Beetje een gedoe ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
Ik werk (nogsteeds) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:
Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon; Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug); Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam; Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer; Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker; Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);
Alsof je verdomme boekhouder bentVooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
![]()
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
Het kan onder dwang zijn hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper...
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpelerquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
Ik werk (nogsteeds) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:
Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon; Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug); Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam; Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer; Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker; Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);
Alsof je verdomme boekhouder bentVooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
![]()
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Zijn bijna douane-achtige praktijken door, zeker als ze vermoeden dat een werknemen iets gestolen heeft...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef MasthaX het volgende:
Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler. Nouja voor mij dan
.
Moeten jullie maar betere producten verkopenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
vinden zijn als je ze nodig hebt);
Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen![]()
Ben jij nog nooit bij de Mc Donalds geweest?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:
Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:
[..]We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans omquote:[..]
Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
Ah dat is tof, die zijn dus al bezig in het nieuwe systeem. Dat word dan wel weer wat sneller en dus klantvriendelijker.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Hoogbevaegd het volgende:
Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Dus er bestaan wel slime caissieres.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.
Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....
m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
Ik begrijp ook best waarom ze die controle erop hebben, waar het is zo'n hels gedoe, dat opschrijven zouden ze best kunnen automatiseren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in het vak.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:25 schreef Devlinsect het volgende:
Omdat je zeikt over je werkgever + je hebt foto's in je FOBO, kon het wel is een korte carriere worden daar voor je.
Kleine vestiging ook denk ik? Hier zitten we alleen al bij de frontend (kassa / servicebalie) met 45 verschillende part/fulltimers, en vooral de parttimers veranderen regelmatig, op een aantal vaste, gezellige collega's na.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:17 schreef Hoogbevaegd het volgende:
bij de Gamma waar ik werk is het niet zo streng, heeft ook wel met het vertrouwen in je personeel te maken, lijkt mij, het is bij ons iig erg gezellig en zulke dingen heb ik nog niet meegemaakt in de 3 jaar dat ik er werk.
Die voorraadcontrole (of gebrek aan) is heel irritant inderdaad, vooral als je op zondagmiddag wil weten of een andere vestiging een bepaald type laminaat nog op voorraad heeft of niet. Gelukkig gaan wij eind dit jaar over op SAP, hopen dat het dan beter gaatquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:34 schreef Skaai het volgende:
[..]
Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screende te retouren spullen eraf halen, oude kassabon wordt verscheurd en weggegooid en klant krijgt een nieuwe kassabon met de overige artikelen die de klant nog wel heeft.
Alles gaat veranderen, van de kleine dingen als retourprocedures tot software, kassa, bestellen enzo. We hebben nu zo'n beroerd systeem dat we niet eens weten hoeveel doosjes gipsplaatschroeven we op voorraad hebben. Dat wordt allemaal beter met 't nieuwe systeem.
[..]
Heerlijk he, klantenquote:Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans om![]()
. Die shirts zijn wel lekker luchtig maar zoooo vrouwonvriendelijk
. Zelfs de damesshirts zijn groot en lomp en stom. Maar wel vrolijk, wat iedere klant die ons ziet ons ook nog even inwrijft
.
[..]
Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
![]()
SAPquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.![]()
Bij HEMA schijnt het heel goed te werkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.![]()
Mwa, bij laminaat en behang kan ik het me wel voorstellen, liever dat je groot inkoopt zodat je lekker kan doorwerken dan dat je elke keer terug moet om een paar rollen te halen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
Jah, dat wil zeggen: die bewaker kijkt of de producten er liggen, of er een originele kassabon bijzit en of het product is opgeschreven. Vervolgens zet ie zijn/haar handtekening op de bon en op de lijst met retouren.quote:
Cadeaubonnen hebben een extra afscheurrandje. Daar zetten we de datum op, een paraafje. We slaan de cadeabonnen aan in de kassa, daar komt een bonnetje uit. Een voor de klant, kopiebon voor ons waar we de afgescheurde randjes aan vast nieten. Die gaan op een prikker en verder mag onze eigen administratie dat uitzoekenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:46 schreef MWP het volgende:
Trouwens, hoe gaat jullie administratie met cadeaubonnen? Elke cadeaubon die wij uitgeven heeft een nummer, en dat nummer moeten we dan doorstrepen op een lijst met alle cadeaubonnen (en de datum van uitgifte erbij zetten) en vervolgens moeten we 'm op de kassa aanslaan en weeeeer dat nummer intoetsen.![]()
Neejoh... Met z'n allen aan de SAP. Verdien ik meer geldquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Op advies van een Gamma-medewerker koop ik altijd meerdere producten als ik niet zeker weet wat ik nodig heb en breng ik weer terug wat ik niet gebruikt heb of bijv. de verkeerde afmeting hadquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
bij ons gaat dat anders in de ochtend wordt de code gezegd en die gebruik je danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler. Nouja voor mij dan
.
- Neem de producten in, en controleer deze of ze wel compleet en intact zijn blabla.
- Alleen kassabon kopieren als er een defect door de klant word gemeld.
- Met je scanner scan je de retour te nemen artikelen en controleert dit op de kassabon van de klant.
- Draait retourbon uit, noteert op retourbon ticketnummer, datum van aankoop en de stad waar de artikelen zijn gekocht. Oh en zet een paraafje.
- Streep de teruggenomen artikelen door op de klant van de bon, overhandig originele kassabon + retourbon en verwijs de klant naar de kassa. Ohja en vergeet deze niet een fijne dag te wensen.
- Is het bedrag hoger dan 50 euro heb ik nog een krabbel van infobalie collega nodig. Is het totale bedrag op de retourbon hoger dan 150 euro, dan heb ik een code/legitimatie + krabbel van leidinggevende nodig.
- Als er nou 2 producten van 80 euro terug worden gebracht en het is druk en de leiding laat op zich wachten maak ik gewoon 2 aparte retourbonnen, extra krabbel van collega en klaar.
Controle van de retourbonnen word de volgende ochtend door de administratie gedaan, *pfew*.
Klacht: De nieuwe Hawaii-bedrijfskleding.
Met het nieuwe systeem veranderd de hele retourprocedure maar heeel minimaal tot niet..
Klopt, da's echt ontzettend frustrerend, dan hebben we een aanbieding (we hebben er een stuk of 500, maar goed). Dus in de folder of op het schap staat duidelijk iets in de zin van 'Normaal 20 euro, nu 9,99". Alleen gebeurd het *soms* dat het hoofdkantoor die aanbiedingen niet verwerkt in het kassasysteem.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten.Komt ook vaak voor zo te lezen.
Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.![]()
quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:00 schreef kyraaa het volgende:
O god, flashback van toen ik dr nog werkte![]()
![]()
![]()
Praxis![]()
![]()
Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder kortingquote:Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten.Komt ook vaak voor zo te lezen.
Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:16 schreef Skaai het volgende:
[..]
Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder korting.
Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doeiquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:21 schreef MWP het volgende:
[..]
En dat is meestal precies het moment dat klanten erachter komen dat ze teveel betaalden, dat ze hun aaaaajjjermeeeels (airmiles) zijn vergeten, dat ze iets eigenlijk toch te duur vinden of het toch niet nodig hebben...
En ik vraag altijd zo vrolijk "Spaart u airmiles?")
Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
leuk dat vertrouwenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
Juist andersom, zodra de bewaker het heeft getekend mag iedereen er weer aankomenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:35 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doei!
quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
Lol. Ownage!
Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmetenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
Lol. Ownage!
Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebbenquote:Op donderdag 12 juli 2007 18:34 schreef MWP het volgende:
Was het weer leuk? Ik heb de hele dag van klanten aan de telefoon bezorgafspraken moeten maken.. "Wanneer wilt u het bezorgd hebben?" "Ja zo snel mogelijk" "Goh, u ook al?"
![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef Skaai het volgende:
[..]
Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmeten
[..]
Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebben.
Een klant die een trilplaat had gehuurd en de tank halfvol teruggaf. Dus ik zo van: Meneer, heeft u 'm afgetankt?. 'Nee, moet dat dan?'. Ja meneer u krijgt hem met volle tank mee, zo willen wij hem ook weer teurg. Dus we waren een kutbedrijf en hij gaat de volgende keer maar weer naar Boels (Hetzelfde als Rent Partner
) want daar zeiken ze niet zo blabla. Hij liet de trilplaat staan en 2 uur later kwam ie met een litertje benzine aankakken.
En een klant die een flink gebruikte trimmer terug wou brengen, maar dat nam ik niet terug want dat koopt niemand meer. Hij begon op gegeven moment in het buitenlands te schelden tegen mijn collega van de gereedschap afdeling, maar mijn collega is een volwassen oerhollandse Surinamer
en die vloog die kerel bijna aan.
Al met al een leuke dag.
We moeten maar eens een bouwmarkt slowchattopic openen.
Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:45 schreef MWP het volgende:
[..]
Genoeg verhalen over klanten inderdaad
Viel bij mij vandaag nog mee trouwens, alleen die regen...het dak lekt precies boven mijn balie, dus nu staat er een parasol om al het water op te vangen
![]()
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:16 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:58 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.
Een aantal van mijn collega´s was voormalig bouwvakker, waaronder ikzelf.
Darkminded: He chef, waar is die speciekuip met water voor die boven op die stelling staat?
Chef: Grmbl het dak lekt , da ziedde toch?
Darkminded: We kunnen het ook even gaan repareren?
Chef: Ja das ons probleem toch nie! Di gebouw is ok mar gehuurd!
Toch zou ik er graag terug willen, was altijd wel heel gezellig.
Zou tijd worden hequote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:56 schreef lj_lightning het volgende:
KijkPraxis/bouwmarkt medewerkers topic, eindelijk
![]()
Oh...en ik HAAT klusknaken![]()
en airmiles-specificatie![]()
Om heel eerlijk te zijn, als mensen heel veel artikelen op heel veel bonnen terugbrengen, dan kijk ik eerst waarop korting is gekregen / actieprijzen. Vervolgens kijk ik naar wat de klant komt terugbrengen en kijk ik of daar hetzelfde tussen zit, zoniet: bliep bliep bliep. Ga ik niet kijken of alle artikelen erop staan. (Een verfbeugel van 1,89 terugvinden op een bon met 75 andere artikelen is echt onmogelijkquote:Op woensdag 18 juli 2007 00:02 schreef lj_lightning het volgende:
Nu heeft onze verstiging ook maar 20 tot 25 medewerkers.... en maar 7 mensen die mogen retouren/caissaire dus als er iets fout gaat is dat heeel snel terug te vinden
![]()
En dan van die mensen die een hele zak pvc op de service balie tyfen en zeggen 'ja...dit mag terug' en je een stapel bonnen geeft mét klusknaken, mét airmiles en natuurlijk zit er hier en daar een actie artikel tussen, hel![]()
Koos en Doris, gebruiksonvriendelijk en er gaat wel eens iets fout met de verwerking als de opdrachten door een nieuwe cassiere worden verwerkt.quote:Oooh en Doris en Koos...pff wat een gedoe is dat soms tochKoos orders die te laat worden gemaakt omdat er te laat wordt ingeslipt en de producten al in het schap staan en inmiddels al verkocht
Ellendig gedoe met fiatteren, crediteren...pfff
![]()
quote:Oh en bij ons gaat het bestellen nog dmv een handterminal (scan/bliep ding met zo'n laser pen) en een bestelboek... het duurt altijd een eeuwigheid voordat je dat boek door hebt gepent (eerst handmatig langs schappen lopen en daarna inlezen met dat bliepding en daarna doorzenden) En dan dat het bestelboek niet correspondeert met de clusters/volgnummers en besteleenheden die totaal niet kloppen enzo...
Klant koopt iets en krijgt hier airmiles over. Bijvoorbeeld, een klant koopt een koker Bison Polymax van 10 euro, daar krijgt de klant bij de kassa 10 airmiles over, deze worden gespaard op de airmiles account van de klant. Als deze klant dit artikel terug komt brengen geeft de medewerker op de retour kassa na het scannen van die polymax van 10 euro het airmiles nummer aan (gewoon nummer intypen) dit wordt dan weer van de account van de klant gehaald.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Zeg maar hoe gaat het dan met die airmiles? Moet je die weer van de klant afboeken ofzo dan als er een artikel terugkomt die duur genoeg is om er airmiles op te geven?
Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:18 schreef lj_lightning het volgende:
Door die vierdaagse was het vanavond vet relaxed rustig2 kleine ombouwen gedaan en mengmachines maar eens grondig schoongemaakt
het is wel altijd erg warm bij ons... ik had middag-avond en dan is het zweten...groot grijs gebouw zonder airco of ramen, alleen een ingang een een magazijn deur.
Ja er is 1 airco! en 3x raden waar die staat...juist op het kantoor van de VMquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:44 schreef MWP het volgende:
[..]
Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal niet![]()
Alleen in de kantine en op de kantoren hebben we airco![]()
Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm isquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
Ha wees blij, wij mogen geen ventilators. Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe
. Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf
.
Vreselijk, alsof die paar ventilatoren het bedrijf failliet maken...quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
Ha wees blij, wij mogen geen ventilators. Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe
. Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf
.
Geweldig hequote:Op donderdag 19 juli 2007 00:14 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm is)
Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijnquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef MWP het volgende:
[..]
Geweldig heEn dan ook nog van het type "dat verkopen we toch niet meer dus hop, gooi maar naar de bliepmiepen, stoppen die ook weer met mekkeren".
![]()
En goeie god zeg, we hebben hier een nieuw systeem om fraude met de boels-borg tegen te gaan, nu wordt ik honderd keer per dag gebeld door de kassa's om te controleren of een bepaalde borg al is uitbetaald of nietKan Pandora dat niet automatiseren ofzo
Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:42 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijnsowieso zijn al die vakjes veul te klein en waarom digitaliseren ze dat niet gewoon?
alles met de hand schrijven enzo
En dan van die mensen die een bouwdroger of een trilplaat komen huren, en je net de hele bon hebt geschreven...
klant: "uh, ik weet eigenlijk niet of die in mijn auto past..."
Ik: "wat voor auto heeft u?'
Klant: "Ford Ka"
"My god..wat denkt u zelf?"
Bijkomen van gisterquote:En dan toch proberen.... en het liefst nog "ehm hoe zwaar is die?..." "89kg mevrouw"..."Ohh...dat is wel zwaar, kunt u hem voor mij erin zetten?"
Vandaag zijn we ivm de Vierdaagse tussen 12 en 15uur dicht, dat is wel relaxbegint mijn Middag-avond pas om 15uur
is maar goed ook, kan ik nog even bijkomen van gister
![]()
Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:55 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.![]()
De originele bon krijgt de klant nooit te zien eigenlijk, alleen de blauwe, bij terugname moeten wij meelopen om de bonnen af te geven dus kan er nooit aan die bon geklooid worden door een klant.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:02 schreef MWP het volgende:
[..]
Op dat soort momenten zou je zo iemand toch de 'Miss einstein' award willen geven
Nee maar die borg-bonnen waren leuk, want sommige klanten schreven dan op die bon zelf een 1-tje of 2-tje voor het teruggave bedrag, en als je dan een blonde cassiere hebt gaat dat fout![]()
[..]
Bijkomen van gisterToen er ook geen hond was bedoel je?
Wij hadden vandaag weer allemaal mensen die zich afvroegen waarom de 15% korting-bon van vrijdag 13 juli vandaag niet geldig was![]()
[..]
Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aan![]()
We hebben altijd mensen rondlopen die er verstand van hebben, maar zeker in de zomermaanden gaan we niet iedereen een praktijk-cursus geven, die investering haal je er toch nooit uit.![]()
Als jij nou even hier vertelt wat er allemaal tegen 70% korting weggaat, weten wij of we zondag bij jou langs moetn komen. Een soort Fokmeeting zeg maarquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:37 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Oh en wij zijn aankomende zondag open en dan hebben we een 'uitverkoop' (omdat we gaan verbouwen) en dan hebben we kortingen TOT 70% en dan zijn er klanten die nu al dingen gaan reserveren om het dan die zondag te kopenen het is tot 70%... dus ook 10% en 15% maar dat snappen ze niet helemaal, ze denken dat alles voor 70% korting weggaat
zucht...sommige klanten...
Maar er zijn gelukkig ook heel veel toffe klanten![]()
alle ouwe meukquote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:12 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Als jij nou even hier vertelt wat er allemaal tegen 70% korting weggaat, weten wij of we zondag bij jou langs moetn komen. Een soort Fokmeeting zeg maar
Da's nou ook niet echt een argumentquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:19 schreef Skaai het volgende:
Er lopen meestal wel lui rond die verstand hebben van hun afdeling, maar men mag niet verwachten dat we experts zijn. Het blijven immers Doe-Het-Lekker-Zelf zaken.
Daar hangen die meeneemfolders toch voor?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:44 schreef MWP het volgende:
[..]
Da's nou ook niet echt een argumentIk kan me best voorstellen dat mensen willen weten of een bepaald soort beits voor een bepaald soort hout geschikt is en of ze dat hout nog ergens mee moeten voor behandelen om maar iets te noemen
![]()
Ja maar die kennis bezitten een aantal collega's wel, wij hebben voor onze verfafdeling bijvoorbeeld 2 fulltimers en 2/3 parttimers, zo is dat met ongeveer elke afdeling, dus er loopt altijd wel iemand rond die weet waar ie het over heeftquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:44 schreef MWP het volgende:
[..]
Da's nou ook niet echt een argumentIk kan me best voorstellen dat mensen willen weten of een bepaald soort beits voor een bepaald soort hout geschikt is en of ze dat hout nog ergens mee moeten voor behandelen om maar iets te noemen
![]()
Sja helaas denken een aantal klanten dat er een hoop hoogopgeleide deskundige professionals in een doe-het-zelf bouwmarkt rond horen te lopen, maar over het algemeen krijg ik nooit boze klanten als ik ze doorverwijs. Tenzij ze al door 3 collega's zijn doorverwezen jaquote:Aan de andere kant kunnen ze ook niet verwachten dat iedereen van elke afdeling verstand heeft. Dat ik in een rood shirt loop wil niet zeggen dat ik weet hoe je verf moet mengen, zo iemand wijs ik graag door naar een collega die het wel kan (en dan worden ze boos'Ik sta hier verdomme al tien minuten te wachten' (had dan op het belletje gedrukt muts
) )
Breek me de bek niet open over ventilatorenquote:En... daar kwam ik gisteravond achter... we hebben nieuwe ventilatoren![]()
![]()
Precies, zo zit dat bij 'mijn' bouwmarkt ook, maar ik kan me best voorstellen dat je die als klant niet direct weet te vindenquote:Op zondag 22 juli 2007 00:55 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ja maar die kennis bezitten een aantal collega's wel, wij hebben voor onze verfafdeling bijvoorbeeld 2 fulltimers en 2/3 parttimers, zo is dat met ongeveer elke afdeling, dus er loopt altijd wel iemand rond die weet waar ie het over heeft.
Leuk is dat he? Bij de service balie staan en dan vragen krijgen over dingen waar je nog nooit van gehoord hebtquote:[..]
Sja helaas denken een aantal klanten dat er een hoop hoogopgeleide deskundige professionals in een doe-het-zelf bouwmarkt rond horen te lopen, maar over het algemeen krijg ik nooit boze klanten als ik ze doorverwijs. Tenzij ze al door 3 collega's zijn doorverwezen ja.
Ik sta zelf bij de informatiebalie en klanten die bij mij komen denken dat ik echt alles weet. Ik sta er nog niet zo lang dus ben dan heel eerlijk en bel een collega of ik roep 'm om. Dan is de klant toch geholpen, jij hebt laten zien dat je je best voor hem doet, of je er nou verstand van hebt of niet.
Jawel jawel jawelquote:[..]
Breek me de bek niet open over ventilatoren.
He je belde toch niet naar de Gamma he?quote:Op zondag 22 juli 2007 01:21 schreef MWP het volgende:
[..]
Precies, zo zit dat bij 'mijn' bouwmarkt ook, maar ik kan me best voorstellen dat je die als klant niet direct weet te vindenIk kreeg gister toch ook iemand aan de telefoon toen ik belde over een vraag voor een lamp:
- "Hallo met Danielle"
Ik stuur ze naar het gangpad en roep dan snel iemand om die naar het gangpad toelooptquote:Leuk is dat he? Bij de service balie staan en dan vragen krijgen over dingen waar je nog nooit van gehoord hebtIk verwijs ze dan altijd keurig terug naar de balie van de afdeling en bel in de tussentijd iemand op om daar naartoe te lopen.
Die krengen waren niet leverbaar maar stonden wel een maand lang in de folderquote:Jawel jawel jawelVertel!
Goedenavond dames en heren, het is nu 10 voor 9 en deze Gamma bouwmarkt sluit vandaag om 9 uur. Zou u zo vriendelijk willen zijn om met de door u uitgezochte artikelen naar de kassa te gaan? Wij danken u voor u komst, een prettige avond en graag tot ziens.quote:TrouwensWat roepen jullie om voor/tijdens/na sluitingstijd om de mensen de winkel uit te jagen?
Wij altijd iets als:
Attentie dames en heren, het is nu kwart voor negen, de praxis en McDonalds sluiten om negen uur. Wilt u zo vriendelijk zijn uw laatste keuzes te maken en deze af te rekenen bij een van onze kassa's. Bedankt voor uw komst en graag tot ziens!
Maar nieuwe suggesties zijn altijd welkom![]()
Nee, het was gewoon een collega in de winkelquote:Op zondag 22 juli 2007 01:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
He je belde toch niet naar de Gamma he?
Dat doe ik dus nooitquote:[..]
Ik stuur ze naar het gangpad en roep dan snel iemand om die naar het gangpad toeloopt.
hebben wij elke week wel met zwembaden, fietsen, tv's, magnetrons en andere foefjes. Wij zijn de enige vestiging die die dingen niet mag verkopen in heel Nederland (misschien twee) maar dat staat niet duidelijk in de folder... dan zetten ze er een sterretje bij met 'Niet in alle vestigingen verkrijgbaar, zie onze website. Niemand die de website ziet natuurlijkquote:[..]
Die krengen waren niet leverbaar maar stonden wel een maand lang in de folder.
Dat laatste ligt er ook maar net aan wie omroept, een collega uit A'dam noord roept op een gegeven moment - als het negen uur is geweest - iets in de zin van "Dames en heren, het is negen uur geweest, we zijn nu gesloten. U wordt verzocht u naar onze kassa's te begeven. Tot ziens!"quote:[..]
Goedenavond dames en heren, het is nu 10 voor 9 en deze Gamma bouwmarkt sluit vandaag om 9 uur. Zou u zo vriendelijk willen zijn om met de door u uitgezochte artikelen naar de kassa te gaan? Wij danken u voor u komst, een prettige avond en graag tot ziens.
Eigenlijk niet heel veel anders dan die van jullie.
In ons andere Gamma filiaal roepen ze aan het einde nog iets om van 'Morgen bent u weer welkom in onze bouwmarkt van 9 tot 9' ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |