die kaarten hebben toch te maken met kans op onweersbuien? Heb je misschien een uitleg hierover? (ik dacht dat dit iets was met verschil in windrichting en temperatuur met de hoogte?)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes please
Jammer dat het alleen zo ver weg is...
Een min -7 zelfs....... wow..... (dat gaat spoken)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes please
Jammer dat het alleen zo ver weg is...
Nou, het is best pittig uitleggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef kepler het volgende:
[..]
die kaarten hebben toch te maken met kans op onweersbuien? Heb je misschien een uitleg hierover? (ik dacht dat dit iets was met verschil in windrichting en temperatuur met de hoogte?)
zo heel ver weg is het trouwens niet, tis maar 5 dagen
En ff heel simpel uitgelegd: paars is feest? (wat onweer betreft)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, het is best pittig uitleggen.
Als je zin hebt, klik
HJoe meer in de min (hoe paarser dus idd) is feest. Voor heel het land eigenlijk, maar vooral voor het centralequote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
En ff heel simpel uitgelegd: paars is feest? (wat onweer betreft)
ah ok, het is 1 van de factoren die meespelen in het onstaan van onweersbuien en supercells. Maar een hoge CAPE-index hoeft nog geen zwaar weer te beteken volgens die link, maar de kans is wel groterquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, het is best pittig uitleggen.
Als je zin hebt, klik
Hier heb je nog meer kaarten + uitleg. http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htmquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:37 schreef kepler het volgende:
[..]
ah ok, het is 1 van de factoren die meespelen in het onstaan van onweersbuien en supercells. Maar een hoge CAPE-index hoeft nog geen zwaar weer te beteken volgens die link, maar de kans is wel groter
Vooruitzichten zijn in ieder geval positief dus
Misschien gaat het nog wel ontploffen. Hier vliegen de bloemkolen ook weer als uhh... kool naar boven...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Er lijkt wel wat aan te komen, maar stelt weinig meer voor.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier heb je nog meer kaarten + uitleg. http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htm
Er lijkt wel wat aan te komen, maar stelt weinig meer voor.
dat bedoelde ik dusquote:Een hoge CAPE of LI wil dus niet automatisch zeggen dat er onweer/zwaar weer gaat komen, het geeft in eerste instantie alleen de POTENTIE ervoor aan. Of het daarwerkelijk gebeurt hangt af van de actuele ontwikkelingen in de atmosfeer (een inversie die niet te doorbreken valt of instroom van koelere lucht bijv. kan al roet in het eten gooien).
Erg in de verte, idd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef Cassius het volgende:
Er zit wat onweer net ten noorden van Groningen, hoor het af en toe.
Hier (Rotterdam) ging het net even helemaal loos. Volgens mij sloeg het net in hier in de straat, schrok me de pest.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:56 schreef kepler het volgende:
vanuit mn raam zie ik hele zware wolken en hoor ik af en toe gedonder. Maar ik zie helemaal niks op de buienradar
Reuze reuzes?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:07 schreef Minisuisse het volgende:
WTF Hier in Gouda net hagelstenen zo groot als een knikker!! Dat noemen ze dan zomer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |