Beetje een gedoe ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
Ik werk (nogsteeds) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:
Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon; Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug); Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam; Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer; Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker; Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);
Alsof je verdomme boekhouder bentVooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
![]()
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
Het kan onder dwang zijn hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper...
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpelerquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
Ik werk (nogsteeds) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:
Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon; Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug); Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam; Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer; Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker; Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);
Alsof je verdomme boekhouder bentVooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
![]()
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper...
Zijn bijna douane-achtige praktijken door, zeker als ze vermoeden dat een werknemen iets gestolen heeft...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper...
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef MasthaX het volgende:
Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler. Nouja voor mij dan
.
Moeten jullie maar betere producten verkopenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
vinden zijn als je ze nodig hebt);
Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen![]()
Ben jij nog nooit bij de Mc Donalds geweest?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:
Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:
[..]We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans omquote:[..]
Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
Ah dat is tof, die zijn dus al bezig in het nieuwe systeem. Dat word dan wel weer wat sneller en dus klantvriendelijker.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Hoogbevaegd het volgende:
Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
Dus er bestaan wel slime caissieres.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.
Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....
m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
Ik begrijp ook best waarom ze die controle erop hebben, waar het is zo'n hels gedoe, dat opschrijven zouden ze best kunnen automatiseren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in het vak.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:25 schreef Devlinsect het volgende:
Omdat je zeikt over je werkgever + je hebt foto's in je FOBO, kon het wel is een korte carriere worden daar voor je.
Kleine vestiging ook denk ik? Hier zitten we alleen al bij de frontend (kassa / servicebalie) met 45 verschillende part/fulltimers, en vooral de parttimers veranderen regelmatig, op een aantal vaste, gezellige collega's na.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:17 schreef Hoogbevaegd het volgende:
bij de Gamma waar ik werk is het niet zo streng, heeft ook wel met het vertrouwen in je personeel te maken, lijkt mij, het is bij ons iig erg gezellig en zulke dingen heb ik nog niet meegemaakt in de 3 jaar dat ik er werk.
Die voorraadcontrole (of gebrek aan) is heel irritant inderdaad, vooral als je op zondagmiddag wil weten of een andere vestiging een bepaald type laminaat nog op voorraad heeft of niet. Gelukkig gaan wij eind dit jaar over op SAP, hopen dat het dan beter gaatquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:34 schreef Skaai het volgende:
[..]
Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screende te retouren spullen eraf halen, oude kassabon wordt verscheurd en weggegooid en klant krijgt een nieuwe kassabon met de overige artikelen die de klant nog wel heeft.
Alles gaat veranderen, van de kleine dingen als retourprocedures tot software, kassa, bestellen enzo. We hebben nu zo'n beroerd systeem dat we niet eens weten hoeveel doosjes gipsplaatschroeven we op voorraad hebben. Dat wordt allemaal beter met 't nieuwe systeem.
[..]
Heerlijk he, klantenquote:Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans om![]()
. Die shirts zijn wel lekker luchtig maar zoooo vrouwonvriendelijk
. Zelfs de damesshirts zijn groot en lomp en stom. Maar wel vrolijk, wat iedere klant die ons ziet ons ook nog even inwrijft
.
[..]
Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
Ik werk (nogsteeds) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:
Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon; Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug); Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam; Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer; Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker; Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);
Alsof je verdomme boekhouder bentVooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
![]()
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
SAPquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.![]()
Bij HEMA schijnt het heel goed te werkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.![]()
Mwa, bij laminaat en behang kan ik het me wel voorstellen, liever dat je groot inkoopt zodat je lekker kan doorwerken dan dat je elke keer terug moet om een paar rollen te halen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
Jah, dat wil zeggen: die bewaker kijkt of de producten er liggen, of er een originele kassabon bijzit en of het product is opgeschreven. Vervolgens zet ie zijn/haar handtekening op de bon en op de lijst met retouren.quote:
Cadeaubonnen hebben een extra afscheurrandje. Daar zetten we de datum op, een paraafje. We slaan de cadeabonnen aan in de kassa, daar komt een bonnetje uit. Een voor de klant, kopiebon voor ons waar we de afgescheurde randjes aan vast nieten. Die gaan op een prikker en verder mag onze eigen administratie dat uitzoekenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:46 schreef MWP het volgende:
Trouwens, hoe gaat jullie administratie met cadeaubonnen? Elke cadeaubon die wij uitgeven heeft een nummer, en dat nummer moeten we dan doorstrepen op een lijst met alle cadeaubonnen (en de datum van uitgifte erbij zetten) en vervolgens moeten we 'm op de kassa aanslaan en weeeeer dat nummer intoetsen.![]()
Neejoh... Met z'n allen aan de SAP. Verdien ik meer geldquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.![]()
Op advies van een Gamma-medewerker koop ik altijd meerdere producten als ik niet zeker weet wat ik nodig heb en breng ik weer terug wat ik niet gebruikt heb of bijv. de verkeerde afmeting hadquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
bij ons gaat dat anders in de ochtend wordt de code gezegd en die gebruik je danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler. Nouja voor mij dan
.
- Neem de producten in, en controleer deze of ze wel compleet en intact zijn blabla.
- Alleen kassabon kopieren als er een defect door de klant word gemeld.
- Met je scanner scan je de retour te nemen artikelen en controleert dit op de kassabon van de klant.
- Draait retourbon uit, noteert op retourbon ticketnummer, datum van aankoop en de stad waar de artikelen zijn gekocht. Oh en zet een paraafje.
- Streep de teruggenomen artikelen door op de klant van de bon, overhandig originele kassabon + retourbon en verwijs de klant naar de kassa. Ohja en vergeet deze niet een fijne dag te wensen.
- Is het bedrag hoger dan 50 euro heb ik nog een krabbel van infobalie collega nodig. Is het totale bedrag op de retourbon hoger dan 150 euro, dan heb ik een code/legitimatie + krabbel van leidinggevende nodig.
- Als er nou 2 producten van 80 euro terug worden gebracht en het is druk en de leiding laat op zich wachten maak ik gewoon 2 aparte retourbonnen, extra krabbel van collega en klaar.
Controle van de retourbonnen word de volgende ochtend door de administratie gedaan, *pfew*.
Klacht: De nieuwe Hawaii-bedrijfskleding.
Met het nieuwe systeem veranderd de hele retourprocedure maar heeel minimaal tot niet..
Klopt, da's echt ontzettend frustrerend, dan hebben we een aanbieding (we hebben er een stuk of 500, maar goed). Dus in de folder of op het schap staat duidelijk iets in de zin van 'Normaal 20 euro, nu 9,99". Alleen gebeurd het *soms* dat het hoofdkantoor die aanbiedingen niet verwerkt in het kassasysteem.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten.Komt ook vaak voor zo te lezen.
Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.![]()
quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:00 schreef kyraaa het volgende:
O god, flashback van toen ik dr nog werkte![]()
![]()
![]()
Praxis![]()
![]()
Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder kortingquote:Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten.Komt ook vaak voor zo te lezen.
Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:16 schreef Skaai het volgende:
[..]
Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder korting.
Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doeiquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:21 schreef MWP het volgende:
[..]
En dat is meestal precies het moment dat klanten erachter komen dat ze teveel betaalden, dat ze hun aaaaajjjermeeeels (airmiles) zijn vergeten, dat ze iets eigenlijk toch te duur vinden of het toch niet nodig hebben...
En ik vraag altijd zo vrolijk "Spaart u airmiles?")
Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper...
leuk dat vertrouwenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
Juist andersom, zodra de bewaker het heeft getekend mag iedereen er weer aankomenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:35 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doei!
quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
Lol. Ownage!
Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmetenquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
Lol. Ownage!
Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebbenquote:Op donderdag 12 juli 2007 18:34 schreef MWP het volgende:
Was het weer leuk? Ik heb de hele dag van klanten aan de telefoon bezorgafspraken moeten maken.. "Wanneer wilt u het bezorgd hebben?" "Ja zo snel mogelijk" "Goh, u ook al?"
![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef Skaai het volgende:
[..]
Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmeten
[..]
Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebben.
Een klant die een trilplaat had gehuurd en de tank halfvol teruggaf. Dus ik zo van: Meneer, heeft u 'm afgetankt?. 'Nee, moet dat dan?'. Ja meneer u krijgt hem met volle tank mee, zo willen wij hem ook weer teurg. Dus we waren een kutbedrijf en hij gaat de volgende keer maar weer naar Boels (Hetzelfde als Rent Partner
) want daar zeiken ze niet zo blabla. Hij liet de trilplaat staan en 2 uur later kwam ie met een litertje benzine aankakken.
En een klant die een flink gebruikte trimmer terug wou brengen, maar dat nam ik niet terug want dat koopt niemand meer. Hij begon op gegeven moment in het buitenlands te schelden tegen mijn collega van de gereedschap afdeling, maar mijn collega is een volwassen oerhollandse Surinamer
en die vloog die kerel bijna aan.
Al met al een leuke dag.
We moeten maar eens een bouwmarkt slowchattopic openen.
Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:45 schreef MWP het volgende:
[..]
Genoeg verhalen over klanten inderdaad
Viel bij mij vandaag nog mee trouwens, alleen die regen...het dak lekt precies boven mijn balie, dus nu staat er een parasol om al het water op te vangen
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |