abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2007 @ 17:44:01 #76
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51754319
Ok, en nu weer (min of meer) on topic. Ik begrijp dat het politieke klimaat in België een dankbaar onderwerp is, maar open liever daarvoor een topic in POL.

Dit is het forum voor Kaaskoppen in het buitenland, in dit geval dus 'Ollanders in België. Ik (en ik neem ook aan de andere Nederlanders) mag als Nederlander in België wel mijn centjes aan de belasting afdragen, maar helaas niet stemmen dus discussies over politiek heeft hier weinig zin.

Dus weer verder over het leven in België. Inbreng van onze belgische forumleden is natuurlijk van harte welkom!

België
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_51758846
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:44 schreef Mr_Moon het volgende:
Ok, en nu weer (min of meer) on topic. Ik begrijp dat het politieke klimaat in België een dankbaar onderwerp is, maar open liever daarvoor een topic in POL.

Dit is het forum voor Kaaskoppen in het buitenland, in dit geval dus 'Ollanders in België. Ik (en ik neem ook aan de andere Nederlanders) mag als Nederlander in België wel mijn centjes aan de belasting afdragen, maar helaas niet stemmen dus discussies over politiek heeft hier weinig zin.

Dus weer verder over het leven in België. Inbreng van onze belgische forumleden is natuurlijk van harte welkom!

België
Wannabe-modje

Mijn nederlandse vrienden hier in Brussel hebben het best naar hun zin. Het enige dat ze werkelijk missen zijn de kleine dingen: drop, een typisch nederlands gesprek(wat dat ook mogen zijn ), dubbelvla, enz...

Voor de rest hebben ze dezelfde ergernissen over de stad als de vlamingen
pi_51759071
Ik leg je op de meet wel uit wat het verschil is tussen een typisch Belgisch en een typisch Nederlands gesprek.
pi_51759728
indien het past voor mij, zie ik zo'n meet eventueel ook wel nog zitten. Met frisse pintjes wel te verstaan dan
pi_51759876
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:00 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Aanmeldingen voor de Brussel-meet:

Whoopsydaisy
Alberto_vermicelli
Mr_Moon
Katerwater
Misteriks
BrusselseSpruit
BramKVO
Plaas

[ Bericht 2% gewijzigd door Whoopsydaisy op 24-07-2007 18:49:29 ]
pi_51772261
Gentse feesten, al ben ik geen belg.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:23:26 #82
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51774665
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:10 schreef katerwater het volgende:

[..]

Wannabe-modje
quote:
Mijn nederlandse vrienden hier in Brussel hebben het best naar hun zin. Het enige dat ze werkelijk missen zijn de kleine dingen: drop, een typisch nederlands gesprek(wat dat ook mogen zijn ), dubbelvla, enz...

Voor de rest hebben ze dezelfde ergernissen over de stad als de vlamingen
drop
typisch nederlands gesprek ik zou ook niet weten wat dat is...
pi_51774768
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik twijfel nu. Is dat Gent die bocht van het stuk kleine ring tussen de keizers & de dampoort waar je kan afslaan voor naar Gentbrugge-brug te rijden? Die tegeltjes & appartementen op de achterkant komen me best bekent voor...
Ja.
pi_51788219
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:32 schreef Whoopsydaisy het volgende:

Aanmeldingen voor de Brussel-meet:

Whoopsydaisy
Alberto_vermicelli
Mr_Moon
Katerwater
Misteriks
BrusselseSpruit
BramKVO
En ik dan ???
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 06:52 schreef Plaas het volgende:
Ahja en een meet in Brussel... daar ben ik alvast ook best voor. Ik zit nog maar kort op Fok maar ja, ge moet er iets voor overhebben eh ik ben dus alvast enthousiast, zeg een datum en ik probeer te komen.
Ik wil ook in dat lijstje hoor
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:44 schreef Mr_Moon het volgende:

België
Wannabe mod, idd, en nog eens slecht geinformeerd ook, want buitenlanders mogen in Belgie wel stemmen, als ze hier zijn ingeschreven!
Maar goed, ieder zijn zin, we zullen het over de merkwaardige politiek van dit land op dit topic wel niet meer hebben
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_51788336
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik leg je op de meet wel uit wat het verschil is tussen een typisch Belgisch en een typisch Nederlands gesprek.
Gade da typisch Nederlands of typisch Vlaams doen, da gesprek :p?
pi_51791218
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:19 schreef Plaas het volgende:

[..]

Gade da typisch Nederlands of typisch Vlaams doen, da gesprek :p?
Je staat in de lijst, sorry

Da gesprek gade ik in typisch Nederlands doen. Ik hoop dat je van brutaliteit houdt want ik ben een typische 'ollandse luidruchtige directe dame.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:00:38 #87
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51791545
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:15 schreef Plaas het volgende:
Wannabe mod, idd, en nog eens slecht geinformeerd ook, want buitenlanders mogen in Belgie wel stemmen, als ze hier zijn ingeschreven!
Maar goed, ieder zijn zin, we zullen het over de merkwaardige politiek van dit land op dit topic wel niet meer hebben
Naar mijn weten hebben alleen buitenlanders die uit een europese lidstaat komen of langer als 5 jaar verblijven in België stemrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen en dit als men zich daarvoor aangemeld heeft.
Ingeschreven staan heeft daar verder niets mee te maken.

bron
quote:
In 1992 werd er beslist dat onderdanen van de Europese Unie vanaf het jaar 2000 voor de gemeenteraad mogen kiezen. In 1994 mochten zij reeds deelnemen aan de toenmalige Europese verkiezingen.
Gemeenteraadsverkiezingen en Europese verkiezingen, maar geen parlementsverkiezingen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Moon op 24-07-2007 19:05:40 ]
pi_51792004
Question: ik moet een mobiel abonnement afsluiten aankomende week. Wat is een goede provider, wat is een goedkope provider en kun je in België, net als in NL, een laptop bij je abonnement krijgen?
pi_51792128
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:13 schreef Whoopsydaisy het volgende:
en kun je in België, net als in NL, een laptop bij je abonnement krijgen?
In België kan je niets bij een abbonement krijgen; zelfs geen gsm. Koppelverkoop en dus verboden.

Wat is je belprofiel ongeveer? Ken best wat tariefplannen, maar om dat hier zo allemaal op te schrijven (hoeveel bellen / smsen / naar vast of mobiel / internationaal...)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51792222
Veel internationaal, veel SMS-en en redelijk veel bellen.
pi_51792278
ik ga er voor het gemak van uit gaan dat je 50/50 gsm & vaste lijn belt. Wat redelijk veel is is nogal beu te definiëren, kan je een aantal uur/minuten per dag opgeven? voor mij is 30 minuten per dag bellen weinig; voor anderen is het veel...

edit; misschien ook best vermelden hoe lang je klant wil blijven; in België zijn er formules waar je van de ene dag op de andere kan opzeggen zonder dat je er ook maar iets van sanctie voor krijgt. Als je vb maar 10 maand blijft kan zoiets mss goedkoper uitkomen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Athmozz op 24-07-2007 19:28:32 ]
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:39:55 #92
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51792907
hier staan de grote providers op een rijtje.
Zoals Athmoss al aan gaf in België is koppelverkoop verboden, dus hier geen "gratis" kado's bij je abonnement.

Ben zelf heel tevreden over Mobistar (Onderdeel van de Orange groep als ik me niet vergis).
pi_51793301
Thanks! Wat moet je allemaal meenemen, bankrekeningpasje en paspoort? Want dan sluit ik het pas in augustus af. Ik moet toch nog een keer terug voor de inschrijving aan de unief.
pi_51793341
ok; even snel een overzicht;

Base Zero (0¤ / maand);
-onbepaalde duur
-belverplichting/inbegrepen; 0 minuten
Bellen nationaal; 20c / minuut
Smsen nationaal; 10c / bericht
Nederland; 65c/minuut

Mobistar Relax (10¤ / maand);
-1 jaar
-inbegrepen minuten; 45 (22c/minuut)
-bellen nationaal na 45 minuten; 20c/minuut
-bellen nationaal na 300 minuten; 15c/minuut
-sms'n; 12c/bericht
-Nederland; 59c/minuut
-optie athomefix (10¤); gratis nationaal naar vaste lijnen
-optie international call advantage (10¤); 25% korting op internationale gesprekken

Proximus Smile 20 (20¤/maand+6 internationaal)
-1 jaar
-inbegrepen minuten; 85 (23.5c/min)
-bellen nationaal vast; 23.5c/minuut
-bellen nationaal mobiel; 23.5c/minuut
-sms nationaal; 11c/bericht
-internationaal pack; 6¤ / maand (anders zijn ze schijteduur)
-internationaal vast piekuur; 27c/minuut
-internationaal vast daluur; 18c/minuut
-internationaal mobiel piekuur; 44c/minuut
-internationaal mobiel daluur; 34c/minuut

Als je dus redelijk wat naar nederland belt is die proximus duidelijk het goedkoopste; alleen zou je nog eens moeten navragen of je international call voordeel nog kan krijgen op de smile 20. Vroeger was het met de oude smile paketten vanaf de 20 dat je het kon krijgen; maar aangezien die paketten nu veranderd zijn kan ik dat niet garanderen...

edit; ik heb zelf ook mobistar en ben er heel tevreden over, maar als je echt vaak internationaal belt is proximus toch een betere optie (zie de lagere tarieven toch wel).
Pasport moet zeker mee, aangezien ze je hier zelfs geen simkaart (zelfs prepaid) meer verkopen als ze hem niet op je naam kunnen registeren. Nummerbehoud is gratis; maar een nederlands nummer lukt sowieso niet om hier te behouden, dus dan krijg je wel een ander . Zorg er trouwens voor dat je een ID hebt, want ze gaan daar niet kunnen lachen als je met zo'n leren echt pasport boekje toekomt; ze moeten daar nl kopiën van nemen .
Bankkaart moet niet, enkel als je via domiciliëring wil werken (wat best wel makkelijker is, maar je kan elke keer zelf overschrijven).
pi_51795030
En wat is domiciliëring? Hier in Nederland schrijven ze het bedrag gewoon elke maand van je rekening (automatische incasso).

Paspoort, ik heb geen ID bewijs. Dan lachen ze maar niet.
pi_51795793
Domiciliering is simpelweg dat je aan de gemeente doorgeeft waar je adres is, waar je dus alle officiele brieven wilt krijgen (belastingen).

Voor elke tip is dat een rondje in de kroeg, he
pi_51796295
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:53 schreef katerwater het volgende:
Domiciliering is simpelweg dat je aan de gemeente doorgeeft waar je adres is, waar je dus alle officiele brieven wilt krijgen (belastingen).
Domiciliëring wil eigenlijk zeggen dat je carte blanche geeft aan die instelling; dat ze maw kunnen afschrijven wat ze willen van je rekening (heb ik zelf ondervonden met een factuur van mobistar van meer dan 600¤ waar mijn rekening minder goed op voorbereid was...). Ik vermoed dus dat dat een automatische incasso is gelijk jullie het zeggen.

Een domicilie moet je doorgeven aan de gemeente, en dat is je adresgegevens ed.

@Whoopsie; tja op zich kunnen ze er ook niets over zeggen, maar ik zou toch zo'n ID gaan halen, die dingen zijn toch véél handiger dan een pasport? Gewoon een extra bankkaartje ipv zo'n boekje...
pi_51797443
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:06 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Domiciliëring wil eigenlijk zeggen dat je carte blanche geeft aan die instelling; dat ze maw kunnen afschrijven wat ze willen van je rekening (heb ik zelf ondervonden met een factuur van mobistar van meer dan 600¤ waar mijn rekening minder goed op voorbereid was...). Ik vermoed dus dat dat een automatische incasso is gelijk jullie het zeggen.

Whoops, verkeerd begrepen

Maar ik had in zekere zin ook gelijk he
pi_51798202
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:51 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Je staat in de lijst, sorry

Da gesprek gade ik in typisch Nederlands doen. Ik hoop dat je van brutaliteit houdt want ik ben een typische 'ollandse luidruchtige directe dame.
Kan ik tegen, ben zelf een luidruchtige West-Fries. Maar in het kader van mijn integratie heb ik in Belgie een meer bescheiden ik ontwikkeld
Levert een schizofrene Plaas op, maar ook dat went...

Ahja en "gade" betekent dus "ga je" :p
Voor taalliefhebbers (ik dus): het -de gaat terug op Middelnederlands "di", dat hetzelfde betekende als Duits "du" of Fries "do" (en Engels "thou), dus "jij". Die Vlamingen toch
pi_51799813
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:06 schreef Athmozz het volgende:

[..]

@Whoopsie; tja op zich kunnen ze er ook niets over zeggen, maar ik zou toch zo'n ID gaan halen, die dingen zijn toch véél handiger dan een pasport? Gewoon een extra bankkaartje ipv zo'n boekje...
Tot je een visum moet hebben. ID bewijs is alleen handig als je binnen Europa blijft en mij kennende blijf ik de komende 5 jaar niet in Europa. Er zal vast wel een leuk reisje in het verschiet zitten pour moi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')