Precies, in een film is de hoofdlijn het belangrijkste,quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:20 schreef Breuls het volgende:
[..]
Kan best, maar de film werkt prima zonder de zaken die weggelaten zijn. Ik heb Luna's achtergrond niet gemist en dat geldt helemaal voor mensen die het boek niet gelezen hebben. Natuurlijk is het jammer dat je niet alles terugziet, maar dat is ook niet nodig voor een goede film.
Mee eens. Ik kan ook zeker heel erg van de films genieten zonder elk verschil t.o.v. de boeken af te moeten kraken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:40 schreef Breuls het volgende:
Natuurlijk is het heerlijk om al die details in de boeken te lezen. Het past gewoon niet in een film, of dat nu een dik HP boek is of een dunner ander boek. Het medium verschilt, dat is al reden 1.
klopt, maar wat hebben ze volgens jou dan weggelaten wat dus eigenlijk niet kon?quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:04 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
LOTR waren ook vrij dikke boeken hoor. Je doet het hele Harry Potter verhaal tekort als je essentiele dingen weglaat in de films. Dan had je beter de films kunnen opsplitsen. Alleen Harry en Luna konden ze zien, maar ineens vliegen ze er allemaal op. Leg dat dan beter uit denk ik dan.
Het was juist zo hilarisch dat ze ergens op moesten gaan zitten wat ze niet konden zien.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:03 schreef Operc het volgende:
[..]
klopt, maar wat hebben ze volgens jou dan weggelaten wat dus eigenlijk niet kon?
en over die thestrals, de kijker kan toch zelf wel bedenken dat harry en luna de andere wupjes op die paarden gezet hebben?
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik denk dat dat hoorde bijDaarvoor hoeft hij toch niet zo te doen tegen de hele school? Maar goed ja, misschien moest het extra duidelijk gemaakt worden aan het publiek of zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriendje was trouwens mee naar de film, en die kon het wel snappen, zonder de boeken gelezen te hebben
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
ok, ik geef toe ik ben een miereneuker:quote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:17 schreef Patch het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat zo'n acteur als Gambon erop staat zo'n bril niet te dragen, hoewel hij het wel soms deed in PoA en GoF....maar in TOotP draagt ie 'm helemaal niet, ja sorry, ik vind dat jammer / vreemd...
Maar toch heb ik bij ootp een onbestemder gevoel dan bij gof, wat ook een dik boek was. Ik kan het moeilijk plaatsen, maar zou het te maken kunnen hebben met dat ik eerst films 1 t/m 4 heb gezien, toen pas de 6 boeken ben gaan lezen en nu dus film 5?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:41 schreef Breuls het volgende:
Ik vond het goed gedaan. Het boek is dikker dan de telefoongids. De laatste keer dat er zo'n dik boek werd verfilmd hebben ze er drie films van gemaakt om alles mee te kunnen nemen, en nog was het niet compleet (LotR). Je moet als scriptschrijver de juiste elementen wegsnijden om een hoofdlijn over te houden die zowel een goede film als een goede verfilming oplevert.
En om het standaard antwoord op de standaard "het lijkt niet op het boek"-klacht te geven: je kunt niet alles van het boek in de film verwachten. Het medium is anders, so be it.
Oh, en dat zal bij films 6 en 7 precies hetzelfde zijn. Zo, scheelt toch weer een teleurstelling. Die krijg je gratis.
Die hadden ze er in de vorige film ook al ingestopt. Is inderdaad helemaal geen karakter in de boeken. Snap ook niet waarom ze dat doen, alsof er niet genoeg karakters zijn uit de boeken die eenzelfde rol zouden kunnen spelen...quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:07 schreef IedeK. het volgende:
-Wie is Nigel/Jorrick; dat kleine joch, is die soms een zoon van de regisseur ofzo, die wilde dat hij er in moest?![]()
Acteur heet William Melling, staat op de credits als Nigel,2ndyear.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:22 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Die hadden ze er in de vorige film ook al ingestopt. Is inderdaad helemaal geen karakter in de boeken. Snap ook niet waarom ze dat doen, alsof er niet genoeg karakters zijn uit de boeken die eenzelfde rol zouden kunnen spelen...![]()
Ben gewoon wat enthousiastquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:45 schreef leonieke het volgende:
En daarvoor hebben we een ander topic, MissLeDuq
Harry Potter and the Deathly Hallows #12: NIET SPOILEREN!!!
(en nog een spoiler topic maar daar klik ik niet op)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |