In de CL zullen wij eerder uitgelokt worden om het spel te maken itt de tegenstander waardoor je niet makkelijk kunt reageren. Daarnaast zal niet iedereen met een 10 spelen waardoor het onzin is om Heitinga op het middenveld op te stellen. Wat mij betreft krijgen we automatismes in het 433 systeem.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso in de CL, daarbij denk ik dat een vaste opstelling (zoals deze) alleen maar in je voordeel werkt in tegenstelling tot het telkens wisselen van formatie, anders komen er nooit automatismes.
Waarom geen Zuid-Amerikaan?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:16 schreef Doezelhaar het volgende:
Alsjeblieft geen Zuid-Amerikaan voor de rechterflank. Dan haal ik nog liever Ikedia terug..
Wat is dat nou weer voor een beredenering, de halve wereld speelt in zo'n opstelling.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:14 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Die opstelling zal ook alleen maar in een beperkt aantal wedstrijden werken...
Eerder 90% van de wereldquote:Op maandag 9 juli 2007 14:25 schreef Pritt het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een beredenering, de halve wereld speelt in zo'n opstelling.
Omdat de halve wereld zo speelt wil nog niet zeggen dat dat voor ons werkt. Montana had het over een 442 opstelling met de speelwijze als tegen PSV en Twente. Naar mijn mening zullen er maar weinig vergelijkbare situaties voordoen die geschikt zijn voor die speelwijze.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:25 schreef Pritt het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een beredenering, de halve wereld speelt in zo'n opstelling.
Dat heeft Martin net gedaan. De Ajax koffie viel goed in de smaak bij die Spanjaarden.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vraag me af wanneer Ajax een keer een bod accepteerd(Babel, Sneijder, Huntelaar(?), Perez)
Enigste in dat rijtje die weghoeft is Perez. De rest kan nog een jaar bij Ajax blijvenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vraag me af wanneer Ajax een keer een bod accepteerd(Babel, Sneijder, Huntelaar(?), Perez)
Ja het is dus nooit goedquote:Op maandag 9 juli 2007 14:33 schreef BB-boy het volgende:
Wanneer het bod hoog genoeg is?
PSV heeft met zo'n vergelijkbare opstelling (Simons net voor verdediging, 2 spitsen etc.) jarenlang succesen gehad en dat was ook binnen Nederland. Dus wanneer we 4-4-2 spelen en gewoon van onze eigen krachten uit gaan maakt het niet zoveel uit of de tegenstander wel of niet een nummer 10 heeft. Op dit moment ben ik ervan overtuigd dat ons spelersmateriaal gewoon daarvoor geschikter is. Als alternatief kunnen we Kennedy er in de 60e ingooien en op 4-3-3 overschakelen en de tegenstander helemaal het snot voor de ogen spelen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Omdat de halve wereld zo speelt wil nog niet zeggen dat dat voor ons werkt. Montana had het over een 442 opstelling met de speelwijze als tegen PSV en Twente. Naar mijn mening zullen er maar weinig vergelijkbare situaties voordoen die geschikt zijn voor die speelwijze.
Als je 4-3-3 wilt spelen, moet je het goed doen. Dus met tien én een inschuivende verdediger, zie jij Ajax dat doen? In de afgelopen vijf jaar is er nooit meer zo gespeeld, waarom komend seizoen wel weer? Als je 4-3-3 met een defensieve middenvelder gaat spelen, met de punt naar achteren dus, kan je net zo goed van dat systeem afstappen. Ajax en Oranje hebben de afgelopen jaren laten zien dat je alleen maar presteert met dat systeem, door bevliegingen van wat spelers. Je presteert dan niet meer door een bepaald spelsysteem, maar puur vanwege het feit dat je goede spelers hebt lopen. In de eredivisie kan het dus best succesvol zijn, maar in de CL? Nee, in de CL moet je óf in een 4-2-2-variant gaan spelen (4-1-2-1-2 bijvoorbeeld) óf een heel goed uitgevoerd 4-3-3 (zoals Ajax in de periode 1994-97 deed), maar niet een 4-3-3 zoals Bassie het in Oranje al drie jaar probeert.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Omdat de halve wereld zo speelt wil nog niet zeggen dat dat voor ons werkt. Montana had het over een 442 opstelling met de speelwijze als tegen PSV en Twente. Naar mijn mening zullen er maar weinig vergelijkbare situaties voordoen die geschikt zijn voor die speelwijze.
quote:Op maandag 9 juli 2007 13:51 schreef Aanvoerder het volgende:
Oh God, leegloop bij Ajax!
Terror is spits, die andere is rechtsbuitenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:36 schreef Sethje het volgende:
Nu kan die terror mooi rechtsbuiten
Zit ik godverdomme op m'n scherm te drukken om dat beest dood te krijgenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[afbeelding] Wie zullen er nog volgen.. Hunte.......![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |