abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51334125
Zie topictitel.

Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

• Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon;
  • Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • pi_51334260
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
    Zie topictitel.

Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

• Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • Beetje een gedoe ja.
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
    pi_51334312
    Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:16:15 #4
    24604 KwisatzHaderach
    There are no facts
    pi_51334423
    Gelukkig zijn hier precies de mensen die dat kunnen veranderen voor je
    "I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
    pi_51334519
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
    Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_51334642
    Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper ...
    Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:23:49 #7
    132502 MasthaX
    ~ Designing without limits ~
    pi_51334702
    Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
    pi_51334710
    Werk jij bij de retardpraxis?
    pi_51334739
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
    Het kan onder dwang zijn he
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 19:25:08 #10
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51334755
    quote:
    Zie topictitel.

• Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .

- Neem de producten in, en controleer deze of ze wel compleet en intact zijn blabla.
    - Alleen kassabon kopieren als er een defect door de klant word gemeld.
    - Met je scanner scan je de retour te nemen artikelen en controleert dit op de kassabon van de klant.
    - Draait retourbon uit, noteert op retourbon ticketnummer, datum van aankoop en de stad waar de artikelen zijn gekocht. Oh en zet een paraafje.
    - Streep de teruggenomen artikelen door op de klant van de bon, overhandig originele kassabon + retourbon en verwijs de klant naar de kassa. Ohja en vergeet deze niet een fijne dag te wensen .
    - Is het bedrag hoger dan 50 euro heb ik nog een krabbel van infobalie collega nodig. Is het totale bedrag op de retourbon hoger dan 150 euro, dan heb ik een code/legitimatie + krabbel van leidinggevende nodig.
    - Als er nou 2 producten van 80 euro terug worden gebracht en het is druk en de leiding laat op zich wachten maak ik gewoon 2 aparte retourbonnen, extra krabbel van collega en klaar.
    Controle van de retourbonnen word de volgende ochtend door de administratie gedaan, *pfew*.

Klacht: De nieuwe Hawaii-bedrijfskleding .

Met het nieuwe systeem veranderd de hele retourprocedure maar heeel minimaal tot niet. .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_51334812
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
    quote:
    Precies, nu ga ik niemand onderuit halen hoor, maar het niveau van die bewakers is niet dusdanig dat ze fraude ontdekken, Het is vrij onzinnig om dingen te laten aftekenen door iemand die als handtekening een 'A' met een punt (.) heeft .

En wat ik gelukkig niet hoef te doen, maar wat de volgende dag gebeurd, alle lijsten met alle bonnen worden door de afdelingsmanager gecontroleerd en vervolgens ook door de vestigingsmanager, over nuttig je tijd besteden gesproken
    pi_51334897
    Op zich wel leuk om hier de retourprocedures te lezen van deze ketens. Eens kijken waar de mazen zitten.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:29:16 #13
    7744 DJ_Scuff
    D.I.L.L.I.G.A.F.
    pi_51334937
    quote:
    Zijn bijna douane-achtige praktijken door, zeker als ze vermoeden dat een werknemen iets gestolen heeft...
    ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
    en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
    pi_51334968
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef MasthaX het volgende:
    Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
    We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
    Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:

[..]
    Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .
    Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
    pi_51335017
    quote:
    vinden zijn als je ze nodig hebt);
    Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
    Moeten jullie maar betere producten verkopen
    pi_51335042
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:24 schreef vrouwtje het volgende:
    Werk jij bij de retardpraxis?

dinsdag 10 juli 2007 @ 19:32:46 #17
    133499 Hoogbevaegd
    death is not a threat, no more
    pi_51335063
    Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
    olen ihanin tyttö koko maailmassa
    pi_51335118
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:

Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
    Ben jij nog nooit bij de Mc Donalds geweest?
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 19:34:39 #19
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51335141
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:

[..]

We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
    Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
    Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screen de te retouren spullen eraf halen, oude kassabon wordt verscheurd en weggegooid en klant krijgt een nieuwe kassabon met de overige artikelen die de klant nog wel heeft.
    Alles gaat veranderen, van de kleine dingen als retourprocedures tot software, kassa, bestellen enzo. We hebben nu zo'n beroerd systeem dat we niet eens weten hoeveel doosjes gipsplaatschroeven we op voorraad hebben . Dat wordt allemaal beter met 't nieuwe syssteem.
    quote:
    [..]

Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans om . Die shirts zijn wel lekker luchtig maar zoooo vrouwonvriendelijk . Zelfs de damesshirts zijn groot en lomp en stom. Maar wel vrolijk, wat iedere klant die ons ziet ons ook nog even inwrijft .
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Hoogbevaegd het volgende:
    Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
    Ah dat is tof, die zijn dus al bezig in het nieuwe systeem. Dat word dan wel weer wat sneller en dus klantvriendelijker.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:01:41 #20
    133499 Hoogbevaegd
    pi_51336204
    nou, het bevat wel aardig wat fouten (waren 1 van de eerste), maar gaat steeds beter, toch blijft het computersysteem gewoon klote.
    pi_51336401
    het was eigenlijk al te veel om te lezen, dus je mag best klagen
    Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
    pi_51336611
    quote:
    Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.

Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....

m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:17:08 #23
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_51336767
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.

Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....

m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
    Dus er bestaan wel slime caissieres.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:17:55 #24
    133499 Hoogbevaegd
    pi_51336802
    bij de Gamma waar ik werk is het niet zo streng, heeft ook wel met het vertrouwen in je personeel te maken, lijkt mij, het is bij ons iig erg gezellig en zulke dingen heb ik nog niet meegemaakt in de 3 jaar dat ik er werk.
    pi_51337069
    Omdat je zeikt over je werkgever + je hebt foto's in je FOBO, kon het wel is een korte carriere worden daar voor je.
    pi_51337762
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in het vak.
    Ik begrijp ook best waarom ze die controle erop hebben, waar het is zo'n hels gedoe, dat opschrijven zouden ze best kunnen automatiseren.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:25 schreef Devlinsect het volgende:
    Omdat je zeikt over je werkgever + je hebt foto's in je FOBO, kon het wel is een korte carriere worden daar voor je.
    Ik klaag over een procedure bij de praxis (en eigenlijk over de types waar Mutsaers__78 het over heeft) , niet over de werkgever zelf. Begrijp me goed, de praxis is een heerlijk bedrijf om voor te werken, geweldige collega's en geweldig management, maar af en toe bedenken ze van die dingen waarvan je je afvraagt 'Hier hebben ze vast lang over nagedacht, maar ik snap niet dat ze hiermee op te proppen komen'.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:17 schreef Hoogbevaegd het volgende:
    bij de Gamma waar ik werk is het niet zo streng, heeft ook wel met het vertrouwen in je personeel te maken, lijkt mij, het is bij ons iig erg gezellig en zulke dingen heb ik nog niet meegemaakt in de 3 jaar dat ik er werk.
    Kleine vestiging ook denk ik? Hier zitten we alleen al bij de frontend (kassa / servicebalie) met 45 verschillende part/fulltimers, en vooral de parttimers veranderen regelmatig, op een aantal vaste, gezellige collega's na.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:34 schreef Skaai het volgende:

[..]

Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screen de te retouren spullen eraf halen, oude kassabon wordt verscheurd en weggegooid en klant krijgt een nieuwe kassabon met de overige artikelen die de klant nog wel heeft.
    Alles gaat veranderen, van de kleine dingen als retourprocedures tot software, kassa, bestellen enzo. We hebben nu zo'n beroerd systeem dat we niet eens weten hoeveel doosjes gipsplaatschroeven we op voorraad hebben . Dat wordt allemaal beter met 't nieuwe systeem.
    [..]
    Die voorraadcontrole (of gebrek aan) is heel irritant inderdaad, vooral als je op zondagmiddag wil weten of een andere vestiging een bepaald type laminaat nog op voorraad heeft of niet. Gelukkig gaan wij eind dit jaar over op SAP, hopen dat het dan beter gaat
    quote:
    Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans om . Die shirts zijn wel lekker luchtig maar zoooo vrouwonvriendelijk . Zelfs de damesshirts zijn groot en lomp en stom. Maar wel vrolijk, wat iedere klant die ons ziet ons ook nog even inwrijft .
    [..]
    Heerlijk he, klanten Maar wat leuk *kuch* die zomerkleding Kan je onder het mom van 'het is een kutzomer' niet je gewone bedrijfskleding aan doen?

Trouwens, hoe gaat jullie administratie met cadeaubonnen? Elke cadeaubon die wij uitgeven heeft een nummer, en dat nummer moeten we dan doorstrepen op een lijst met alle cadeaubonnen (en de datum van uitgifte erbij zetten) en vervolgens moeten we 'm op de kassa aanslaan en weeeeer dat nummer intoetsen.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 21:34:52 #27
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51339561
    Tekenen door een Bewaker?
    How can I make this topic about me?
    pi_51339663
    quote:
    Zie topictitel.

• Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
    Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 21:38:53 #29
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51339737
    SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
    ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.
    pi_51339840
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
    ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.
    SAP
    pi_51340877
    quote:
    Bij HEMA schijnt het heel goed te werken Maar ik wacht vol spanning af
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:

[..]
    Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
    Mwa, bij laminaat en behang kan ik het me wel voorstellen, liever dat je groot inkoopt zodat je lekker kan doorwerken dan dat je elke keer terug moet om een paar rollen te halen.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:34 schreef gebrokenglas het volgende:
    Tekenen door een Bewaker?
    Jah, dat wil zeggen: die bewaker kijkt of de producten er liggen, of er een originele kassabon bijzit en of het product is opgeschreven. Vervolgens zet ie zijn/haar handtekening op de bon en op de lijst met retouren.

nu ben ik bang voor SAP
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 22:19:46 #32
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51341507
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:46 schreef MWP het volgende:

Trouwens, hoe gaat jullie administratie met cadeaubonnen? Elke cadeaubon die wij uitgeven heeft een nummer, en dat nummer moeten we dan doorstrepen op een lijst met alle cadeaubonnen (en de datum van uitgifte erbij zetten) en vervolgens moeten we 'm op de kassa aanslaan en weeeeer dat nummer intoetsen.
    Cadeaubonnen hebben een extra afscheurrandje. Daar zetten we de datum op, een paraafje. We slaan de cadeabonnen aan in de kassa, daar komt een bonnetje uit. Een voor de klant, kopiebon voor ons waar we de afgescheurde randjes aan vast nieten. Die gaan op een prikker en verder mag onze eigen administratie dat uitzoeken .
      woensdag 11 juli 2007 @ 15:09:54 #33
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_51361795
    quote:
    Neejoh... Met z'n allen aan de SAP. Verdien ik meer geld .
    pi_51362330
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:
    [..]
    Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
    Op advies van een Gamma-medewerker koop ik altijd meerdere producten als ik niet zeker weet wat ik nodig heb en breng ik weer terug wat ik niet gebruikt heb of bijv. de verkeerde afmeting had
    pi_51365524
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:

[..]

Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .

- Neem de producten in, en controleer deze of ze wel compleet en intact zijn blabla.
    - Alleen kassabon kopieren als er een defect door de klant word gemeld.
    - Met je scanner scan je de retour te nemen artikelen en controleert dit op de kassabon van de klant.
    - Draait retourbon uit, noteert op retourbon ticketnummer, datum van aankoop en de stad waar de artikelen zijn gekocht. Oh en zet een paraafje.
    - Streep de teruggenomen artikelen door op de klant van de bon, overhandig originele kassabon + retourbon en verwijs de klant naar de kassa. Ohja en vergeet deze niet een fijne dag te wensen .
    - Is het bedrag hoger dan 50 euro heb ik nog een krabbel van infobalie collega nodig. Is het totale bedrag op de retourbon hoger dan 150 euro, dan heb ik een code/legitimatie + krabbel van leidinggevende nodig.
    - Als er nou 2 producten van 80 euro terug worden gebracht en het is druk en de leiding laat op zich wachten maak ik gewoon 2 aparte retourbonnen, extra krabbel van collega en klaar.
    Controle van de retourbonnen word de volgende ochtend door de administratie gedaan, *pfew*.

Klacht: De nieuwe Hawaii-bedrijfskleding .

Met het nieuwe systeem veranderd de hele retourprocedure maar heeel minimaal tot niet. .
    bij ons gaat dat anders in de ochtend wordt de code gezegd en die gebruik je dan
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      woensdag 11 juli 2007 @ 20:36:09 #36
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51373238
    Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten. Komt ook vaak voor zo te lezen.

Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
    Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.
    pi_51373508
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
    Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten. Komt ook vaak voor zo te lezen.

Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
    Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.
    Klopt, da's echt ontzettend frustrerend, dan hebben we een aanbieding (we hebben er een stuk of 500, maar goed). Dus in de folder of op het schap staat duidelijk iets in de zin van 'Normaal 20 euro, nu 9,99". Alleen gebeurd het *soms* dat het hoofdkantoor die aanbiedingen niet verwerkt in het kassasysteem.
    En wij kunnen in de vestiging zelf geen prijscorrecties meer doen (dat wil zeggen, het kan wel, maar het is sneller om het hoofdkantoor te bellen).

Meestal ontdekken we dat vrij snel, maar soms duurt het even voordat zo'n prijscorrectie wordt doorgezonden
    Vandaar dus Maar zeker als het druk is, is dat niet zo leuk
    pi_51374142
    O god, flashback van toen ik dr nog werkte

Praxis
    pi_51382271
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 21:00 schreef kyraaa het volgende:
    O god, flashback van toen ik dr nog werkte

Praxis
    nou nou! Je doet net alsof het een hel was om er te werken Alleen al die regeltjes
      † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 08:16:22 #40
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51384836
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder korting .
    pi_51384870
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:16 schreef Skaai het volgende:

[..]

Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder korting .
    En dat is meestal precies het moment dat klanten erachter komen dat ze teveel betaalden, dat ze hun aaaaajjjermeeeels (airmiles) zijn vergeten, dat ze iets eigenlijk toch te duur vinden of het toch niet nodig hebben... En ik vraag altijd zo vrolijk "Spaart u airmiles?")
      † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 08:35:43 #42
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51384990
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:21 schreef MWP het volgende:

[..]

En dat is meestal precies het moment dat klanten erachter komen dat ze teveel betaalden, dat ze hun aaaaajjjermeeeels (airmiles) zijn vergeten, dat ze iets eigenlijk toch te duur vinden of het toch niet nodig hebben... En ik vraag altijd zo vrolijk "Spaart u airmiles?")
    Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doei !
      donderdag 12 juli 2007 @ 09:04:34 #43
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_51385370
    Lol. Ownage!

Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
    pi_51385440
    quote:
    Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
    Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
    pi_51389862
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
    Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
    leuk dat vertrouwen
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_51397232
    Bij ons gaat dat simpeler.

a) neem de producten in.
    b) leg ze achter in je auto.
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_51402441
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:

[..]

Juist andersom, zodra de bewaker het heeft getekend mag iedereen er weer aankomen Dan weten we zeker dat het product echt is ingenomen en dat we bij het innemen de praxis/gamma niet hebben bedonderd. Anders kan ik ook wel 100en artikelen terugslaan zonder product erbij te stoppen.
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:35 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doei !
    Was het weer leuk? Ik heb de hele dag van klanten aan de telefoon bezorgafspraken moeten maken.. "Wanneer wilt u het bezorgd hebben?" "Ja zo snel mogelijk" "Goh, u ook al?"
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
    Lol. Ownage!

Maar de gamma is lekker duurder dan de praxis Zeker met bouwmaterialen e.d.
      † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 20:54:58 #48
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51407243
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
    Lol. Ownage!

Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmeten
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 18:34 schreef MWP het volgende:

Was het weer leuk? Ik heb de hele dag van klanten aan de telefoon bezorgafspraken moeten maken.. "Wanneer wilt u het bezorgd hebben?" "Ja zo snel mogelijk" "Goh, u ook al?"
    Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebben .
    Een klant die een trilplaat had gehuurd en de tank halfvol teruggaf. Dus ik zo van: Meneer, heeft u 'm afgetankt? . 'Nee, moet dat dan?'. Ja meneer u krijgt hem met volle tank mee, zo willen wij hem ook weer teurg. Dus we waren een kutbedrijf en hij gaat de volgende keer maar weer naar Boels (Hetzelfde als Rent Partner ) want daar zeiken ze niet zo blabla. Hij liet de trilplaat staan en 2 uur later kwam ie met een litertje benzine aankakken.
    En een klant die een flink gebruikte trimmer terug wou brengen, maar dat nam ik niet terug want dat koopt niemand meer . Hij begon op gegeven moment in het buitenlands te schelden tegen mijn collega van de gereedschap afdeling, maar mijn collega is een volwassen oerhollandse Surinamer en die vloog die kerel bijna aan.
    Al met al een leuke dag .
    We moeten maar eens een bouwmarkt slowchattopic openen .
    pi_51415452
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef Skaai het volgende:

[..]

Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmeten
    [..]

Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebben .
    Een klant die een trilplaat had gehuurd en de tank halfvol teruggaf. Dus ik zo van: Meneer, heeft u 'm afgetankt? . 'Nee, moet dat dan?'. Ja meneer u krijgt hem met volle tank mee, zo willen wij hem ook weer teurg. Dus we waren een kutbedrijf en hij gaat de volgende keer maar weer naar Boels (Hetzelfde als Rent Partner ) want daar zeiken ze niet zo blabla. Hij liet de trilplaat staan en 2 uur later kwam ie met een litertje benzine aankakken.
    En een klant die een flink gebruikte trimmer terug wou brengen, maar dat nam ik niet terug want dat koopt niemand meer . Hij begon op gegeven moment in het buitenlands te schelden tegen mijn collega van de gereedschap afdeling, maar mijn collega is een volwassen oerhollandse Surinamer en die vloog die kerel bijna aan.
    Al met al een leuke dag .
    We moeten maar eens een bouwmarkt slowchattopic openen .
    Genoeg verhalen over klanten inderdaad Viel bij mij vandaag nog mee trouwens, alleen die regen...het dak lekt precies boven mijn balie, dus nu staat er een parasol om al het water op te vangen

Van de week iemand die bij onze McDonalds zat na sluitingstijd (wij hebben - als enige geloof ik - een McDonalds in de praxis) en die niet wilde weggaan "want mijn kinderen spelen zo leuk in de ballenbak, en mijn vrouw is een collega van jullie"... Ja fijn....inmiddels waren we een halfuur gesloten voordat we m er eindelijk uitkregen (bijna letterlijk eruit geschopt )
      vrijdag 13 juli 2007 @ 18:17:14 #50
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51437762
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 00:45 schreef MWP het volgende:

[..]

Genoeg verhalen over klanten inderdaad Viel bij mij vandaag nog mee trouwens, alleen die regen...het dak lekt precies boven mijn balie, dus nu staat er een parasol om al het water op te vangen
    Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
    pi_51438254
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
    .
    pi_51439364
    quote:

[..]

materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..
      vrijdag 13 juli 2007 @ 19:51:23 #53
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_51440426
    Komt omdat je als servicedesk medewerker administratief gezien geld kan stelen zonder kasverschil te veroorzaken.

Als ze dit niet hadden had jij al 100 bonnetjes van 25 euro voor je zelf gemaakt of niet?
    pi_51448584
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 19:16 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..
    haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.
    Een aantal van mijn collega´s was voormalig bouwvakker, waaronder ikzelf.

Darkminded: He chef, waar is die speciekuip met water voor die boven op die stelling staat?
    Chef: Grmbl het dak lekt , da ziedde toch?
    Darkminded: We kunnen het ook even gaan repareren?
    Chef: Ja das ons probleem toch nie! Di gebouw is ok mar gehuurd!

Toch zou ik er graag terug willen, was altijd wel heel gezellig.
    pi_51474344
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 23:58 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.
    Een aantal van mijn collega´s was voormalig bouwvakker, waaronder ikzelf.

Darkminded: He chef, waar is die speciekuip met water voor die boven op die stelling staat?
    Chef: Grmbl het dak lekt , da ziedde toch?
    Darkminded: We kunnen het ook even gaan repareren?
    Chef: Ja das ons probleem toch nie! Di gebouw is ok mar gehuurd!

Toch zou ik er graag terug willen, was altijd wel heel gezellig.
    Als je terugkomt, zorg er dan voor dat je nooit maar dan ook nooit werkt als we 15% korting op een artikel naar keuze geven. Jezus, het is in geen tijden zo druk geweest bij ons als vandaag... en echt overal lagen foldertjes met die kortingsbonnen eruit geknipt gerukt
    Allemaal mensen die speciaal hebben gewacht totdat we die korting gaven en die dan nu even flink inslaan

En dan op zo'n dag cassieres hebben die niet weten hoe je die korting moet verrekenen
    pi_51575866
    Haha ,klinkt me inderdaad bekend in de oren, het magische woord korting en hoeveel mensen er dan in een keer op af komen, echt te erg.
    Of mensen die al voor de ingang van de winkel aan je komen vragen waar iets ligt, nouja geen probleem maar ik kan niet met u meelopen want ik heb namelijk pauze op dit moment
    pi_51578504
    Kijk Praxis/bouwmarkt medewerkers topic, eindelijk

Bij onze vestiging (SRP Franchise) gaat het retouren een heeeel stuk makkelijker:

Producten scannen/prijs controleren->evt overprijzen
    Airmailes controleren
    Bon nummer op lijst +productomschrijving+datum+naam op lijst
    Totaal->Retourbon
    Op retourbon Kassabon nr schrijven +naam en wegsturen
    Hoe hoog het bedrag is maakt geen kont uit.

Oh...en ik HAAT klusknaken
    en airmiles-specificatie

[ Bericht 2% gewijzigd door lj_lightning op 18-07-2007 00:13:04 ]
    Bram! Boterham!
    pi_51578687
    Nu heeft onze verstiging ook maar 20 tot 25 medewerkers .... en maar 7 mensen die mogen retouren/caissaire dus als er iets fout gaat is dat heeel snel terug te vinden

En dan van die mensen die een hele zak pvc op de service balie tyfen en zeggen 'ja...dit mag terug' en je een stapel bonnen geeft mét klusknaken, mét airmiles en natuurlijk zit er hier en daar een actie artikel tussen, hel

Oooh en Doris en Koos...pff wat een gedoe is dat soms toch Koos orders die te laat worden gemaakt omdat er te laat wordt ingeslipt en de producten al in het schap staan en inmiddels al verkocht Ellendig gedoe met fiatteren, crediteren...pfff

Oh en bij ons gaat het bestellen nog dmv een handterminal (scan/bliep ding met zo'n laser pen) en een bestelboek... het duurt altijd een eeuwigheid voordat je dat boek door hebt gepent (eerst handmatig langs schappen lopen en daarna inlezen met dat bliepding en daarna doorzenden) En dan dat het bestelboek niet correspondeert met de clusters/volgnummers en besteleenheden die totaal niet kloppen enzo...

[ Bericht 13% gewijzigd door lj_lightning op 18-07-2007 00:11:40 ]
    Bram! Boterham!
    pi_51580164
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 23:56 schreef lj_lightning het volgende:
    Kijk Praxis/bouwmarkt medewerkers topic, eindelijk

Oh...en ik HAAT klusknaken
    en airmiles-specificatie
    Zou tijd worden he Die klusknaken zijn echt, maar dan ook echt, verschrikkelijk. Mensen die allerlei trucs verzinnen om zo optimaal mogelijk klusknaken te besteden. (eerst 50 euro afrekenen) en dan met 2 klusknaken (=5 euro) iets anders kopen door er zo'n beurtbalkje tussen te leggen. En klanten die klagen dat ze die klusknaken moeten inwisselen als ze hun producten terugbrengen.
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 00:02 schreef lj_lightning het volgende:
    Nu heeft onze verstiging ook maar 20 tot 25 medewerkers .... en maar 7 mensen die mogen retouren/caissaire dus als er iets fout gaat is dat heeel snel terug te vinden

En dan van die mensen die een hele zak pvc op de service balie tyfen en zeggen 'ja...dit mag terug' en je een stapel bonnen geeft mét klusknaken, mét airmiles en natuurlijk zit er hier en daar een actie artikel tussen, hel
    Om heel eerlijk te zijn, als mensen heel veel artikelen op heel veel bonnen terugbrengen, dan kijk ik eerst waarop korting is gekregen / actieprijzen. Vervolgens kijk ik naar wat de klant komt terugbrengen en kijk ik of daar hetzelfde tussen zit, zoniet: bliep bliep bliep. Ga ik niet kijken of alle artikelen erop staan. (Een verfbeugel van 1,89 terugvinden op een bon met 75 andere artikelen is echt onmogelijk )
    quote:
    Oooh en Doris en Koos...pff wat een gedoe is dat soms toch Koos orders die te laat worden gemaakt omdat er te laat wordt ingeslipt en de producten al in het schap staan en inmiddels al verkocht Ellendig gedoe met fiatteren, crediteren...pfff
    Koos en Doris, gebruiksonvriendelijk en er gaat wel eens iets fout met de verwerking als de opdrachten door een nieuwe cassiere worden verwerkt.
    (Het aantal correcties wat we per dag moeten uitvoeren op borg/aanbetalingen die niet goed in Pandora staan is echt groot. Dan staat er op de bon met koeieletters "aanbetaling" en dan nog drukt zo'n doos op "borg" op haar kassa )

Voor de niet-praxis-mensen: Koos is het "Klanten opdrachten ondersteunings-systeem", als je een bestelopdracht bij de praxis plaatst komt de bestelling daarin te staan. Doris wordt dan weer gebruikt voor contact met de leveranciers e.d. Waar Doris voor staat is me even ontschoten. Pandora is tot slot de naam van ons kassa-systeem.
    quote:
    Oh en bij ons gaat het bestellen nog dmv een handterminal (scan/bliep ding met zo'n laser pen) en een bestelboek... het duurt altijd een eeuwigheid voordat je dat boek door hebt gepent (eerst handmatig langs schappen lopen en daarna inlezen met dat bliepding en daarna doorzenden) En dan dat het bestelboek niet correspondeert met de clusters/volgnummers en besteleenheden die totaal niet kloppen enzo...
    Hebben wij ook, 4 handterminals, waarvan 1 niet werkt, 1tje bijna niet en met 2 handterminals een Mega-store bedienen is vragen om moeilijkheden
    Maar met SAP moet dat allemaal een stuk beter gaan, nu eerst afwachten hoe dat allemaal gaat want de implementatie is uitgesteld

Ach, werken bij de praxis is in elk geval echt elke dag anders en ontzettend leuk Vooral het dagelijks omgaan met zo ontzettend veel verschillende klanten en zoveel blijde gezichten (op sommige dagen in ieder geval )
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:30:38 #60
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51599380
    Zeg maar hoe gaat het dan met die airmiles? Moet je die weer van de klant afboeken ofzo dan als er een artikel terugkomt die duur genoeg is om er airmiles op te geven?
    pi_51608368
    Die worden weer teruggeboekt ja
    Op de originele kassabon staat of de klant airmiles heeft gekregen en/of heeft ingewisseld (nog een reden waarom de bon belangrijk is).
    Als de klant airmiles heeft gekregen toets ik bij het retour nemen het airmilesnummer in en worden automatisch de airmiles weer teruggeboekt. Heeft de klant korting gekregen met airmiles dan geef ik dat ook in en krijgt de klant die airmiles weer terug.
    pi_51608389
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:30 schreef gebrokenglas het volgende:
    Zeg maar hoe gaat het dan met die airmiles? Moet je die weer van de klant afboeken ofzo dan als er een artikel terugkomt die duur genoeg is om er airmiles op te geven?
    Klant koopt iets en krijgt hier airmiles over. Bijvoorbeeld, een klant koopt een koker Bison Polymax van 10 euro, daar krijgt de klant bij de kassa 10 airmiles over, deze worden gespaard op de airmiles account van de klant. Als deze klant dit artikel terug komt brengen geeft de medewerker op de retour kassa na het scannen van die polymax van 10 euro het airmiles nummer aan (gewoon nummer intypen) dit wordt dan weer van de account van de klant gehaald.

De klant kan ook korting met airmiles krijgen, bij de retouren kan de medewerker dit gewoon aangeven en dan worden die miles er gewoon weer bijgeteld op die account.
    Bram! Boterham!
    pi_51608428
    Ja nou bram, je speelt gewoon weer even voor spuit elf.

Dus.
    Bram! Boterham!
    pi_51608476
    Door die vierdaagse was het vanavond vet relaxed rustig 2 kleine ombouwen gedaan en mengmachines maar eens grondig schoongemaakt het is wel altijd erg warm bij ons... ik had middag-avond en dan is het zweten...groot grijs gebouw zonder airco of ramen, alleen een ingang een een magazijn deur.
    Bram! Boterham!
    pi_51609457
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 22:18 schreef lj_lightning het volgende:
    Door die vierdaagse was het vanavond vet relaxed rustig 2 kleine ombouwen gedaan en mengmachines maar eens grondig schoongemaakt het is wel altijd erg warm bij ons... ik had middag-avond en dan is het zweten...groot grijs gebouw zonder airco of ramen, alleen een ingang een een magazijn deur.
    Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal niet
    Alleen in de kantine en op de kantoren hebben we airco
    pi_51611322
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 22:44 schreef MWP het volgende:

[..]

Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal niet
    Alleen in de kantine en op de kantoren hebben we airco
    Ja er is 1 airco! en 3x raden waar die staat...juist op het kantoor van de VM Kantine is bij ons een klein kamertje met een mooi raam....wat alleen helaas niet open kan... dus daar ga ik met deze temperaturen niet zitten, ga lekker buiten zitten. In het gebouw zelf is het overdag zo'n 27,9 in de ochtend en smiddags zo'n 31 graden. Erg plezierig werken en dan van die klanten die binnen komen 'goh het is wel warm hier...' Joh
    Bram! Boterham!
      † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 23:59:56 #67
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51612252
    Ha wees blij, wij mogen geen ventilators . Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe . Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf .
    pi_51612715
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
    Ha wees blij, wij mogen geen ventilators . Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe . Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf .
    Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm is )
    Bram! Boterham!
      donderdag 19 juli 2007 @ 18:30:03 #69
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51633881
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
    Vreselijk, alsof die paar ventilatoren het bedrijf failliet maken...
      donderdag 19 juli 2007 @ 18:54:16 #70
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_51634574
    Ik ging laatst met m`n pa een apparaat daar huren van Boels. Maar m`n pa had een pas van boels voor korting. Maar dat namen ze niet aan omdat we het van Praxis huren en de apparaten zijn van boels. Die vrouw zei zo: "Ik werk hier al 5 jaar maar dat kan gewoon niet." Ze had wel hulp nodig van anderen voor het invullen van dat formulier.
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
    pi_51635554
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 00:14 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm is )
    Geweldig he En dan ook nog van het type "dat verkopen we toch niet meer dus hop, gooi maar naar de bliepmiepen, stoppen die ook weer met mekkeren".

En goeie god zeg, we hebben hier een nieuw systeem om fraude met de boels-borg tegen te gaan, nu wordt ik honderd keer per dag gebeld door de kassa's om te controleren of een bepaalde borg al is uitbetaald of niet Kan Pandora dat niet automatiseren ofzo
    pi_51655347
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef MWP het volgende:

[..]

Geweldig he En dan ook nog van het type "dat verkopen we toch niet meer dus hop, gooi maar naar de bliepmiepen, stoppen die ook weer met mekkeren".

En goeie god zeg, we hebben hier een nieuw systeem om fraude met de boels-borg tegen te gaan, nu wordt ik honderd keer per dag gebeld door de kassa's om te controleren of een bepaalde borg al is uitbetaald of niet Kan Pandora dat niet automatiseren ofzo
    Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijn sowieso zijn al die vakjes veul te klein en waarom digitaliseren ze dat niet gewoon? alles met de hand schrijven enzo En dan van die mensen die een bouwdroger of een trilplaat komen huren, en je net de hele bon hebt geschreven...
    klant: "uh, ik weet eigenlijk niet of die in mijn auto past..."
    Ik: "wat voor auto heeft u?'
    Klant: "Ford Ka "
    "My god.. wat denkt u zelf?"

En dan toch proberen.... en het liefst nog "ehm hoe zwaar is die?..." "89kg mevrouw"..."Ohh...dat is wel zwaar, kunt u hem voor mij erin zetten? "

Vandaag zijn we ivm de Vierdaagse tussen 12 en 15uur dicht, dat is wel relax begint mijn Middag-avond pas om 15uur is maar goed ook, kan ik nog even bijkomen van gister
    Bram! Boterham!
      vrijdag 20 juli 2007 @ 21:55:49 #73
    39297 Tichelaar
    4 8 15 16 23 42
    pi_51675985
    quote:

[..]

Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.
    Asjemenou
    pi_51678270
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 11:42 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijn sowieso zijn al die vakjes veul te klein en waarom digitaliseren ze dat niet gewoon? alles met de hand schrijven enzo En dan van die mensen die een bouwdroger of een trilplaat komen huren, en je net de hele bon hebt geschreven...
    klant: "uh, ik weet eigenlijk niet of die in mijn auto past..."
    Ik: "wat voor auto heeft u?'
    Klant: "Ford Ka "
    "My god.. wat denkt u zelf?"
    Op dat soort momenten zou je zo iemand toch de 'Miss einstein' award willen geven
    Nee maar die borg-bonnen waren leuk, want sommige klanten schreven dan op die bon zelf een 1-tje of 2-tje voor het teruggave bedrag, en als je dan een blonde cassiere hebt gaat dat fout
    quote:
    En dan toch proberen.... en het liefst nog "ehm hoe zwaar is die?..." "89kg mevrouw"..."Ohh...dat is wel zwaar, kunt u hem voor mij erin zetten? "

Vandaag zijn we ivm de Vierdaagse tussen 12 en 15uur dicht, dat is wel relax begint mijn Middag-avond pas om 15uur is maar goed ook, kan ik nog even bijkomen van gister
    Bijkomen van gister Toen er ook geen hond was bedoel je?
    Wij hadden vandaag weer allemaal mensen die zich afvroegen waarom de 15% korting-bon van vrijdag 13 juli vandaag niet geldig was
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 21:55 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.
    Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aan
    We hebben altijd mensen rondlopen die er verstand van hebben, maar zeker in de zomermaanden gaan we niet iedereen een praktijk-cursus geven, die investering haal je er toch nooit uit.
    pi_51679595
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 23:02 schreef MWP het volgende:

[..]

Op dat soort momenten zou je zo iemand toch de 'Miss einstein' award willen geven
    Nee maar die borg-bonnen waren leuk, want sommige klanten schreven dan op die bon zelf een 1-tje of 2-tje voor het teruggave bedrag, en als je dan een blonde cassiere hebt gaat dat fout
    [..]

Bijkomen van gister Toen er ook geen hond was bedoel je?
    Wij hadden vandaag weer allemaal mensen die zich afvroegen waarom de 15% korting-bon van vrijdag 13 juli vandaag niet geldig was
    [..]

Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aan
    We hebben altijd mensen rondlopen die er verstand van hebben, maar zeker in de zomermaanden gaan we niet iedereen een praktijk-cursus geven, die investering haal je er toch nooit uit.
    De originele bon krijgt de klant nooit te zien eigenlijk, alleen de blauwe, bij terugname moeten wij meelopen om de bonnen af te geven dus kan er nooit aan die bon geklooid worden door een klant.

En bijkomen van vierdaagsefeesten hier was wel nodig er was idd geen mens te bekennen die avond in de winkel nee heb 10 klanten max gezien

En over personeel met kennis, nou bij ons zijn er per afdeling 1 of 2 afdelingsverantwoordelijke die wel kennis van zaken hebben. Die zijn dan specifiek van 1 afdeling, je moet mij namelijk echt niks van deuren of kasten vragen Er lopen ook altijd medewerkers die niet echt er zijn voor de kennis maar meer voor het aanwijzen van producten, een aanspreekpunt voor klanten zijn en voor het vullen van voorraad. Mocht de klant iets vragen aan een medewerker die op dat gebied er geen kennis over heeft dan hebben alle medewerkers een communicatie-walkytalky ding waarmee ze een collega kunnen roepen die er wel verstand van heeft zo kan de klant snel en gemakkelijk geholpen worden.

Oh en wij zijn aankomende zondag open en dan hebben we een 'uitverkoop' (omdat we gaan verbouwen) en dan hebben we kortingen TOT 70% en dan zijn er klanten die nu al dingen gaan reserveren om het dan die zondag te kopen en het is tot 70%... dus ook 10% en 15% maar dat snappen ze niet helemaal, ze denken dat alles voor 70% korting weggaat zucht...sommige klanten...

Maar er zijn gelukkig ook heel veel toffe klanten
    Bram! Boterham!
    pi_51686442
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 23:37 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Oh en wij zijn aankomende zondag open en dan hebben we een 'uitverkoop' (omdat we gaan verbouwen) en dan hebben we kortingen TOT 70% en dan zijn er klanten die nu al dingen gaan reserveren om het dan die zondag te kopen en het is tot 70%... dus ook 10% en 15% maar dat snappen ze niet helemaal, ze denken dat alles voor 70% korting weggaat zucht...sommige klanten...

Maar er zijn gelukkig ook heel veel toffe klanten
    Als jij nou even hier vertelt wat er allemaal tegen 70% korting weggaat, weten wij of we zondag bij jou langs moetn komen. Een soort Fokmeeting zeg maar
    pi_51686478
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 08:12 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Als jij nou even hier vertelt wat er allemaal tegen 70% korting weggaat, weten wij of we zondag bij jou langs moetn komen. Een soort Fokmeeting zeg maar
    alle ouwe meuk Bij ons gaat het buitenterrein weg (wordt verbouwd, overdekt enzo) dus al het tuinhout/schuttingen/tuinpalen wat we nog hebben. Maar ook veel oud assortiment spul (van telefoons tot douchekoppen naar kasten) die ons in de weg staan gaan ook flink goedkoop weg. Ook veel oud-aktie, dingen die we via het hoofdkantoor vast geleverd krijgen (hele pallets beits, tegels en ook dergelijk klein spul, soms mogen we die terug sturen maar vaak moeten we het gewoon uitverkopen na een hele tijd...

Dat dus

Ik ga nu werken op Zaterdag... sta gelukkig alleen op de afdeling zucht.
    Bram! Boterham!
      † In Memoriam † zaterdag 21 juli 2007 @ 18:19:25 #78
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51698167
    Er lopen meestal wel lui rond die verstand hebben van hun afdeling, maar men mag niet verwachten dat we experts zijn. Het blijven immers Doe-Het-Lekker-Zelf zaken .
    pi_51700416
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 18:19 schreef Skaai het volgende:
    Er lopen meestal wel lui rond die verstand hebben van hun afdeling, maar men mag niet verwachten dat we experts zijn. Het blijven immers Doe-Het-Lekker-Zelf zaken .
    Da's nou ook niet echt een argument Ik kan me best voorstellen dat mensen willen weten of een bepaald soort beits voor een bepaald soort hout geschikt is en of ze dat hout nog ergens mee moeten voor behandelen om maar iets te noemen
    Aan de andere kant kunnen ze ook niet verwachten dat iedereen van elke afdeling verstand heeft. Dat ik in een rood shirt loop wil niet zeggen dat ik weet hoe je verf moet mengen, zo iemand wijs ik graag door naar een collega die het wel kan (en dan worden ze boos 'Ik sta hier verdomme al tien minuten te wachten' (had dan op het belletje gedrukt muts ) )

En... daar kwam ik gisteravond achter... we hebben nieuwe ventilatoren
      zaterdag 21 juli 2007 @ 21:43:54 #80
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51703753
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 19:44 schreef MWP het volgende:

[..]

Da's nou ook niet echt een argument Ik kan me best voorstellen dat mensen willen weten of een bepaald soort beits voor een bepaald soort hout geschikt is en of ze dat hout nog ergens mee moeten voor behandelen om maar iets te noemen
    Daar hangen die meeneemfolders toch voor?
    En ook is info te zien op de diverse videootjes die her en der in de winkel staan te spelen.
      † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 00:55:53 #81
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51708415
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 19:44 schreef MWP het volgende:

[..]

Ja maar die kennis bezitten een aantal collega's wel, wij hebben voor onze verfafdeling bijvoorbeeld 2 fulltimers en 2/3 parttimers, zo is dat met ongeveer elke afdeling, dus er loopt altijd wel iemand rond die weet waar ie het over heeft .
    quote:
    Aan de andere kant kunnen ze ook niet verwachten dat iedereen van elke afdeling verstand heeft. Dat ik in een rood shirt loop wil niet zeggen dat ik weet hoe je verf moet mengen, zo iemand wijs ik graag door naar een collega die het wel kan (en dan worden ze boos 'Ik sta hier verdomme al tien minuten te wachten' (had dan op het belletje gedrukt muts ) )
    Sja helaas denken een aantal klanten dat er een hoop hoogopgeleide deskundige professionals in een doe-het-zelf bouwmarkt rond horen te lopen, maar over het algemeen krijg ik nooit boze klanten als ik ze doorverwijs. Tenzij ze al door 3 collega's zijn doorverwezen ja .
    Ik sta zelf bij de informatiebalie en klanten die bij mij komen denken dat ik echt alles weet. Ik sta er nog niet zo lang dus ben dan heel eerlijk en bel een collega of ik roep 'm om. Dan is de klant toch geholpen, jij hebt laten zien dat je je best voor hem doet, of je er nou verstand van hebt of niet.
    quote:
    En... daar kwam ik gisteravond achter... we hebben nieuwe ventilatoren
    Breek me de bek niet open over ventilatoren .
    pi_51708886
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 00:55 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja maar die kennis bezitten een aantal collega's wel, wij hebben voor onze verfafdeling bijvoorbeeld 2 fulltimers en 2/3 parttimers, zo is dat met ongeveer elke afdeling, dus er loopt altijd wel iemand rond die weet waar ie het over heeft .
    Precies, zo zit dat bij 'mijn' bouwmarkt ook, maar ik kan me best voorstellen dat je die als klant niet direct weet te vinden Ik kreeg gister toch ook iemand aan de telefoon toen ik belde over een vraag voor een lamp:
    - "Hallo met Danielle"
    +"Hoi, met MWP ik heb een vraag over een lamp" (dat zeg ik alvast, kan ze zich voorbereiden of er naartoe lopen )
    - "Oh"
    + "Ja?"
    - "Nou...daar weet ik niets van"
    + (ik denk, ze gaat me een collega geven)
    -
    + "Mag ik dan iemand aan de lijn die er wat meer van weet?"
    - "Oh he? Ja nou ik zal iemand geven hoor"

Echt wat een muts was dat Ze was nieuw, maar als je zo begint
    quote:
    [..]
    Sja helaas denken een aantal klanten dat er een hoop hoogopgeleide deskundige professionals in een doe-het-zelf bouwmarkt rond horen te lopen, maar over het algemeen krijg ik nooit boze klanten als ik ze doorverwijs. Tenzij ze al door 3 collega's zijn doorverwezen ja .
    Ik sta zelf bij de informatiebalie en klanten die bij mij komen denken dat ik echt alles weet. Ik sta er nog niet zo lang dus ben dan heel eerlijk en bel een collega of ik roep 'm om. Dan is de klant toch geholpen, jij hebt laten zien dat je je best voor hem doet, of je er nou verstand van hebt of niet.
    Leuk is dat he? Bij de service balie staan en dan vragen krijgen over dingen waar je nog nooit van gehoord hebt Ik verwijs ze dan altijd keurig terug naar de balie van de afdeling en bel in de tussentijd iemand op om daar naartoe te lopen.
    quote:
    [..]

Breek me de bek niet open over ventilatoren .
    Jawel jawel jawel Vertel!

Trouwens Wat roepen jullie om voor/tijdens/na sluitingstijd om de mensen de winkel uit te jagen?
    Wij altijd iets als:

Attentie dames en heren, het is nu kwart voor negen, de praxis en McDonalds sluiten om negen uur. Wilt u zo vriendelijk zijn uw laatste keuzes te maken en deze af te rekenen bij een van onze kassa's. Bedankt voor uw komst en graag tot ziens!

Maar nieuwe suggesties zijn altijd welkom
      † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 01:25:24 #83
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51708964
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 01:21 schreef MWP het volgende:

[..]

Precies, zo zit dat bij 'mijn' bouwmarkt ook, maar ik kan me best voorstellen dat je die als klant niet direct weet te vinden Ik kreeg gister toch ook iemand aan de telefoon toen ik belde over een vraag voor een lamp:
    - "Hallo met Danielle"
    He je belde toch niet naar de Gamma he?
    quote:
    Leuk is dat he? Bij de service balie staan en dan vragen krijgen over dingen waar je nog nooit van gehoord hebt Ik verwijs ze dan altijd keurig terug naar de balie van de afdeling en bel in de tussentijd iemand op om daar naartoe te lopen.
    Ik stuur ze naar het gangpad en roep dan snel iemand om die naar het gangpad toeloopt .
    quote:
    Jawel jawel jawel Vertel!
    Die krengen waren niet leverbaar maar stonden wel een maand lang in de folder .
    quote:
    Trouwens Wat roepen jullie om voor/tijdens/na sluitingstijd om de mensen de winkel uit te jagen?
    Wij altijd iets als:

Attentie dames en heren, het is nu kwart voor negen, de praxis en McDonalds sluiten om negen uur. Wilt u zo vriendelijk zijn uw laatste keuzes te maken en deze af te rekenen bij een van onze kassa's. Bedankt voor uw komst en graag tot ziens!

Maar nieuwe suggesties zijn altijd welkom
    Goedenavond dames en heren, het is nu 10 voor 9 en deze Gamma bouwmarkt sluit vandaag om 9 uur. Zou u zo vriendelijk willen zijn om met de door u uitgezochte artikelen naar de kassa te gaan? Wij danken u voor u komst, een prettige avond en graag tot ziens.

Eigenlijk niet heel veel anders dan die van jullie .
    In ons andere Gamma filiaal roepen ze aan het einde nog iets om van 'Morgen bent u weer welkom in onze bouwmarkt van 9 tot 9' ofzo.
    pi_51709126
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 01:25 schreef Skaai het volgende:

[..]

He je belde toch niet naar de Gamma he?
    Nee, het was gewoon een collega in de winkel Het is wel altijd leuk om naar andere vestigingen in Amsterdam en omstreken te bellen, op een gegeven moment ken je elkaar dan en ga je terwijl je wacht op antwoord over de telefoon rustig roddelen over collega's
    quote:
    [..]

Ik stuur ze naar het gangpad en roep dan snel iemand om die naar het gangpad toeloopt .
    Dat doe ik dus nooit Wij hebben nogal veel klanten, veel gangpaden en als je een collega naar die specifieke klant wilt krijgen kan je beter op blote voeten naar Lourdes gaan, anders is dat echt onmogelijk.
    quote:
    [..]

Die krengen waren niet leverbaar maar stonden wel een maand lang in de folder .
    hebben wij elke week wel met zwembaden, fietsen, tv's, magnetrons en andere foefjes. Wij zijn de enige vestiging die die dingen niet mag verkopen in heel Nederland (misschien twee) maar dat staat niet duidelijk in de folder... dan zetten ze er een sterretje bij met 'Niet in alle vestigingen verkrijgbaar, zie onze website. Niemand die de website ziet natuurlijk
    (Vraag me niet waarom we die dingen niet mogen verkopen, het stadsdeel wil dat niet ofzoiets) heeft te maken met het bestemmingsplan van de grond/het gebouw.
    quote:
    [..]

Goedenavond dames en heren, het is nu 10 voor 9 en deze Gamma bouwmarkt sluit vandaag om 9 uur. Zou u zo vriendelijk willen zijn om met de door u uitgezochte artikelen naar de kassa te gaan? Wij danken u voor u komst, een prettige avond en graag tot ziens.

Eigenlijk niet heel veel anders dan die van jullie .
    In ons andere Gamma filiaal roepen ze aan het einde nog iets om van 'Morgen bent u weer welkom in onze bouwmarkt van 9 tot 9' ofzo.
    Dat laatste ligt er ook maar net aan wie omroept, een collega uit A'dam noord roept op een gegeven moment - als het negen uur is geweest - iets in de zin van "Dames en heren, het is negen uur geweest, we zijn nu gesloten. U wordt verzocht u naar onze kassa's te begeven. Tot ziens!"

En nu ga ik harry potter lezen, moet morgen weer werken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')