beetje tegelijk hier. Ik moet eigenlijk eerst mijn schuurtje ombouwen (electra aanleggen, stellingen ophangen en een werkbank bouwen) voor ik goed en wel kan beginnen. Ik vind het bijna jammer dat ik op vakantie ga dit jaar...
    Fine, fuck you then!
    pi_51388690
    morge

WB feli
    240 met z'n 2en op de bandit
    pi_51388814
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er is hoop!
    [..]

Motor-forum ga ik ook maar eens kijken dan!

En bedankt, ik ga het nodig hebben denk ik, het uit elkaar halen lukt wel denk ik, het in elkaar zetten daarentegen...

Ik ben ook net verhuisd en heb eigenlijk geen goede sleutel werkplaats... Alles komt een beetje tegelijk hier. Ik moet eigenlijk eerst mijn schuurtje ombouwen (electra aanleggen, stellingen ophangen en een werkbank bouwen) voor ik goed en wel kan beginnen. Ik vind het bijna jammer dat ik op vakantie ga dit jaar...
    Nieuweling! met oldschool bike
    Sowieso schrijf je zo.
      donderdag 12 juli 2007 @ 11:31:34 #42
    116015 SicSicSics
    pi_51388949
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 11:27 schreef -XX- het volgende:

[..]

Nieuweling! met oldschool bike
    Goeiemorgen nog!

En ja, tis een ouwtje! Maar wel mooi! Alstie schoon en weer in elkaar gezet is!

Ik ga iig proberen om jullie een beetje up-to-date te houden!

Edit: Een week lang posten en dan zal ik eens een foto uploaden, of mogen halve motoren niet in de OP?
    Fine, fuck you then!
    pi_51389094
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 11:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goeiemorgen nog!

En ja, tis een ouwtje! Maar wel mooi! Alstie schoon en weer in elkaar gezet is!

Ik ga iig proberen om jullie een beetje up-to-date te houden!

Edit: Een week lang posten en dan zal ik eens een foto uploaden, of mogen halve motoren niet in de OP?
    Oud is goed.
    Post eens wat foto's zou ik zeggen.
    Sowieso schrijf je zo.
    pi_51389460
    quote:

[..]

WB, wat kost nou zo'n motor?
      donderdag 12 juli 2007 @ 11:52:22 #45
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_51389613
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 11:47 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:39 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Duim omlaag mag ook.

Geen idee
      donderdag 12 juli 2007 @ 11:54:14 #46
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_51389653
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    fout uurtje geen speakertjes in je pc
    Kan ook weer niet teveel freubelen. De neef van de directeur kwam hier zitten.
    quote:
    Aldi-food is good-enough dus
    Vaak nog hele hoge kwaliteit ook. Deutsche grundligkeit. vergeet de M&M's niet.
    quote:
    Logisch
    We wilden er zijn voordat hij uit eten ging, maar die tijd werd niet gehaald.
    Dus even bellen met de man dat we na zijn etentje kwamen , en daarna koffie. En wat lekkers dus.
    quote:
    sjeh beter dat ik zulkse biedingen niet doe
    Het blijft kriebbelen heH?
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 11:23 schreef Roderick2085 het volgende:
    240 met z'n 2en op de bandit
    Een aparte ervaring. Die wheelie was trouwens met 140.
    En een doordraaier werd met 200 km/u genomen.

Hicham later bij het tankstation: zit jij de hele tijd op de teller te kijken?
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 11:47 schreef Den_Haag het volgende:
    Een goed onderhouden exemplaar moet je wel voor <¤2.500,00 op de kop kunnen tikken.
    Triumph is ondanks de goede kwaliteit nog niet zo gewild op de tweedehands markt.
    Dat gaat wel veranderen, maar profiteer er van zo lang het kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Worldbeater op 12-07-2007 12:14:38 ]
      donderdag 12 juli 2007 @ 11:57:01 #47
    116015 SicSicSics
    pi_51389728
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 11:36 schreef -XX- het volgende:

[..]

Oud is goed.
    Post eens wat foto's zou ik zeggen.
    Dit was het best lijkende plaatje wat ik kon vinden.

Maar de mijne heeft een zwarte tank die los hangt, witte 5 spaakwielen, een kort recht stuurtje, lelijke stikkers "Devil" op de zij-kapjes, een motad 4 in 1 uitlaatsysteem, geen zadel (los) maar wel een (blauw) Nederlands kenteken, originele spatborden en verlichting en net zoveel stof!
    Fine, fuck you then!
    pi_51389736
    quote:

[..]

GSX-R streetfighter
    Jawel hooooooooor

Sowieso schrijf je zo.
    pi_51389761
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 11:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit was het best lijkende plaatje wat ik kon vinden.

[afbeelding]

Maar de mijne heeft een zwarte tank die los hangt, witte 5 spaakwielen, een kort recht stuurtje, lelijke stikkers "Devil" op de zij-kapjes, een motad 4 in 1 uitlaatsysteem, geen zadel (los) maar wel een (blauw) Nederlands kenteken, originele spatborden en verlichting en net zoveel stof!

Die bike moet verwend worden met een natte spons!
    Sowieso schrijf je zo.
    pi_51389914
    Supermono

Sowieso schrijf je zo.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')