abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51334125
Zie topictitel.

Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

  • Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon;
  • Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

    Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

    Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • pi_51334260
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
    Zie topictitel.

    Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

  • Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon;
  • Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

    Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

    Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • Beetje een gedoe ja.
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
    pi_51334312
    Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:16:15 #4
    24604 KwisatzHaderach
    There are no facts
    pi_51334423
    Gelukkig zijn hier precies de mensen die dat kunnen veranderen voor je
    "I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
    pi_51334519
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
    Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_51334642
    Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper ...
    Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:23:49 #7
    132502 MasthaX
    ~ Designing without limits ~
    pi_51334702
    Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
    pi_51334710
    Werk jij bij de retardpraxis?
    pi_51334739
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
    Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper ...
    Het kan onder dwang zijn he
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 19:25:08 #10
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51334755
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
    Zie topictitel.

    Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

  • Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon;
  • Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

    Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

    Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .

    - Neem de producten in, en controleer deze of ze wel compleet en intact zijn blabla.
    - Alleen kassabon kopieren als er een defect door de klant word gemeld.
    - Met je scanner scan je de retour te nemen artikelen en controleert dit op de kassabon van de klant.
    - Draait retourbon uit, noteert op retourbon ticketnummer, datum van aankoop en de stad waar de artikelen zijn gekocht. Oh en zet een paraafje.
    - Streep de teruggenomen artikelen door op de klant van de bon, overhandig originele kassabon + retourbon en verwijs de klant naar de kassa. Ohja en vergeet deze niet een fijne dag te wensen .
    - Is het bedrag hoger dan 50 euro heb ik nog een krabbel van infobalie collega nodig. Is het totale bedrag op de retourbon hoger dan 150 euro, dan heb ik een code/legitimatie + krabbel van leidinggevende nodig.
    - Als er nou 2 producten van 80 euro terug worden gebracht en het is druk en de leiding laat op zich wachten maak ik gewoon 2 aparte retourbonnen, extra krabbel van collega en klaar.
    Controle van de retourbonnen word de volgende ochtend door de administratie gedaan, *pfew*.

    Klacht: De nieuwe Hawaii-bedrijfskleding .


    Met het nieuwe systeem veranderd de hele retourprocedure maar heeel minimaal tot niet. .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_51334812
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
    Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
    Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper ...
    Precies, nu ga ik niemand onderuit halen hoor, maar het niveau van die bewakers is niet dusdanig dat ze fraude ontdekken, Het is vrij onzinnig om dingen te laten aftekenen door iemand die als handtekening een 'A' met een punt (.) heeft .

    En wat ik gelukkig niet hoef te doen, maar wat de volgende dag gebeurd, alle lijsten met alle bonnen worden door de afdelingsmanager gecontroleerd en vervolgens ook door de vestigingsmanager, over nuttig je tijd besteden gesproken
    pi_51334897
    Op zich wel leuk om hier de retourprocedures te lezen van deze ketens. Eens kijken waar de mazen zitten.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:29:16 #13
    7744 DJ_Scuff
    D.I.L.L.I.G.A.F.
    pi_51334937
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
    Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper ...
    Zijn bijna douane-achtige praktijken door, zeker als ze vermoeden dat een werknemen iets gestolen heeft...
    ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
    en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
    pi_51334968
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef MasthaX het volgende:
    Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
    We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
    Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:

    [..]
    Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .
    Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
    pi_51335017
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
    vinden zijn als je ze nodig hebt);
    Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
    Moeten jullie maar betere producten verkopen
    pi_51335042
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:24 schreef vrouwtje het volgende:
    Werk jij bij de retardpraxis?



      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:32:46 #17
    133499 Hoogbevaegd
    death is not a threat, no more
    pi_51335063
    Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
    olen ihanin tyttö koko maailmassa
    pi_51335118
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:

    Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
    Ben jij nog nooit bij de Mc Donalds geweest?
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 19:34:39 #19
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51335141
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:

    [..]

    We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
    Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
    Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screen de te retouren spullen eraf halen, oude kassabon wordt verscheurd en weggegooid en klant krijgt een nieuwe kassabon met de overige artikelen die de klant nog wel heeft.
    Alles gaat veranderen, van de kleine dingen als retourprocedures tot software, kassa, bestellen enzo. We hebben nu zo'n beroerd systeem dat we niet eens weten hoeveel doosjes gipsplaatschroeven we op voorraad hebben . Dat wordt allemaal beter met 't nieuwe syssteem.
    quote:
    [..]

    Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
    Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans om . Die shirts zijn wel lekker luchtig maar zoooo vrouwonvriendelijk . Zelfs de damesshirts zijn groot en lomp en stom. Maar wel vrolijk, wat iedere klant die ons ziet ons ook nog even inwrijft .
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Hoogbevaegd het volgende:
    Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
    Ah dat is tof, die zijn dus al bezig in het nieuwe systeem. Dat word dan wel weer wat sneller en dus klantvriendelijker.
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:01:41 #20
    133499 Hoogbevaegd
    death is not a threat, no more
    pi_51336204
    nou, het bevat wel aardig wat fouten (waren 1 van de eerste), maar gaat steeds beter, toch blijft het computersysteem gewoon klote.
    olen ihanin tyttö koko maailmassa
    pi_51336401
    het was eigenlijk al te veel om te lezen, dus je mag best klagen
    Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
    pi_51336611
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
    Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
    Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.

    Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....

    m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:17:08 #23
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_51336767
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

    [..]

    Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.

    Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....

    m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
    Dus er bestaan wel slime caissieres.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:17:55 #24
    133499 Hoogbevaegd
    death is not a threat, no more
    pi_51336802
    bij de Gamma waar ik werk is het niet zo streng, heeft ook wel met het vertrouwen in je personeel te maken, lijkt mij, het is bij ons iig erg gezellig en zulke dingen heb ik nog niet meegemaakt in de 3 jaar dat ik er werk.
    olen ihanin tyttö koko maailmassa
    pi_51337069
    Omdat je zeikt over je werkgever + je hebt foto's in je FOBO, kon het wel is een korte carriere worden daar voor je.
    pi_51337762
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

    [..]

    Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in het vak.
    Ik begrijp ook best waarom ze die controle erop hebben, waar het is zo'n hels gedoe, dat opschrijven zouden ze best kunnen automatiseren.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:25 schreef Devlinsect het volgende:
    Omdat je zeikt over je werkgever + je hebt foto's in je FOBO, kon het wel is een korte carriere worden daar voor je.
    Ik klaag over een procedure bij de praxis (en eigenlijk over de types waar Mutsaers__78 het over heeft) , niet over de werkgever zelf. Begrijp me goed, de praxis is een heerlijk bedrijf om voor te werken, geweldige collega's en geweldig management, maar af en toe bedenken ze van die dingen waarvan je je afvraagt 'Hier hebben ze vast lang over nagedacht, maar ik snap niet dat ze hiermee op te proppen komen'.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:17 schreef Hoogbevaegd het volgende:
    bij de Gamma waar ik werk is het niet zo streng, heeft ook wel met het vertrouwen in je personeel te maken, lijkt mij, het is bij ons iig erg gezellig en zulke dingen heb ik nog niet meegemaakt in de 3 jaar dat ik er werk.
    Kleine vestiging ook denk ik? Hier zitten we alleen al bij de frontend (kassa / servicebalie) met 45 verschillende part/fulltimers, en vooral de parttimers veranderen regelmatig, op een aantal vaste, gezellige collega's na.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:34 schreef Skaai het volgende:

    [..]

    Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screen de te retouren spullen eraf halen, oude kassabon wordt verscheurd en weggegooid en klant krijgt een nieuwe kassabon met de overige artikelen die de klant nog wel heeft.
    Alles gaat veranderen, van de kleine dingen als retourprocedures tot software, kassa, bestellen enzo. We hebben nu zo'n beroerd systeem dat we niet eens weten hoeveel doosjes gipsplaatschroeven we op voorraad hebben . Dat wordt allemaal beter met 't nieuwe systeem.
    [..]
    Die voorraadcontrole (of gebrek aan) is heel irritant inderdaad, vooral als je op zondagmiddag wil weten of een andere vestiging een bepaald type laminaat nog op voorraad heeft of niet. Gelukkig gaan wij eind dit jaar over op SAP, hopen dat het dan beter gaat
    quote:
    Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans om . Die shirts zijn wel lekker luchtig maar zoooo vrouwonvriendelijk . Zelfs de damesshirts zijn groot en lomp en stom. Maar wel vrolijk, wat iedere klant die ons ziet ons ook nog even inwrijft .
    [..]
    Heerlijk he, klanten Maar wat leuk *kuch* die zomerkleding Kan je onder het mom van 'het is een kutzomer' niet je gewone bedrijfskleding aan doen?

    Trouwens, hoe gaat jullie administratie met cadeaubonnen? Elke cadeaubon die wij uitgeven heeft een nummer, en dat nummer moeten we dan doorstrepen op een lijst met alle cadeaubonnen (en de datum van uitgifte erbij zetten) en vervolgens moeten we 'm op de kassa aanslaan en weeeeer dat nummer intoetsen.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 21:34:52 #27
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51339561
    Tekenen door een Bewaker?
    How can I make this topic about me?
    pi_51339663
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
    Zie topictitel.

    Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

  • Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon;
  • Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

    Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

    Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
    Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 21:38:53 #29
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51339737
    SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
    ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.
    How can I make this topic about me?
    pi_51339840
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
    SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
    ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.
    SAP
    pi_51340877
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
    SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
    ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.
    Bij HEMA schijnt het heel goed te werken Maar ik wacht vol spanning af
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:

    [..]
    Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
    Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
    Mwa, bij laminaat en behang kan ik het me wel voorstellen, liever dat je groot inkoopt zodat je lekker kan doorwerken dan dat je elke keer terug moet om een paar rollen te halen.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:34 schreef gebrokenglas het volgende:
    Tekenen door een Bewaker?
    Jah, dat wil zeggen: die bewaker kijkt of de producten er liggen, of er een originele kassabon bijzit en of het product is opgeschreven. Vervolgens zet ie zijn/haar handtekening op de bon en op de lijst met retouren.

    nu ben ik bang voor SAP
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 22:19:46 #32
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51341507
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:46 schreef MWP het volgende:


    Trouwens, hoe gaat jullie administratie met cadeaubonnen? Elke cadeaubon die wij uitgeven heeft een nummer, en dat nummer moeten we dan doorstrepen op een lijst met alle cadeaubonnen (en de datum van uitgifte erbij zetten) en vervolgens moeten we 'm op de kassa aanslaan en weeeeer dat nummer intoetsen.
    Cadeaubonnen hebben een extra afscheurrandje. Daar zetten we de datum op, een paraafje. We slaan de cadeabonnen aan in de kassa, daar komt een bonnetje uit. Een voor de klant, kopiebon voor ons waar we de afgescheurde randjes aan vast nieten. Die gaan op een prikker en verder mag onze eigen administratie dat uitzoeken .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      woensdag 11 juli 2007 @ 15:09:54 #33
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_51361795
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:38 schreef gebrokenglas het volgende:
    SAP. De rage. Bereid je maar voor op een totaal onwerkbare productenflow.
    ipv dat je een systeem aan je bedrijfsvoering aanpast, gaat het met SAP andersom: je bedrijfsvoering moet je aan SAP aanpassen. En daat GAAT nu eenmaal niet!! Kep nu 2 bedrijven meegemaakt die gingen SAPpen en dat werd een gigantische inefficiënte onflexibele bende.
    Neejoh... Met z'n allen aan de SAP. Verdien ik meer geld .
    pi_51362330
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 21:37 schreef McKillem het volgende:
    [..]
    Mensen die dingen kopen en vervolgens terugbrengen vind ik eigenlijk erger.
    Denk anders gewoon even na over wat je koopt.
    Op advies van een Gamma-medewerker koop ik altijd meerdere producten als ik niet zeker weet wat ik nodig heb en breng ik weer terug wat ik niet gebruikt heb of bijv. de verkeerde afmeting had
    pi_51365524
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:

    [..]

    Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .

    - Neem de producten in, en controleer deze of ze wel compleet en intact zijn blabla.
    - Alleen kassabon kopieren als er een defect door de klant word gemeld.
    - Met je scanner scan je de retour te nemen artikelen en controleert dit op de kassabon van de klant.
    - Draait retourbon uit, noteert op retourbon ticketnummer, datum van aankoop en de stad waar de artikelen zijn gekocht. Oh en zet een paraafje.
    - Streep de teruggenomen artikelen door op de klant van de bon, overhandig originele kassabon + retourbon en verwijs de klant naar de kassa. Ohja en vergeet deze niet een fijne dag te wensen .
    - Is het bedrag hoger dan 50 euro heb ik nog een krabbel van infobalie collega nodig. Is het totale bedrag op de retourbon hoger dan 150 euro, dan heb ik een code/legitimatie + krabbel van leidinggevende nodig.
    - Als er nou 2 producten van 80 euro terug worden gebracht en het is druk en de leiding laat op zich wachten maak ik gewoon 2 aparte retourbonnen, extra krabbel van collega en klaar.
    Controle van de retourbonnen word de volgende ochtend door de administratie gedaan, *pfew*.

    Klacht: De nieuwe Hawaii-bedrijfskleding .


    Met het nieuwe systeem veranderd de hele retourprocedure maar heeel minimaal tot niet. .
    bij ons gaat dat anders in de ochtend wordt de code gezegd en die gebruik je dan
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      woensdag 11 juli 2007 @ 20:36:09 #36
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51373238
    Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten. Komt ook vaak voor zo te lezen.


    Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
    Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.
    How can I make this topic about me?
    pi_51373508
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
    Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten. Komt ook vaak voor zo te lezen.


    Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
    Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.
    Klopt, da's echt ontzettend frustrerend, dan hebben we een aanbieding (we hebben er een stuk of 500, maar goed). Dus in de folder of op het schap staat duidelijk iets in de zin van 'Normaal 20 euro, nu 9,99". Alleen gebeurd het *soms* dat het hoofdkantoor die aanbiedingen niet verwerkt in het kassasysteem.
    En wij kunnen in de vestiging zelf geen prijscorrecties meer doen (dat wil zeggen, het kan wel, maar het is sneller om het hoofdkantoor te bellen).

    Meestal ontdekken we dat vrij snel, maar soms duurt het even voordat zo'n prijscorrectie wordt doorgezonden
    Vandaar dus Maar zeker als het druk is, is dat niet zo leuk
    pi_51374142
    O god, flashback van toen ik dr nog werkte

    Praxis
    pi_51382271
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 21:00 schreef kyraaa het volgende:
    O god, flashback van toen ik dr nog werkte

    Praxis
    nou nou! Je doet net alsof het een hel was om er te werken Alleen al die regeltjes
      † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 08:16:22 #40
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51384836
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
    Nou zo te lezen is het inderdaad een heel administratief gemier, die retourprodukten. Komt ook vaak voor zo te lezen.


    Ook leuk, als een afgeprijsd produkt niet als zodanig in de computer staat. Had ik laatst, was echt lekker afgeprijsd en dat mokkel scant het ding, zegt dat kost 25 euro zoveel. Ik zeg nee dat kan niet is nu voor 15 euro. Ja maar niet deze want de computer geeft de oude prijs weer, en anders moet u maar even naar de servicebalie.
    Bah. Sta je daar een kwartier voor je 10 euro te wachten achter allemaal terugbrengerts.
    Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder korting .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_51384870
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:16 schreef Skaai het volgende:

    [..]

    Hmm dat is dan een muts. Toen ik kassawerk deed belde ik iemand die in de winkel ging kijken voor de prijs en als ik van diegene een bevestiging had dat het artikel 15 euro was dan voerde ik gewoon zelf handmatig een prijscorrectie uit. Ik stuurde iemand alleen naar de servicebalie als de hele boel al was afgerekend zonder korting .
    En dat is meestal precies het moment dat klanten erachter komen dat ze teveel betaalden, dat ze hun aaaaajjjermeeeels (airmiles) zijn vergeten, dat ze iets eigenlijk toch te duur vinden of het toch niet nodig hebben... En ik vraag altijd zo vrolijk "Spaart u airmiles?")
      † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 08:35:43 #42
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51384990
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:21 schreef MWP het volgende:

    [..]

    En dat is meestal precies het moment dat klanten erachter komen dat ze teveel betaalden, dat ze hun aaaaajjjermeeeels (airmiles) zijn vergeten, dat ze iets eigenlijk toch te duur vinden of het toch niet nodig hebben... En ik vraag altijd zo vrolijk "Spaart u airmiles?")
    Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doei !
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      donderdag 12 juli 2007 @ 09:04:34 #43
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_51385370
    Lol. Ownage!

    Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
    pi_51385440
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
    Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper ...
    Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
    Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
    pi_51389862
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:

    [..]

    Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
    Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
    leuk dat vertrouwen
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_51397232
    Bij ons gaat dat simpeler.

    a) neem de producten in.
    b) leg ze achter in je auto.
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_51402441
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef henkway het volgende:

    [..]

    Ja omdat de interne mensen niet te vertrouwen zijn, de bewaker kan het meenemen en zeggen dat de cassiere het wel opgeschreven heeft en er niet neergelegd heeft.
    Zodra de bewaker getekend heeft mag niemand er meer aankomen, alleen de bewaker zelf.
    Juist andersom, zodra de bewaker het heeft getekend mag iedereen er weer aankomen Dan weten we zeker dat het product echt is ingenomen en dat we bij het innemen de praxis/gamma niet hebben bedonderd. Anders kan ik ook wel 100en artikelen terugslaan zonder product erbij te stoppen.
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:35 schreef Skaai het volgende:

    [..]

    Nou ik mag nu weer met mijn big smile om Voordeelpasjes vragen, doei !
    Was het weer leuk? Ik heb de hele dag van klanten aan de telefoon bezorgafspraken moeten maken.. "Wanneer wilt u het bezorgd hebben?" "Ja zo snel mogelijk" "Goh, u ook al?"
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
    Lol. Ownage!

    Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
    Maar de gamma is lekker duurder dan de praxis Zeker met bouwmaterialen e.d.
      † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 20:54:58 #48
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51407243
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:04 schreef Jo0Lz het volgende:
    Lol. Ownage!

    Bij de gamma doen ze dat effe iets anders, is ook altijd in 2 minuten geregeld.
    Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmeten
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 18:34 schreef MWP het volgende:

    Was het weer leuk? Ik heb de hele dag van klanten aan de telefoon bezorgafspraken moeten maken.. "Wanneer wilt u het bezorgd hebben?" "Ja zo snel mogelijk" "Goh, u ook al?"
    Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebben .
    Een klant die een trilplaat had gehuurd en de tank halfvol teruggaf. Dus ik zo van: Meneer, heeft u 'm afgetankt? . 'Nee, moet dat dan?'. Ja meneer u krijgt hem met volle tank mee, zo willen wij hem ook weer teurg. Dus we waren een kutbedrijf en hij gaat de volgende keer maar weer naar Boels (Hetzelfde als Rent Partner ) want daar zeiken ze niet zo blabla. Hij liet de trilplaat staan en 2 uur later kwam ie met een litertje benzine aankakken.
    En een klant die een flink gebruikte trimmer terug wou brengen, maar dat nam ik niet terug want dat koopt niemand meer . Hij begon op gegeven moment in het buitenlands te schelden tegen mijn collega van de gereedschap afdeling, maar mijn collega is een volwassen oerhollandse Surinamer en die vloog die kerel bijna aan.
    Al met al een leuke dag .
    We moeten maar eens een bouwmarkt slowchattopic openen .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_51415452
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef Skaai het volgende:

    [..]

    Als het goed is zelfs in een seconde of 30. Ik zal 't eens opmeten
    [..]

    Mwoah wel lekker gewerkt, was raar druk. De meeste dingen die routine zijn, daar kwam ik nu niet aan toe. Een klant die een stuk of 15 meranti multiplaten gezaagd wou hebben .
    Een klant die een trilplaat had gehuurd en de tank halfvol teruggaf. Dus ik zo van: Meneer, heeft u 'm afgetankt? . 'Nee, moet dat dan?'. Ja meneer u krijgt hem met volle tank mee, zo willen wij hem ook weer teurg. Dus we waren een kutbedrijf en hij gaat de volgende keer maar weer naar Boels (Hetzelfde als Rent Partner ) want daar zeiken ze niet zo blabla. Hij liet de trilplaat staan en 2 uur later kwam ie met een litertje benzine aankakken.
    En een klant die een flink gebruikte trimmer terug wou brengen, maar dat nam ik niet terug want dat koopt niemand meer . Hij begon op gegeven moment in het buitenlands te schelden tegen mijn collega van de gereedschap afdeling, maar mijn collega is een volwassen oerhollandse Surinamer en die vloog die kerel bijna aan.
    Al met al een leuke dag .
    We moeten maar eens een bouwmarkt slowchattopic openen .
    Genoeg verhalen over klanten inderdaad Viel bij mij vandaag nog mee trouwens, alleen die regen...het dak lekt precies boven mijn balie, dus nu staat er een parasol om al het water op te vangen

    Van de week iemand die bij onze McDonalds zat na sluitingstijd (wij hebben - als enige geloof ik - een McDonalds in de praxis) en die niet wilde weggaan "want mijn kinderen spelen zo leuk in de ballenbak, en mijn vrouw is een collega van jullie"... Ja fijn....inmiddels waren we een halfuur gesloten voordat we m er eindelijk uitkregen (bijna letterlijk eruit geschopt )
      vrijdag 13 juli 2007 @ 18:17:14 #50
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_51437762
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 00:45 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Genoeg verhalen over klanten inderdaad Viel bij mij vandaag nog mee trouwens, alleen die regen...het dak lekt precies boven mijn balie, dus nu staat er een parasol om al het water op te vangen
    Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
    How can I make this topic about me?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')