is goedquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef _jero_ het volgende:
En toevallig had ik hem ook net gevonden
Moordenaarsbaai op Nieuw-Zeeland, tegenwoordig heet het Golden Bay
En hier ligt het : KLIK
Verhaaltje erover : http://www.nieuwzeelandplein.nl/reisverhaal-detail.asp?Id=3
Het is geen paleisquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:10 schreef redunzl het volgende:
dus.....
een paleis op het arabisch shiereiland?
![]()
Dit is inderdaad correctquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:16 schreef redunzl het volgende:
Sultan Qaboos Grand Mosque in Maskat, Oman
oh wat heb ik hier overheen gekeken gisteren![]()
is goedquote:Op zondag 15 juli 2007 23:28 schreef _jero_ het volgende:
Gyeongbokgung Palace in Seoul, Zuid-Korea
http://www.orientalarchitecture.com/seoul/gyeongbokgungindex.htm
ik weet bijna zeker dat ik daar een keer geweest ben, want ik heb daar een ansichtkaart van liggen (van dat bovenaanzicht), helaas weet ik niet meer of het in Nederland of Frankrijk was...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:37 schreef redunzl het volgende:
was me zonder hint niet zo snel gelukt![]()
volgende, wat en waar?
[afbeelding]
helemaal goed!quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:40 schreef _jero_ het volgende:
Ja, dat helpt stukken
La citadelle de Lille in Lille, Frankrijk.
Ik had niet verwacht dat iemand deze zou vinden zonder hints, erg netjesquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:41 schreef redunzl het volgende:
Kashiwazaki-Kariwa Nuclear Power Plant in Japan, nu even buiten bedrijf![]()
da's wel grappig , ik had het zoeken al opgegeven voor vanavond.
Was benieuwd waar deze kernreactor precies ligt, wist niet wat ik zag!
![]()
http://en.wikipedia.org/w(...)_Nuclear_Power_Plant
het is een vrij bekend kasteel, het ligt in duitslandquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:29 schreef _jero_ het volgende:
ik heb geen idee welke gebouwen in de 2e wereldoorlog belangrijk waren.. maar dit zal in ieder geval Duitsland, Frankrijk of Belgie zijn
dat is 'm !quote:Op zondag 22 juli 2007 13:50 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Colditz
ok, dacht dat je met vakantie wasquote:Op donderdag 26 juli 2007 07:31 schreef _jero_ het volgende:
Ik ben er ook nog steedsAlleen eventjes overdag niet zo veel tijd gehad en 's avonds erg moe. Maar ik doe nog steeds mee
Dit lijkt me trouwens iets in India, of Pakistan, in ieder geval die regio
is helemaal goed:quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:01 schreef _jero_ het volgende:
Grens van Pakistan en India bij Wagah.
Pfff, deze was wel moeilijk, ik heb namelijk alle grote tot middelgrote plaatsen wel gehad in Pakistan en India maar had niet verwacht dat het de grens was. Eerst uren lopen zoeken op pakistan army parade of india army parade etc.. Maar door die laatste hint gezocht op pakistan army ceremony en het volgende plaatje gevonden
En hier ligt het : klikkerdeklik
is goedquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Chenonceau
Chenonceaux
Kan gebeuren, het viel me namelijk op dat de opgavelijst wat langer was dan het aantal punten dus had het even nageteldquote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
oeps, sorry, vergeten punten te wijzigen na het copieren....
quote:Op zondag 29 juli 2007 09:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Bhopal, India?
het is een energiefabriek ahw, kan gevaar opleverenquote:Op zondag 29 juli 2007 14:10 schreef _jero_ het volgende:
Weet het ook nog niet... kan ook niet ontdekken wat het nu voor fabriek moet zijn, daar is het plaatje net te klein voor.
is goed!quote:Op zondag 29 juli 2007 17:10 schreef _jero_ het volgende:
Eindelijk gevonden, ligt in Frankrijk, hier
The La Hague plant on the tip of the Cotentin peninsula is the largest light water reactor [LWR] reprocessing plant in the world.
