abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51357024
Hoi allemaal,

Maandagavond ben ik op de A4 bij Hoogmade staande gehouden door een surveillanceteam van de Polizei.

Gevolgen:

- Boete voor bumperkleven
- Boete voor 140 km/u - 6 km/u correctie = 134 km/h
- Eerste aantekening in "beginnersrijbewijs" (rij nu zo'n 4,5 jaar auto)

Conclusie: kut

Laat ik vooropstellen dat ik uiteraard te hard reed, en te dicht op mijn voorganger reed. De boetes zijn dus terecht.

Mijn punt is: Ik reed "streepje" 130 , dus de wijzer van de kilometerteller stond precies op de 130 km/u. Ik meende te weten dat de snelheid die de auto aangeeft, altijd hoger is dan de werkelijke snelheid. Ik rij daarom ook standaard met 85 langs de trajectcontroles op de A13 en A10.

Volgens mijn theorie reed ik dus niet harder dan 125 km. De politie zegt 140/134.

Het verschil tussen "mijn" snelheid en "hun" snelheid is in dit geval het verschil tussen wel of geen aantekening op mijn puntenrijbewijs. In een andere situatie had het me weinig tot niets uitgemaakt, maar dit is gewoon kut.

De vraag: Wat heb ik voor mogelijkheden? Bezwaar maken uiteraard, maar het lijkt me bij voorbaat vrij kansloos.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_51357066
Bewaar maken is altijd mogelijk, ze moeten volgens mij zelfs het eikings rapprt van de 'scanner' hebben oid... succes iig
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_51357243
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:45 schreef Chandler het volgende:
Bewaar maken is altijd mogelijk, ze moeten volgens mij zelfs het eikings rapprt van de 'scanner' hebben oid... succes iig
IJkingsrapport opvragen is ook wel een idee ja
pi_51357282
Das je enige mogelijkheid, 9 van de 10 keer zijn die dingen gewoon ge-ijkt, maar het proberen waard.

Je kan je natuurlijk ook vergist hebben, das menselijk enzo.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_51357367
Heeft je auto grotere wielen gekregen en is men vergeten de kilometerteller aan te passen?
Je kunt je kilometer teller controleren door je kilometerstand in de gaten te houden in vergelijking met de groene bordjes langs de snelweg. Je kunt ook de tijd opnemen tussen twee kilometer bordjes en zo je werkelijk gereden snelheid vergelijken met je kilometer teller.

(afstand in km / tijd in seconden) * 3600 = snelheid in km/uur
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:57:05 #6
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51357434
Probeer eens met een navigatiesysteem je snelheid te meten

Wat is ter plaatse de maximumsnelheid? Zou je die aantekening niet krijgen omdat bumperkleven gevaarlijk is i.p.v. de snelheidsovertreding? (5 km te hard lijkt me niet zoooo spannend )
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:01:22 #7
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_51357542
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:57 schreef eNaSnI het volgende:
(5 km te hard lijkt me niet zoooo spannend )
Volgens mij is de max daar maar 100?
Laag vliegen is ook een kunst!!!
pi_51357616
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:45 schreef Chandler het volgende:
Ah, ze moeten dus een eikings rapport hebben, naast het eikelrapport wat ze net hadden opgesteld over TS.

Goede zaak, die aantekening. Bumperkleven is een domme overtreding die ze veel zwaarder zouden moeten bestraffen dan ze nu doen.

Ik zou bezwaar aantekenen. Als het goed is, kunnen ze alle bewijzen overleggen van je overtreding, zo niet, dan kan het zijn dat je voor alle overtredingen, genoteerd bij de aanhouding, wegkomt. En dat zou natuurlijk zonde zijn, maar wie weet.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_51357764
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:03 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ah, ze moeten dus een eikings rapport hebben, naast het eikelrapport wat ze net hadden opgesteld over TS.

Goede zaak, die aantekening. Bumperkleven is een domme overtreding die ze veel zwaarder zouden moeten bestraffen dan ze nu doen.

Ik zou bezwaar aantekenen. Als het goed is, kunnen ze alle bewijzen overleggen van je overtreding, zo niet, dan kan het zijn dat je voor alle overtredingen, genoteerd bij de aanhouding, wegkomt. En dat zou natuurlijk zonde zijn, maar wie weet.
Alle bewijzen overleggen van je overtreding
Wat bedoel je daarmee?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:18:22 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51358008
Here we go again !!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51358313
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:43 schreef Harmen1984 het volgende:
- Boete voor bumperkleven

Het verschil tussen "mijn" snelheid en "hun" snelheid is in dit geval het verschil tussen wel of geen aantekening op mijn puntenrijbewijs. In een andere situatie had het me weinig tot niets uitgemaakt, maar dit is gewoon kut.
Dat strafpunt krijg je al voor het bumperkleven, dus bezwaar maken tegen die snelheidsmeting heeft wat betreft die strafpunt op je puntenrijbewijs geen enkele zin.
quote:
De nieuwe weggebruikers krijgen een strafpunt als zij worden aangehouden vanwege bumperkleven, een snelheidsoverschrijding van meer dan dertig kilometer per uur en het veroorzaken van ongevallen waarbij doden of gewonden vallen.
Bron: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=109
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:37:40 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_51358619
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:28 schreef Vhiper het volgende:

Dat strafpunt krijg je al voor het bumperkleven, dus bezwaar maken tegen die snelheidsmeting heeft wat betreft die strafpunt op je puntenrijbewijs geen enkele zin.
Wat hij hierboven typt. 14.gif
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_51361033
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[..]

Bron: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=109
Dat wist ik niet

Dan heeft inderdaad weinig zin. Feit blijft wel dat die meting volgens mij niet klopt, maar dat wordt nu een stuk minder relevant...
pi_51362028
was "hun" snelheid gemeten vanaf hun kilometerteller, of vanaf een lasar/radar/ander geijkt apparaat?

wanneer er gelezen is vanaf hun kilometerteller is er volgens mij een andere correctietabel (dit weet ik niet zeker)

Krijg je nu geen 2 punten? bumperkleven + meer dan 30 te hard?

ik heb nog een oud rijbewijs, vanaf hoeveel punten ben je hem eigenlijk kwijt?
pi_51365148
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:17 schreef hiolpi het volgende:
was "hun" snelheid gemeten vanaf hun kilometerteller, of vanaf een lasar/radar/ander geijkt apparaat?

wanneer er gelezen is vanaf hun kilometerteller is er volgens mij een andere correctietabel (dit weet ik niet zeker)

Krijg je nu geen 2 punten? bumperkleven + meer dan 30 te hard?

ik heb nog een oud rijbewijs, vanaf hoeveel punten ben je hem eigenlijk kwijt?
3 punten
pi_51366272
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:17 schreef hiolpi het volgende:
Klopt! In dat geval ligt in de auto een briefje met daarop de correcties.

Bezwaar kan je natuurlijk altijd indienen maar de kans dat het gehonoreerd wordt is m.i. klein. De snelheids zal wel middels de snelheidsmeter zijn geregistreerd en dan is het jouw woord tegen dat van een beedigd ambtenaar...
pi_51374387
Zelfs twee ambtenaren waarschijnlijk.

Overigens is het meestal wel zo dat je snelheidsmeter meer aangeeft dan je daadwerkelijk rijdt, maar niet altijd. Er zijn enkele merken waar de afwijking andersom is. De mate van afwijking verschilt ook sterk. Mercedes is bijv behoorlijk nauwkeurig, Volvo veel minder.
pi_51376107
je verliest overigens slechts één van de punten van je rijbewijs als dat door een rechter bepaald is bij mijn weten. een aantekening moet je volgens mij zien als waarschuwing dat je bij de volgende keer een punt kwijt bent (of dat de straf bij hetzelfde vergrijp zwaarder is), ik zou dus ook vragen hoe lang die aantekening op je rijbewijs blijft staan.
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:01:03 #19
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51401428
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:06 schreef k_man het volgende:

Overigens is het meestal wel zo dat je snelheidsmeter meer aangeeft dan je daadwerkelijk rijdt, maar niet altijd. Er zijn enkele merken waar de afwijking andersom is. De mate van afwijking verschilt ook sterk. Mercedes is bijv behoorlijk nauwkeurig, Volvo veel minder.
'Afwijkingen andersom' zoals je dit noemt zouden niet mogen bestaan, want dit is een wettelijk vastgelegd item voor de RDW. Een snelheidsmeter mag tussen de 0 en 10% teveel aangeven, maar nooit minder dan de werkelijk gereden snelheid.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 13 juli 2007 @ 00:41:48 #20
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_51415348
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:06 schreef k_man het volgende:
Vanaf de passagiersstoel kun je nooit de snelheidsmeter nauwkeurig aflezen.
pi_51415749
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:01 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

'Afwijkingen andersom' zoals je dit noemt zouden niet mogen bestaan, want dit is een wettelijk vastgelegd item voor de RDW. Een snelheidsmeter mag tussen de 0 en 10% teveel aangeven, maar nooit minder dan de werkelijk gereden snelheid.
Toch komt het voor hoor. De ANWB heeft daar - weliswaar al járen geleden - onderzoek naar gedaan. De meeste merken hadden een afwijking van 5 à 10% te veel, maar een enkele keer kwam te weinig ook voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')