abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51938608
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:34 schreef Miwe het volgende:

[..]

Die zijn er wel, vooral kleine bedrijfjes die in een of andere niche-markt met grote winstmarges zitten, kunnen zich dat nog wel veroorloven. Of ze hebben een directeur die zelf ook graag een grote bak rijdt en vindt dat iedereen binnen het bedrijf ook die mogelijkheid moet hebben. Je kan ook een functie hebben waarin er nou eenmaal van je verwacht wordt dat je in een dikke BMW rijdt, anders wordt je bedrijf niet serieus genomen in de markt (I kid u not). Er zijn er ook die geen grens stellen op basis van het leasebudget, maar een maximale cataloguswaarde hanteren.

Iets grotere bedrijven hebben al snel een leaseregeling met een vast budget waar je dan kan bijbetalen als je meer wilt, omdat het anders de spuigaten uit loopt.
Klopt. Toen ik 21 was kon ik bij een bedrijf tekenen waar in het contract stond dat ik een "A-klasse lease auto" zou krijgen, denk dat daar wel een dikke bak mee bedoelt werd!
  zondag 29 juli 2007 @ 22:26:00 #92
10976 PhatRabbit
Allright, cut the shit!
pi_51945088
Leeftijd: 29
Opleiding: Bachelor Informatiekunde
Werkervaring: 7 maanden
Werkgever: -
Huidige functie: Functioneel beheer SAP Retail
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Nee
Auto: Ja, Toyota Aygo
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
-
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 1850
Voetbal kijken? Check http://voetbalinbeeld.nl.
pi_51951342
quote:
Op maandag 23 juli 2007 06:32 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ben op vakantie voor 3 weekjes dus vandaar de late reactie. De bmw heeft aardig wat opties. Automaat en Exclusive pack( Dus leder, 18" velgen, profesional navigatie, parkeer sensoren en nog heel wat.) Zoals ik al zei, ik ben er ongeveer 400 euro per maand voor kwijt en ik rij +- 12000 km prive per jaar... de rest zakelijk. (in totaal 65000 per jaar dus ik moet ook een goedeauto hebben.) Als je de zaakjes goed regelt dan is het allemaal mogelijk. Ik ben 1.5 jaar geleden begonnen met een start salaris van 1850 per maand maar ik heb mezelf redelijk bewezen in 1.5 jaar tijd en ook om de 3 maanden een salaris verhoging. Daarom moet je niet zo zwaar kijken naar het start salaris..... gewoon laten zien wat je kan en dan gaan onderhandelen.
Zie mijn reken som: Was 23 met een salaris van 1850 en na 1.5 jaar op mijn 25 al op 2750 met een zeer aardige auto.
Die BMW 520d kan je dus zeker niet betalen met jouw salaris, deze rijden mensen in sommige directies nog niet eens!
Het zou wel nog kunnen dat je bijvoorbeeld ¤ 250,- p/maand minder salaris krijgt dan normaal en dit dan meetelt voor het leasebedrag, maar dan nog is het zeer onwaarschijnlijk omdat je dan alsnog heel weinig overhoud met zo'n salaris!
pi_51951914
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dit is echt onmogelijk!? Wat een crap. Laat jij maar zien hoe je je zaakjes goed zou moeten regelen wil je dit lukken.

Brond : www.directlease.nl
520D Executive
Leaseprijs:
¤ 1.607 / ¤ 1.927
resp. excl/incl brandstof
# gekozen opties: 0
# gekozen accessoires: 0
65000 km per jaar, 33 mnd.

Je kan de auto niet eens langer dan 33 mnd leasen omdat het kilometrage overschreven wordt als je langer zou willen leasen.
Wat denk je van de bijtelling die je voor je kiezen krijgt ?! De cat waarde is Euro 56.400
directlease is ook niet echt een goede graadmeter hoor. als ik bij ons in het systeem kijk is het wel mogelijk hoor. de 520D executive kost ronde de 850 p/m bijtelling + eigen bijdrage. tis veel maar zou wel kunnen.
  Official ESF Kreviewer maandag 30 juli 2007 @ 08:38:52 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51951952
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO+ Informatica
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Nerd
Laptop: yup
Vakantiegeld: Jep 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nope
Auto: Nope
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): 3250

...overigens werk ik in het oosten des lands bij semi-overheid. Ik verdiende meer toen ik in de commerciele sector zat en als ik in het westen solliciteer verandert de 3k meestal in een 4k. Maar daar wil ik niet werken.

Groetjes,

Krea.
pi_51952960
TVP,

zie nu wel dat ik best weinig aan salaris krijg
maar ja, tvp om even te orienteren, moet opzoek naar nieuw werk dus ja...
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_51953493
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:05 schreef Crazy-M het volgende:
TVP,

zie nu wel dat ik best weinig aan salaris krijg
maar ja, tvp om even te orienteren, moet opzoek naar nieuw werk dus ja...
We zoeken nog een tester hier
  maandag 30 juli 2007 @ 10:32:31 #98
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_51953524
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We zoeken nog een tester hier
same here
pi_51954493
nah,

meer algemene ict diensten, netwerk enzo.

ervaring met:
netwerkbeheer, win2k3, terminal server, cisco callmanager, cisco routers + switches matige kennis.

heb wel een bod, bij een bedrijf als enige icter gaan werken.
paar dingen waar ik tegenaan kijk:
-bedrijf heeft meerdere vestigingen.
-lopen 2 grootte projecten. (telefonie omzetting + omzetting van tig Terminal servers naar 1 centrale server)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 30 juli 2007 @ 12:28:13 #100
134963 danny91184
Waaaaaaaaaah
pi_51956548
tvp.. ik wacht me nieuwe salaris af
pi_52035086
tvp

Leeftijd: 23
Opleiding: HBO TI
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 of zo?
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + prestatie bonus
Auto: Ja
Maand salaris(bruto): 2800
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_52036595
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 02:16 schreef existenz het volgende:
tvp

Leeftijd: 23
Opleiding: HBO TI
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiedagen: 27 of zo?
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + prestatie bonus
Auto: Ja
Maand salaris(bruto): 2800
Kut, ik doe iets verkeerds zo te zien
pi_52039723
Weet iemand wat ik hiermee zou moeten kunnen verdienen??
De functie is software ontwikkelaar / software onderhoud
Onder de functie valt; 3e lijns support / testen / herstel werkzaamheden bij problemen

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT opleiding niveau 3
Werkervaring: Verkoop 1jaar. TD 3 jaar, Support (geen helpdesk) 3 jaar >> Verschillende bedrijven/organisaties
Huidige functie: Supportmedewerker
Laptop: nee
Vakantiedagen: 24 (+ 1 binnenkort omdat ik er dan 3 jaar werk)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Auto: nope
Maand salaris(bruto): ???
pi_52040200
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:05 schreef danny91184 het volgende:
ik zou iig proberen niveau 4 te halen, scheelt nogal op je CV
pi_52040358
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:05 schreef danny91184 het volgende:
De functie is software ontwikkelaar / software onderhoud
Onder de functie valt; 3e lijns support / testen / herstel werkzaamheden bij problemen

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT opleiding niveau 3
Werkervaring: Verkoop 1jaar. TD 3 jaar, Support (geen helpdesk) 3 jaar >> Verschillende bedrijven/organisaties
Huidige functie: Supportmedewerker
Vakantiedagen: 24 (+ 1 binnenkort omdat ik er dan 3 jaar werk)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Maand salaris(bruto): ???
1800 - 1900 ?
Ligt er een beetje aan wat je hiervoor verdiende en of je niveau 4 gaat halen.
pi_52081840
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Tja...
Huidige functie: Internal Account Manager
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1950,-
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 20:58:26 #107
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52104424
Een gewetensvraag aan julie allen:
Ik ben al jaren geen starter meer, maar inmiddels ervaren detacheerder/gedateacheerde IT'er/consulatant/hoe het beestje dan ook heet.
Toch vind ik deze topicreeks heel interessant, en volg hem al een tijdje. Maar soms post ik dingen niet, omdat ze meer algemeen werk gerelateerd zijn, en niet voor starters interessant. Vinden julie dat deze reeks ook daaraan ruimte zou moeten bieden, of dat we een andere reeks over detachering in het algemeen ook zouden moeten hebben?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_52104775
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 20:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een gewetensvraag aan julie allen:
Ik ben al jaren geen starter meer, maar inmiddels ervaren detacheerder/gedateacheerde IT'er/consulatant/hoe het beestje dan ook heet.
Toch vind ik deze topicreeks heel interessant, en volg hem al een tijdje. Maar soms post ik dingen niet, omdat ze meer algemeen werk gerelateerd zijn, en niet voor starters interessant. Vinden julie dat deze reeks ook daaraan ruimte zou moeten bieden, of dat we een andere reeks over detachering in het algemeen ook zouden moeten hebben?
Detachering/Freelancen zijn beide een vak apart en dat is ook te zien aan de salarissen van sommigen . Daarbij lijken gedetacheerden de markt beter te kennen itt mensen in normale loondienst.

[ Bericht 5% gewijzigd door existenz op 04-08-2007 21:23:09 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 5 augustus 2007 @ 09:47:17 #109
153506 Captain_Fabulous
pi_52113656
Das waar, we zien meer plekken, en kunnen dus de waarde van onze skills beter inschatten denk ik.
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:05:58 #110
116604 Rejgun
Gambrinus
pi_52115415
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt. Toen ik 21 was kon ik bij een bedrijf tekenen waar in het contract stond dat ik een "A-klasse lease auto" zou krijgen, denk dat daar wel een dikke bak mee bedoelt werd!
LOL, in lease- en huur land houdt A-klasse de kleinste en dus goedkoopste auto in die er maar te krijgen valt.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:57:12 #111
153506 Captain_Fabulous
pi_52134701
Ford Ka, Citroen C1/C2 of zo, Volkswagen Lupo mischien...
pi_52134909
Als ik in de klasse 'Peugeot 207, Volkswagen Polo, etc.' (zo stond het er) een leaseauto kan uitzoeken, waar moet ik dan aan denken naast die twee auto's? Zijn daar overzichten van?
pi_52135671
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:08 schreef Misanthropist het volgende:
Als ik in de klasse 'Peugeot 207, Volkswagen Polo, etc.' (zo stond het er) een leaseauto kan uitzoeken, waar moet ik dan aan denken naast die twee auto's? Zijn daar overzichten van?
Dezelfde klasse als Erwin, bel hem anders eens.
pi_52136123
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:08 schreef Misanthropist het volgende:
ibiza, fabia, etc, ongeveer zelfde prijsklasse ~20-25k nieuwprijs diesel
bleh
pi_52136147
thanks!
pi_52139054
Het wordt hier een zooi over de discussie over mijn nieuwe auto...... Voor degene die het niet geloven... hebben die even pech... zoals ik al zei: als je de zaakjes goed regelt kan het makkelijk!

Maar vooruit ik zal proberen zo duidelijk mogelijk proberen te noteren hoe ik het geregeld heb.

De key van het hele verhaal is dat ik een belgische lease auto heb. Ondanks ik eigelijk in nederland woon en werkt. In belgie zijn deze auto's voor nederlanders wel betaalbaar maar voor belgen weer niet omdat die over het algemeen een minderhoge lease vergoeding krijgen. Omdat er speciale regelingen zijn tussen nederland en belgie (En eigelijk ook alleen tussen Nederland, belgie en duitsland) Kan je opgeven dat je volledig (of voor 90%) nederlands belasting plichtig bent en moet je ook een tijd in nederland verblijven om toch een belgische auto te bezitten. Ik slaap dus +- 35 dagen per jaar bij mijn ouders in belgie.... meestal als ze op vakantie zijn, dan kan ik meteen op de huisdieren letten. Dus op papier woon ik nog echt thuis....

De opties die ik gekozen heb bestaan in nederland niet. (Ze bestaan wel maar onder een andere naam) Hierdoor zijn het automatische geen fabrieks af opties voor de belasting dienst. Dus geen bpm op die onderdelen. Daardoor is de bijtelling te bereken op het bedrag van 49.000 dus : 377,- per jaar. Reken zelf maar na voor de ongelovige op http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=true

De leaseprijs van de auto is +- 920 incl brandstof. (Directlease is trouwens niet echt een geweldig betrouwbare bron, want als je in een groot bedrijf werkt krijg je veel korting. Op deze auto 22 % dus pak de directlease prijs maar en haal daar 22% van af en dan kom je een heel eind.) Vanwege de lange afstanden heb ik weten te regelen dat mijn complete leaseprijs door het bedrijf wordt betaald. En zo zit het eigelijk in elkaar.

Makkelijk genoeg en nog eens legaal ook nog.
Verder graag geen discussie hierover in dit topic want het vervuilt behoorlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 06-08-2007 14:18:31 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:42:40 #117
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_52140269
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:46 schreef boegschroef het volgende:
Het wordt hier een zooi over de discussie over mijn nieuwe auto...... Voor degene die het niet geloven... hebben die even pech... zoals ik al zei: als je de zaakjes goed regelt kan het makkelijk!

Maar vooruit ik zal proberen zo duidelijk mogelijk proberen te noteren hoe ik het geregeld heb.

De key van het hele verhaal is dat ik een belgische lease auto heb. Ondanks ik eigelijk in nederland woon en werkt. In belgie zijn deze auto's voor nederlanders wel betaalbaar maar voor belgen weer niet omdat die over het algemeen een minderhoge lease vergoeding krijgen. Omdat er speciale regelingen zijn tussen nederland en belgie (En eigelijk ook alleen tussen Nederland, belgie en duitsland) Kan je opgeven dat je volledig (of voor 90%) nederlands belasting plichtig bent en moet je ook een tijd in nederland verblijven om toch een belgische auto te bezitten. Ik slaap dus +- 35 dagen per jaar bij mijn ouders in belgie.... meestal als ze op vakantie zijn, dan kan ik meteen op de huisdieren letten. Dus op papier woon ik nog echt thuis....

De opties die ik gekozen heb bestaan in nederland niet. (Ze bestaan wel maar onder een andere naam) Hierdoor zijn het automatische geen fabrieks af opties voor de belasting dienst. Dus geen bpm op die onderdelen. Daardoor is de bijtelling te bereken op het bedrag van 49.000 dus : 377,- per jaar. Reken zelf maar na voor de ongelovige op http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=true

De leaseprijs van de auto is +- 920 incl brandstof. (Directlease is trouwens niet echt een geweldig betrouwbare bron, want als je in een groot bedrijf werkt krijg je veel korting. Op deze auto 22 % dus pak de directlease prijs maar en haal daar 22% van af en dan kom je een heel eind.) Vanwege de lange afstanden heb ik weten te regelen dat mijn complete leaseprijs door het bedrijf wordt betaald. En zo zit het eigelijk in elkaar.

Makkelijk genoeg en nog eens legaal ook nog.
Verder graag geen discussie hierover in dit topic want het vervuilt behoorlijk.
bedankt voor de uitleg. Maar dan heeft het weinig te maken met je zaken goed regelen want niet iedereen heeft ouders in belgie wonen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_52158920
En daar komt nog bij dat de complete leaseprijs door het bedrijf betaald word, hoe onwaarschijnlijk dat ook mag klinken bij zo'n functie ! (anders was het niet betaalbaar)
pi_52159181
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1800 - 1900 ?
Ligt er een beetje aan wat je hiervoor verdiende en of je niveau 4 gaat halen.
Kheb hiervoor al bijna 3 jaar gewerkt en support verleend voor hun. Dus de inhoudelijke kennis is er al redelijk ver, maar ik moet inderdaad nog veel leren bedankt!

Niveau 4 is dan wellicht zeker iets om nog te gaan doen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:06:40 #120
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159233
tvp

Leeftijd: 31
Opleiding: Hogeschool - Toegepaste Informatica (België)
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Mainframe programmer
Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 25 of zo?
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + vakantiegeld
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): 2700 Euro (+-1700 netto)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')