Meer info hier
Had hem gevonden via dit plaatje kaart Frankrijk
wellicht omdat google de foto's allemaal krijgt aangeleverdquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:23 schreef _jero_ het volgende:
Het land is niet moeilijk, Duitsland. Ik blijf me verbazen hoe Google de meeste maps van Duitsland verpest heeft door er een andere kleur aan te geven
Nee, de foto's van Duitsland waren eerst anders. Helaas heb ik geen super ingezoomd plaatje want iets meer uitgezoomd is het nog niet zo lelijk. Maar hier zie je wel het verschil.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:45 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wellicht omdat google de foto's allemaal krijgt aangeleverd
Helemaal goedquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:20 schreef redunzl het volgende:
Sea Castle, Sidon, Libanon
wilde al bijna opgeven![]()
is goed!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:56 schreef _jero_ het volgende:
Shobak crusader castle, bij Nijl, Jordanie
Hier ligt het http://maps.google.co.uk/?ie=UTF8&ll=30.531529,35.560105&spn=0.006949,0.013497&t=k&z=17&om=1
Hier wat meer info http://www.alshobaki.net/
Correctquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:46 schreef redunzl het volgende:
C.C. Sambil Margarita op Isla Margarita
The biggest shopping mall on Margarita island. Also claimed to be one of the biggest in the Caribbean
Ben er zelf nog geweest![]()
niet in de shopping mall maar wel op het eiland (tig jaar geleden)
![]()
bedankt!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef _jero_ het volgende:
2 weken, lekker
Alleen wordt het hier nu ook mooi weer vanaf zaterdag
Zal er vanavond wel eentje plaatsen.
edit : Alvast prettige vakantie trouwens
Dit is helemaal juist. Het is het Royal Pavilion in Brightonquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
In 1786 the Prince of Wales was known to have stayed in a "superior farmhouse" in Brighton, before John Nash transformed it into an Indian-style building, the Royal Pavilion.
Dit is inderdaad correct. Jammer dat je (tijdelijk) stopt. Het neemt inderdaad soms best wat tijd in beslag, en dat moet je wel willen/hebben. Succes verder en laat af en toe nog wat horenquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:28 schreef redunzl het volgende:
Plaza de la Independencia, Montevideo, Uruguay
daar ben ik weer![]()
maarreh... ik stop er (een tijdje) mee![]()
het is mooi geweest, soms gaat er gewoon teveel tijd inzitten![]()
succes allemaal met zoeken![]()
zal ik doen, succes ookquote:Dit is inderdaad correct. Jammer dat je (tijdelijk) stopt. Het neemt inderdaad soms best wat tijd in beslag, en dat moet je wel willen/hebben. Succes verder en laat af en toe nog wat horen
Dit is helemaal goedquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:42 schreef Harmen1984 het volgende:
De Krak des Chevaliers (Arabisch: قلعة الحصن Qalacat al-Husn of حصن الأكراد Hisn al-Akrād) is een burcht in Noord-Libanon bij Tripoli. De Krak is het symbool uit de kruistochttijd en was een steunpunt van de Hospitaalridders. Een eerste vesting op de plaats werd in 1031 opgericht.
Hier ligt het: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=34.75674,36.294794&spn=0.015549,0.028925&t=k&z=15&om=1
Correct!quote:Op woensdag 5 september 2007 21:32 schreef _jero_ het volgende:
De Nuselsky Most brug in Praag
Hier ligt het klikkerdeklik
Ow en er naast (noord-westelijk) is het Marriot hotelquote:Op zaterdag 15 september 2007 17:36 schreef Dreammaster het volgende:
San Diego Convention Center
en het ligt hier: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=32.705763,-117.163278&spn=0.006202,0.009978&t=k&z=17&om=1zonder te weten wat het was ging ik richting San Diego
San Diego Convention Center is helemaal goedquote:Op zaterdag 15 september 2007 17:36 schreef Dreammaster het volgende:
San Diego Convention Center
en het ligt hier: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=32.705763,-117.163278&spn=0.006202,0.009978&t=k&z=17&om=1zonder te weten wat het was ging ik richting San Diego
Vliegveld van Hurghada in Egypte.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:47 schreef Dreammaster het volgende:
alvast een nieuwe.. ik moet weg:
[afbeelding]
suc6![]()
Vliegveld van Hurghada is correctquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Vliegveld van Hurghada in Egypte.
Hier te vinden op Google Maps.
Hmmz... lastigquote:Op zondag 16 september 2007 01:09 schreef DeeBee het volgende:
Ben morgen de hele dag weg, dus maar alvast een nieuwe opgave:
Wat en waar?
[afbeelding]
Detail
[afbeelding]
Overzicht
Good luck!
Hope University in Addis Ababa, Ethiopiequote:Op zaterdag 22 september 2007 13:21 schreef DeeBee het volgende:
Het is in ieder geval ontworpen door een architecten bureau met dezelfde naam als de bekendste Zweedse popband allertijden.
Nou ja, vooruit, maar een puntje erbij voor de stad en land (en anders loopt het spel helemaal zo vast).quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:52 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
Hope University in Addis Ababa, Ethiopie
quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:01 schreef DeeBee het volgende:
Maar het is eigenlijk de Nederlandse Ambassade in Ethiopië.
nopequote:Op dinsdag 25 september 2007 11:13 schreef Zephyrus het volgende:
Malabo, Equatoriaal-Guinea?
Vorige week donderdag was deze locatie (dichtbij deze locatie) nog in het nieuws i.v.m. een aantal doden.quote:
Haven op Curaçao, vlakbij Willemstad / Fort Nassau.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:33 schreef Dreammaster het volgende:
alvast weer een nieuwe:
[afbeelding]
Hmmm.. okday dan keur ik hem ook maar goedquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haven op Curaçao, vlakbij Willemstad / Fort Nassau.
Hier zo.
Krijgen we een nieuwe?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haven op Curaçao, vlakbij Willemstad / Fort Nassau.
Hier zo.
Is inderdaad goed, had wel gedacht dat deze niet zo lang zou duren om te vinden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En wel Atlanta, USA
ATL - Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport
Busiest Airport in the World
Atlanta is home to the world's busiest airport. Given that so many passengers flood through its gates.![]()
Tromso, Noorwegen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Omdat het antwoord goed isalvast de volgende omdat ik morgen overdag niet kan plaatsen.
[afbeelding]
goh, echtquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:55 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tromso, Noorwegen.
Na die hints in 1 min. gevonden.
ik heb niet het idee dat je veel moeite doet om de stand bij te werkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik heb niet het idee , dat iemand op dit moment enige moeite doet om het te vinden
Dacht wel dat hij snel gevonden zou worden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:23 schreef _jero_ het volgende:
De Europabrucke bij Innsbruck in Oostenrijk
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 03:16 schreef DeeBee het volgende:
Dacht uit m'n hoofd eerst dat het de Spaanse trappen in Rome zouden zijn (geen idee waarom, want ik wist niet hoe die eruit zagen, maar toch)...
Anyway, Rome bleek goed te zijn, het is: het monument voor Vittorio Emanuele II, Rome, Italië.
Het is geen Kreta. Chersonissos heeft sowieso geen (grotere) haven, alleen Iraklion, Rethymno en Xania zouden het dan kunnen zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:03 schreef Dreammaster het volgende:
Chersonissos - Kreta - Griekenland
Een flinke veerhaven is inderdaad correct, net als het grote achterland.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hmmm, gezien het aantal bussen moet het een groot achterland hebben. een flinke veerhaven?
Welke van de drie?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:53 schreef DeeBee het volgende:
Jason Bourne.
Dacht dat Jason Bourne wel genoeg zou zijn voor een hint al, maar dit houdt de vaart er een beetje in.quote:
nope niet Sellafieldquote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik weet het, ik weet het.
Het is een kerncentrale
Mooi plaatje
Zomaar een wilde gok
Sellafield?
Heb het even bekeken en dat is inderdaad correct, netjesquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Doel, Belgie?
Doel, Antwerpen, Belgie is inderdaad goedquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Doel, Belgie?
Correctquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:35 schreef _jero_ het volgende:
Vliegveld van Madeira. Bekend onder Funchal Airport en Santa Catarina Airport
[ afbeelding ]
Heb het maar even gecontrolleerd... en het kloptquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef Sitethief het volgende:
Shwedagon Pagoda, Yangon/Rangoon Birma/Myanmar?
geeft nietquote:
goed bezig die gastquote:Op zondag 21 oktober 2007 23:10 schreef _jero_ het volgende:
Antwoord van Sitethief was inderdaad correct
Stand is al bijgewerkt door Dreammaster
quote:Op maandag 22 oktober 2007 02:58 schreef Sitethief het volgende:
Ik gooi er morgen een nieuwe in, eerst slapen.
kom eens uit je nest johquote:Op maandag 22 oktober 2007 02:58 schreef Sitethief het volgende:
Ik gooi er morgen een nieuwe in, eerst slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |