quote:
Nou gezellig danquote:Op maandag 9 juli 2007 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[afbeelding] Klinkt geweldig! [afbeelding]
Neem ik een studieboek mee en als de zon schijnt komt alles goed. [afbeelding]
Dat is toch geen drank, dat is pure alcohol, staat er ook op.quote:
Chartreuse misschien?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:31 schreef Canisfire het volgende:
Is het trouwens niet Holly water ? Een soort Rum of vodka die alleen in kloosters word gemaakt ?
Zo en die waarwaarschuwingen die op die fles staanquote:
En terecht:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Zo en die waarwaarschuwingen die op die fles staan![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 23:43 schreef doshi het volgende:
Bah, je kan beter een goede whiskey of wodka ofzo kopen, minder sterk maar lekker.
Echt?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:29 schreef Ravii het volgende:
Ik heb 99% alchohol staan op me nachtkasje....
Die zijn ook niet zo geschikt voor consumptiequote:Op donderdag 12 juli 2007 20:33 schreef Empathologica het volgende:
In het laboratorium staan ook flessen van 75% en 96% maar ik was niet van plan die te gaan drinken
Ja ik heb vroeger ooit scheikunde gehad en de feitjes over alcohol onthoud ik vrij aardig. 2,43 is de soortelijke warmte alleen ik weet zo snel niet de dimensie daarbij.quote:
Het kan wel sterker, maar dan heb je andere methoden nodig om het te verkrijgen. Als je het "gewoon destileerd" dan haal je een maximum van 96,x%. (Dit omdat water en alcohol samen een lager kookpunt hebben op een of andere manier)quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:45 schreef RayMania het volgende:
Daar sloeg mijn 'echt' ook op, volgens mij is het maximale 96,4%.
quote:Ethanol vormt met water bij een verhouding van 96% ethanol en 4% water een mengsel dat een lager kookpunt heeft dan zuiver water of zuivere alcohol en waarvan ook de damp deze samenstelling heeft, zodat het mengsel niet meer door verdere destillatie te scheiden is. Dit heet een azeotroop mengsel.
Zuivere alcohol zoals die in de handel wordt verkocht, is daarom 96% zuiver, of op een andere manier verkregen. Nagenoeg 100% zuivere, watervrije ethanol ('absolute alcohol') wordt verkregen door destillatie onder toevoeging van benzeen.
Water en benzeen vormen samen namelijk ook een azeotroop die kan worden afgedestilleerd waarbij de alcohol overblijft. Het alcoholproduct bevat dan echter nog sporen benzeen en is daardoor gevaarlijk bij consumptie. De laatste resten water kunnen indien nodig ook worden verwijderd door destillatie met geconcentreerde glycerine, of door ongebluste kalk of watervrij kopersulfaat toe te voegen en het resterende mengsel af te destilleren.
Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat moet je met een tankwagen alcoholquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:04 schreef Curiosity het volgende:
Wij krijgen meerdere tankwagens per week geleverd van alcohol en gemiddeld is dit 96,2%, soms een uitschieter van 96,3%, maar hoger heb ik het nog niet meegemaakt.
Zowel graan als melasse.
Alsof die everclear wél geschikt is voor consumptiequote:Op donderdag 12 juli 2007 20:37 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Die zijn ook niet zo geschikt voor consumptie
ik maak me meer zorgen over de grootte van die flesquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Alsof die everclear wél geschikt is voor consumptie
[afbeelding]
Moet je die hand ook zien die die fles vasthoudt, is vast een zwerver
Doe is een gok.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:06 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat moet je met een tankwagen alcohol?
Gebruiken als basis voor likeur? Hier in de buurt is een groot bedrijf dat dat doet en daar staan ze ook wel eens flink alcohol te tanken.quote:
Nee, Chartreuse is een likeur (je hebt groene en gele) waarin een kruidenextract zit. Het werd oorspronkelijk gemaakt in de Kartuizerkloosters en het bevat 45% alcohol (kan ook 50% zijn, weet ik niet meer). Het is heel goed te drinken iigquote:
Ik vind persoonlijk de groene het lekkerst. (55%) Die gele is maar 40%.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:28 schreef Thracier het volgende:
[..]
Nee, Chartreuse is een likeur (je hebt groene en gele) waarin een kruidenextract zit. Het werd oorspronkelijk gemaakt in de Kartuizerkloosters en het bevat 45% alcohol (kan ook 50% zijn, weet ik niet meer). Het is heel goed te drinken iig.
is het niet goldstrike?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
net even een fles goldstreak gehaald voor het weekend![]()
![]()
![]()
hier in huis is het goldstreakquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:05 schreef emo.gif het volgende:
[..]
is het niet goldstrike?
Zag laatst in kroatie dat je trouwenso ook vodka van Smirnoff hebt met 60% wtf
Volgens mij val je ter plekke dood neer als je dat drinktquote:
De russen drinken niet anders.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:24 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Volgens mij val je ter plekke dood neer als je dat drinkt![]()
Strohrum gemixed met cola wel erggg lekker![]()
he? maar waar werd ik dan aangeschoten van? van de kruiden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ja, omdat ze alle alcohol eruit hebben gebrand met dat suikerklontje.
De traditionele manier is ook zonder vuur: http://www.wormwoodsociety.org/preparation.html
Die zou je op labschaal moeten makenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:46 schreef K-mail het volgende:
Chartreuse is er ook nog in de Elixir variant, die heeft 71% alcohol (en is gemaakt van fucking 130 kruidensoorten)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |