Ze worden wel lichter, maar of ze ooit blank worden?quote:Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Ik vraag me nou al een poos iets af:
Er zijn gekleurde mensen die kinderen krijgen met blanke mensen -> je krijgt gekleurde kinderen (meestal)
dus zwart + wit = bruin + zwart ofzo en dan dat weer bij elkaar = ook ongeveer zwart/bruin..
Oftewel op den duur zullen er nauwelijks meer blanken mensen zijn want alle kinderen zijn bruin/zwart .
Klopt deze stelling of niet? Of worden gekleurde mensen steeds blanker wanneer ze in een land als bijv Nederland wonen?
ps: dit is dus een serieuze vraag...
Want als dit dus met alle "rassen" gebeurt dan zouden we toch over een paar honderd jaar een volkje moeten zijn zoals in southpark ?quote:Op zondag 8 juli 2007 21:53 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ze worden wel lichter, maar of ze ooit blank worden?
Er zullen altijd blanke mensen met mekaar gaan.
Maar we zullen in de jaren wel gekleurder worden.
uhu?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:07 schreef Knoflook het volgende:
Mn zusjes zijn allebij blonder dan blond. En hun pa is rood en de moeder indo
Zwart + wit = bruinigquote:
Ach, gelukkig klitten we bij elkaar.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Golradir het volgende:
In 1960 was een vierde van de wereldbevolking blank, nu is dat nog maar een zesde. In 2050 maken de blanken nog maar een tiende uit van de wereldbevolking. Angstaanjagende vooruitzichten.
Waarom?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Golradir het volgende:
(...)In 2050 maken de blanken nog maar een tiende uit van de wereldbevolking. Angstaanjagende vooruitzichten.
Ja. Het meest zal gemengd zijn. Maar.... gemengd + gemengd levert wel meestal de donkere variant op.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:28 schreef Spacehamster het volgende:
Dus als we goed mengen hebben we nog maar heel weinig blank en heel weinig zwart.
Het is nit zo dat blank + zwart = zwart (maar het kan eventueel)
Wij zijn ariërs en zijn suprieur!quote:
quote:
wat denk je dat die blanke eigenaren geen nummertje maakten met hun negerinslavin?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:18 schreef MichielPH het volgende:
Het lijkt me niet dat vroeger veel zwarten (mag dit woord nou?) seks hadden met blanken. Met de slavernij und so..
Ik weet het ja. Ben er een voorbeeld vanquote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef Golradir het volgende:
@nokwanda
Klopt wel aardig wat je schrijft. De Amerikaanse zwarte is voor een flink deel (uit mijn hoofd 20%) blank. Atavisme komt voor, denk bijvoorbeeld aan de Zuid-Afrikaanse Sandra Laing. Vroeger was rassenvermenging inderdaad vaak tussen blanke mannen en zwarte vrouwen, tegenwoordig ook vaak andersom.
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wat denk je dat die blanke eigenaren geen nummertje maakten met hun negerinslavin?
Dan kreeg je halfbloedjes die noemde men toch mulatten?
ik heb best veel halfbloedjes gezien waarbij het kind toch vrij licht haar kreeg terwijl dat niet dominant is over donker haar zeg maar..
Denk daar zelf maar eens over na.quote:
Ik heb begrepen dat de Zuid-Afrikaanse kleurlingen racistischer zijn dan de gemiddelde blanke.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:33 schreef nokwanda het volgende:In dergelijke gemengde samenlevingen worden die nuances wel aangebracht in het dagelijks taalgebruik.
Vaak klopt dat. Men werd heel erg lang opgevoed met het idee: hoe witter hoe beter. Als je voor blank door kon gaan had je meer kansen.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:38 schreef Golradir het volgende:
[..]
Denk daar zelf maar eens over na.
[..]
Ik heb begrepen dat de Zuid-Afrikaanse kleurlingen racistischer zijn dan de gemiddelde blanke.
Da's niet zo moeilijk, die had nu niet echt een blond snorretje en blauwe ogen.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:37 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dat kind van Piere van Hooydonk is nog ariër dan Hitler.
Je zult het me toch echt even uit moeten leggen, ik vind het nogal vermoeiend om me te verplaatsen in de denkwereld van de zoveelste anonieme internetracist.quote:
dat kind was toch albino?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:26 schreef boyv het volgende:
nee, laatst was op discovery een blank kind uit negerouders gekomen
Zolang er nog steeds rascisten blijven bestaan zal er van volledige vermeningen nooit sprake zijn. En zelfs zonder rascime lijkt het mij zo, want onderzoek wijst uit dat de meerderheid van de mensen binnen hun eigen bevolkingsgroep relaties opbouwen. Dat geldt dus niet alleen voor blank/zwart maar ook voor veel sociale groepen.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Oftewel op den duur zullen er nauwelijks meer blanken mensen zijn want alle kinderen zijn bruin/zwart .
Echt nietquote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef BlackFrancis het volgende:
En 2/3e van de bevolking is al zwart... Dat komt allemaal door die vrouwen die vallen op foute zwarte mannen!![]()
Eerst was de opvatting dat het onnatuurlijk was aangezien de kinderen die eruit voor zouden komen een zebrahuid zouden krijgen.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wat denk je dat die blanke eigenaren geen nummertje maakten met hun negerinslavin?
Dan kreeg je halfbloedjes die noemde men toch mulatten?
ik heb best veel halfbloedjes gezien waarbij het kind toch vrij licht haar kreeg terwijl dat niet dominant is over donker haar zeg maar..
Ja klopt, maar met rascisme heeft het niks te maken.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:35 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zolang er nog steeds rascisten blijven bestaan zal er van volledige vermeningen nooit sprake zijn. En zelfs zonder rascime lijkt het mij zo, want onderzoek wijst uit dat de meerderheid van de mensen binnen hun eigen bevolkingsgroep relaties opbouwen. Dat geldt dus niet alleen voor blank/zwart maar ook voor veel sociale groepen.
Het is 1 van de manieren om sociale vermenging te voorkomen.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar met rascisme heeft het niks te maken.
Dat hoeft toch niet zo te zijn, aangezien de kinderen van racisten niet dezelfde denkbeelden kunnen hebben?quote:Op maandag 9 juli 2007 22:25 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het is 1 van de manieren om sociale vermenging te voorkomen.
They took our jobs!quote:Op zondag 8 juli 2007 21:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Want als dit dus met alle "rassen" gebeurt dan zouden we toch over een paar honderd jaar een volkje moeten zijn zoals in southpark ?(wanneer van die gasten uit de toekomst komen)
Juistem..!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zou erg graag willen dat mensen voor eens het verschil tussen discriminatie en racisme zouden begrijpen. Al dat gezeik hier weer over racisme.
Ben je een racist omdat je blanke/japanse/groene/zwarte/bruine/paarse vrouwen aantrekkelijker vind?
Ben je een racist omdat je graag wilt zien dat het westerse/germaanse/aziatische/arabische ras blijft bestaan?
Ben je een racist omdat je geen kinderen wilt met een ander ras omdat biologisch gezien de kans op zwak nageslacht groter is bij vermenging van soorten?
En ja, ik weet dat qua DNA rassen niet zoveel verschillen, maar je hebt altijd nog zoiets als subsoorten.
Punt is, het woord racisme impliceert een negatieve houding tegenover andere volkeren. En dat is, slecht, sí. Verscheidenheid van culturen, een kostbaar goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |