Maar op welke positie zal Kenneth komen te spelen (/in te vallen)?
De volgende opties zijn mogelijk:
Als linkermiddenvelder in een 4-3-3 systeem:
Mijn inziens komt Perez hiervoor te veel loopvermogen tekort en heeft bovendien te weinig verdedigende kwaliteiten. Zeker als Zonneveld achter hem zal spelen als linksback is dit verdedigend veel te kwetsbaar. Liever Mendez op zijn plek die meer meters maakt en verdedigend veel sterker is.
Als linkermiddenvelder in een 4-4-2 systeem:
Zelfde als bij 4-3-3 systeem, met als verschil dat hij nog meer meters zal moeten maken om ook aanvallend zijn steentje bij te kunnen dragen. Guardado (zeer veel loopvermogen en linksbenig) was hier de ideale speler voor. Maar goed, voor hem wilden we niet een paar ton extra neerleggen.
Als nummer 10 in een 4-4-2 systeem:
Hiervan hebben we er nog maar 7 andere van in de selectie die ook hiervoor in aanmerking komen en bovendien nog eens eigen jeugd zijn ook (Afellay, Aissati, Bakkal). En de meer ervaren krachten Vayrynnen en De Jong. Mendez kan hier ook goed uit de voeten net als Farfan met Kone en Lazovic voor zich. Perez is hier dus nummertje 8 in de rij, lijkt me dus niet dat hij voor deze positie gehaald is die al overbezet is in de huidige selectie.
Als linksvoor in een 4-3-3 systeem:
Ik geef hier toch echt onze Kone de voorkeur. Perez hier de voorkeur geven zou de reinste kapitaalvernietiging zijn. Ook Bakkal kan hier uit de voeten die een soortgelijke invulling aan deze positie kan geven zoals Perez dat doet (Hangende linksvoor die tussen aanval en middenveld loopt)
Conclusie: Beste plek voor Perez is de bank, waar hij af en toe als linkermiddenvelder kan worden ingebracht bij een achterstand in de laatste 20 minuten om iets te forceren (maar in deze rol zie ik liever Aisatti komend seizoen). Of ter vervanging van Kone als linksvoor in een zelfde situatie als hij niet in de wedstrijd zit. Maar voor zo'n rol zou ik niet een speler van 32 jaar kopen van een concurrent (zodat zij meer geld te besteden hebben) zonder restwaarde. Als Kone als linkerspits vervangen moet worden dan liever de voorkeur aan talenten Reis en Zeefuik evt.
Alleen bij een verkoop van Kone is deze aankoop goed te verdedigen naar mijn mening. Anders niet echt, maar ik hoor graag een tegengeluid welke mij van mening doet veranderen, zodat ik wat meer tevreden ben over deze aankoop
![]()
.